Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z deníku řidičky s šestnáct let mokrými papíry: pražská džungle poprvé

Je pekelné vedro, ale přesto přituhuje. Vyjíždím na druhou kondiční jízdu. Dnes mě čeká dvojitá porce, instruktorka má pocit, že za tři čtvrtě hodiny se do pořádného provozu nedostaneme. Kdežto za hodinu a půl projedeme celou Prahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

maxxan.

Tak nevím, s kvedlačkou jsem objel Evropu,

ale nebylo by lepší pro tyto lidi automat ?

0/0
8.9.2012 14:03

pelasek

Hej

Toz i ja mam na zahrade dva pruhy na konci jeden odbocuje do sklipku a druhy ke stare do skleniku. Ja ti nevim styco ale pokud nekdo ma ridit tak jako tato pak bych radeji ten sklipem;-D

0/0
8.9.2012 4:09

McTuzemák

mokré papíry

Podobná kopyta se řízením živí. Bohužel i v autobusech.

+1/0
2.9.2012 19:58

Narhea

I v Beroune jsou dva pruhy

Nahodou i v Beroune mame dva pruhy co vedou jednim smerem. Sice asi jenom 200 metru u najezdu na dalnici, ale mame. V Beroune jsme svetovi :-D.

+2/0
2.9.2012 11:30

cukista

Každý žák je vizitkou svého učitele

Přijde mi jako totální nesmysl vzít člověka, který v životě neseděl v autě první hodinu do centra Prahy a hned druhý den ještě dvojnásobnou porci. Tento způsob povede jedině k tomu, že po několika hodinách stresu ten žák do auta skutečně už nikdy nesedne. Řízení auta je extrémně komplexní činnost vyžadující pozornost v každém okamžiku a sice existují vyjímečně nadaní jedinci (napříkad všichni v téhle diskuzi), kteří od první minuty dělali všechny úkony automaticky a podvědomě, nicméně normální lidi se musí naučit všechno postupně - a to zabere nějaký čas. Takže začít na silnici bez provozu pomalu se učit ovládat auto - hezky v klidu bez nervů. Až potom bych to zkusil někde v menším městě, základní křižovatky. A Prahu až nakonec. Nejezdí se tady špatně, myslím, že jsou řidiči celkem v pohodě, pustí tě do pruhu v pohodě. Ale na začátečníka je to neskutečná porce.

+3/0
1.9.2012 20:43

b1s1t

Re: Každý žák je vizitkou svého učitele

Jenže ono je to hloupé, když autoškola sídlí v centru Prahy, potom se jinde než po Praze jezdit nedá - a v té je bohužel provoz všude, kromě malých úzkých jednosměrných uliček, které jsou pro autostudenta mnohem víc stresující, protože si musí hlídat zrcátka (tedy proti uražení), o chodcích, popelářích, psech a parkujících SUV nemluvě.

0/0
1.9.2012 23:03

MapleLeafs15

Re: Každý žák je vizitkou svého učitele

pod tento nadpis se musím podepsat. Taky jsem se učil na Jarově a na mého učitele budu vždycky vzpomínat, kdykoliv řeším situaci, kterou mi vysvětloval. Jeho slova si pamatuju naprosto přesně...jak mi vysvětloval křižovatky, jednosměrky, pruhy na silnici a milion dalších situací

0/0
2.9.2012 9:38

McTuzemák

Re: Každý žák je vizitkou svého učitele

I já vzpomínám na moudrého učitele v autoškole, který mi místo jeďte doleva říkal, co v které situaci hrozí a jak k ní přistupovat s rozumem a předvídavostí. Jeho pojem "předvídavý pesimismus" mi mnohokrát na silnici pomohl.

0/0
2.9.2012 20:00

Stepni-Vlk

Re: Každý žák je vizitkou svého učitele

No nevím. Já se takhle hozením do vody naučil řídit vcelku dobře.

0/0
8.9.2012 18:33

Fungy

to jela tím šestikilem?

0/0
1.9.2012 19:52

BMBMBM

Re: to jela tím šestikilem?

To je petikilo

+2/0
1.9.2012 21:11

Fungy

Re: to jela tím šestikilem?

