Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpátky v autoškole: před křižovatkou se měním v chobotnici

"Tak kam pojedeme?" ptá se mě instruktorka před třetí kondiční jízdou. Chci si oživit řidičák, který šestnáct let odpočíval v šuplíku. "Že bychom vyrazily někam na výlet?" Svítá mi naděje, že bychom mohly opustit město plné aut. "Ne, vám vlastně minule nešly ty pruhy, tak jedeme do provozu, šup!"

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

net.Xtreme proti diskriminaci

Chce to praxi...

Já první hodiny v auttoškole spoustu věcí nezvládala a používat průběžně (nikoli jen při změně pruhu) zrcátka jsem se naučil až po ní...chce to ohleduplnost k ostatním od ostatních a na silnici není problém...

0/0
11.9.2012 14:06

fitzie

já jela včera po dlouhé době

se škodou 120. to byla hlína!!! to jsem si připadala jak v autoškole. a ráno studený, tak nejdřív otevřít motor a nacupat benzín. :-D

0/0
10.9.2012 7:09

Kliment

Klasické slepičí starosti - chcípe, řadím, neřadím, váhám

0/0
9.9.2012 17:23

Mira ze Zlína

jen vsuvka

K tomu rozjíždění a zastavování, řazení atd... je to vývoj v učení, většinou je to tak, že se žád naučí rozjíždět, řadit atd, jde mu to protože se na to soustředí, ale jakmile si už je jistý, tak se jakoby vrátí zpět a zas mu to chcípá, není to nic co by šlo nacvičit na cvičišti protože bez aut za sebou, semaforů atd se už dávno rozjíždět umí. Proto musí žáci do provozu, aby se zbavili stresu který by na cvičišti nikdy nepoznali.

Apropo, co je u vás cvičiště a kde v ČR jsou????? já o žádném nevím, na letiště vás nepustí, parkingy u obchoďáků určitě nejsou to nejvhodnější, tak co vlastně máte všichni na mysli?

0/0
9.9.2012 14:07

everlasting

Re: jen vsuvka

Větší autoškoly mívají asfaltovou nebo škvárovou plochu velikosti třeba poloviny fotbalového hřiště. Bývají v okrajových částech měst.

0/0
10.9.2012 13:28

truthspeaker

smyslem této série

je spíš názorně ukázat, že i člověk nezvládájící základní pravidla silničního provozu a ovládání vozidla může ZCELA LEGÁLNÉ kdykoliv sám na silnice vyjet. Neboť kdysi dávno složil zkoušku. A normální řidič aby se po např. po Silvestru, kdy ožralí manželé předávájí v rauši řízení svým manželkám "s řidičákem", bál o život. To je zcela skandální.

+3/0
9.9.2012 10:55

2Mac7

Kdo troubí a bliká na autoškolu

se možná narodil s volantem v ruce, leč s prázdnou hlavou

+6/0
8.9.2012 22:06

Bělovousý děd

Re: Kdo troubí a bliká na autoškolu

udelal jsem to jednou.. nejaka rozklepana holka jela prede mnou na silnici s jednim pruhem bez moznosti predjeti rychlosti DESET km/h.. to troubeni bylo spis na toho nesoudnyho trotla instruktora, kterej ji pustil do provozu..

0/0
8.9.2012 22:49

Jirka Hradec = Lovec Imperialstů

Re: Kdo troubí a bliká na autoškolu

já to udělal jednou  a styděl jsem se

Omluvou mi je že mezi náma stála dodávka

0/0
8.9.2012 23:55

p555

Re: Kdo troubí a bliká na autoškolu

souhlas... vzdy si kolem vozu autoskoly davam vetsi pozor a jsem ohleduplnejsi v predjeti, nebo radeji pockam...

0/0
10.9.2012 17:39

Labia Majora Zemanová

...

Nemůžete mi vzít řidičák, když vidíte, jak mizerně řídím, že ne ... jelikož neznáš vyhlášku, měla bys ho sama vrátit.

0/0
8.9.2012 21:13

2Mac7

Re: ...

jelikož ani nevíte, že už xx roků není vyhláška ale zákon, tedy jste ho nečetla, měla byste vrátit řidičák

+1/0
8.9.2012 22:05

ivoš

Re: ...

Hnidopichu. Tvoje starosti tak mít, pane Dokonalý.;-D

0/0
9.9.2012 8:19

p555

Re: ...

ano, to je zjevna reakce...

0/0
10.9.2012 17:41

jezek

Re: ...

Platí zákon + prováděcí vyhláška. Tys' četl jen zákon? Okamžitě vrať řidičák!

+1/0
9.9.2012 9:07

p555

Re: ...

kterou provadeci vyhlasku mate na mysli? Zakon o Silnicinim provozu 361/2000 se odkazuje na cca 60 ruznych jinych zakonu, vyhlasek, narizeni a predpisu... 

