Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzin je drahý jako nikdy, nejvíc ho ušetříte klidnou jízdou

Ceny paliv vyskočily, benzin je nejdražší v historii a u některých čerpacích stanic svítí na stojanech i čtyřicítková cifra. Připravili jsme proto pro vás rychlokurz úsporné jízdy od těch, kteří s lehkou nohou musí jezdit neustále. Od taxikářů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hynek Vilém Jarmila reloaded

kde se bere to klišé o rychlé jízdě po dálnici?

Já na dálnici nejezdím nad limit proto, abych přijel dřív, ale proto, že

130kmh je o usnutí. Cca 160kmh je prostě příjemná, komfortní cestovní

rychlost.

+1/0
29.8.2012 20:57

YankHrasco

Re: kde se bere to klišé o rychlé jízdě po dálnici?

V duchu c.k. školství a průměrnosti se vše prizpůsobuje felicím a favoritů, který tuhle rychlost stěží dosáhl a pak se rozsypal.

0/0
30.8.2012 8:11

ludekn

Re: kde se bere to klišé o rychlé jízdě po dálnici?

To není klišé, ale holý fakt. Stačí se podívat do středoškolské učebnice fyziky, nebo aspoň na palubní počítač. Rozhodnutí je na každém - proti sobě stojí spotřeba, bezpečnost, temperament, počasí.... každý zvládne něco jiného, každý má jiné auto, a ve výsledku každý má priority nastavené jinak, obecně i v každém momentu.

0/0
10.9.2012 11:08

vítek z prčice

nejvíc ušetříte, když nejezdíte

Cena Kč 40,- za litr je pro mnoho lidí prohibitivní. Omezí jízdy na nejnutnější minimum. To by bylo, Kalousku, abychom společnými silami tu ekonomiku neudusili. :-)

+1/0
28.8.2012 22:52

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: nejvíc ušetříte, když nejezdíte

firemní CCS a je po problému :-P

0/0
29.8.2012 20:58

ymas

Pražský taxikáři učí klidnou jízdu

Pražský taxikáři učí klidnou jízdu ;-D;-D, tak to je fakt dobrej vtip. 99,99% jezdí po Praze jak dacani. Ty prděj na nějakou lehkou nohu.

+1/0
28.8.2012 19:13

BorisT

Alois Vichterle

Vichterle, vy jste v této diskuzi přidal tak 100 příspěvků plné argumentů buď scestných nebo žádných. Nechcete už jít jinam?

+1/0
28.8.2012 14:20

Alois Vichterle

Re: Alois Vichterle

Neknuc jak decko a zkus radsi neco vyvratit nejakym svym "argumentem" ... pokud na to nemas, tak bez jinam, mily priteli.

0/0
28.8.2012 14:45

Jurrisek

Re: Alois Vichterle

Alois, Alois....vetšího pacienta jak jste vy fakt pohledat.

0/0
29.8.2012 11:47

Alois Vichterle

Re: Alois Vichterle

To je vse ? Nic vic ?

0/0
29.8.2012 14:05

Jurrisek

Re: Alois Vichterle

nene jen pište dál, já se nad vašimi komentáři skvěle bavím;-D

0/0
30.8.2012 5:55

mogul666

Máš zaplacené daně holoto

Stát má 55% z jednoho litru-to víte mocipáni něco stojí a nějak je zaplatit musíme R^ ;-€

+1/0
28.8.2012 13:56

Alois Vichterle

Re: Máš zaplacené daně holoto

Tak jo, cim chces tech 81 mld Kc vybranych na SD nahradit ?

+1/0
28.8.2012 14:14

Kham

Re: Máš zaplacené daně holoto

Tím, že by se nekradlo, pak by stačilo na všem vybrat méně a ještě by nebyly dluhy.

0/0
28.8.2012 14:33

Alois Vichterle

Re: Máš zaplacené daně holoto

Bohuzel krast s bude vice ci mene vzdy. Ze se nebude nikyd krast je bohuzel utopie. Bavime se tu o 81 mld rocne ... ...

+1/0
28.8.2012 14:48

YankHrasco

Re: Máš zaplacené daně holoto

V Číně před lety na náměstí veřejně popravili podpředsedu parlamentu za korupci. Myslíte, že korupci opravdu nejde vymítit?