R^

0/0
4.9.2012 17:14

Rafaelou

Kondiční jízda...

Nevím zda instruktorka zvolila zrovna ten nejlepší způsob jak pomoc nezkušené řidičce.Pokud člověk s vozem není pořádně seznámen a pokud je v těžkém stresu je to hra doslova o život.Nejen svůj, ale i jiných.Nejdříve to chce osahat si pořádně auto, zvládnout základy někde mimo.Pak začít s jízdami na okreskách kde se dá přeci jen jet v menším provozu a pak postupně navyšovat. Vyrazit do centra Prahy nebyl moc dobrý nápad.Jediná dobrá věc je kondiční jízda jako taková.Jsou tací,co léta nejezdí a když nakonec seberou odvahu myslí si jak nejsou dobří. Vůbec jim nedochází,že za poslední léta se změnili předpisy a zhoustnul provoz.Doufejme,že té paní to pomohlo a že v dalším článku nám ukáže jak bravurně vše zvládá.

+1/0
1.9.2012 18:50

roedor

Re: Kondiční jízda...

paní nebyla v žádným centru, jela po magistrále, což sice asi je stresující, ale všude je místa dost.

0/0
3.9.2012 9:04

syn.temp

Re: Kondiční jízda...

Jestli třeba taky nebude problém s tím že takhle "krásně postupně pomaličku" by se autorce ty rekondiční jízdy mohly docela krutě prodražit... to je podle mě zralé tak na cvičení s někým z rodiny nebo se známým ve vlastním (nejlépe starším obouchaném) autem někde kde je opravdu velký klid, když už si platí auto a instruktora autoškoly tak asi přecejen bude na místě překonávat aspoň trochu nějakou "výzvu"...

Přece ve škole taky děti neučí psát písmenko A půl roku, sice by ho tak uměly opravdu dobře nicméně by se do dospělosti ke konci abecedy stěží probojovaly...

0/0
4.9.2012 14:35

p4j4

uprimne

prijde mne to cele jako pohadka ovci babicky ....neverim tomu, ze by pani po prvni jizde vzala instruktorka do plneho provozu v Praze..bud si autorka vymysli nebo je instruktorka trosku mimo... z vlastni zkusenosti vim, ze takovahle "lecba" sokem nepomaha

delala jsem kondicni jizdy v 25tis meste potom, co jsem 3 roky nesedla do auta predevsim kvuli instruktorovi v autoskole, ktery nam neustale tvrdil, jak jsme neschopni......priznavam, ze jsem s autem nebyla kamarad, ale z hodin v autoskole jsem mela hruzu...pote, co mne umyl hlavu i po uspesnych zavereckach, jsem do auta sedla az po zminenych 3 letech

zacali jsme na okreskach, i kdyz jsem autosklu odjezdila v Hradci Kralove, pokud by mne instruktor vzal rovnou do plneho provozu, tak se asi zblaznim.. ted me rizeni bavi..porad se ucim a jako vetsina zenskych hledam to nejvetsi misto na parkovani

ale autorka clanku je zejme vic spisovatelka

0/0
1.9.2012 17:52

steveen

Re: uprimne

Já jsem se učil v Praze .Hned druhou jízdu, když jsme měli jet zpět k Autoškole tak mi řekl "tak zkusíme si to naostro" a jel jsem rovnou do provozu a neměl jsem problém.R^

0/0
1.9.2012 19:15

jednookykral

Re: uprimne

To říkají všichni ;-D;-D

0/0
1.9.2012 20:13

Stepni-Vlk

Re: uprimne

Možná proto, že je to často pravda. Doufám, že vás to alespoň napadlo. Taky mě instruktor hodil do ostrého provozu po půl hodině cvičení na parkovišti a taky to bylo celkem v pohodě. Pravda, byl to trochu adrenalin, ale rychle jsme nejezdili a vcelku bezpečně dojeli tam, kam jsme chtěli.

0/0
8.9.2012 18:35

ftf

Re: uprimne

Já jel v Praze do ostrého provozu hned při první jízdě a problém jsem s tím teda měl.

