Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Ford B-Max v testu: originální MPV plné překvapení

Mezi prvními v Evropě jsme pořádně projeli nejzvláštnější novinku automobilky Ford, jakou kdy představila. Malé rodinné MPV má hned několik prvenství a svoji pozornost si určitě zaslouží. Otázkou je, jak jeho cenu přijmou čeští zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Step

Marketingový slovníček (nejen) zn. Ford

Premium (zmršený český překlad prémiový) = předražený, snad to někdo koupí když budeme tvrdit že to je stylový (viz).

Stylový = návrhář byl po opici, tak jsme tam dali aspoň modrý ledky a bliká to jak cirkus, to teďka prej frčí

Originální = kdyby neměl vpředu logo, tak by si ho s konkurencí spletl i náš ředitel

0/0
10.9.2012 23:33

mamca666

No já nevím

nějak mi tam chybí ten boční sloupek. Co na to říkaly nárazové testy z boku?

0/0
5.9.2012 10:00

vlakobijec

F.O.R.D.

ajaja, dalsi Fix Or Repair Daily nebo Ferraile Ordinaire à Réparation Difficile

Uz by jim ty sroty s litrovym trihrnkem meli zakazat vyrabet, protoze jen nici material a nasledne zivotni prostredi. ;-€X

0/0
3.9.2012 19:43

pettyo

K čemu...

...šestistupňová převodovka u litrového mototru? Jakou má ten motor životnost?

0/0
3.9.2012 14:17

petrumr

Re: K čemu...

asi o 50tkm méně jak HTP, protože to má řemen vlhčený olejem a musíš ho po 200tkm měnit.!!

0/0
3.9.2012 19:20

HrubesaMares

Re: K čemu...

to neni mnoho, vzhledem k tomu, ze HTP ma zivotnost kolem 60-80 tkm ;-)

0/0
4.9.2012 13:05

jedenactikilovakoule

Re: K čemu...

tak to namá chybu, řemen měnit po 200tkm, to bych bral taky..

0/0
4.9.2012 13:39

IQ pouhých 41

Tohle je tedy nastupce

F. Fusion?

0/0
3.9.2012 10:59

H75

Re: Tohle je tedy nastupce

Není. Před 14 dny jsem kupoval nového Fusiona a bavili jsme se o tom s prodejcem. Údajně Ford plánuje nástupce Fusionu, ale není jisté zatím vůbec nic, ani výroba, ani zda bude dostupný pro náš trh - jestli nebude jen pro Indii a pod.

0/0
3.9.2012 12:32

Dewils1

Re: Tohle je tedy nastupce

http://www.auto.cz/ford-ecosport-nastupce-fusionu-predstavi-dilli-video-64079

0/0
3.9.2012 14:38

IQ pouhých 41

Re: Tohle je tedy nastupce

Diky R^ Ja prave vedel, ze Fusion konci a bude "neco" misto nej. Tak jesti to nahodou neni toto :-)

0/0
3.9.2012 16:53

petrumr

Re: Tohle je tedy nastupce

ano je, poslední fusiony jsou ještě skladem, už do výroby mic nezadáš.!!

0/0
3.9.2012 19:18

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Ford fakt ne ...

Měl jsem dvě služební Mondea a obě měly fatální poruchy - v jednom mi ve 110 vytekla brzdovka, v druhém odešly bez varování vstřiky. Přístup servisu katastrofa, na díly se čekalo 14 dní, protože nic neměli skladem a vše šlo z Německa. Co se týče designu interiéru, ten mi moc nevyhovuje, přijde mi to úplně stejné jako u koncernu Hyundai/Kia. Takový divný asijský star trek.

                                                                                                                                  

Osobně bych dal přednost C4 Grand Picasso, mám s tím co se týče spolehlivosti a absence poruch vynikající zkušenost a auto jezdí dlouhodobě za 5,1l nafty (1,6HDi), je nesmírně pohodlné a prostorné. Ale to je asi věc vkusu.

0/0
3.9.2012 10:50

ladyniak

Re: Ford fakt ne ...

Fordovi vstřiky jsou citlivé na naftu. Pokud netankuji v Rakousku, ale v ČR, SK, PL, tak jedině s aditivem VIF. Já je u staršího Mondea taky měnil, vydrželi pouhých 280 tis km.

