Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I bezpečná nová auta mají slabé místo. Při nárazu na roh pohoří i šampioni

Druhy a rychlosti, ve kterých se dnešní nárazové testy provádějí, pokrývají statisticky nejčetnější typy nehod. Jenže řidiči bourají nejen podle tabulek. Netypický náraz může i konstrukci auta, kterou uznávané testy chválí, pořádně zavařit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mobi

Tak to kolo v kabině Lexusu IS250 je dost velkej mazec ;-)

0/0
21.9.2012 9:28

Antonin, topič

Ten autovláček musí bejt super,

když pojede jako první nějaký ucho s kšiltofkou voe ve vytůněný piksle, tak se všem zvedne spotřeba o půlku a některejm i kufr.;-D

0/0
12.9.2012 10:07

Antonin, topič

A až

budou všechna auta bezvadně vyhovovat v malém offsetu, začneme s testy "Padající kámen." Které auto nevydrží pád pětitunového kamene z výšky 10m, o tom nemá ani cenu uvažovat.

0/0
12.9.2012 10:02

net.Xtreme se nevzdává

Traverzu místo nárazníku povinně do všech nových aut...

0/0
10.9.2012 21:14

My.WinCleaner

Re: Traverzu místo nárazníku povinně do všech nových aut...

Otázkou je, v čem bude ta traverza upevněna, aby neskončila zatlačena v kabině na místě řidiče..

+2/0
10.9.2012 21:24

nosalis

proc mam pocit

ze sem naprosto stejny clanek cetl tak pred mesicem

http://www.latimes.com/business/la-fi-autos-luxury-crash-test-20120814,0,7733357.story

0/0
10.9.2012 21:02

generál Failure

A jaké z toho plyne poučení?

Vyhýbat se offsetovému nárazu. Když už, tak na férovku čelně :-)

+2/0
10.9.2012 19:45

Mobi

Re: A jaké z toho plyne poučení?

Ano, viděl jsem to na vlastní o oči a z toho usuzuju, že již tehdejší řidiči papalášů zřejmě k tomu byli i školeni. Bylo to asi v 80 letech, předjel mě němec, myslím v nějakém Subaru a předjížděl dál v nepřehledné pravotočivé zatáčce kamion, když se naproti vynořila papalášská Tatra 613. Po celou dobu měl řidič Tatry snahu se střetu vyhnout a uhýbal co nejvíce do škarpy, ale když už bylo jisté, že se střetu nevyhne, nasměroval auto naprosto přesně čumákem na čumák. To chtělo asi pořádné koule, tohle člověk instinktivně prostě neudělá a snaží se spadnout do té škarpy. No stejně nevím, jestli si moc pomohl. V Subaru se jen lehce propadl motor a auto se roztočilo a celá rodina pak v pohodě z auta vystoupila, teda kromě toho malého mimina, to jen řvalo, ale zdálo se být OK. Za to Tatra se celá zvedla do vzduchu a spadla bokem do škarpy. Motor má vzadu, takže přední lampy měli až u nohou. Levýma dveřma, dalo se je naštěstí otevřít, jsme tahali ven ty kravaťáky.

0/0
21.9.2012 9:21

Mobi

Re: A jaké z toho plyne poučení?

Naštěstí se nezdáli vážně zraněni, ale tak dobře, jako v tom

Subaru nedopadli. Bylo to nějaké větší Subaru, nějaký sedan, ale přesto menší

než Tatra, nicméně dopadlo o dost lépe.

0/0
21.9.2012 9:22

dracekv2

nj

Ale tak nějak nevím, žemu se diví, když to pustí na blatník, kde kromě slabého plechu nic není.

0/0
10.9.2012 18:37

No3130

to čumim

jak u některých těch aut řidič kompletně míjí celý čelní airbag 8-o

0/0
10.9.2012 17:02

xcruz

Re: to čumim

taky koukám, no snad na tom automobilky zapracují :-)

0/0
10.9.2012 18:06

řešení

Nófý Folfó

;-D

0/0
10.9.2012 15:17

RozervalPaarkund

?

A on si někdo skutečně kupuje auto podle výsledků crash testů?

+1/0
10.9.2012 14:58

já George XVII

Re: ?

u některých lidí, co si dokáží postavit proti sobě různé parametry, to může hrát zásadní roli.

Pokud patříte mezi lidi, co se orientují pouze podle ceny, případně podle provozních nákladů (byť je Volvo nemá špatné) pak Volvo není pro Vás. Pokud se orientujete třeba podle toho jaký obdiv sklidíte po koupi nového vozu u chlapů v práci, tak opět Volvo není pro Vás to pravé.