0/0
1.9.2012 23:54

Schmouddle

Re: uprimne

Jasně, Autoškola na SPŠD Masná, instruktor zvaný "Pradrak" a jeho hláška "Co to děláš kuku voe", kterou používal i na dámy...Ale naučil! První jízda - z Masné do Holešovic "naučit se řídit" a pak před Dlouhou zpět. ;-D

0/0
2.9.2012 20:37

nica

Re: uprimne

jezis ;-D;-D;-D na bratry mangly do konce zivota nezapomenu

0/0
8.9.2012 10:03

Stewie Gilligan Griffin

Re: uprimne

tak tak po prvním rozjíždění na parkovisku jsem si to HUž drandil okolo Flory R^

0/0
2.9.2012 21:10

roedor

Re: uprimne

já taky první jízdu točila volantem na parkovišti mezi panelákama a pak jsem se musela dovézt domů (v Praze). Podle mě na tom není nic divného, když potom člověk někam jede, tak se mu provoz přizpůsobovat nebude a nebude si to moct natrénovat někde na odlehlém místě.

0/0
3.9.2012 9:06

ICTech. překlady wwwJanKapounCom

Jo, je to stres...

..vzpomínám na autoškolu, že při závěrečných zkouškách chtěl mít každý zkušební jízdu mimo město, kde toho zase tak moc řešit nemusí. ;-D Na druhou stranu - Prágl je nejlepší škola městského provozu u nás - sám při jízdách do Prahy a po Praze velice zbystřím.

0/0
1.9.2012 16:43

p4j4

Re: Jo, je to stres...

ja bych nase ridice poslala sem do Londyna .... autobusy, cyklisti, kupa dalsich aut a vsichni jsou v pohode,

na dalnici se da vjet bez obavy o zivot, zip funguje a pri vjizdeni na hlavni se vzdycky najd enekdo, kdo cloveka pusti

+1/0
1.9.2012 17:55

Tharn

Re: Jo, je to stres...

Ono je to relativní. Fór je v tom, že v Praze naopak autoškoly naučí křižovatky, jednosměrky, přednosti zprava a vyznávat se v lese značek, ale když vyrazí ven na okresky, tak se diví.

Moje žena právě dokončila autoškolu a safra by se jí hodilo si víc cvičit: Parkování v nákupáku (např. Palladium nebo parkovací dům na Černém mostě), dálnice - pokud možno i 3-proudá, okresky (jet adekvátní rychlostí po své půlce silnice a nespadnout do příkopu), všeobecně jak rychle se dá komfortně jet zatáčkou (jezdí neskutečně pomalu, ale bezesporu budou i opačné případy), vyhýbání v úzkých místech.

Takže pro absolventy AŠ v Praze: Provoz ve třech pruzích na magistrále? Pfft, čajíček. Okreska? Pomoc, kde je sakra ta středová čára? Nespadnu do příkopu?

+1/0
2.9.2012 21:50

Keni

A pak to tak vypada

Da se uznat, ze odhadnout vzdalenot vozidel v zrcatkach muze 1-2hodiny trvat. Ale s takovou by se asi nemelo jezdit na magistralu. Pak se divime, jak to na silnicich vypada. Matka si take delala po x letech kondicky a sam jsem se zhrozil, kdyz tvrdila ze ji prej provoz za ni nezajima. To ji rekl instruktor, kdyz byla diky provozu za sebou nervozni. Ale po te, co se v zime nedokazala rozjet (zapomnela odbrzdit rucni brzdu), tak to vzdala.

Takze pak si podobna ridicka, co si ty kondicky ani ve spatne autoskole nezaplati sedne do auta. Jede opatrne a pomalu, ale neodhadne a neda pri odbocovani vlevo prednost. Odrazene auto se dostane na chodnik a zabije nevinou malou skolacku. Z videa je videt, ze to tu ridicku ani moc nepolozilo. viz: http://praha.idnes.cz/clanek.aspx?c=A120831_173414_praha-zpravy_zep

A protoze se lze domivat, ze pak jezdi pomalu a krom rychlosti nikoho nic nezajima, tak takovych jezdi po nasich silnicich mraky. Protoze Policistu v ulicich nepotkate, neni se cemu divit.