+1/0
30.8.2012 8:13

loogieboy

:D

nevim, ja mam silne auto s benzinovym motorem a velkym turbem, takze to zere i travu kolem silnice.... ale nekupoval jsem si ho kvuli spotrebe, ale kvuli jizdnim vlastnostem, takze se spotrebou a cenou benzinu mi muzete... ;-D

+1/0
28.8.2012 13:17

Alois Vichterle

Re: :D

Ty jsi ale velký frajer.

0/0
28.8.2012 13:45

loogieboy

Re: :D

no jo, kazdej nemuze byt nula ;-)

+2/0
28.8.2012 14:21

Alois Vichterle

Re: :D

To vis, ze jo, kalouskova jednicko ...

0/0
28.8.2012 14:49

vítek z prčice

Re: :D

Nevytahuj se, jestli nemáš osmiválec od čtyř litrů nahoru, tak jsi socka. Podle té pózy tě tipuji na třívalcovou Fábii. :-)

0/0
28.8.2012 22:54

loogieboy

Re: :D

to netusim, co mate ve fabii za turbo, ale jestli vam tlaci pres 300 koni  a 450Nm, tak Vam rozhodne gratuluji !!;-)

0/0
29.8.2012 15:26

YankHrasco

Re: :D

Přesně. Kdo chce mít opici,musí mít i na banány. ;-)

0/0
30.8.2012 8:35

bebíčko

nejvíc ho ušetříte

použitím nohou či hrom.dopravy.

0/0
28.8.2012 10:37

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: nejvíc ho ušetříte

No při ceně 32 Kč za lístek nevím, nevím.

0/0
28.8.2012 11:09

MirekPHA

Na vině je i snižování objemu motorů.

Bohužel automobilky aby ušetřily, snižují objemy motorů. Mám 2.0 benzín a při klídku jezdím za 6 l, tak 2/3 mimo město. S firemní fábkou HTP jedu při stejném tempu za 8 l. Tomu dvoulitru totiž nevadí stoupání,  nemusím téměř řadit. A co nejvíc ovlivňuje spotřebu? Využívání setrvačnosti auta, nebrzdit, dojíždět....

0/0
28.8.2012 9:51

Destabilizator

Re: Na vině je i snižování objemu motorů.

Souhlasim... Pidimoturky honosici se super spotrebou, legrace zadna, jizda ve meste peklo co se spotreby tyce. Radeji velky objem co se rozjede na spojku, kdyz mu dam napit tak me pekne kopne. A poradne prevody.

Nevim jestli to tu uz bylo receno, ale "dojizdeni na semafory" se dela se zarazenym stupnem a obecne i brzdeni, idealne vyradit az tesne pred tim nez se zacne motor dusit, volnobeh = spotreba, zarazeno a noha z plynu = 0.

+1/0
28.8.2012 10:04

tata01

Re: Na vině je i snižování objemu motorů.

i některý pidimotůrky mají dost síly na to abych v Praze zařadil za pět a dojel bez řazení až do Brna (i30cw 1,4 - 80kw)

0/0
28.8.2012 10:13

JeFFik

Re: Na vině je i snižování objemu motorů.

jeden pohádkář větší jak druhý. HTP v klídku samozřejmě jezdí mezi 6-7(příměstský provoz mimo dálnici!) a ve městě má rozhodně menší spotřebu než jakýkoliv benzínový dvoulitr či ještě větší motory. Včera tu jeden co jezdi V6 3.5l uváděl spotřebu ve městě15l/100.

Až při rychlostech cca nad 90 se karta obrací ve prospěch větších motorů, kterým navíc pomáhají 6-7 stupňové převodovky.

0/0
28.8.2012 12:25

akleen

Re: Na vině je i snižování objemu motorů.

To vykladej deckam ve skolce. Kazdy kdo to ma, vi svoje....

+1/0
28.8.2012 15:04

JeFFik

Re: Na vině je i snižování objemu motorů.

no právě, že vím svoje, na rozdíl od tebe.

0/0
28.8.2012 19:26

Alois Vichterle

Re: Na vině je i snižování objemu motorů.