Možná jsem pozitivně zaujatý, ale na fordy nemohu říct nic špatného, a to mám osobní zkušenosti už od Sierry.

0/0
3.9.2012 11:04

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Ford fakt ne ...

No mě ty vstřiíky u 2,0 TDCi odešly po 65,000 km ... bohužel už ne v záruce.

0/0
3.9.2012 11:09

P.spk

Re: Ford fakt ne ...

focus 1,6i  - minimální údržba, příp. opravy levné.........pouze na dálnici by se moc hodila šestka, aby srazila otáčky

+1/0
3.9.2012 11:55

ladyniak

Re: Ford fakt ne ...

To mám doma, píšu to níže. Jen bych rád něco vyššího.

0/0
3.9.2012 12:57

kvedlal

Re: Ford fakt ne ...

No tak to si přechodem k Frantíkům fakt polepšíš ;-D

0/0
3.9.2012 11:56

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Ford fakt ne ...

Už se stalo, mám 200tis. km a jen běžná údržba. Aerodynamický hluk, ergonomie i pohodlí je lepší než třeba v S-maxu (a to je jiná třída).

0/0
3.9.2012 16:09

cenzore_zdar

Re: Ford fakt ne ...

S MAX je ale krabice, to moc potichu ve vyssich rychlostech jezdit nemuze.R^

0/0
4.9.2012 12:25

jedenactikilovakoule

Re: Ford fakt ne ...

R^;-D

0/0
4.9.2012 13:41

Bohumil Vlčichod

Krabice

s minikufrem a mikromotorem, to se bude dobře prodávat ;-DRv

0/0
3.9.2012 9:51

silversurfer

hm, a interier porad stejna bida

..na druhou stranu, toho Litru bych se zase tolik nebal...par zajimnavych napadu, ale jinak se toto auto dost nelibi..uvidme, jake bude mit nastaveny ceny..

0/0
3.9.2012 9:50

Bornholm

B-max

Mám už třetího Forda a jsem s touhle značkou spokojen. Tenhle trend se stále menšími a výkonnějšími motory mě přivádí do rozpaků. Na druhé straně, když srovnám auta např. z 50. let, Poběda měla objem motoru 2,5 litru, výkon 52 koní. Opel Kadett z 80. let měl objem motoru 1,3 litru, výkon 60 koní. Měl jsem Ford Mondeo s motorem 1,6 litrů a výkonem 90 koní. Tenhle motor byl naprosto spolehlivý a ani po 300 000 km nebylo třeba dolévat olej. A co motory např. u Superbu, 1,8 litru a 150 koní.  Kdyby to neměly automobilky vyzkoušené, tak by s tím nešly na trh. Konkurence je velká. Ford dodává i auta s přestavbou na LPG, 2,0 L u Mondea a 1,6 L u Fiesty. Ceny u Forda šly v poslední době dost nahoru, ale kvalita taky, ve srovnání se starými Escorty.

0/0
3.9.2012 9:47

_Xeon_

Re: B-max

Poběda brala benzín za 2,- Kčs, Opel za 7,50 Kčs tak to ještě šlo.

0/0
3.9.2012 11:06

islandan

Re: B-max

Jo jo, já jsem ale do "pracovního poměru" nastupoval za 1100Kč :-/

0/0
3.9.2012 11:21

Bornholm

Re: B-max

Taky ta spotřeba benzínu, hlavně u Pobědy, byla minimálně 2x větší než u toho B-Maxu. O jízdních výkonech a komfortu není třeba vůbec mluvit. O cenách benzínu taky raději pomlčím, na tom se hlavně pakují ministři financí.

0/0
3.9.2012 11:52

brco

1l a 100 koní? Hrůza

Jen blb, který nemá sebemenší znalost o technice si koupí něco takového, jako je vozidlo s litrovým objemem a výkonem 100 koní. Už jen z logiky věci musí bít jasné, že aby se dosáhlo stejného počtu najetých km, musí se motor o supernízkém obsahu točit minimálně o 100% vícekrát(+-). takže když mám obsah 1.9 TDI, určitě mi ten motor při všech dodržení výměn provozních kapalin vydeží minimálně 500 000 km. Toto v tomto Fordu, jestli vydrží 150 000, tak ani omylem. Ale EU tlačí výrobce k snižování emisí a tak se vyrobí cokoliv, jen aby perspektivní kupec viděl výkon s minimem emisí a "nízkou" spotřebou. Ale stačí spočítat 1+1 a hned vím, že jen následné investice do opravy motoru vysoko předčí náklady na spotřebu.

