Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na D1 se objeví nový typ svodidel, bude vyžadovat plné soustředění

Při opravách dálnice D1 chtějí silničáři poprvé v Česku použít evropská ocelová svodidla. Červenobílé stojany, které používali doteď, totiž považuje policie za nebezpečné. Místo takzvaných klemmfixů se objeví nízká pevná svodidla, která se běžně používají v zahraničí. Zabrání hlavně čelním střetům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DISK

To jsou zase objevy Ameriky

.....tenhle článek je nějaké PR pro dohazovače svodidel, bych řekl.

0/0
6.9.2012 14:02

tappat

8 km

za miliardu. Solidni.

0/0
5.9.2012 20:57

Petr Tl.

To je zase objev

Co třeba článek "Řízení auta vyžaduje koukat na silnici" :-P

+1/0
5.9.2012 10:19

vintason

svodidla nová

silnice stará ;-)

0/0
4.9.2012 17:55

Ma Te S

Toho jsem si poprvé všiml v Německu

v noci a je to velice úsměvné jak jsou ty odrazky cik-cak, každá úplně jinde...jak kdyby to rovnali opilci ;-DR^

0/0
3.9.2012 14:27

kroutimhlavou

To je přece jasný !

0/0
2.9.2012 0:12

Kubri ml.

V Holandsku..

.. a v Německu makali na nějakém mostě a bylo to zúžené taky na cca 2 metry max. Ale ty 2 metry byly opravdu šíře pruhu. Kdo ale ví, kde má boky, tomu nic nehrozí.. Ale musí pořád koukat do zrcátek. A to vedle mě jel kamion v pravém a to jsme jeli skoro na plech :D

0/0
1.9.2012 17:31

Keni

Re: V Holandsku..

Pokud se musite v pruhu drzet podle zrcatek, tak radeji na silnici nelezte. Zrcatka jsou na sledovani provozu, ne zjistovani kde jedu. Na to je nutne si zafixovat odhad. A to je otazka par hodin s novym autem.

0/0
2.9.2012 23:46

vintason

Re: V Holandsku..

na plech jako na plech? nebo na plech jako naplech? :-)

0/0
4.9.2012 18:00

nekdoosmdesatyšesty

Šířka pruh

Nejsem si úplně jist, jestli zde všichni dobře chápou ty rozměry, zejména ti, kteří sami sebe chválí, jak "v Rakousku jeli se svým autem širokým 1,85 na pruhu 2 metry a jak měli nahnáno". Ono kdybyste na každé straně opravdu měli těch 7 cm, tak to asi fakt neuřídíte :-P.

Těch 2,5 metru, které budou na D1, je fyzická šířka pruhu, nikoliv to číslo na té zákazové značce, tam bude číslo menší. To je maximální šířka vozidla, se kterou tam můžete vjet.

+8/0
30.8.2012 20:28

jan.banos

Re: Šířka pruh

Tak nevím kolik měl zúžený pruh ve skutečnosti šířku, ale jet vedle kamionu příjemné není.

0/0
2.9.2012 16:26

Petr Tl.

Re: Šířka pruh

Asi tak, v práci jezdím do průjezdu kde mám na každé straně auta (za zrcátkem) 5 cm a to na jízdu rychleji než krokem skutečně není.

0/0
5.9.2012 10:20

BobTheSinc

2,5m je parada, jinde 2m a musim se smat.

Jestli budou 2,5m pruhy tak to bude pohodicka.

Nejvic me bavi, dyz v Rakousku nebo i u nas (u Breclavi) je sveden provoz na jedne strane do dvou pruhu kde ten levy ma 2m.