Asi lzes:-) ... vcera tu jeden nekolikrat tvrdil, ze pri dalnicnich 120-130 km/h ma s HTP spotrebu 5-6l/100 km a ne a ne si to nechat vysvetlit, ze zadne auto to v takove rychlosti pri 4 000 ot neumi. A 90 km/h jezdi s HTP za 4l/100km ...

0/0
28.8.2012 10:10

akleen

Re: Na vině je i snižování objemu motorů.

Minuly tyden jsme mel nahradni auto s HTP. Prumerna spotreba na D1 Praha-Brno 7l/100km. A to jsem to nijak nehonil. Mezimesto tak max. do 100km/hod minimalne 6-6,5l/100km

0/0
28.8.2012 15:06

Alois Vichterle

Re: Na vině je i snižování objemu motorů.

ano, to jsou realne spotreby HTP a kazdeho druheho motoru podobneho vykonu a objemu.

0/0
28.8.2012 15:29

neúplatný sudí

toho pána chci potkat

to jsou oni, co dojiždí semafory 30 kmh a tvrdí, jak jezdí plynule. Plynule možná, ale sobecky určitě. Kdyby takto jezdil každý, tak všechny Téčka a Béčka ráno stojej až k Jihlavě a Účka až do Roudnice...

Navíc dnešní automaty mají tzv. gyroskop a ten pozná, že auto jede z kopce a podřadí si. Sám jezdím dlouhodobě s 2,0 TDI DSG za 6,0 a to nemám pocit, že bych byl zrovna spořivý řidič...

+2/0
28.8.2012 9:49

Genial

Re: toho pána chci potkat

Ja je potkavat nechci... Ano dnes pocitac radi lepe nez clovek. Ten clanek je o H.... Co treba takova pravidelna kontrola tlaku v pneumatikach? Ta by mnohym usetrila i 20% nakladu...

0/0
28.8.2012 10:01

Alois Vichterle

Re: toho pána chci potkat

20% nakladu jako napriklad misto 7l jezdit za 5.6l jen diky spravnemu nahusteni proti nespravnemu ? To ani omylem.

0/0
28.8.2012 10:09

Genial

Re: toho pána chci potkat

Tak kdyz do toho zapocitas i ty pneumatiky, co blbe sjizdis... Dobre tak 10%...:-)

0/0
28.8.2012 10:12

Alois Vichterle

Re: toho pána chci potkat

No to taky, je moc. Rozdil mezi predepsanym tlakem 2.1 a podhustennou rekneme tak na 1.5, kdy uz je to vizualne poznat, dela mozna tak do 0,1l. A kdybys takovym podhustenim zkratil zivotnost pneu o takovych 15%, tak tech par stovek k ostatnim nakladum za benzin v radech desetitisicu nedela tech 10% ani nahodou:-)

0/0
28.8.2012 10:19

Genial

Re: toho pána chci potkat

No to uz by byl znat pri rozjezdu slusnej valivej odpor... Uz jsem potkal par divek na prazdnym prednim, vubec jim nebylo divny, ze auto nejede ani rovne...;-D

0/0
28.8.2012 10:23

Genial

Automat zere vic

nez manual? To uz davno neni pravda kluci taxikarsky... ;-D;-D;-D

0/0
28.8.2012 9:40

neúplatný sudí

Re: Automat zere vic

oni si pamatujou ty tříkvalty, co dávaly do Pažoutů. Jak to cukalo, nejelo, žralo, blblo,... no všechno špatně...

0/0
28.8.2012 10:01

Alois Vichterle

Re: Automat zere vic

V laboratornich podminkach tomu tak byt nemusi, ale v realnem provozu lze s manualem jezdit usporneji vzdy. Neznam automat, ani DSG, kde lze vyradit a vyuzit pri jizde z kopce setrvacnosti auta. Automat vzdy brzdi motorem.  To v laboratori opravdu netestuji.

0/0
28.8.2012 10:06

Kham

Re: Automat zere vic

Nechápu... pokud vyřqadím na neutrál a využiji při jízdě z kopce setrvačnosti, tak mi to žere spotřebu na volnoběh. Naopak pokud nevyřadím a nechám tam třeba trojku bez plynu, jedu z kopce krásných stabilních 50 (město) a jedu za 0. Máte to popletené.