+1/0
10.9.2012 17:45

Petr7777

Nejak

se to naucit musi. Nevyhoda v CR, ze netoleruji moc ridice, kteri se uci ridit. Jedna slecna si delala se mnou ridicak na masinu a stali jsme asi 10 minut v odbocovacim pruhu nez se ji povedlo rozjet. Rozjezdy mela potrenovat, ale mimo provoz.

+1/0
8.9.2012 20:12

KarelV

Smysl této série?

Doufám že takový, že ukáže všem pochybovačům, že i po letech neježdění se do toho MOHOU zase dostat a MOHOU se i dnes zařadit mezi jezdící řidiče... ;-) R^ V ... jenom to bude stát trochu peněz za ty kondice!

+1/0
8.9.2012 20:11

KarelV

Re: Smysl této série?

Když jsem v roce 2000 prodával svoji milovanou Škodu 120, koupil si ji ode mne muž, který říkal, že ji kupuje pro svou manželku, aby se na ní NAUČILA jezdit... Vzal jsem si za ni tenkrát 5 tisíc korun - a doufám, že oné paní DOBŘE posloužila - měl jsem tu škodověnku rád a byla velmi spolehlivá... ;-)

A takhle by to měl udělat každý nervózní manžel - nechat svou paní jezdit pěkně samotnou - a neřvat na ni... ;-)

Jakékoli řvaní je stejně na NIC !!! ;-€

0/0
8.9.2012 20:17

Azgalor

Re: Smysl této série?

jasně, hlavně řidička jak v článku. To skončí uprostřed první křižovatky, vystoupí a odjede domů busem, protože se rozbulí a urazí, že jí to nejde. A když už někam dojede, tak se tam nějak prostě dostane a špatné návyky se akorát utvrdí :-/

+1/0
8.9.2012 23:14

znám 012 dívku, nemá dukáty

Občas bych sice vyletěl z kůže, ale troubit na autoškolu (v situacích z článku) může jen hňup.

+1/0
8.9.2012 19:45

dikobraz

Re: Občas bych sice vyletěl z kůže, ale troubit na autoškolu (v situacích z článku) může jen hňup.

Kdo ví, jak to s tím troubením ve skutečnosti bylo, ona to taky může být novinářská fabulace, aby byl článek "zajímavější" a zažitek "adrenalinovější". Vůbec bych se tomu nedivil.

.

BTW, kdyby byla pravda všechno, co je v tom článku napsané, tak by paní instruktorce měli okamžtiě sebrat licenci, protože se pouští do provozu s žákem, který na to evidentně ještě není připravený a způsobuje tak v husté dopravě zbytečné krizové situace, výrazně nad rámec obvyklého zmatkování autoškol.. Učit se rozjíždět a řadit kvalty v centru prahy v dopravní špičce, to je fakt nápad na nobelovku Rv.

0/0
9.9.2012 8:51

bubla

Pokud má problémy s rozjezdy a řazením

tak patří na autocviciště a ne do provozu.

+3/0
8.9.2012 17:38

radaumacher

Re: Pokud má problémy s rozjezdy a řazením

Na cvičišti to umí i špatně cvičená opice. V provozu, když se člověk musí soustředit na více věci to pak zas stejně dělá problémy.

+1/0
8.9.2012 21:11

islandan

Re: Pokud má problémy s rozjezdy a řazením

na cvičáku to musí člověku "proniknout do krve". Tak, aby nemusel přemýšlet o tom, že existuje nějaká spojka, plyn a pod. nebo zjišťovat jakou má zařazenou rychlost.

+2/0
8.9.2012 21:34

Vojti91

V autoškole a plnohodnotný řidič?

Takže instruktor nenese žádnou zodpovědnost?

Jste tudíž jako řidič povinen kontrolovat stav vozidla před započetím jízdy, musíte řešit, jestli má povinné ručení, povinnou výbavu etc.?

A jak je to v případě, že jedete v autoškole a ještě žádný řidičák nemáte?

0/0
8.9.2012 17:13

Fair-Play

Re: V autoškole a plnohodnotný řidič?

Tady jde o to, že ona už řidičák má. Je mi ale divné, že pokud si zaplatí kondiční jízdy s instruktorem..tedy neumí jezdit, tak za případnou nehodu nese plnou odpovědnost, i za přestupky. To je docela divné.

+1/0
8.9.2012 17:33

truthspeaker

Re: V autoškole a plnohodnotný řidič?

Na tom nic divného není. Z pohledu zákona je oprvrávněným řidičem. Je třeba změnit zákon, aby byly odebírány řidičáky všem, kteří schopnost řídit pozbyli.

0/0
9.9.2012 10:59

Joe Davola

"předek auta mám v jednom pruhu, zadek v druhém"

To mi teda hlava nebere8-o. Leda že by autorka driftovala?

0/0
8.9.2012 17:02

bubla

Re:

Taky mě to zarazilo :-)

0/0
8.9.2012 17:36

Azgalor

Re:

nebo rozhozená geometrie ;-D

+6/0
8.9.2012 17:57

CarlitosCZE

Re:

R^;-D

0/0
8.9.2012 18:40

Stork.