Vsichni ti borci co to rezali predtim 160km/h a predevsim zenske, ktere se mi lepili na prdel se drzi v tom levem 2m pruhu a zkousi predjizdet kamiony... kdyz jim pak ukazaete (bliknutim dalkovymi) ve 100km/h ze maji uhnout, moc se jim tam nechce ale predjedu v klidu kamiony a 2m levy pruh bohate staci, tak to pak zacnou konecne zkouset sami/y ;-D

Jooo na rovince bez problemu to hrnou, ale takovahle prkotina je dokaze vyvest z miry.

PS: Ano jedu 100km/h na 80km/h, ale vite co mi muzete.... Zbytek dalnice neprekrocim 135km/h...

+1/0
29.8.2012 23:52

Tom.Žeryk.Masakryk

Re: 2,5m je parada, jinde 2m a musim se smat.

Ty jsi ale úúúža...;-D

+3/0
2.9.2012 14:31

My.WinCleaner

Re: 2,5m je parada, jinde 2m a musim se smat.

Rád bych tě se zatajeným dechem obdivoval, ale nevím, kdo ve skutečnosti jsi. ;-D

0/0
2.9.2012 18:22

jazapp

Re: 2,5m je parada, jinde 2m a musim se smat.

Je to BobTheSinc, rozvážný řidič na širé dálnici a démon úzkého pruhu!

+4/0
3.9.2012 12:27

Gamer

Re: 2,5m je parada, jinde 2m a musim se smat.

schopný s autem o sířce 1,9m projet pruhem širokým 1,5m ;-D

0/0
4.9.2012 11:55

My.WinCleaner

Re: 2,5m je parada, jinde 2m a musim se smat.

;-D

0/0
4.9.2012 22:19

Indi.HK

Re: 2,5m je parada, jinde 2m a musim se smat.

Tě žeru...

0/0
2.9.2012 20:59

bobísekbobísek

Re: 2,5m je parada, jinde 2m a musim se smat.

Bobe ta gramatika to je běs, už raději nic nepiš!!!!

0/0
5.9.2012 9:45

poterienko

2.5 metru? To je kuxus.

Se svým 1.9m širokým autem jsem předjížděl celé Rakousko, kde bylo zužení na 2 metry. Jsem dobrej řidič nebo tam spíš mají rezervu?

+3/0
29.8.2012 23:05

Barbucha_the_bearspook

Re: 2.5 metru? To je kuxus.

Zúžení pro dvoumetrová auta. Taky mě to trochu zarazilo, ale dva metry to nemělo, mám auto 1.85 bez zrcátek.

0/0
29.8.2012 23:15

poterienko

Re: 2.5 metru? To je kuxus.

Já mám o dva cm více než ty + zrcátka, teda spíš zrcadla :D. Jet se tam dalo docela pohodlně, jen vedle kamionů jsem musel hlídat boky.

0/0
29.8.2012 23:18

b1s1t

Re: 2.5 metru? To je kuxus.

To omezení neříká, že tam je 2 m místa. To omezení pouze říká, že tam nesmějí auta, která jsou i se zrcátky širší než 2 m. To nikoli proto, že by se nedokázaly protáhnout, ale proto, že by tím protahováním mohli omezovat (či dokonce ohrožovat) ostatní.

Prostě: ten kdo je širší a projede není hrdina, ale hňup.

+9/0
30.8.2012 11:01

poterienko

Re: 2.5 metru? To je kuxus.

Já měl vždycky za to, že to upozorňuje na úzký pruh.

0/0
30.8.2012 12:07

b1s1t

Re: 2.5 metru? To je kuxus.

Na úzký pruh upozrňuje dopravní značka A6 - Zúžená vozovka. Dopravní značky B13, B15 (Zákaz vjezdu vozidel, jejichž šířka přesahuje vyznačenou mez) a B16 jsou značky zákazové a jako takové ukládají účastníku provozu na pozemních komunikacích zákazy nebo omezení (§63). ;-D

+4/0
30.8.2012 12:56

BobTheSinc

Re: 2.5 metru? To je kuxus.

