Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škodovky jezdily v Kanadě i USA. Jejich zbytky teď mají slušnou cenu

I když to zní možná překvapivě, poslední oficiálně dovezenou škodou na severoamerický trh byl model 135 GLi, který si v roce 1989 koupil jistý Kanaďan Alex Dresler za 4 960 dolarů. Od té doby tu udržuje povědomí o české značce jen pár nadšenců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rambo-x

jj.....

135 GLi je vzácné auto....o jedné u nás vím,která je precizně zrekonstruovaná a pojízdná....míval jsem rapid 135 RiC,také motor 135 se vstřikováním paliva a bylo to výborné auto-bohužel dopadlo dost špatně,řidič v audi A4 mě jaksi zapoměl dát přednost a v rychlosti cca 80km/h jsem mu vzal přední kolo,ještě že se mnou nikdo nejel,ta strana u spolujezdce byla docela dost zrušená,mě se teda nestalo nic,ale byla to teda rána.....motor a převodovku +zadní nápravu a všechny komponenty vstřikování se mi povedlo zachovat a už stavím nový rapid 135 RiC,z klasického sériového 135

Je to docela rozdíl,žádné prodlevy na plynu,žádné dušení a kuckání,žádný sytič,pěkný pravidelný běh a za několik let to bude mít pěknou cenu,bylo jich vyrobeno asi 1000 kusů....já osobně si jej cením v současném porenovačním stavu na 70 000 kč,ale neprodal bych jej ani za nic

+2/0
2.9.2012 10:48

von Kleist

Re: jj.....

Ja myslel, ze cenit si na nejakou cenu znamena, byt to ochoten za tuto cenu prodat :-). Jinak tomu nerozumim.

0/0
3.9.2012 15:40

Rambo-x

Re: jj.....

Cenit si může znamenat i to,na jaké peníze si auto cením osobně,třeba jakou náhradu bych požadoval po někom za zničení nebo něco podobného....nemusí to znamenat že je chci prodat,a neprodám,RiC už jezdí,stálo to hodně úsilí,času a peněz a je to moje chlouba

Nevím čemu nerozumíte....pokud se to týká těch aut,tak v posledních letech výroby škodovek s motorem v zadu,se pro teritoria s přísnými emisními limity vyrobilo pár aut s elektronickým vstřikováním paliva a normou euro 1,s řízeným katalyzátorem,řídící jednotkou atd....bylo vyrobeno asi 1000 kusů sedanů 135 GLi (grand de luxe injektion) a asi 400 kusů kupátek 135 RiC(Rapid injektion catalyst)

Vstřikování vyráběla firma bendix a skoro stejné vstřikování používaly renaulty 19

Stojí to opravdu obrovské úsilí rozchodit,díly se špatně shání,třeba katalyzátor je nadlidské úsilí sehnat,lambda sonda(která často odchází) se musí použít z jeepu s tím že se upraví jeden odpor v řídící jednotce a všechny díly na toto jsou velký problém

0/0
3.9.2012 17:54

DeLorean_4

Error in article

Hello,

    I am from Québec, Canada and I friend of mine from Alberta who owns some Skodas forwarded me this article. The article states that there was only 1 135GLi sold in 1989, but that is a lie! Why? Because I own one too!

http://www.flickr.com/photos/23424797@N08/sets/72157628336666577/

Patrick,

0/0
1.9.2012 17:09

LaHa1

je na co navazovat.

Škodovka se prý do USA chystá.Zatím se Superbem a Yetim.

0/0
31.8.2012 12:53

nosalis

Re: je na co navazovat.

tak yetiho za rozumnou cenu bych si dokazal docela predstavit :)

0/0
2.9.2012 1:45

HAIRY SNATCH

Skodovky

se prodavali v Canada pamatuji do dneska jak jsme ji s kamosem testovali ve Vancouver . Prijeli jsme za roh v Corvette a sli to projet ze srandy hucelo to jak vysavac a jelo to jak vysavac a ten s prodavac co snama jel nam furt rikal    to ma silu co to cumite podrad a protahni to  Ha Ha tak jsme mu po testovani rekli ze jedem do banky pro prachy a vyjeli z poza rohu v Corvette a bulo prisless jak se  mu protahla huba kdyz nas videl Ha Ha V  NEW YORK  pres tuzex  jsem poslal tatovi kdysi SKODA RAPID 5 speed za 2900 dolaru a vyzvedaval si to v Brne .Bohuzel mu ho ukradli a nasli kostru auta  u nejakych komunistu o Ostravy Pojistovna mu vyplatila za myslim 2 roky tahani  pakatel a nove Skody uz stali 2 krat tolik Jeste jedna perlicka  jak jsem prijel po revoluci tak jsem s tim jel na Pestevnu a vratil jsem se bez predni masky a svetel ktere mi tam nekdo ukrad .Pak jsme s tatou chodili po buzzach a kupovali tu nakradene veci co tam prodavali zpatky