0/0
1.9.2012 16:30

jjencek

To mám tu paní obdivovat, jak je roztomile blbá?

Přijde mi, že je poněkud tele, nemám nic proti řidičkám, jezdí stejně dobře jako muži a navíc nejsou jako my tolik agresivní. Ale tohle telátko jim dělá ostudu a nechápu, co tím článkem chce sdělit. Leda se pochlubit, že je vážně trochu blbá.

+8/0
1.9.2012 16:29

Rubik1

Re: To mám tu paní obdivovat, jak je roztomile blbá?

Clanek ma celkem dobry smysl. Upozornuje na to, ze jsou na silnicich ridici, jejichz chovani je nepredvidatelne.

+2/0
1.9.2012 17:48

BMBMBM

Re: To mám tu paní obdivovat, jak je roztomile blbá?

Tak ja bych to napsal jinak.

10%ridicek jsou velmi dobre

70% podprumernych ( zcasti je to dano tim, ze jezdi jen nekolik "naucenych tras", a kdyz se dostanou jinam, nebo se neco zmeni, je spatne)

20% zoufalych a za volantem by nemely nic delat.

U chlapu je to jinak.

20% velmi dobrych 30%prumernych 40%podprumernych 10%zoufalych Denne so pohybuju po praze, a to co se deje uz mi mozek obcas nebere. Nejhorsi sou zensky, v malem aute, idealne se znackou S, pak nasleduji chlapi mezi 40-60roky v autech do 300tisic( klasicky "vikendovy ridic").

0/0
1.9.2012 21:22

ftf

Re: To mám tu paní obdivovat, jak je roztomile blbá?

Z toho rozdělení mi ale vychází, že průměrný řidič je podprůměrný (40% mužů a 70% žen).

+1/0
1.9.2012 23:56

jednokacko

Nemohli byste ten zkrátit na dva články? Ty, co už vyšly?

Tolik legrace a zároveň hlubokého poučení budu trávit alespoň rok ;-D

0/0
1.9.2012 13:47

mamsrb

Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

Napřed si najdu prázdnou větší plochu, kde pomocí pár větších papírových krabic se naučím vnímat šířku vozu a jeho polohu, couvat a perfektně se rozjíždět bez plynu s citem. Pak nejlépe s někým z rodiny, kolegou a pod. vyrazím na venkovské uličky a nakonec si mohu zaplatit kondiční jízdy v plném provozu.

+2/0
1.9.2012 13:15

slava kunst

Re: Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

autoškolu už mám nějaký pátek za sebou, ale pamatuji se, že vnímání rozměrů vozu byl základ, který musel zvládnout každý adept než mohl vyjet mezi lidi.

0/0
1.9.2012 13:27

Barbarka_CZ

Re: Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

Eh, vážně? Já dělala řidičák před třemi lety, při první jízdě mě na parkovišti posadil instruktor do auta, 5x mě nechal rozjet a zastavit a tradá do ulic. ;-D V AŠ jsem se naučila ovládat auto, ne řídit. To přišlo až pak, když jsem jezdila s taťkou coby spolujezdcem po vlastech českých, nejčastěji Praha a D1.

0/0
1.9.2012 14:55

slava kunst

Re: Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

tehdy v minulém století mě to tak učili. Projet brankou jen o málo širší než je šířka auta, slalom mezi kužely i s couváním a zastavit kterýmkoli kolem na stanovenou značku, couvat na kužel a další legrácky. To místo, kde se tohle provádělo se jmenovalo autocvičiště a byla to taková škvárová plocha, později se stavěla i asfaltová.

Pan učitel byl už důchodce a učil řídit asi 40 let.

0/0
1.9.2012 15:10

Barbarka_CZ

Re: Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

Věřte mi, že takováhle místa dneska aby člověk lupou pohledal. Osobně si myslím, že je to dobrý nápad, já sama bych to tehdy určitě ocenila (stejně jako bych ocenila jízdu po dálnici, které jsem se v rámci výcviku v AŠ také nedočkala), ale v dnešní době to je asi nemyslitelné.

