Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ztracená Škoda Rapid jezdila na uhlí. Vozit měla Hitlerovu pravou ruku

Rapid není pro škodovku nové jméno. Ve válečných letech 1942 – 1944 vznikly dva velké vozy Škoda Rapid na plynový pohon; jeden dostal neblaze proslulý maršál Hermann Göring, druhý jeho bratr Albert.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S_a_n_k_o

Rapid není pro škodovku nové jméno

První věta, která ve mně vyvolá hned domněnku, že si tedy popovídáme o dvou rapidech, které v historii škodovky vznikly... ale ať čtu, jak čtu, o komunistickém nástupci slavného "R"-ka ani zmínka... no nic, třeba má autor namakanou jen dlouhodobou paměť :-)

+1/0
28.8.2012 23:35

1000mb

Při dnešní ceně benzínu

začínám přemýšlet,že si strčím do kufru nějaký Clubky a začnu taky jezdit na uhlí:-P

+2/0
28.8.2012 20:50

PatrikChrz

Re: Při dnešní ceně benzínu

V rychlosti jsem si to propočítával a žádný zázrak, v nejlepším případě šul-nul. Úprava na plyn (ať propan-butan nebo zemní) případně nahrazení nafty jedlým olejem koupeným při akcích v hyper-super vyjde výhodněji.

0/0
28.8.2012 21:17

jansva

Obecné pravdy, ale to o určení pro Hermanna Goeringa ??

Domnívám se, že ten Rapid byl válečný prototyp Škoda Mladá Boleslav, pohon na dřevoplyn, ale to, že by si jej objednal Hermann Goering pro sebe je dle mého málo pravděpodobné. Nacistické špičky měly pro své potřeby velké Mercedesy, ani dřevoplynu se třeba nezříkaly, ale jen jako předvedení se jako spořílek. Ještě upřesnění: Hermann Goering nebyla AG, byl to Hermann Goering Werke. To vyprávění o bratrovi patří také do kategorie polopravd. Bratr Goeringa byl podle literatury slušný člověk, který pomáhal čechům a take neměl významnější pozici, byl nějaký technik a rozhodně se pro něho nevyvíjel prototyp.

Poznámka: ta pomoc válečnému úsilí říše byla snaha českých konstruktérů, aby se připravili na poválečnou výrobu. Třeba slavný pérák jezdil po protektorátu s číslem SS a imitoval vojenský motocykl. Totéž byla iniciativa

Ing Vykoukala, který takto vyvíjel Aero Minor a ten po válce zářil jako moderní malý vůz.

0/0
28.8.2012 18:54

xkox

Re: Obecné pravdy, ale to o určení pro Hermanna Goeringa ??

nemusel si jej obednat, ale mohl jej dostat...

0/0
28.8.2012 20:39

Undik

Ta reklama na Škodovku je už přehnaná ....

Yeti měl určitě vozit ruské myslivce při honu za bájnýma pověstma ne? Co přijde pak ? Za 50 let se dočteme, že CitiGo měl být původně 1. samočinný robot na Marsu a SuperB 3. generace vlastně mohl nahradit Airbus?

+1/0
28.8.2012 17:32

katone

První fotka

Tady je místo, kde se fotila první fotka  :-) 

http://goo.gl/maps/VGUJk

0/0
28.8.2012 16:51

katone

Re: První fotka

Pardon, 5, 6 a 7...

0/0
28.8.2012 16:52

semelik

Hitlerova pravá ruka ovšem nebyla dodnes nalezena.

Historikové se dosud přou, kde skončila, stejně jako ostatní části těla.

+4/0
28.8.2012 13:18

kubas_86

Re: Hitlerova pravá ruka ovšem nebyla dodnes nalezena.

mam pocit, že takovych nacistu bylo víc, muj nazor je ten že měl nějaky duležity informace, za který vyměnil u spojencu svuj život a změnu identity....... a nebo třeba leží v nějakym masovym hrobu, kdo ví :)

0/0
28.8.2012 14:44

Pombo

Re: Hitlerova pravá ruka ovšem nebyla dodnes nalezena.

A nebo odplul ponorkou na tajnou základnu na antarktidě a odtamtut rovnou v létajícím talíři na měsíc. Aspoň takto nějak to tvrdí ti nejzarputilejší konspirátoři.

