Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V autě po šestnácti letech: ten volant taháte jak… vemeno

V životě by mě nenapadlo, že se někdy budu dívat na Národní muzeum z místa řidiče automobilu. Dívám se. Je čtvrtek odpoledne a já popojíždím mezi tisícem aut na pražské magistrále. Mám čtvrtou kondiční jízdu a pořád děsný strach.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bezdukátů

lepší

než "to vemeno taháte jako volant";-D

0/0
21.9.2012 11:56

Antidukat

Jj, diesel opravdu leccos odpustí

Ale ten dvouhmoťák už vůbec nic - a stojí cca 30 tis:-P;-)

0/0
19.9.2012 14:58

misticjoe

mno

Ono az pani autorce to rizeni prejde do krve, tak ji ty autobusy uz tak fajn neprijdou.

0/0
16.9.2012 12:32

bezdukátů II

tak

takhle bych neřídil ani při třech promilích

+1/0
16.9.2012 12:10

major konig (turboklokanXVIII)

!

tento članek patři do ketegorie ona a ne do auto takove sr***y by měla probírat s psychologem a ne o tom ještě psat článek Rv

+8/0
15.9.2012 22:23

the 2nd

nebudu tady znovu vypisovat to co minule...

protože bych se opakoval - prostě a jednoduše, paní Alice, Vy a spousta Vám podobných nemáte za volantem co dělat a se vší úctou nemáte rozum když se za něj hrnete - jestli vám dělá problémy plynule zatáčet, prosím vás za nás ostatní - včas toho nechejte než se něco stane Rv

+17/0
15.9.2012 20:57

JoeDee

Re: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...

Proto se to učí ty "ynteligente". Pepíci vševědi, jako ty, ve skutečností neumí vůbec nic. Řízení se naučí skoro každý. Když to zvládnou i (sotva) vyučený gumy, kterých je mezi taxikáři mnoho, tak snad každý.

+7/0
15.9.2012 21:40

Datel16

Re: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...

Tahle se bude učit ještě tak tři roky, než zjistí že je lepší se na to vy"p"srat.

+3/0
15.9.2012 21:59

Flint775

Re: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...

Ale nebude, stačí chvíle cviku a jezdit pořád. Jak jsem napsal, když se to naučí i taxikářská guma.... To jen remcálci, kteří sami moc řídit neumí a je to defacto jediná činnost, kterou aspoň trochu zvládají, pořád odrazují, nepřejí a maskují to starostí o lidské životy a bezpečnost provozu. A že jich tu je :-)

+3/0
15.9.2012 22:16

roedor

Re: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...

zrovna schopnost řídit auto není dána výškou IQ, někdo to prostě nemá "v genech".

0/0
16.9.2012 12:03

dedust2002

Re: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...

znam lidi, ktery jezdej kazdej den dvacet let a ridit neumej...

+2/0
17.9.2012 12:08

the 2nd

Re: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...

ano správně - skoro každý - tady je problém ten, že paní se to již kdysi učila a teď to vypadá, jako kdyby nikdy řidičák nevlastnila. Některé věci za volantem se prostě musí dělat přirozeně a jestli není schopná plynule zatáčet tak očividně patří mezi ty, kteří sice budou schopni řídit i sami ale budou pro své okolí časovanou bombou. Dost se tady píše, že by si měla pořídit automat - chtěl bych vidět, jestli by jí to pomohlo. Osobně třeba nechápu, proč se obecně řízení auta pokládá za činnost, kterou umí každý a stačí na to papír - špičkového kardio nebo neurochirurga taky nemůže dělat každý, kdo je mudr. - byla by to v některých případech katastrofa tak proč prostě někteří lidi tohle nepochopí i u jiných činností a prostě za ten volant nelezou? A promiň, ale jestli je to vyučená guma nebo doktor nemá na úroveň řízení žádný ale opravdu žádný vliv, to je právě o tom, jestli řídíš přirozeně nebo jsi nervní už při odemykání dveří ;)

+3/0
16.9.2012 9:00

fitzie

spíš mi to připadá jako případ pro psychologa

má děsný blok z řízení.

+1/0
15.9.2012 20:54

TondaN

.

:-)

0/0
15.9.2012 20:40

Rambo-x

Che che

Učit couvat mladé prcinky do 25 let do lesa by byla moje nejoblíbenější disciplína kdybych byl učitel v autoškole.....to by musely všechny zvládat PRECIZNĚ:-P

+1/0
15.9.2012 18:21

_Xeon_

?

Takovýhle článek dají na víkend, břídilové...