Jak pises neni to problem, jen to chce chytnout volant do obou ruk a soustredit se. NAvic kamiony vzdycky pokud muzou (nejsou tam svodila) uhnout na krajnici.

Ale spousta lidi je z toho mimo, zvlast zensky a ti drsnaci v octavkach a passatech uhybaji vpravo az na bliknuti dalkovymi, kdyz se vezou vlevo za kamionem a nemaj odvahu je predjet... ;-)R^

+1/0
29.8.2012 23:55

poterienko

Re: 2.5 metru? To je kuxus.

Já se spíš setkávám s tím, že si to šinu normálně nějakých 140 tacho a stále mne předjíždí služební Octy/Passati a frajírci v tuzing orezlejch BMW. Pak přijde zužení, oni to naklopí do prava a já je pohodlně předjedu se 100-110 na tachu.

+1/0
30.8.2012 12:09

hefaistosh

Plné soustředění

je u člověka maximálně dvacet minut.By mně zajímalo jak toho chtějí dokázat po celém úseku.

0/0
29.8.2012 22:48

osk

Re: Plné soustředění

tak pokud nebude kolona kde se nejde tak rychle a to soustředění není tak náročné má nejdelší usek asi 10km to za 20 minut není problém

0/0
30.8.2012 16:49

habr

Pronájem?

Obávám se, že bude podstatně dražší, než koupě a nebo přímo výroba podobných (aby nebyl porušen ptent či podobně)  v některé české provozovně.

+2/0
29.8.2012 21:16

dropa

Re: Pronájem?

R^

0/0
30.8.2012 7:49

linz

Jaká cizina

Fascinuje mě, jak tu všichni píší o úžasné západní cizině, kde nikdo nejezdí jako u nás... O jaké cizině píšete? O Německu, kde na dálnici skoro nikdo nedává znamení o směru jízdy?! Nebo o Rakousku, kde nikdo nedodržuje nejvyšší povolenou rychlost mimo obec?! Podotýkám, že je tam dovoleno mimo obec 100 km/h. Naopak vás tam v levém pruhu nikdo neproblikne, protože očekává, že se hned, jak jen to bude trochu možné, zařadíte do pravého pruhu, aby to mohl se svým autem, které vyrobila jedna ze tří prémiových německých automobilek, dál pálit co to dá...

U nás je víc nehod proto, že máme méně dálnic a méně kvalitních silnic I. třídy... A taky víc zdržovačů a vychovávatelů!!!

+8/0
29.8.2012 18:40

pavuky

Re: Jaká cizina

a analytiků na diskuzích.

0/0
1.9.2012 17:09

Kubri ml.

Re: Jaká cizina

Jo, tak v Německu nikdo nedává znamení. Já ti něco řeknu, v Německu je kultura co se týče řízení dost vyspělá. Všichni dávají blinkry, protože PŘÍMO NA DÁLNICÍCH tam za nedání blinkru je pokuta až 1000 eur. A hlavně se tam nikdo nelepí a když někdo ten blinkr zahlídne, hned udělá místo v pruhu i kdyby měl přibrzdit..

Tohle jsou kecy, co tu píšeš ohledně Německa. Až na "WUS" jsou tam dobří řidiči.

+4/0
1.9.2012 17:33

pablo_II

Re: Jaká cizina

Má pravdu, alespoň dálnice A3 na kolín co mám zkušenost tak bliká při změně pruhu tak 50-60% aut. ostaní ne. prostě nněmci jsou taky jen lidi, tak neřídí dokonale a taky dělají chyb. Sám jsem na ěnmecké dálnici párkrát brzdil i očima, kldyž mi to poslal někdo pdo pruhu bez blinkru přímo před čumák, takže všude je třeba být ve střehu a počítat s lidskou omyslností a nepozorností. jezdí se tam líp, to jo, ale bez chyb to není.

0/0
3.9.2012 9:23

Ma Te S

Re: Jaká cizina

Má pravdu předsedo !!