Re:

dobřee:-)

0/0
9.9.2012 11:15

jozko skocdopole

Re:

No přece jela šédrem, ju ?

0/0
8.9.2012 18:40

jezek

Re:

Asi nějaká finská autoškola. Mika Hakkinen taky učil Clarksona jezdit "dveřma napřed".

0/0
9.9.2012 9:12

ostřelovač

Re:

neučil náhodou Jamese Maye?

0/0
28.10.2012 17:08

Fair-Play

Problém je

že mnoho lidí bere jízdu autem, možná i díky mediální masáži jako něco démonického a auto berou jako zbraň a ne dopravní prostředek. Podle toho k tomu také přistupují....se strachem, vyděšením, hlavně ženy. Než jsem přesvědčil manželku že když řídí auto, tak nedělá nic špatného a že pokud bude v pohodě, tak bude jezdit mnohem lépe, dalo dost práce. Když se konečně uklidnila a přestala tak prožívat reportáže na Nově a Primě, začala jezdit mnohem lépe!!

+1/0
8.9.2012 16:36

gawy

Re: Problém je

Presne. Na rizeni auta nic neni, vzdyt to dokazi i lide s maximalne zakladnim vzdelanim (a troufl bych si rict, ze hodne z nich to ma i jako profesi, nic jineho totiz neumeji a naucit se ridit auto je jednoduche). To jen v Cesku se z toho dela veda. Plno lidi si mysli, ze kdyz umi ridit auto, tak umi neco specialniho, ze jsou neco vic, nez ti, co auto neridi. Pritom je to blbost.

+1/0
8.9.2012 20:23

mahony3307

Re: Problém je

Hmm tak takovejch jako ty jsou plný hřbitovy :-/

+3/0
8.9.2012 21:21

fitzie

Re: Problém je

bohužel je to tak. sama jsem měla na řízení auta děsný blok kvůli blbci - instruktorovi, se kterým jsem jezdila v 18, pak 10 let nic... a pak jsem potřebovala auto kvůli práci. Dala jsem jednu kondiční jízdu a hurá do provozu. Naštěstí jsem na ten stres, co jsem měla z toho uřvaného vola, za těch deset let zapomněla, tak to šlo docela v pohodě. Dneska je do dvanáct let, co řídím, a nejhorší problém byly promáčklé dveře na parkovišti kvůli sloupku, skrábanec na blatníku a jeden smyk na ledu, kdy mě pak vytáh traktor za dvě stovky z příkopy a v poho jsem odjela, což si myslím, že je docela fajn bilance.

0/0
10.9.2012 7:20

CarlitosCZE

.

Možná jsem natvrdlý, ale jaký je smysl tohoto seriálu? Poučný to neni, zábavný taky ne, informační hodnota nula. Prostě nudný a otravný blog, proč to tedy neni v sekci blogů?8-o

+7/0
8.9.2012 15:57

Rubik1

Re: .

Je tu kvuli tomu, abychom v diskusi jenom nenadavali na nasi vladu.

+3/0
8.9.2012 16:04

mandy000

Re: .

Přesně tohle mě taky napadlo..

+1/0
8.9.2012 18:13

Scottiesk1

Re: .

Nečtěte to a nebudete se muset rozčilovat. Pošetříte si zdraví ;-)

0/0
8.9.2012 22:05

duch zavražděného iuose

hmm

učitelka by mohla vědět, že se body nesbírají, ale získávají

0/0
8.9.2012 15:51

duch zavražděného iuose

hmm

nesbírají ve smyslu neodebírají, nestrhávají

0/0
8.9.2012 15:52

znám 012 dívku, nemá dukáty

Re: hmm

Někdo je třeba sbírá do sbírky - je rád za každý získaný.

0/0
8.9.2012 19:44

Rubik1

Re: hmm

No to jsi to vysvetlil Rv. Jinak to tu uz zaznelo, vime to.

0/0
8.9.2012 16:05

Aha_jo

No tak já jsem to rovnou vzdala

jelikož jsem si dělala řidičák v 17letech, od 18 platný, jezdila jsem minimálně. Bude mi 34 a neřídím. Jezdí pouze partner, používám svoje nohy a MHD, když potřebuji někam zajet, něco vyřídit. Ano, trvá to o hodně déle, ale než bych vyjela z domu, od svých 18 neřidič, tak by mi to 1000x zdechlo, a ještě bych bourala. Kdysi mi to šlo, ale když jsem od té doby nejezdila, mám strach jít i na ty rekondiční jízdy, to by byl trapas neskutečný a vyhozený peníze k tomu...Nevlezu ani na babetu, či skútra. Bohužel nejsem rozená k řízení motorových vozidel...:))

+2/0
8.9.2012 15:30

Fair-Play

Re: No tak já jsem to rovnou vzdala

Alespoň si to přiznáš R^

0/0
8.9.2012 15:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.