Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínská auta se plíží do Evropy přes Ukrajinu, octavia padá z trůnu

Čínské automobilky zatím hledají cestu na trhy v EU vcelku marně, přesto ale existuje evropský trh, kde se jim velmi daří. Na Ukrajině se v červenci stalo nejprodávanějším modelem Geely CK, které předběhlo Škodu Octavia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ODS čstější než Standův kříšťál

no to je obludárium

nejkrásnější je Chery Jaggi. Ale chápu že je to levné tak si to na Ukrajině koupí, za rok se jim to rozpadne a budou v tom jezdit dál

0/0
3.9.2012 12:54

kúča

No nic moc ...

... za tu cenu. Občas jezdím kolem nedalekého Kauflandu, kde nabízí Renault Thalia za 109 000 Kč. O prázdninách jsem si to samé auto půjčil v Turecku (kde se prodává pod značkou Renault Symbol) a není to sice bůhvíjaké dělo, ale za tu cenu naprosto solidní rodinné auto se vším všudy. Není divu, že se Číňanům v Evropě nedaří.

0/0
2.9.2012 10:20

Plyšák Hubert

Re: No nic moc ...

Přesně, levná auta pro ty, co je potřebují, tady dávno jsou a vůbec ne špatná...

+1/0
3.9.2012 9:33

alis

...Geely CK, které předběhlo Škodu Octavia.

Ono už se nedaří oktávky tolik krást a pašovat na Ukrajinu, už to tolik nevynáší.

0/0
1.9.2012 22:55

Rubik1

Re: ...Geely CK, které předběhlo Škodu Octavia.

Krast se dari porad, ale cinsky dovoz snizuje zisky z kradenych Skodovek.

0/0
1.9.2012 23:14

DIVIX

Re: ...Geely CK, které předběhlo Škodu Octavia.

No, skôr by to chcelo novú a konečne aj peknú oktavku.

0/0
2.9.2012 9:22

Plyšák Hubert

Re: ...Geely CK, které předběhlo Škodu Octavia.

Nač? Svět je plný dobrých a pěkných aut...

0/0
3.9.2012 8:12

Gunter von Bahnhof

to je hnuuuus

a vsichni vime jaka je kvalita cinskych vyrobku

+1/0
1.9.2012 22:23

bednarik62

Jestli

nebudou muset čeští odborářští bafuňáři velmi úsilovně a velmi brzy bojovat za podstatné snížení platů, aby udrželi provoz výroben českých Škodovek ??!! Jiné cesty není,, Číňané jsou ve velké ofenzívě !

0/0
1.9.2012 19:48

Plyšák Hubert

Re: Jestli

Akorát se jim nějak ta ofenziva sekla na Ukrajině a dál ani prd... ;-D Neblázni, ta auta jsou strašná a až to budeš chtít jako ojetinu prodat, dostaneš za to jen suchý z nosu...

+2/0
3.9.2012 8:13

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

nechtel bych s tim bourat ani v tricitce

sunka

0/0
1.9.2012 19:44

beanator

....

Hnus:-/:-/:-/:-/:-/:-/

0/0
1.9.2012 15:04

malyvudce

klidně si takové auto koupím

Já potřebuji dojet z bodu A do bodu B.Na toabych řešil jak to vypadá a že to má o hvězdu v testech míň nemám čas a ani peníze.2-3 roky a je to v čechách a pak nechť se ukáže.Konkurence by tu prospěla ja praseti drbání!!

+3/0
1.9.2012 14:36

Breathlless

Re: klidně si takové auto koupím

Klidně si tu kraksnu kupte , ale počítejte s tím že když vás nabourá 10 let staré auto tak na tom bude o hooodně lépe. Možná, že to ani nepřežijete. Takže já si radši koupim něco EU , USA , než CHINA-PAPIR.

+2/0
1.9.2012 23:02

remdich

Re: klidně si takové auto koupím

to je otázka i když pomineme že vám nejde o bezpečnost (dnes má každej magor/ka velké 2,5t SUV) tak já zas nemám dost peněz abych utrácel za něco co nemá servisní síť a nejsou zkušenosti s kvalitou (a všichni víme jak na tom bude)

0/0
2.9.2012 7:27

DIVIX

Re: klidně si takové auto koupím

Pri súčasnej dravosti čínskych automobiliek nepotrvá dlho a budú v Európe etablované. Keď si spomeniem na prvé korejské auta na trhu, tak tie súčasné sú o niekoľko tried kvalitnešie, bezpečnejšie a aj krajšie.

0/0
2.9.2012 9:27

Plyšák Hubert

Re: klidně si takové auto koupím

Jenže Korejec není Číňan, myslím tím mentalitu... KOrejci jsou ve skutečnosti chytřejší a efektivnější než Japonci, proto šli tak rychle nahoru. Číňani jsou v zajetí tamního marasmu a svý filozofie kopírování, která nevede nikam. Je to jako srovnávat třeba Bulhary a Němce...