0/0
28.8.2012 14:59

kubas_86

Re: Hitlerova pravá ruka ovšem nebyla dodnes nalezena.

ja ještě viděl nějakou teorii že měli něco co vypadalo jako zvon a že to mohlo umět cestovat časem atd :)

viz :

http://www.youtube.com/watch?v=UuE4InQ_rOM

0/0
28.8.2012 15:09

Buldrex

Re: Hitlerova pravá ruka ovšem nebyla dodnes nalezena.

http://i49.tinypic.com/vjbl2.jpg ;-D

0/0
29.8.2012 11:09

nicolas.tesla

Zajimave

Celkem dobry napad, pokud by bylo dost uhli a nebyla nafta/benzin. Kdo treba bydli v horach a potrebuje sem tam jezdit a neni problem u baraku navezt par tun uhli nebo teda toho polokoksu, misto aby nekam daleko jezdil pro benzin.

Fakt zajimavy napad..

0/0
28.8.2012 12:30

sptr

Re: Zajimave

Zplynovací generátory jsou schopny vyvíjet plyn z čehokoliv hořlavého, tedy i ze dřeva nebo PET lahví. Pokud zařízení bude zaručovat vysokou teplotu spalovaní, dají se ohlídat i škodlivé emise. Pochopitelně je třeba zajistit odloučení vlhkosti a dehtu. Komu nevadí trochu delší příprava před odjezdem, pro toho to řešení být může. Musíte si však uvědomit, že v tu ránu po Vás půjdou všichni Ti, které připravíte o potenciální zisk s prodeje ropy... :-/

0/0
28.8.2012 14:04

janbrezen

Re: Zajimave

o tom vazne pochybuju ze by ropne giganty zajimalio par vesnicanu s auty na uhli

0/0
28.8.2012 14:39

sptr

Re: Zajimave

V případě, že by se lidé byli schopni energeticky samozásobit, by to giganty začalo sakra zajímat. Za kacířské myšlenky se likvidovalo odjakživa.

0/0
28.8.2012 21:42

janbrezen

Re: Zajimave

toho lide samozrejme schopni nejsou, protoze jich fura zije ve mestech a spotrebovavaji ohromne mnozsti energie, vazne pochybuju o tom ze je zd enejaka touha milionu lidi jezdit na drevoplyn

0/0
29.8.2012 9:13

sptr

Re: Zajimave

Pro obyvatele měst to nebude z jiného důvodu. Protože stále někam spěchají, nebudou chtít čekat, než se plyn vygeneruje. Smysl by měli centrální generátory a plničky. Hořlavého odpadu je všude spoustu. Pak už bude jen otázkou, jak to zdaní stát a zda se to pod tlakem lobistů neomezí. Nesleduji poslední vývoj, ale před časem se připravovalo nějaké zdanění domácích plniček CNG, aby se kompenzovala ztráta z benzínu a nafty.

0/0
29.8.2012 12:51

wrah

Re: Zajimave

Pokud vím, tak když nebyl benzín (po válce) tak se poměrně hojně předělávaly traktory na dřevoplyn. (nikoliv na uhlí, to také nebylo) Pro zemědělce není příprava k jízdě půl hodiny problém, prostě zapálí generátor plynu a jde nakrmit prasata a krávy, pak sedne na traktor a jede. A různých soušek, se vždy v lese najde dost.

0/0
28.8.2012 19:06

Hynek Vilém Jarmila reloaded

zvláštní je, že Škodovky byly vždycky nevzhledné

Ze čtyř největších značek čs. automobilismu - Pragy, Aera, Tatry a Škody - byly Škodovky určitě ty nejošklivější.

+2/0
28.8.2012 11:55

žepré

Re: zvláštní je, že Škodovky byly vždycky nevzhledné

Embéčko bylo pěkný. Kdo dneska má zachovalé kus, získá spolujezdkyni snad snáze než s ferrarim.

0/0
28.8.2012 13:25

renesis

Re: zvláštní je, že Škodovky byly vždycky nevzhledné

;-D

0/0
28.8.2012 15:14

Lojza158

Re: zvláštní je, že Škodovky byly vždycky nevzhledné

Už má dušička pokoj?

+1/0
28.8.2012 16:38

pavelthelong

Re: zvláštní je, že Škodovky byly vždycky nevzhledné

https://media.skoda-auto.com/en/_layouts/Skoda.PRPortal/pictures.aspx?q=1935-1945&scope=P&type=0 kliknout na Skoda Superb 640 je jeste i dneska luxusni bourak

0/0
28.8.2012 14:47

dedust2002

Re: zvláštní je, že Škodovky byly vždycky nevzhledné

nebo Popular Monte Carlo a bylo by toho vic...

0/0
28.8.2012 17:07

jansva

Re: zvláštní je, že Škodovky byly vždycky nevzhledné

Musím tvrdě oponovat. Příklady: Populary, Rapidy, Tudory, to byla na tu dobu ve světě i u nás dobře hodnocená auta. Třeba Škoda Tudor roadster byl jeden z nejkrásnějších. Pohromou byla pro škodovky, ale i pro ostatní válečná výroba padesátých let. Třeba porovnat Tatraplány a Tatru 87 s dalšími v podstatě nejde.