Pokud chcete bezpečný, pohodlný, svižný, ekonomický, ergonomický a zdraví nezávadný vůz, tak je Volvo tou pravou volvolbou ;-)

+5/0
10.9.2012 15:28

řešení

Re: ?

(byť je Volvo nemá špatné);-D

0/0
10.9.2012 16:58

já George XVII

Re: ?

mám jisté srovnání mezi flotilou 12ks Volvo (S80,V70,V50) a VW (Passat, Golf). Paradoxně je Volvo co do servisních nákladů levnější. Díly sice jsou dražší, někdy i výrazně, ale mají násobnou životnost proti VW. Akorát ta spotřeba je u Volva trošku vyšší (D5 a D3 vs. 2.0TDI).

Nezanedbatelnou úsporou je také to, že se Volva "neztrácí". Ono není moc ekonomické přijít o Passata, co zrovna přijel ze servisu, přičemž pojišťovna proplatí jen tabulkovou hodnotu auta (tj. klidně 100t kč ztráta).

Bohužel toto platí pouze u velkých nájezdů (40-50t km/rok). Při nízkých nájezdech se Volvo moc nevyplatí, protože se jeho draze dimenzované díly ekonomicky nevyčerpají.

+1/0
10.9.2012 17:20

Crocodylus anthropophagus

Re: ?

Původně jsem k tomu chtěl napsat komentář, ale pak jsem si vzpomněl, že jsi to byl ty, kdo mi tvrdil, že u Audi nevydrží rozvody na třílitrovém turbodehtu ani sto tisíc a došlo mi, že to nemá cenu. Pokud tedy dělíš životnost všeho co není Volvo dvěma až třemi, tak máš pravdu...  :-P

0/0
10.9.2012 17:43

Dusan321

Re: ?

On hlavne pri malem najezdu je problem s dost silenym propadem ceny u Volva versus nemecke znacky. Takze jediny ekonomicky pristup je vyjezdit Volvo do minimalni zustatkove hodnoty.

A posledni Volvo co melo nejake "draze dimenzovane dily" byla mozna tak 850tka, od te doby to slo s Volvem co se tyce zivotnosti jenom dolu. Dneska je to spise slabsi prumer.

0/0
10.9.2012 19:18

entony13

Re: ?

do tří roků stáří auta pojišťovna platí plnou cenu auta, pokud máte slušnou pojistku, potom ta ztráta tolik nebolí..... je pravdou, že auto do VW na pražském sídlišti bez škody 3 roky nepřežije. Když zloděj otevře klíčem VW, který si někdo okopíroval, máte smůlu, napíchne si notebook a za chvíli odkíždí

0/0
10.9.2012 19:50

entony13

Re: ?

oprava "auto od VW"

0/0
10.9.2012 19:51

PiPiiiiiK

Re: ?

Takže jste se nikdy nepodíval při koupi automobilu do NCupum, zda na tom není konkurence lépe?

0/0
10.9.2012 15:42

Skadi

Re: ?

Ja ano :-) Sice mam SAABa 9000 CS, ale byla to volba kvuli bezpeci. Dalsi ,,starsi,, auto bude take na zaklade bezpecnosti.

0/0
10.9.2012 18:42

Antonin, topič

Re: ?

JJ, taky bych moh jezdit něčím jiným, než 9-5 2.3T, ale bezpečnost, v dané cenové kategorii, tam nějaká je. Škoda, že to GM a Švédi tak podělali.

0/0
12.9.2012 10:01

generál Failure

Re: ?

Já jsem si své BVP 2 kupoval jedině podle výsledků crash testů. Crash s Octavií - placka. Crash s Mercedesem - placka. Crash s Volvem - placka. Jestli to není ideální výsledek ;-D

0/0
10.9.2012 19:47

Antonin, topič

Re: ?

Podle laboratorních crash testů ne, ale třeba podle statistik NHTSA.

0/0
12.9.2012 10:03

rotwailer

Já myslím.....

že Citigooooooooooooooooooo je stéjně dobré.

0/0
10.9.2012 13:17

all_the_way

O čem ten článek vlastně je?