+2/0
31.8.2012 8:23

_Xeon_

Re: Skodovky

;-D

+1/0
31.8.2012 8:59

captain cook

skodovky se bezne dovazeji do Australie, s rizenim napravo

http://www.skoda.com.au/

0/0
31.8.2012 4:25

blikanec

Tatra 603 v Kanadě

http://youtu.be/dVW3vL8A-aQ?t=1m3s

0/0
30.8.2012 22:51

zVysociny

Neverim tomu,

ze se SKODA prodavala v USA od 80. let. Homologovat auto v USA stoji neuveritelny penize a proto tam nejezdi spousta 'slavnejsich' znacek.

0/0
30.8.2012 19:44

anncz

Re: Neverim tomu,

za prve, v 80 letech byla jina pravidla

za druhe, homologovat neni tezke, staci par crash testu... cena v jednotkach milionu.

.

Duvod proc tam spousta automobilek nevyvazi, je ze amik je zvykly na kvalitu a konkurence je tam silena. Proto je tam VW pokladan za srot, protoze nestaci kvalitou a spolehlivosti na premiovky japoncu. Proto se Frantici stahli, proto tam Italove vyvazi akorat auta pro smich (fiat 500).

+2/0
30.8.2012 19:56

luckilyfarenough

Re: Neverim tomu,

myslim, ze jste to zhodnotil zcela po pravde.... kvalita apohodli je u prevcazne vetsiny amiku rozhodujici u koupi auta..porad se tu mele jak tam to zere njenom tolik a tolik a tohle jeste min...ale jedno svezeni a amik da prednost necemu co je pohoidlnejsi za stejne penize i kdyz to zere vic...:-/

0/0
30.8.2012 19:59

Crocodylus anthropophagus

Re: Neverim tomu,

Měl jsem čest s pár kousky které se tam vyrábí a kvalitní bych je nenazval. Spíš mi to přišlo udělané filozofii spotřebního zboží a zvenčí naleštěné bídy.

+2/0
30.8.2012 20:20

zVysociny

Re: Neverim tomu,

Jo, jina pravidla asi byla. Pamatuji si sileny narazniky a uplne jiny svetla na autech z EU. Nevim, odkud vis, ze homologace je lehka.... Cetl jsem, ze Citroen chtel dovazet nejakej model XM ale naklady na homologaci to zarazilo. Jinak naprosty souhlas s VW (=srot & v pripade Jetty auto pro teplouse). A samozrejme, na japonsky auta nikdo nema.

0/0
30.8.2012 20:58

praptak

Re: Neverim tomu,

Asi netušíte, co to znamená opravdový automobilový šrot.

0/0
30.8.2012 23:34

zVysociny

Re: Neverim tomu,

Jednoduse si to prectu na JD Powers. V USA nema zadny vyrobce vyrazne danove vyhody. Proto se lepsi porovnava. VW si kupuje hodne malo lidi, protoze za stejny penize se da koupit o hodne lepsi auta. Francouzsky a italsky to uz neprezily vubec.

0/0
31.8.2012 12:32

nosalis

Re: Neverim tomu,

v kolika americkych autech jste kdy sedel? .. o kvalite nemuze byt rec

i moderni Crown Victoria z roku 1998 jsou nehorazne sroty .. jasne.. asi tomu neprida kdyz se to pouziva jako taxik .. ale oproti tomu Toyota Camry je uplne jina liga!!!

americka auta jsou vesmes nekvalitni .. hlavne interiery

VW tu za srot pokladany  je tak trochu .. a to hlavne z duvodu ze se vetsi cast modelu dovazi z Mexika .. ale VW vyrabene v nemecku (treba Tiguan) jsou tady brane za hodne kvalitni auta

+1/0
31.8.2012 3:43

Levicovy.Pravnik

zajímalo by mě ještě

kolik bylov usa a kanadě prodáno tater 603 a 613

0/0
30.8.2012 19:35

luckilyfarenough

Re: zajímalo by mě ještě

oficialne asi zadna....