0/0
28.8.2012 19:14

111

Re: zvláštní je, že Škodovky byly vždycky nevzhledné

A co československá amerika - Felicia, taktéž designově zdařilý vůz.R^

+1/0
28.8.2012 21:50

Rudla01

A další auto by vozilo

levou ruku, další levou nohu, další pravou nohu...

+4/0
28.8.2012 11:42

Simakj

Re: A další auto by vozilo

jojo Hitler byl velikán, ale Lenin, ten byl největší! ;-D

0/0
28.8.2012 12:28

Pombo

Re: A další auto by vozilo

Lenina musel vozit křižník Aurora ;-)

0/0
28.8.2012 14:39

hranol111

Keď to išlo pred 68 rokmi

bez benzínu a nafty a v čase vojny.

Dnes by to bola iba malina pre našich projektantov a vynálezcov.

0/0
28.8.2012 11:36

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Keď to išlo pred 68 rokmi

už vidím, jak s uhlím řeší ty imisiní limity ... ;-D

0/0
28.8.2012 11:56

Nikolas

Re: Keď to išlo pred 68 rokmi

emisní. Imise je dopad. Emise je produkce ;-)

0/0
28.8.2012 12:36

maiad

Re: Keď to išlo pred 68 rokmi

Kdy6 jsou emise, jsou i imise :D

0/0
28.8.2012 12:53

_Xeon_

Re: Keď to išlo pred 68 rokmi

a obráceně ;-D

0/0
28.8.2012 13:18

vecernicek

neni třeba koks, stačí dřevo

za války i po válce jezdila téměř veškerá doprava na dřevo - dřevoplyn. ten "polokoks" je dost výjimka. Co ale je zásadní - není třeba sebou vozit žádné vyvvýječe - dnes by stačilo plyn vyrábět v obcích a s stlačovat do nádrží a odtud čerpat do aut stejně jako LPG. Odpadá pak veškerá děsivá manipulace.

0/0
28.8.2012 13:01

celim

Re: neni třeba koks, stačí dřevo

No jen by mě zajímalo, jak by ten dřevoplyn šel zkapalňovat. Při jakých tlacích a teplotách. Aby se to vůbec vyplácelo.Je lehčí, nebo těžší než vzduch? Nevíte to někdo?

0/0
28.8.2012 13:23

el-lobo

Re: neni třeba koks, stačí dřevo

http://cs.wikipedia.org/wiki/Fisher-Tropschova_synt%C3%A9za

0/0
28.8.2012 13:34

celim

Re: neni třeba koks, stačí dřevo

no to je ale vlastně jen ta syntetická výroba benzínu. Auta na dřevoplyn jezdila opravdu na plyn. V případě výroby umělého benzínu by se sice už nic zkapalňovat nemuselo, ale ta výroba moc efektivní nebude.

0/0
28.8.2012 13:53

PatrikChrz

Re: neni třeba koks, stačí dřevo

Jak už píše kolega dole, nemusel by se zkapalňovat, stačilo by stlačovat, jako zemní plyn. Několikrát jsme si s kamarády půjčili od Pražské plynárenské Fiat Panda na CNG a na plnou nádrž jsme ujeli nějakých 300 km a to byla jen místo rezervy (dále má klasickou benzínovou nádrž).

Jestli by se to ale vyplatilo je těžko říct. Hlavní část ceny benzínu tvoří daně, takže čistě ekonomickým propočtem asi ne. Energetická nezávislost by byla taky v tahu, protože už teď (bez prolomení limitů) řešíme, čím za pár let nakrmíme teplárny a uhelné elektrárny, dřeva také nemáme nekonečně. Nějaká státní podpora (např. ve formě daňových úlev) by tak nedávala smysl. Buď jak buď palivo pro auta stejně musíme dovážet, ať budou jezdit na cokoliv.

0/0
28.8.2012 21:25

wrah

Re: neni třeba koks, stačí dřevo

Jelikož dřevoplyn je v podstatě čistý oxid uhelnatý, tak by jeho zkapalňování bylo docela složité. (teplota varu je -191c) ale rozhodně by nebyl problém jej mít stlačený jako CNG. Navíc při centrálním generování by nebyl problém mít výsledný plyn opravdu naprosto čistý, takže by se neničil motor, jako v případě, kdy do něj šel poloteplý plyn se zbytky páry a dehtu a buhvíčeho dalšího.

0/0
28.8.2012 19:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.