O tom, že fyziku nepřelstíme? Když auto narazí předkem nevyoseně, nebo jen mírně z osy, tak je v cestě blok motoru a převodovka a obrovské množství brzdné energie se disipuje při jejich deformaci a destrukci. Zatímco když náraz přijde bokem předku je v cestě jen nárazník (plast), jeho nosník (plíšek), zavěšení kola a pak už kabina. To je překvapení, že když v cestě není skoro nic, na čem by se mohla pohltit deformační energie, tak se deformace přenese až do kabiny a nadělá paseku tam. Stačilo napsat: Fyziku nepřelstíš. Ale to není pro iDNES dost. Ta je z těch politických tlaků tak zblblá, že už musí lhát, mlžit a šířit polopravdy a vyfabulovat si článek o tom, že je to problém moderních aut. Tohle je problém VŠECH aut, která nemají vepředu pod nárazníkem ocelovou traverzu po celou šířku vozu. Moderní auta jsou bezpečnější, než kdy předtím.

+2/0
10.9.2012 12:29

cenzore_zdar

Re: O čem ten článek vlastně je?

clanek je otom ze si mas koupit Volvo V40 ktery ted tlacej snad uplne vsude :-D. A ze ten Airbag pro chodce je vlastne super vec, i kdyz me jako ridice to vlastne nezajima a kdyz mi nejakej chodec tuhle chujovinu aktivuje, tak mi nic nezaplati, protoze neni pojistenej. ;-D

+1/0
10.9.2012 16:46

já George XVII

Re: O čem ten článek vlastně je?

díváš se na to špatně. Až nějakého chodce na přechodu pro chodce přehlédneš (nikdy neříkej nikdy), tak budeš velice rád, že z toho auta spadne jen s pohmožděninami a ne s rozbitou lebznou. Třeba tě to uchrání od trestního stíhání a případného uvěznění.

Takže ten airbag pro chodce chrání nejen chodce, ale částečně i řidiče - po právní stránce.

+1/0
10.9.2012 17:05

dracekv2

Re: O čem ten článek vlastně je?

Předně by někdo měl chodcům vysvětit, že před rozjeté auto se neleze, neboť řidič může být ignorant, nebo prostě přehlédl. Zákon není betonová zeď.

0/0
10.9.2012 18:39

frk007

Re: O čem ten článek vlastně je?

To je samozřejmě pravda, ale neukázněných chodců je poměrně hodně. A srazit někoho na přechodu, to je přímo pozvánka na hodně velké nepříjemnosti.

0/0
11.9.2012 8:48

frk007

Tak už to tomu Volvu odpusťte...

Volva asi nikdy na tom nebudou motoricky tak jako BMW nebo Mercedes pokud jde o převodovky, podvozky a nejspíš i motory... Tak buďte rádi, že to BMW, Mercedes nebo Audi máte v garáži a akceptujte, že tahle automobilka má svou image založenou na bezpečnosti. Tzn. že se vývoji bezpečnostních prvků intenzivně věnuje, což může vést k tomu, že pak vyhraje v nějakém testu...

No a co? Máte jiné auto, např. se čtyřmi kruhy na kapotě, které má lepší image a i ženské na vás kvůli tomu možná poletí. My máme pohodlná, příjemná čínská Volva, která neoslňují zrychlením, byť také mívají silné motory a jsme spokojení.

Udělejte totéž;-)

+3/0
10.9.2012 12:28

já George XVII

Re: Tak už to tomu Volvu odpusťte...

Všichni se prsí, jak má BMW super motory, ale pak stejně všichni jezdí v 318i, 320d a podobných zhůvěřilostech ;-D. Pak se nelze divit, že sehnat alespoň 250koňové BMW bývá větší problém, než sehnat 250koňové Volvo.

+6/0
10.9.2012 12:36

Darik H

Re: Tak už to tomu Volvu odpusťte...

R^

0/0
10.9.2012 13:50

Pedro Rodriguez

Re: Tak už to tomu Volvu odpusťte...

Nerad, ale musím souhlasit :-( Pěkný báwo s řadovým třílitrovým šestiválcem (t.j. ten motor, o kterým všichni pořád básní) se na trhu s ojetinama vyvažuje zlatem. Teda pokud se nebavíme o kasičkách na peníze, kterých se majitel potřeboval strašně rychle zbavit, ale to už je na jiné povídání.

+1/0
10.9.2012 13:57

Crocodylus anthropophagus

Re: Tak už to tomu Volvu odpusťte...

Jaký ročník máš konkrétně na mysli? Jestli něco s cenovkou 60-80000, tak se tomu nediv...

0/0
10.9.2012 14:11

Pedro Rodriguez

Re: Tak už to tomu Volvu odpusťte...

Jde mi o rozdíl ceny slabejch a silnejch modelů, ne o konkrétní cenovou hladinu. Ale nemusíme to rozebírat ekonomicky, stačí se podívat na  bazary. Namátkou autoscout tečka de, 318i v rozmezí 2006 - 2010 nalezeno 1460 kusů, 335i nalezeno 330. Stejný čísla jsou u 320i vs 330i atd.. Co to znamená? Slabejch BMW opravdu jezdí mnohem víc, než těch s legendárními motory.