+2/0
3.9.2012 8:16

WIFI

Re: klidně si takové auto koupím

jenže to se budeš muset přestěhovat. Ve státech EU tuhle kopii nepřihlásíš. Za tuhle cenu nemůže splnit normy.

0/0
3.9.2012 7:34

Plyšák Hubert

Re: klidně si takové auto koupím

Ona tady není konkurence? 8-o Já myslím, že konkurence je obrovská, moderní nové auto lze koupit za částky od nějakých 120 000 Kč. Je tady Thalia, Logan, Sandero, Fiaty... Co byste ještě chtěl? Auto za 50 000 Kč? V Americe platí jedno velmi chytré rčení: Dostaneš to, za co sis zaplatil. Jinými slovy, za málo peněz málo muziky. A většinou i dost falešný muziky... Velmi důležitá věc je vedle bezpečnosti taky provozní spolehlivost. Nebyl bych si jist, jestli s nějakým čínským klumpem z toho bodu A do bodu B vůbec dojedete. A už vůbec nechápu, proč je tenhle váš příspěvek mezi "doporučenými"... Rv

+1/0
3.9.2012 9:33

B_B_Lobo

čína nebo korea,

je to jedno, věhlas a kvalita zhruba stejná, design stejně nenápaditý a hnusný prostě low end jako low end...

+1/0
1.9.2012 10:57

Zombot

Re: čína nebo korea,

Mohu se zeptat kolik korejských aut z aktuální produkce jste zkusil? Osobně Korejce nemám a ani ho neplánuji, ale třeba takový Veloster se mi vyloženě líbí. Měl jsem možnost pár nových korejských aut zkusit a osobně mi vzhledem k ceně a záruce přijdou jednoznačně lepší než co nabízí třeba koncern VW. Není to sice na žádné závodění a na souseda s tím dojem taky neuděláte, ale jinak to je dostatečně pohodlné a snad i spolehlivé.

+1/0
1.9.2012 16:53

M.jesterka

Re: čína nebo korea,

To SNAD je tam právě to důležité.

0/0
1.9.2012 17:03

Lojza158

Re: čína nebo korea,

Já se v tom moc nevyznám, ale za 9.5 roku jsem vyměnil 1 žárovku v reflektoru. Ani jsem nemusel kvůli tomu do servisu;-D. Slyšel jsem, že to u některých značek není tak jednoduché8-o.

+3/0
1.9.2012 22:18

Plyšák Hubert

Re: čína nebo korea,

Já hlásím za 6 let provozu se SantaFe a 145000 km jednu závadu (klimoška), jinak všechno OK. Spolehlivost na jedničku, na úrovni naší staré Toyoty Corolly z roku 1999, která u nás slouží jako druhé auto a měla ta těch 12 let jediný drobný problém (ovládání centrálu dálkáčem). A žárovky si taky vyměním v pohodě sám - za pět minut... Lidi jen blábolí a nevědí co...

0/0
3.9.2012 8:19

ObcanKane

Čína - levná konkurence

Ještě jsem nikdy nezažil, že by Čína konkurovala, něčím jiným než cenou, tzn. jak dotyčnou věc vyrobit za co nejmenší výrobní náklady z co nejlevnějších materiálů. A to mně zrovna u aut dost děsí. Představa, že mám káru vyrobenou z plechu a ne z ocelového plechu a ostatní díly taky mně dělá husí kůži. Za mně - čínská auta - NIKDY ...!!!![>-]

+6/0
1.9.2012 8:24

B_B_Lobo

Re: Čína - levná konkurence

pán je znalec, jaký je rozdíl mezi plechem a ocelovým plechem, jak jste uvedl? mimo to, jakýkoliv jiný plech než ocelový bude dražší a mnohdy lepší, tak proč by někdo nahrazoval ocelový plech něčím jiným v případě boje o cenu?

+1/0
1.9.2012 10:53

Pedropan

Re: Čína - levná konkurence

Nevím, jestli je pán znalec, ale má alespoň povědomí o skutečnosti, že není plech jako plech. A nárůst ocelových pevnostních plechů v konstrukci skeletu u evropských automobilek je v posledním desetiletí v řádech desítek procent. A proč? Abyste se vrátil po nějakém šťouchanci relativně celý domů... Ale pokud se chce někdo levně zabít, no prosím, proti gustu žádný dišputát...

+1/0
1.9.2012 18:34

B_B_Lobo

Re: Čína - levná konkurence

to jste musel napsat takový elaborát, abyste na sebe prozradil že jste úplně dutý?