+2/0
3.9.2012 9:39

NovoCZ

Re: 1l a 100 koní? Hrůza

No tohle je fakt perla. Citace" Už jen z logiky věci musí bít jasné, že aby se dosáhlo stejného počtu najetých km, musí se motor o supernízkém obsahu točit minimálně o 100% vícekrát(+-)" nejen že tvůrce nezná naprosté základy češtiny, ale nějak mu nedošlo že daný motor má věc zvanou turbodmychadlo, bez které by tohle byla pravda, ale takhle je to jen hloupý blábol - díky točivému momentu a výkonu je ten motor jaksi někde jinde. Jak by jezdil 1,9 TDI bez turba? Tohle už tady bylo, 1,9 SDI ...

A co se týče životnosti - obava může být, ale fakt si myslíte že vy jste tak geniální že jste to prokouknukl a naopak Ford tak pitomý, že bude riskovat svoji pověst vyráběním něčeho co vydrží jen 150tkm, což leckdo najede i v záruce ? ;-)

0/0
3.9.2012 10:22

cenzore_zdar

Re: 1l a 100 koní? Hrůza

Jo to rikali ve skodovce taky, ze HTP je revoluceR^ a po 200 000km jsem ten motor mohl vyhodit. Jenze kolik lidi najede s pidi motorem 200 000km za par let? Temer nikdo. A to je to, na co sazi.R^ Pripomenme ze napriklad nevykonna 1.3 v karburatoru a posleze s mono vstrikem dokazala bez nejakych oprav nalitat minimalne 300 000km.

0/0
4.9.2012 12:33

JeFFik

Re: 1l a 100 koní? Hrůza

tvá logika věci je nesmyslná, mnohem větší roli v tom, kolikrát se motor otočí, hrají charakteristiky toč. momentu, výkonu a zpřevodování (a noha řidiče), než velikost objemu motoru. A navíc srovnáváš benzín s dieselem, kterej moc nad 4000 ani nevytočíš.

Ty dnešní pidimotory dopovaný turbem (např TSI) mají max. krouťák už na 1500 ot/min, takže je můžeš provozovat "téměř" ve stejných otáčkách jakou diesely tedy 1500-2500. To moderní atmosféry (1,4-1,6)) s max krouťákem někde okolo 4000 ot jsou na tom, co se týká těch otáček, mnohem hůře protože je nutno je provozovat cca mezi 2000-3000 otáček (minimálně).

0/0
3.9.2012 10:40

quagaar

Re: 1l a 100 koní? Hrůza

WTF? :-/ Už jen z logiky věci musí bít jasné, že aby se dosáhlo stejného počtu najetých km, musí se motor o supernízkém obsahu točit minimálně o 100% vícekrát(+-). ???

0/0
3.9.2012 11:13

romanbrecka

Re: 1l a 100 koní? Hrůza

Už z logiky věci je všem po přečtení tvého příspěvku jasné, že jsi technický (kvůli cenzorovi doplň své druhé slovo z příspěvku) ty sám.

0/0
3.9.2012 16:40

jedenactikilovakoule

Re: 1l a 100 koní? Hrůza

Dík za pobavení!   ;-D;-D

0/0
4.9.2012 16:52

PiPiiiiiK

EcoBoost

Kdybych to koupil a za 150 tisíc km prodal (asi 4 roky, což je normální na prvního majitele), docela by mě zajímalo, jestli by se našel alespoň jediný potencionální kupec 8-o

0/0
3.9.2012 9:36

ladyniak

Mám rád fordy

Sám jezdím v Mondeu 2.0 TDCi a žena Focus 1,6 16V, oboje kombíky. Táhne mi na padesát a taky uvažuju o výměně. Já hledím po S-maxu, s ohledem na ženu možná vezmu za vděk C-maxem. Uvažovat o B-maxu mě napadlo jen chvíli, než jsem se dozvěděl rozměry auta a velikost kufru. A motor? Pokud možno bez turba, na moje nájezdy benzín a sto koní minimálně. Takže budu hledat alespoň šestnástistovku, ne-li větší.