:-/

0/0
30.8.2012 19:41

Levicovy.Pravnik

ano je to pravda

radek john psal ve svéknize jak jsem viděl amriku,že tam jednu škodovku viděl:-)

0/0
30.8.2012 19:34

luckilyfarenough

Re: ano je to pravda

zalezi kde byl...vsechno videl vsechno zna? hmmm, ...vypada jako brouk Pytlik;-D;-D

0/0
30.8.2012 19:50

mikiqex

Re: ano je to pravda

Knihu jsem četl, byl tam v roce 1989 na novinářské stáži a díky tomu tam byl leckde; chtěli, aby toho viděl hodně... rejpale!

+1/0
30.8.2012 20:07

Levicovy.Pravnik

Re: ano je to pravda

no ted už fakt nevím. ale bud šlo o new york nebo los angeles.

0/0
30.8.2012 20:20

IVANA FAK

no vida vida

sem tam se najde..ale asi o to nikdo nestojí, když to vidim hlavně stát někde v roští..nebo na pohřebišti starých zemědělských strojů..no ale vzhledem k tomu, že Obama prosazuje nižší spotřebu US aut, tak má škodovka ajisté šance se svými úspornými fauvé modely..a konečně začnou američani taky trochu šteřit ané furt jen hamtat a spotřebovávat, už to maj dávno zapotřebí a zhubnout taky!

0/0
30.8.2012 18:11

luckilyfarenough

Re: no vida vida

a kolikpak cechu je tlustych? to amm rad takovy blby kecy o tom, ze je kazdej amik vyzranej... asi tak jako kazdej cech zlodej....:-/:-/

0/0
30.8.2012 19:52

IVANA FAK

Re: no vida vida

ježišmarjá...aco jako...

0/0
30.8.2012 20:15

BMG

Re: no vida vida

Že je dobré si zamést před vlastním prahem než člověk začne poučovat, zvláště když pochází z druhého nejtlustšího národa v Evropě.:-)

0/0
30.8.2012 21:19

usura

fabia usa

Chlapci z testování prototypů v Death Valley dali na US tabule jedničkovou fabii kterou tam používali a amíkům se to auto docela líbilo

0/0
30.8.2012 16:22

já George XVII

Re: fabia usa

já měl šéfa z USA, který když sem šel do ČR zakládat fabriku, tak si zde objednal jako služební auto nějaký "Compact car", kterým tady běžně lidé jezdí - ať nevyčnívá. Objednali mu Fábii ve velice slušné výbavě. Po prvním sednutí do Fábie si objednal Mercedesa E a zaměstnancům jako služebák Mercedes B. Fábka tam stála a možná ještě stojí jako záložní auto.

Nejsem si tedy jist, jestli by v Americe udělala Fabia nějaké terno.

+1/0
30.8.2012 17:41

IVANA FAK

Re: fabia usa

achjo, měl mu hollt dát aspon Octávku....Fábka je prostě MALÁ...a běžně tu lidi taky jezdi v Octávkách a nijak nevyčnívají ..i ředitel naší firmy..nenápadná černá octávka, žádná nabubřelá SUV okázalost

0/0
30.8.2012 17:50

Crocodylus anthropophagus

Re: fabia usa

Posuzovat, jestli má nějaké auto někde šanci podle někoho, kdo odtud sice pochází, ale očividně není cílová skupina pro jeho nákup, může jenom... :-P

+1/0
30.8.2012 19:03

IVANA FAK

Re: fabia usa

http://www.ahaonline.cz/clanek/zhave-drby/47660/karel-gott-a-jeho-manzelka-ivana-na-nakupech-pro-vody-s-kabelkou-od-vuittona.html

Goták s s tim jezdi na nákupy..sice mco dobře vim, že má takový malý lehký sporotvní mercedes na ty svoj e vejpravy daleký do němec, ale maj ted asi itohle...nevim

0/0
30.8.2012 17:59

Rubik1

Pane Stehliku, opravte to konecne!

Opravte si dost velkou chybu v clanku. V roce 1989 nekoupil Kanaďan Alex Dresler Škodovku za 4 960 dolarů, ale za 8 680 dolarů plus 6% dan, celkem 9 200 dolarů. Kupec dal protihodnotou jine auto v hodnote 4000 dolarů, coz delalo s dani odecet 4 240 dolarů.

+2/0
30.8.2012 16:06

luckilyfarenough

Komicke , jak se Skodovka prirovnava k YUGU

tady se jeste dneska povidaji vtipy o YUGU.....;-D;-D Jak cenove, tak i jinak skoro na stejne kvalite...R^ Zadnou skodovku jsem v americe za 25 let jeste nevidel...urcite bych si ji vyfotil jako raritu;-)

0/0
30.8.2012 15:55

Nwkt

Re: Komicke , jak se Skodovka prirovnava k YUGU

http://skoda-virt.cz/cz/clanky/z-tisku-1/7576-skody-a-jawy-v-coloradu/

0/0
30.8.2012 16:16

hilsner_urquell

Trochu jinej design

oproti českým stodvacítkám...