Já měla to štěstí, že jsem po AŠ opravdu jezdila skoro každý den na různá místa a různými auty, navíc mě řízení hodně baví, byť jsem si řidičák dělala až ve 24 letech. Ale to právě i proto, že jsem dřív neměla možnost jezdit, takže nemělo smysl si řidičák dělat, když bych pak nemohla dál řídit a jen ten průkaz založila na x let do šuplíku. 

Když vidím mou sestru, která si dělala ŘP v osmnácti, ale za volant znovu sedla až před čtyřmi lety (tj. zhruba 10 let od absolvování AŠ)... To je děs. Za posledních pár měsíců se zlepšila, ale je pořád takový ten sváteční řidič, který zvládne odvézt děti do školky a k doktorovi a sebe na nákup, ale na žádnou delší trasu si netroufá a třeba do Prahy by ji člověk nedostal.

+1/0
1.9.2012 15:54

Barbarka_CZ

Re: Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

A upřímně - naštěstí pro všechny okolo.

0/0
1.9.2012 15:54

Rubik1

Re: Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

No, trochu mam strach o ty deti. Ne ze by sama mela bourat, ale nebude umet predvidat nebezpeci od jinych ridicu, zejmena tech, co jsou za volantem suverenni ve svych 19 letech.

0/0
1.9.2012 17:46

b1s1t

Re: Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

Jenže to bylo v době, kdy takové cvičiště bylo v každém okresním městě, autoškola patřila pod Svazarm a nejbližšší autobusová zastávka se jmenovala u Autoškoly.

Něco takového už v dnešní době není možné - cvičiště by byla pro město zbytečná nezastavěná plocha (ruší se parky, zmenšují chodníky, z dětských hřišt se staví parkoviště). Kolik by stál výcvik v autoškole, která by si něco takového mohla dovolit.

0/0
1.9.2012 23:26

slava kunst

Re: Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

to že autoškola patřila pod Svazarm si dobře pamatuju a dodnes si pamatuju, že to nebylo dobře, prostě další chapadlo bolševického státu, ale někde jsem ty papíry udělat musel.

Navíc možná Vás překvapí, že podobná cvičiště byla už před válkou i v ČSR i jiných státech, bylo to už tehdy bráno jako veřejný zájem.

Ono mít dnes cvičiště to není tak nereálné, stačilo by jen vyházet všechny ty úředníky, kteří jen blbě kecají o bezpečnosti provozu a ušetřené peníze využít na zkvalitnění služeb pro autoškoly.

0/0
1.9.2012 23:49

habr

Re: Největší blbost vrazit 700 do dvou hodin stresu.

No a někteří ty prachy hodí do nějaké hporské dráhy a jedou jen pár minut. Takže rozumně uložené peníze - zejména pro ostatní účastníky provozu. kdyby bez kondičních jízd sedla do auta - to by bylo v Berouně "radosti".

0/0
1.9.2012 16:11

Paa1

Autorce článku:

předložka "s" má variantu "se", která neexistuje jen tak pro legraci a zrovna v nadpisu vašeho článku má své opodstatněné místo. Zkusila jste si to po sobě přečíst nahlas? Rv

0/0
1.9.2012 11:48

black_jack se srazil s cenzorem

Re: Autorce článku:

podle pravidel je mozne oboji... sice me to prekvapilo, ale vysvetleno mi to bylo...

0/0
1.9.2012 12:42

Paa1

Re: Autorce článku:

což nevylučuje, že inteligent zvolí variantu lépe odpovídající kvalitě následující souhlásky.

0/0
1.9.2012 13:26

fujojte

Re: Autorce článku:

samotné s zase více odpovídá kvalitě rytmiky, kterou varianta se rozhazuje, mimochodem jako pražákovi mi čtení "řidičky s šestnáct" potíže nedělá.V

0/0
1.9.2012 13:33

Barbarka_CZ

Re: Autorce článku:

Mně jako nepražačce také ne. ;-)

0/0
1.9.2012 14:57

dzejty

Re: Autorce článku:

Zdravím ze Zlína, i tady to jde:-) Asi je chyba u předřečníka.

0/0
1.9.2012 20:34

b1s1t

Re: Autorce článku:

Ano inteligent nenapíše "s srpem" či "s značkou".

0/0
2.9.2012 20:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.