+1/0
15.9.2012 16:29

ztrewq

traháte ten volant ...

blahej pamäti na strednej sme mali staručkého "tudora (š1100). a vyučujúci riešil nesprávne počínanie telesnými trestami skôr ako o nich preniesol niektorý z "peprných výrazov". lakťom pod rebrá bolo minimum, preplesk po prstoch bol bežný spôsob ... ale vrchol, o ktorom na každej vyučovacej hodine v každej triede na škole siahodlho rozprával bolo, keď chcel od adepta, aby sa držal v určenej "stope". lenže mladík držal volant pevne a keď "inštruktor" začal ťahať volant "správnym smerom", on (adept) kontroloval. až sa preťahovali "vší silou" ...

0/0
15.9.2012 13:40

kretzschmar

super

Pekny clanky, sice nejsou pro me, ridit umim, ale znam plno lidi, co s tim bojuje a tem to urcite pomuze R^

+1/0
15.9.2012 11:38

jzednik

taky začínám

I když u mě je to jiné, odložil jsem řidičák na práh 40tky a ted s tím trochu bojuji. Základní věc ale je, že ne všechny auta maji servo posilovač a že by slečna měla mit obě ruce na volantu.

0/0
15.9.2012 10:40

Seeker-M

Re: taky začínám

Pokud máte auto s manuálem, *musíte* umět řídit jednou rukou (obvykle levou). Dokud jsem se systematicky nezačal učit řídit jednou rukou, vždycky jsem při řazení někam uhnul. Všechno chce cvik.

+3/0
15.9.2012 12:27

Fungy

Re: taky začínám

taky kvůli tomu existuje pravidlo, že se řadí před zatáčením, aby v zatáčce měl řidič obě ruce na volantu (z doby, kdy vozy neměly servo řízení)...

+1/0
15.9.2012 13:25

l.g

Re: taky začínám

To není jen kvůli tomu.

0/0
15.9.2012 13:39

ondras007

Re: taky začínám

Před zatáčkou se neřadí kvůli oběma rukám na volantu (co hendicepovaní s jednou rukou?:-P) Před zatáčkou se řadí, protože pneu by se nemusely vypořádat s přívalem síly, když už mají dost práce se zatáčením. Pneu totiž nedokáže přenášet několik sil najednou.;-)

0/0
15.9.2012 19:07

Jardajar

Re: taky začínám

A myslíte, že ty síly už tam pak nejsou, když zařadíte před zatáčkou? Kdyby pneu nedokázalo přenášet několik sil najednou, tak nezatočíte...

0/0
15.9.2012 20:00

ondras007

Re: taky začínám

No jistě že tam nejsou! Těmi silami jsem myslel sílu, která působí na pneu v zatáčce (už tak dost velká) a sílu, která najednou vznikne např. při brždění, nebo již zmíněného podřazování. .  Podřazování v zatáčce je skoro to samé jako brždění v zatáčce - cesta do škarpy. Pneumatika se při podřazení v zatáčce nedokáže vyrovnat s přívalem točivého momentu a ztratí trakci...

0/0
15.9.2012 22:04

Antonin, topič

Re: taky začínám

Kristepane to jsou bláboly...

+3/0
17.9.2012 13:29

ondras007

Re: taky začínám

No jistě že.... Nejlepší je napsat že to jsou bláboly a nijak se nevyjádřit. Ono v normálním provozu můžete řadit kde chcete, protože pneumatika je stavěná na mnohem tvrdší zacházení. Ale viděl jste někde v závodech, že by se řadilo v zatáčce??? těžko a jestli jo tak bych chtěl vidět toho pilota...

0/0
17.9.2012 15:06

everlasting

Re: taky začínám

nejsou, má pravdu. Totéž vám řeknou na dobré škole smyku.

0/0
19.9.2012 8:27

p555

Re: taky začínám

blbost... pred zatackou snizujete rychlostt - bud jen brzdenim, nebo i podrazenim... v nizsim prevodovem stupni auto lepe v zataccte ovladate...

0/0
17.9.2012 15:42

l.g

Re: taky začínám

Tak tak.

Vždycky mě udivovalo, jak se dnes prosazuje držení volantu v poloze "tři čtvrtě na tři". Dříve bylo doporučeným pravidlem "za deset minut dvě". Pak ale zjistíte, že dnešní držení volantu u starých aut bez posilovače řízení naprosto nelze použít. Prostě to neutočíte a je to dokonce podle mého nebezpečné.

0/0
15.9.2012 13:37

ElGeorge nesmazatelně zapsaný

Re: taky začínám

Utočí se i Avie a taky nemá posilovač...