0/0
10.9.2012 14:47

Crocodylus anthropophagus

Re: Tak už to tomu Volvu odpusťte...

Je pravda, že trojkových BMW se možná prodá nejvíc, ale proč ses třeba nepodíval na pětkovou řadu, o šestkové a sedmičkové nemluvě? Trojkové BMW vlastně ani pořádné BMW není, tedy pro mnoho lidí nepředstavuje to, co značku prezentuje a vysokou roli tam ještě hraje cena. Tady sice budou u pětek jednoznačně převažovat chrochy, ale většinou to ty třílitrové šestiválce budou...

0/0
10.9.2012 16:27

Pedro Rodriguez

Re: Tak už to tomu Volvu odpusťte...

To je fakt, ve vyšších řadách je situace asi jiná. On by byl docela problém si koupit čtřválcovou šestku, sedmičku, X5 nebo X6 ;-D

0/0
10.9.2012 17:36

cenzore_zdar

Re: Tak už to tomu Volvu odpusťte...

Tak BMW a Diesel to je jedna velka tragedie. Ostatne jako u vetsiny automobilek. To uz radsi benzin. Jenze on takovej sestivalec v Europe stoji novej tolik penez, ze v americe za to mam pomalu dve "obycejna" auta V6 s pohonem na zadek;-D

0/0
10.9.2012 16:49

Dusan321

Re: Tak už to tomu Volvu odpusťte...

Pro bezneho ridice jsou vicevalcove diesely od BMW lepsi volbou nez benziny, jsou prakticky rychlejsi a ten rozdil ve spotrebe je docela masivni, obzvlaste pri rychlejsim dalnicnim jezdeni. Servisni naklady jsou pak irelevantni pro prvomajitele co vetsinou prodava auto do najetych dvouset tisic kilometru.

0/0
10.9.2012 19:20

CortaCircuito

Nový model XC60?

V tom boxu dole na obrázku to je skutečně XC60? Tak to bude asi nějaký nový model XC60, který sem ještě neviděl...

0/0
10.9.2012 11:24

all_the_way

Re: Nový model XC60?

To bude nová V40 :-) iDNES je internetová obdoba radia Jerevan

+1/0
10.9.2012 12:17

jisi258

Volvu asi klesaji prodeje...

a tak se novi majitele z Ciny snazi vyvolat dojem, o kolik jsou lepsi nez konkurence... ;-D.

problem je v tom, ze 99% havarii zpusobuje lidsky faktor a jen nepatrna cast pada na vrub na technicke zavady auta nebo dopravniho zarizeni.

Takze je hrozne fajn, ze Volvo utapi miliardy na crashtesty a elektronicke hlidaci psy, ale nehodam a jejim nasledkum stejne nejlip zabrani, kdyz za volantem nesedi idiot.

Coz uz jaksi Volvo ovlivnit nemuze.

Zvlast za situace, kdyz za poslednich cca 20 let auta zlevnila v realnych cenach skoro 4 nasobne a ridi je kazde nemehlo. Vcetne policejnich passatu.

0/0
10.9.2012 10:37

AntonínP

Re: Volvu asi klesaji prodeje...

No, a když už tam sedí, tak Vás předním nejlépe ochrání VOLVO.

0/0
10.9.2012 10:39

jisi258

Re: Volvu asi klesaji prodeje...

neni pravda, pretizeny tank s uchrochtanym dieselem a pohonem na predni a prednimi sloupky o sirce tycky k fotbalove brance mi dava 1000x mensi aktivni bezpecnost nez 10 roku stare porsche..

Auto ma zrychlovat, brzdit a reagovat na pokyny volantu, ne si hrat na opancerovaneho dinosaura.

0/0
10.9.2012 10:54

Neznám špinavé peníze

Re: Volvu asi klesaji prodeje...

No takoví chytrolíni jako ty to zjistí po bouračce, jak to s tou ochranou skutečně je, ale to už bývá pozdě. :-)

+3/0
10.9.2012 11:00

jisi258

Re: Volvu asi klesaji prodeje...

chytrolini sedi ve volvu a hrozne se divi, ze ten kamion v protismeru neuhnul...

0/0
10.9.2012 11:04

OchlupenyHomogen2

Re: Volvu asi klesaji prodeje...

;-D jako vtip dobrý

0/0
10.9.2012 11:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.