0/0
3.9.2012 14:29

katano

2,5 metru je zbytečně MOC >>>>>>

>>>>> optimum by bylo 2,1 metru.

     PS : to je - REALITA :-P

0/0
29.8.2012 17:08

generál Failure

Re: 2,5 metru je zbytečně MOC >>>>>>

Čím méně, tím lépe. Zde totiž platí dopravní paradox: Audi Q7 předjede náklaďák na zúženém úseku rychlostí 160 km/h, Octavia musí zpomalit na 120 aby se vešla a Nissan Micra nepředjede vůbec, i když celou dobu jede v levém pruhu :-)

+2/0
29.8.2012 18:32

Palatin

Sorry, ale ty ukazana svodidla jsou zhovadilost

Ony se totiz pouzivaji bariery s dole sirsim zazemim, ktere vam nejenomze neodre blatniky, ale naopak vam pomuze svest auto zpet do pruhu potom, co na nej najedete pneumatikami. Vyzkouseno, odzkouseno, funguje to bezvadne a hlavne bez jakekoliv skody.

+1/0
29.8.2012 14:05

Baround

Re: Sorry, ale ty ukazana svodidla jsou zhovadilost

No to sice jo, ale jsou širší a už by se tam nevlezla.

+1/0
29.8.2012 14:13

Rubik1

Re: Sorry, ale ty ukazana svodidla jsou zhovadilost

Ano, tyhle bezpečné betonové bariéry se používají v USA vždy při déle trvajících opravách na silnicích a při svedení provozu do jedné poloviny dálnice. Viděl jsem auto, jehož řidička na to najela levou stranou auta a vyvázla bez škrábanců.

0/0
29.8.2012 20:06

John Coffey IX

+++++

Hergot to je zase keců kolem běžného opatření...

Zdejší diskuse na mne působí dojmem, že tu diskutují z 80% strejdové co jezdí maximálně jednou týdně k tetě pro vajíčka do vedlejší vesnice Rv

+6/0
29.8.2012 13:41

mak1_re

Re: +++++

já teda jezdím ještě v sobotu do Lídlu :-)

+3/0
29.8.2012 15:48

Rubik1

Re: +++++

Ale jen když teta nemá ty vajíčka, že.

0/0
29.8.2012 20:07

dropa

Aha, tak kvůli přemrštěné ceně si ty svodidla ve velkém

nepořizujou ani ty nejbohatší státy, ale tady se uplatní všechno, zejména když se "desátek" vypočítá z větší sumy...:-) Rv [>-] ;-(

0/0
29.8.2012 13:23

John Coffey IX

Re: Aha, tak kvůli přemrštěné ceně si ty svodidla ve velkém

Pokud jste četl článek, věděl byste že se jedná o pronájem...

...jen tak naokraj...

0/0
29.8.2012 13:42

dropa

Re: Aha, tak kvůli přemrštěné ceně si ty svodidla ve velkém

To jen umocňuje ten vejvar!! !! !!  ;-O

+1/0
29.8.2012 15:58

pavlik12

Re: Aha, tak kvůli přemrštěné ceně si ty svodidla ve velkém

Svodidla nikdo nebude kupovat... zajistí si je stavební firma.

A (teoreticky) zájemců je více, takže si mají konkurovat cenou a cenu svodidel do ní nepromítnou.

(že se zájemci o zakázku předem domluvili kdo kolik na jaký úsek nabídne a tedy kdo jaký vyhraje - ponechávám stranou)

0/0
29.8.2012 19:08

JMoudry

.

No výborně, tak teď už jen aby za těmi svodidly někdo pracoval (zejména na těch desítkách úseků, které jsou už měsíce a místy roky osazené značkami omezujícími rychlost, zřejmě na základě toho, že tam kdysi prošel kdosi s lopatou v ruce).

0/0
29.8.2012 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.