0/0
1.9.2012 20:39

Breathlless

Re: Čína - levná konkurence

No zato vaše IQ rovná se bodu mrazu... no asi jste další kandidát pro Darwinovu cenu.

0/0
1.9.2012 23:04

Rubik1

Re: Čína - levná konkurence

Rv

0/0
1.9.2012 23:19

Plyšák Hubert

Re: Čína - levná konkurence

Rozdíly v kvalitě plechů jsou tak velké, jako je rozdíl v počáteční surovině a není ocel, jako ocel. Na moderních autech je běžně v konstrukci skeletu použito pět - šest druhů oceli (od obyčejných až po ultravysokopevnostních v A sloupcích). Než budete o někom prohlašovat, že je dutý, nalijte si do makovice aspoň zbytky od včerejšího oběda, ať tam máte něco hodnotného... Blábolile... Rv

0/0
3.9.2012 9:37

B_B_Lobo

Re: Čína - levná konkurence

ač jsem s metalurgií poměrně dobře seznámen a v tech. oboru leč ne přímo spjatým s automotive se pohybuji již nějaký ten pátek, tak vy jste namísto toho doteď nepochopil, že o tom co vy se mi tady snažíte sdělit to vůbec není. ale to byste pochopil, kdybyste dokázal reagovat na to, co bylo podstatou mého přízpěvku. lépe vícekrát číst, než ze sebe jednou udělat hlupáka.

0/0
3.9.2012 14:13

Plyšák Hubert

Re: Čína - levná konkurence

Píše se "příspěvek" ne přízpěvek, protože tady si nepřizpíváváme (nejsme ve sboru, že), ale přispíváme (do diskuse). Jestli jste s metalurgií obeznámen jako s češtinou, tak je to jasný... Mimochodem, s urážením, tedy s kecy o dutosti tady začal hádejte kdo? Hybaj před zrcadlo, ať se to dozvíte! ;-D Rv

0/0
3.9.2012 17:38

B_B_Lobo

Re: Čína - levná konkurence

tonoucí se stébla (pravopisu) chytá... opět argumentační smršť. možná jsem udělal pravopisnou chybu, ale narozdíl od vás umím porozumět textu.

0/0
3.9.2012 18:13

remdich

Re: Čína - levná konkurence

dnes už plechy netvoří pevností část aut

0/0
2.9.2012 7:29

Byran

Re: Čína - levná konkurence

A co teda? Vzduch?

0/0
2.9.2012 21:11

Plyšák Hubert

Re: Čína - levná konkurence

Další "znalec"... ;-D

0/0
3.9.2012 9:38

katano

než ČÍNSKÉ levné auto >>>>>>>>>>

>>>>>>>> to si raději za ty stejné peníze koupím půlku Fábie.

        PS : TEČKA :-P

+2/0
1.9.2012 0:09

TDW

Šanghaj - Čína-Čan-Kej-Šek

Nezbývá než počkat až to v Číně "praskne" komunisté půjdou od válu a nastane tam kapitalismus se vším všudy (a hlavním městem bude Hong-Kong). Jinak Číňané už opravdu umí-třeba plastikové modely- mají nejnovější technologie a rozhodně to není čínská kvalita ani čínské ceny (v tom špatném slova smyslu.) Čínské firmy jsou bohaté a mohou si dovolit koupit krachující západní tradiční výrobce. (Třebas Volvo). Není divu že se jim na Ukrajině daří. Je to chudá země a lidé jsou rádi že si mohou koupit nové, levné auto.Na východě vždy byly jednodušší vozidla výhodou, protože tam jsou jiné podmínky (třeba horší silnice, méně peněz atd.) a současná auta narvaná elektronikou nejsou to pravé...

0/0
1.9.2012 0:01

l.g

Re: Šanghaj - Čína-Čan-Kej-Šek

No předstsavujete si ten pád komunismu v Číně asi nějak podobně, jako když si lidé za první republiky představovali rok 2000. ;-D

Jinak čínská auta jsou narvaná elektronikou úplně stejně, jako ta evropská. :-)

0/0
1.9.2012 3:02

Pedro Rodriguez

Re: Šanghaj - Čína-Čan-Kej-Šek

U nich asi bude ta elektronika na trošku jinejch místech. Třeba když v Top Gearu testovali nějaký Čínský auto který sice mělo třístupňovej automat jak ze 70. let, ale v kabině navigace s televizí, bluetooth...

+1/0
1.9.2012 12:46

Plyšák Hubert

Re: Šanghaj - Čína-Čan-Kej-Šek

To tedy nejsou...