0/0
15.9.2012 18:58

roedor

Re: taky začínám

"tři čtvrtě na tři" se doporučuje mimojiné kvůli airbagům, ve starých autech bez posilovače to je samozřejmě jiné;-)

+1/0
16.9.2012 12:02

Rambo-x

Re: taky začínám

Nevím jakou máte sílu,ale auto bez serva jde jednou rukou při jízdě na silnici udržet krásně a úplně lehce.....při točení na místě holt musíte použít trochu síly,ale při jízdě na silnici je to téměř totožné

Na felicii jsem vyměnil horní uložení,vyměnil mazivo v převodce a kulové klouby a téměř rozdíl oproti servu nevidím,jen při točení na parkovišti to jde více ztuha než u serva

U 120tky s hřebenem nevidím vůbec žádný rozdíl,odlehčená přední náprava jde točit tak krásně že vůbec servo nepotřebuje

Nevím jaké auto by to muselo být aby se muselo držet oběma rukami...možná tak praga V3S;-D

+3/0
15.9.2012 21:23

pivak2

Re: taky začínám

V3S se musela drzet dvema rukama, ale zase hodne volne, aby ti pri najezdu na nerovnost neutrhla ruce. ;-D

0/0
17.9.2012 13:39

daňový poddaný

Re: taky začínám

;-Dprostě stroj pro celé chlapy

0/0
20.10.2012 16:13

net.Xtreme se nevzdává

Mám k článku několik výhrad

Kdyby se jednalo o článek z pohledu někoho, kdo se teprve učí řídit, tak by to bylo vp ohodě, pokud je článek o někom, kdo dosud nevrátil papíry a s autem vůbec nemusí je to tristní.

Druhou věcí je instruktorka, která žene neschopnou studentku přes hlavní tahy před tím, než zvládá auto alespoň základně ovládat...

+2/0
15.9.2012 9:53

jrozec

Re: Mám k článku několik výhrad

Noo nás před těmi xx lety chtěli nahnat do běžného provozu v přecpaném městě hned na první jízdě (dva-tři plné pruhy aut). A hrozně se divili, když sme to rezolutně odmítli a chtěli se jít někam naučit aspoň rozjet a zastavit.....

0/0
15.9.2012 19:39

roedor

Re: Mám k článku několik výhrad

no, podle mě je správné nahnat bábu přímo do provozu. Zažila jsem, že holka byla schopná v klidném provozu mimo město řídit celkem v pohodě, ale ve městě pomalu nevěděla jak se rozjet.

+1/0
16.9.2012 12:04

kvedlal

Výlet s přítelem

Lekce 12, couvání do lesa... 8-o

+2/0
15.9.2012 9:04

Highdriver

Nejsou to blondýny?

Já sice taky nedržím volant správně... ale instruktorka, která radí aby někdo volant držel jednou rukou?

0/0
15.9.2012 9:04

9z9

Re: Nejsou to blondýny?

Aspoň se pod dohledem naučí točit volantem a současně řadit (to předpokládám v další lekci ;-) ). Lepší takto, než aby pak začala v zatáčce s oběma rukama na volantu zmatkovat, zda to ta trojka utáhne nebo ne.

+2/0
15.9.2012 11:29

Rambo-x

Re: Nejsou to blondýny?

Já držím volant jednou rukou standardně a nevidím na tom nic nebezpečného:-P

0/0
15.9.2012 21:25

net.Xtreme se nevzdává

Re: Nejsou to blondýny?

Já taky, dvouma ho chytám, jen když čekám problémy, jinak tu jednu potřebuje volnou k řazení, takže řídit jednou rukou musí umět...

0/0
16.9.2012 8:36

kvedlal

Centrum Prahy...

"Odbočujeme dolů Žitnou ulicí směrem na Karlovo náměstí, víc v centru Prahy už být asi nemůžu."

Nechci vám brát iluze autorko, ale můžete. Jen odvahu!

Držím palce! :-)

+2/0
15.9.2012 9:00

other_side

zase si spletli kategorii,

tohle má být ve složce "ONA"

+5/0
15.9.2012 7:53

other_side

Re: zase si spletli kategorii,

anebo krimi

+2/0
15.9.2012 7:56

KarelV

Re: zase si spletli kategorii,

... případně Autonovinky, Testy aut, Dopravní nehody ... ;-) V ... Krásné ráno bez kořalky všem! ;-D

0/0
15.9.2012 8:34

Buffalo007

Takovéto články

bych čekal na blogu nějaké teenagerky a ne na "seriózním" webu. To seriózní je v uvozovkách, protože idnes se opravdu nedá považovat za seriózní, jenže ostatní české zpravodajské webu jsou na tom ještě hůře, proto se nelze je divit, že vždy vyhraje křišťálovou lupu.

+2/0
15.9.2012 7:50

Fair-Play

Vůbec nechápu

co tím autorka této série přihlouplých článků o své neschopnosti sleduje 8-o

+3/0
15.9.2012 7:44

KarelV

Re: Vůbec nechápu

... jde přece o tu emancipaci ... o to, že se holky nemají bát jít do toho ... ;-)

0/0
15.9.2012 8:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.