 

Auto musí být eko-logické jen vůči mé peněžence, na aktivisty mám přední stěrače a ostrikovače ;-D

+3/0
3.9.2012 9:20

sadd

Re: Mám rád fordy

No já mám S-max 2.0 benzín a je to tak akorát, 1.6 bez turba by s tím asi moc nehnula. Ale mám pocit, že Ford snad benzínový motory bez turba už ani nedělá.

0/0
3.9.2012 10:45

ladyniak

Re: Mám rád fordy

Jednašestka ještě tak do toho C-maxe. Tak jsem to myslel, pokud bude jezdit mála a jen rodinně. Pokud pracovně, tak je jasné že zase TDCI a raději ten větší ;-D

0/0
3.9.2012 11:02

sadd

Re: Mám rád fordy

No já jsem to řešil ze stejnýho pohledu, jako vy. Dvě děti, dva hafani, roční nájezd do 20tis.km. Takže S-max byla jasná volba, jen jsem nechtěl řešit nějaký filtry pevných částic, kvalitu nafty, apod. Ale najít S-max v benzínu byl trošku problém.

0/0
3.9.2012 11:15

( ! )

Posuvný dveře jsou dobrý tak na dodávku.

Tady je to hnus. :-/

0/0
3.9.2012 8:42

flajboj82

Re: Posuvný dveře jsou dobrý tak na dodávku.

Pokud nebydlíte na sídlišti a nemáte zároveň děti, tak posuvný dveře nikdy nedoceníte...

0/0
3.9.2012 9:41

Zombot

Re: Posuvný dveře jsou dobrý tak na dodávku.

Na sídlišti nebydlím, děti nemám, a přesto bych posuvné dveře bral všemi deseti:-)

0/0
3.9.2012 10:39

sadd

Re: Posuvný dveře jsou dobrý tak na dodávku.

Bych je dal do všech aut, vyřešil by se problém s ignorantama na parkovišti, kteří neřeší, že svoje dveře zaseknou do auta zaparkovanýho vedle nich.

+1/0
3.9.2012 10:48

H75

Re: Posuvný dveře jsou dobrý tak na dodávku.

Svatá pravda !!. Ještě by to chtělo nějak vyřešit, aby se zrcátka zasunula dovnitř karoserie. Tvrdolínům často ani sklopení nestačí a ráno zjistíte, že vás čeká výdaj 5000,- za uražené zrcátko.

0/0
3.9.2012 12:38

jjxing

Palivo

A proč už nevylezli s nějakým alternativním palivem? Než nutně snižovat objem, tak postavím auto na CNG a jsem na třetinových provozních nákladech ...??;-)

0/0
3.9.2012 8:00

TYGR.NET

Re: Palivo

Protože by to bylo x-krát dražší i když vlastně nikdo neví proč ...

0/0
3.9.2012 8:17

cenzore_zdar

EcoBoost

Rv Tfuj! Boze kdy uz skonci tahle eko manie ? Kdyz kupuju auto predpokladam ze vydrzi minimalne 10 let. Zatim mi vsechny vozy vydrzely cca 14 az 16 let. Pak to prorezlo natolik, ze to slo rovnou na smetak. Predstava, ze litrovej turbo motor jak ze sekacky, vydrzi minimalne 16 let bez drazsich oprav, je proste nesmysl.!! Radsi klasickej 4 valec bez turba. Ale bude vubec za 5 let moznost neco takoveho koupit?8-o

+3/0
3.9.2012 0:21

Hra11

Re: EcoBoost

Předpokládám, že první pořádné auto jste si koupil ve 30 roce věku. Takže, když je vám 60, tak jste vlastnil zatím pouze 2 nová auta. Nebo střídáte ojetiny 10 let staré? A co jste vlastnil za kvalitu před revolucí, že vydržela tak dlouho? Když to hnilo po 6 létech. Jde mi o ty zkušenosti.

+2/0
3.9.2012 4:22

jimbo1

Re: EcoBoost

No ja treba kupuju nove tak co dva roky a na eco kaslu ted mam Fordku raptora SVT 6.2l :)

0/0
3.9.2012 5:47

jedenactikilovakoule

Re: EcoBoost

A k čemu ti je šestilitr? To musí žrát i trávu u silnice..8-o

0/0
3.9.2012 6:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.