Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nové mondeo: základem je litrový tříválec, k mání bude i čtyřkolka

Tříválcům nemohou mnozí motoristé přijít na chuť. Jejich kultivovanost je přece jen menší než u víceválcových jednotek. Že to nemusí být ale jen nouzová volba, dokazuje třeba nový, velmi povedený litrový benziňák Fordu. Právě oceněními ověšený 1.0 EcoBoost si našel cestu i pod kapotu nového Fordu Mondeo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Skrew77

11. 9. 2012 10:07
Fusion

V Americe se tak už nějakou dobu prodává velmi podobné auto po jménem Fusion.

Ale no tak. Americky Fusion = evropske Mondeo, ne ze jsou si velmi podobne. Rozdily tam samozrejme jsou. V USA maji vetsi motory a jinou vybavu, ale je to ten samy model.

0 0
možnosti

Arth-

15. 9. 2012 11:58
Re: Fusion

hmmm... takovej je svět.

Asi jako když vezmou brazilskou Jettu... a s velou slávou to tajuplně představují jako Rapid / Toledo...

;-)

0 0
možnosti

cenzore_zdar

10. 9. 2012 17:25
To uz je uplnej ulet

TSI u skody je spatnej motor a koupi si ho leda blazen nebo nekdo komu nevadi vyhazovat penize z okna. U tohoto motoru muze dojit k "preskoceni" rozvodu jiz po 25 000km !!!! Skodovka NEMA zadne konecne servisni reseni pro tento problem. To jestli Vam nekdo po zaruce "zadarmo" vyreklamuje motor, nechava ciste na dobre vuli prodejce! V druhe rade muze dojit k dalsim zavadam vlivem torznich kmitu motoru v kombinaci lehkych komponent motoru okolo 100 000km. Stary skodovacky slaby ale odolny motor 1.3 OHV ve facku ci BBM ve felde nalitaj bez problemu 300 000km! TAKZE JE TO SPATNEJ MOTOR.

EcoBoost je na trhu chvili, vykon to ma jak Duratec 1.6 v nekterych verzich i vetsich. To je vsechno hezke, ale jak rikali v jednom dokumentu na National Geographic: Neni problem vyrobit maly motor s velkym vykonem, je problem vyrobit motor, ktery ma velky vykon a i velkou zivotnost, coz je klicove pro bezne pouziti vozu.

3 0
možnosti

loogieboy

10. 9. 2012 10:53
Design!!!!

Musim uznat, ze Ford se absolutne prekonal, co se tyce designu predku. Sice je to trochu vykradenej aston martin, ale me se to vazne libi!!! A to Ford rozhodne nepatri mezi moje oblibene...

R^

2 0
možnosti

superkutil

10. 9. 2012 8:21
Moc velké, těžké, žravé a líné.

V dnešní době snižování spotřeby a emisí se šahá k maloobjemovým přeplňovaným motorům, protože v laboratorních podmínkách mají nízkou spotřebu a malé emise. V praxi je to ale většinou opačně. Zákony fyziky nejde obejít. Každé auto má tzvn. optimální výkon. A počítá se s tím, že po většinu jízdy se jede s potřebou tohoto výkonu. Jen pro cca 20% jízdy se používá výkon vyšší a pro cca 5% maximální. Jenže v reálu je to dnes tak, že si lidi koupí nejlevnější motor a pak z něj ždímou co to dá. Pak ale maloobjemový motor bude přetěžovaný a rychle odejde. Navíc turbo u benzínového motoru bude hodně citlivé na slušné chování majitele.

1 0
možnosti

10. 9. 2012 8:11
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Jurrisek

10. 9. 2012 8:46
Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

tohle prosím vyprávějte někomu kdo tomu ještě věří.  už jenom logicky: když máte velké auto s malým obsahem a naložite do něho 4lidi a zavazadla je jasné, že se motor musí přemáhat a spotřeba půjde několikanásobně nahoru. Sám jsem si to vyzkoušel na fiestě 1.2 která měla spotřebu v zatížení jednoho člověka- řidiče cca 5.2-5.9l/100km

a naložíte do toho 4lidi a bagáž a ejhle hned byla spotřeba asi o 3l/100km větší navíc do kopce jsem byl rád, že mě nemusí nikdo talčit.   Nezlobte se, ale kecům jako "přednost ušetření jednoho válce" (jj čím míň válců tím víc adidas) fakt nevěřím a v laboratoři se to kecá , ale reál je pak úplně někde jinde.

2 0
možnosti

josefl

9. 9. 2012 22:50
Tříválec

Ten měl trabant taky. Jenomže trabant, to bylo levné auto. Dneska z důvodu úspory nacpou do všeho tříválec a přesvědčují motoristy, jak je to kultivovaný chod. Houbelec. Jenom to zvyšuje zisky. Už se  těším, až někdo znovu objeví výhody jednoválce. Takový motor Slavia, ten ani nepotřeboval chladič, jen se nalila voda kolem válce.

0 0
možnosti

TVK

9. 9. 2012 23:17
Re: Tříválec

Nez se v diskuzi zacnete ztrapnovat filosofickymi moudry, tak si aspon zjistete ta zakladni fakta, napr. jaky motor mel ten Trabant a co melo trivalec ...

3 0
možnosti

petrolhead

9. 9. 2012 21:32
Nové mondeo: základem je litrový tříválec

výborně, miluji EU;-O;-O;-O;-O;-O;-O

2 0
možnosti

cenzore_zdar

10. 9. 2012 23:23
Re: Nové mondeo: základem je litrový tříválec

Mate jedinou moznost jak jim to dat najevo, tento motor si proste nekoupit.

0 0
možnosti

MartyKO

9. 9. 2012 11:44
4x4

Škoda, že pohon 4x4 bude jen s nafťáky. Taky by nebyla od věci informace o typu pohonu. Jestli to bude haldex nebo stálá 4x4, případně který diffy budou mít (jestli vůbec) LSD...

0 0
možnosti

čavéz

9. 9. 2012 2:40
Od

mondea očekávám hmotnost alespoň 1500kg plus ,,náklad,, alespoň 500kg takže min 2T radějí 2:4t jak to pojede,kolik to bude vreálu žrát a hlavně kolik ten motor vydrží?!Sežere mi boty a ve 100T klekne.

0 0
možnosti

Hra11

9. 9. 2012 6:53
Re: Od

Co myslíte tím, kolik ten motor vydrží? Opotřebení sestavy píst - válec, klikovka - ložiska, nebo případně to, co je tam přidáno. Já se domnívám, že největší problém budou činit u těchto motorů turba, zatěžovaná dlouhodobě na plný výkon. Asi na těch německých dálnicích, jak se tady s oblibou uvádí. Běžnému dodržovateli rychlostních limitů, jezdícího na úsporu to bude postačovat a se životností takové potíže nebudou. Jedině ještě stáří po 6 letech provozu se bude hlásit. Já nepovažuji konstruktéry od Forda za dementy, kteří něco vytvoří a pustí to do světa, aniž by to řádně nevyzkoušeli.

1 0
možnosti

venecek.nebo.rakvicku3

9. 9. 2012 0:27
Můj ty Tondo kolenatej!!!!!!

Hele, a proč tam rovnou nedát modelářský jednopístový motorek na stlačenou sifonovou bombičku??? To by bylo super, ne? Nebo ještě lépe - pohon na modelářskou gumu.

0 0
možnosti

nepetr

9. 9. 2012 0:37
Re: Můj ty Tondo kolenatej!!!!!!

Mondeo alá KOMÁR? ;-D R^

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...