0/0
30.8.2012 15:39

sloulou

Jednoduchá auta jsou super.

Vyplatí se dnes opravovat starou pračku? Vyplatí se to dělat svépomocí? Vždyť nová v akci stojí jen 6000,- Kč.

[Oprava pračky]V USA je dnes nový trend. Vše si udělejme sami, svépomocí. Dříve to bylo vždy naopak. „Vše si koupíme, odborníky si najmeme, říkali Američané.“ Řekl bych, že kolo dějin se točí dál, dnes je trend, v době finanční krize (2008), která byla později nahrazena ekonomickou krizí (2009) a nyní „připravované“ sociální krize (2010) naopak snižovat dluhy. Vše dělat levně. Tématem dne jsou úspory.http://www.jakbydlet.cz/clanek/449_jak-opravit-pracku-.aspx

[>-]

0/0
30.8.2012 13:26

já George XVII

Re: Jednoduchá auta jsou super.

tak pokud je ta pračka 3-5letá, tak nevidím problém v tom ji svépomocí opravit, případně si na to pozvat opraváře (samozřejmě ne v Praze, kde Vám naúčtuje dopravné po 20kč/km, parkovné atp.). Pokud je starší 5 let a rozbije se, s největší pravděpodobností již bude mít i polámané některé plastové díly, morálně je zastaralá (design, vyšší spotřeba, jiné nároky na objem praní) - pak teprve kupuji novou.

+1/0
30.8.2012 13:43

luckilyfarenough

Re: Jednoduchá auta jsou super.

tak to nevim, od kud mate sve informace... Tady se toho stale moc neopravuje protoze to vyjde draz nez jit a koupit novou pracku..pokud davate tento priklad... Na ty drahe si vetsinou lidi priplaci za delsi zaruku a ty levne se vyhodi na ulici, kde si je nekdo vezme kdo zbira stary srot... Pracka tu vydrzi zhruba 10-15 let v prumeru a tak 5-7 ta hodne levna... Tak pujdu a koupim zase novou za 180 dolacu a jedu dalsich 5 let minimumR^ Norma to urcite neni a trend uz vubec ne. Spis unikat ze si to nekdo umi opravit sam... a hlavne ze na to bude investovat svuj cas8-o

0/0
30.8.2012 16:00

já George XVII

Re: Jednoduchá auta jsou super.

pokud je předpoklad opravy menší jak 2hodiny, tak se oprava vyplatí i když do toho investuji svůj čas. 6000Kč za dvě hodiny v práci nevydělám, resp. vydělám daleko více, ale ne sobě.

0/0
30.8.2012 17:43

luckilyfarenough

Re: Jednoduchá auta jsou super.

ale ja jsem mily pane nemluvil o cesku....;-)

+1/0
30.8.2012 19:29

já George XVII

Re: Jednoduchá auta jsou super.

to je úplně šumák. Ekonomickou rozvahou by jste se měl řídit i v "zemích zaslíbených".

+1/0
30.8.2012 20:11

iryko

ŠKODA korun !

;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
30.8.2012 12:49

RozervalPaarkund

topení

To by mě celkem zajímalo, jak v tý Kanadě v zimě asi ty škodný topily.

+1/0
30.8.2012 12:42

Dickinson

Re: topení

Tak dreva tam maju dost. Supli tam "peterky" a hotovo;-D

+2/0
30.8.2012 14:58

tonny.p2

Stare skodovky

Staré škodovky už jenom rostou na ceně...

V

http://www.rajveteranu.cz/znacka-57-skoda   

R^

0/0
30.8.2012 12:38

nosalis

Re: Stare skodovky

za to ty penize nekdo da??

jako chapu ze treba takova Alfa Guiletta Junior 1300 vyjde treba na pul mega... ale zse je to trochu jinde.. a hlavne lepsi znacka

0/0
31.8.2012 3:50

Tomas888

Re: Stare skodovky

Myslíš, že třeba taková stará Felicia tu hodnotu nemá?

0/0
1.9.2012 23:31

nosalis

Re: Stare skodovky

pro mne teda urcite ne :) .. 100x radeji byh tu Alfu (byt za cca 500 tisc) nez Felicii za 350 :)

0/0
2.9.2012 1:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.