+2/0
28.8.2012 10:12

Alois Vichterle

Re: Automat zere vic

Sam to mas poletene.

Se zarazenym kvaltem proste motorem BRZDIS a zkracujes dojezdovou vzdalenost a tu vzdalenost, o kterou dojededes se nebrzdenym vykvaltovanym autem na neutral dale, pak musis zase autem dojet a ta spotreba je pak vzdy vyssi nez spotreba na neutral, ktera je cca 0.6-0.8l/100km

+1/0
28.8.2012 10:22

Kham

Re: Automat zere vic

Když jedu z kopce, dám tam 4ku, jede mi auto 55 a rozhodně nebrzdí ani nezrychluje, pokud se nijak výrazně nemění sklon, auto jede za 0, brzdí motorem, ale rozhodně neztrácí rychlost, spíše ji udržuje. Když tam dám neutrál, tak jedu za spotřebu na volnoběh a ještě musím brzdit :-P

+3/0
28.8.2012 10:31

Alois Vichterle

Re: Automat zere vic

Tak sis odpovedel hezky sam.

Kdybys nemusel pri jizde z kopce brzdit a chtel vyuzit setrvacnost auta na plno, tak mas na celkovou ujetou vzdalenost mensi spotrebu.

Situace 1: Mas vrchol kopce, pak 500m klesani a po nem 500m rovinku. Situace: nahore mas 80 km/h. Vyradis rychlost, po 500 m mas 90 km/h a po dalsich 500m mas 80 km/h. Cely 1 km ujedes se spotrebou 0.6-0.8l/100km.

Situace 2: Mas vrchol kopce, pak 500m klesani a po nem 500m rovinku. Situace: nahore mas 80 km/h. Nechas zarazenou rychlost a brzdis motorem. Po 500 m mas 80 km/h a ujel jsi je za 0.00/100km, ale dalsich 500m ujedes uz se spotrebou 5-6l/100km ... uz to trosku chapes ?

+1/0
28.8.2012 10:44

Kham

Re: Automat zere vic

A vy snad jezdíte kilometrový úsek na neturálu a jen přes brzdy? 8-o Všude je rovinka? V praxi máte po konci toho kopce stejnou rychlost, ať jste jel na neutrál nebo přes motor a tím pádem stejnou výchozí situaci, v každých kopcích jsou zatáčky. to bych mohl argumentovat, že je lepší jet přes motor a neutrál dát na posledních 100m a těch povolených 90 dosáhnu také a jsem na tom lépe. než píšete. Jenže to je teoretizování a kokotina, navíc považuji jízdu 1 km na neutrál za docela nebezpečnou.

0/0
28.8.2012 11:18

Alois Vichterle

Re: Automat zere vic

No podivejte, dal jsem vam modelovy priklad useku, ktery muzete pri vyrazeni rychlosti projet s mensi spotrebou. Pokud jej presto  nechapete, a budete jej zpochybnovat s poukazovanim na to, jestli je vsude rovinka nebo jestli je normalni jezdit s kopce "jen pres brzdy", tak bohuzel ... tady ve vasem pripade uz nejde vubec o pravdu, ale o  prosazovani sveho mylneho nazoru, za kazdou cenu. Pokud nechapete, ze vozidlo pri brzdeni motorem BRZDITE a ztracenou rychlost pak musite prisunem vetsi energie nahradit, tak je to tezke. A nakonec povazujete jizdu na neutral na 1 km za nebezpecnou a zaroven tvrdite, ze pri zarazenem kvaltu "temer nebrzdite" vam neprijde vubec jako rozpor:-)

+1/0
28.8.2012 11:46

JeFFik

Re: Automat zere vic

tvůj 1. model kulhá v tom, že dole na rovince ti rychlost z 90 na 80 klesne tak po 100 m takže zbývajících 400 už taky jedeš se spotřebou 5-6 litrů ;-)

Vše záleží na tom kopci, čím bude prudší a delší tím bude výhodnější jet se zařazenou 5-6, co auto nejméně brzdí. Teprve až bude kopec natolik mírný že motor bude auto zpomalovat je výhodné jet na neutrál.

0/0
28.8.2012 12:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.