0/0
3.9.2012 9:40

Rubik1

Re: Šanghaj - Čína-Čan-Kej-Šek

Evidentne nevite, co se nazyva kapitalismem. Jestli si myslite, ze je v Cesku, tak to je pouze hybrid mezi socialismem a kapitalismem. V Cine maji skutecny kapitalismus. Proc myslite, ze se tam vsechny svetove firmy tak nahrnuly? A zpusob vlady nema s ekonomickym zrizenim nic spolecneho. Je jedno, jestli se to nazyva komunistickou stranou nebo ODS. Naopak ta KS zapadu zarucuje mnohem vetsi stabilitu a mene rizika pri investovani nez ODS a jine strany u nas. Proc take myslite, ze je tolik soudu o zmarene investice u nas a ne v Cine?

0/0
1.9.2012 23:26

LiborAxel

Mno

dávám tomu tak 5 let a auta made in china budou tam kde je dnes dříve vysmívaný Hyunday.Nakoupí technologie,jako Volvo,přeplatí designéry a vývojáře a bude.Smutné je to že mezitím u nás bude benzín za 45 a nafta za 50.

+3/0
31.8.2012 23:14

Bob-an

Re: Mno

No postavi si i tovarny v evrope a cenou na tom budou taky podobne, takze v zasade zadny problem....

+1/0
31.8.2012 23:50

pivoaborovička

Re: Mno

oni tu technologiu ukradnu , je tam veľký trh a vyrábať tam môžeš len v spolupráci s domácou značkou tak to je, a len blbec by si nechal ujsť trh s 1,6 miliardov potencionálnych zákazníkov.

0/0
4.9.2012 12:24

Bornholm

Gelly

Můžu potvrdit, že na Ukrajině těch čínských aut je opravdu hodně. V Kyjevě, který je výkladní skříní Ukrajiny, a je tam hodně bohatých, jich taky jezdí hodně, hlavně jako taxíky. Ještě před pár lety převládala auta z Německa a korejské značky.  Bohatí dávají  přednost autům jako Porsche Cayenne, Audi Q7, BMW X5 a Infiniti, ale na ty průměrný Ukrajinec nedosáhne.. Jezdil jsem tím Gelly párkrát jako spolujezdec v taxíku a byl jsem příjemně překvapen. Představoval jsem si jízdní vlastnosti a interiér mnohem horší. Osobně bych si třeba nekoupil čínské auto, ale je to zajímavá alternativa.  Z japonských aut si před pár desítkami let taky každý dělal srandu. Mimochodem, auta v Evropě se sice montují v Evropě, ale hodně komponentů pochází z Číny, Indie, Turecka, Malajsie atd. Největší rozdíl je ve výstupní kontrole, jak už tady Posel z Liptákova psal. Sám pracuji ve strojírenství a komponenty na naše výrobky pocházejí také z celého světa. A naše finální výrobky mají dobrou pověst.

+4/0
31.8.2012 22:37

govi

v 21 století není nutné platit

za auto půl milionu a výše !   To nám jen vsugerovává naše Škoda !  Dnes se dá vyrobit celkem kvalitní auto už za pár kaček ! A ty řečičky ve stylu - není to bezpečné atd , - počkejte si ještě pár let a uvidíte co dokáže národ s více jak miliardou občanů ....  To teprve Oni nám dokáží že se dá vyrábět vše podstatně levněji a i kvalitně (vyjímky samozřejmě budou vždy) . Troufám si tvrdit že za pár let bude muset škodovka a spol razantně snížit ceny těch svých rádoby nových aut ,jako je nová Š. Rapid  a pod. ....  Celá Evropa totiž usnula na vavřínech své dnes již překonané "slávy " - bohužel. :-(

+5/0
31.8.2012 21:48

Posel z Liptákova XII.

Re: v 21 století není nutné platit

No, rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním výrobkem dneska ani není v tom, že by "kvalitní" výrobek byl kvalitněji zpracován a z kvalitnějších materiálů, ale je to o výstupní kontrole. Můžete si koupit velmi drahou součástku, kde máte jistotu, že při výstupní kontrole projde jen nejkvalitnější kousek a třeba každý druhý je vyhozen. Pardon, ne vyhozen, ale přeřazen do druhé, třetí kategorie toho samého výrobku, který už je ale distribuován pod jinou značkou. Taková selekce je samozřejmě velmi nákladná. Tato čínská auto jsou tak levná zejména proto, že jsou vyrobena právě z takových vyřazených komponent...

0/0
31.8.2012 21:56

govi

Re: v 21 století není nutné platit

Na to vám řeknu asi toto.  V práci se docela často setkávám s opačným problémem. Součástky od světoznámých výrobců se "odporoučí" během pár měsíců ... A ty "no name" vydrží prostě delší dobu !  Zajímavé a možná i zvláštní a nepochopitelné ale je to fakt...bohužel....A není to jen se součástkama  ale i s celýma  "mašinama" . !  Ty se "odporoučí " i během několika měsíců.... No hlavně že servisní technik má práci , že....Rv

+5/0
31.8.2012 22:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.