Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové mondeo: základem je litrový tříválec, k mání bude i čtyřkolka

Tříválcům nemohou mnozí motoristé přijít na chuť. Jejich kultivovanost je přece jen menší než u víceválcových jednotek. Že to nemusí být ale jen nouzová volba, dokazuje třeba nový, velmi povedený litrový benziňák Fordu. Právě oceněními ověšený 1.0 EcoBoost si našel cestu i pod kapotu nového Fordu Mondeo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Skrew77

Fusion

V Americe se tak už nějakou dobu prodává velmi podobné auto po jménem Fusion.

Ale no tak. Americky Fusion = evropske Mondeo, ne ze jsou si velmi podobne. Rozdily tam samozrejme jsou. V USA maji vetsi motory a jinou vybavu, ale je to ten samy model.

0/0
11.9.2012 10:07

Arth-

Re: Fusion

hmmm... takovej je svět.

Asi jako když vezmou brazilskou Jettu... a s velou slávou to tajuplně představují jako Rapid / Toledo...

;-)

0/0
15.9.2012 11:58

cenzore_zdar

To uz je uplnej ulet

TSI u skody je spatnej motor a koupi si ho leda blazen nebo nekdo komu nevadi vyhazovat penize z okna. U tohoto motoru muze dojit k "preskoceni" rozvodu jiz po 25 000km !!!! Skodovka NEMA zadne konecne servisni reseni pro tento problem. To jestli Vam nekdo po zaruce "zadarmo" vyreklamuje motor, nechava ciste na dobre vuli prodejce! V druhe rade muze dojit k dalsim zavadam vlivem torznich kmitu motoru v kombinaci lehkych komponent motoru okolo 100 000km. Stary skodovacky slaby ale odolny motor 1.3 OHV ve facku ci BBM ve felde nalitaj bez problemu 300 000km! TAKZE JE TO SPATNEJ MOTOR.

EcoBoost je na trhu chvili, vykon to ma jak Duratec 1.6 v nekterych verzich i vetsich. To je vsechno hezke, ale jak rikali v jednom dokumentu na National Geographic: Neni problem vyrobit maly motor s velkym vykonem, je problem vyrobit motor, ktery ma velky vykon a i velkou zivotnost, coz je klicove pro bezne pouziti vozu.

+3/0
10.9.2012 17:25

loogieboy

Design!!!!

Musim uznat, ze Ford se absolutne prekonal, co se tyce designu predku. Sice je to trochu vykradenej aston martin, ale me se to vazne libi!!! A to Ford rozhodne nepatri mezi moje oblibene...

R^

+2/0
10.9.2012 10:53

superkutil

Moc velké, těžké, žravé a líné.

V dnešní době snižování spotřeby a emisí se šahá k maloobjemovým přeplňovaným motorům, protože v laboratorních podmínkách mají nízkou spotřebu a malé emise. V praxi je to ale většinou opačně. Zákony fyziky nejde obejít. Každé auto má tzvn. optimální výkon. A počítá se s tím, že po většinu jízdy se jede s potřebou tohoto výkonu. Jen pro cca 20% jízdy se používá výkon vyšší a pro cca 5% maximální. Jenže v reálu je to dnes tak, že si lidi koupí nejlevnější motor a pak z něj ždímou co to dá. Pak ale maloobjemový motor bude přetěžovaný a rychle odejde. Navíc turbo u benzínového motoru bude hodně citlivé na slušné chování majitele.

+1/0
10.9.2012 8:21

dikobraz

NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Předchozí model (2007-2012) měl jako základní motorizaci atmosferickou 1.6 s výkonem 81kW. Tohle auto váží zhruba stejně a v základu má o 25% vyšší výkon.

.

A co se týká blábolů o nízké životnosti  1.0 ecoboostu, většina z toho jsou nesmysly bez opory v realitě. Vyšší namáhání turba je blbost, turbo je namáhané obdobně, jako v jakémkoliv jiném motoru, navíc díky malému objemu nemusí do válců  "tlačit" tak velký objem vzduchu. Mechanická konstrukce - narozdíl od stupidního 1.2HTP - využívá naplno přednosti "ušetření" jednoho válce (menší mechanické ztráty, nižší hmotnost při větší robustnosti, ...), ale nezabíjí to zbytečnou "mrtvou" hmotou navíc. Řešení vyrovnání z principu neklidného běhu tříválce záměrně nevyváženým (a poměrně lehkým) setrvačníkem je ve své jednoduchosti naprosto geniální.

.

Předpokládám, že spolehlivostí se tu nejvíc ohání naftoví nadšenci, kteří museli (obvykle dlouho před najetím 200tkm) utratit desetitisíce za výměnu vstřikovačů a dvouhmotových setrvačníků.

0/0
10.9.2012 8:11

Jurrisek

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

tohle prosím vyprávějte někomu kdo tomu ještě věří.  už jenom logicky: když máte velké auto s malým obsahem a naložite do něho 4lidi a zavazadla je jasné, že se motor musí přemáhat a spotřeba půjde několikanásobně nahoru. Sám jsem si to vyzkoušel na fiestě 1.2 která měla spotřebu v zatížení jednoho člověka- řidiče cca 5.2-5.9l/100km

a naložíte do toho 4lidi a bagáž a ejhle hned byla spotřeba asi o 3l/100km větší navíc do kopce jsem byl rád, že mě nemusí nikdo talčit.   Nezlobte se, ale kecům jako "přednost ušetření jednoho válce" (jj čím míň válců tím víc adidas) fakt nevěřím a v laboratoři se to kecá , ale reál je pak úplně někde jinde.

+2/0
10.9.2012 8:46

dikobraz

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

To jsou přesně ty bláboly, o kterých jsem psal. Když zvýšení spotřeby z 5,2 o tři litry je podle tebe "několikanásobné", tak je mi jasné, že suchá fakta tvá hlava nemá šanci pobrat.

.

Fiesta je městské auto, když do ní někdo narve 4 lidi a bagáž, tak musí počítat s tím, že to asfalt trhat nebude. Ale pojede to. A na vysvětlení. Fiesta 1.2 váží nějakých 1000 kg a má výkon cca 40kW, když do toho narveš "4lidi s bagáží", tak je to dalších 450-500kg navíc (to je navýšení o 50% výchozí hmotnosti) - a výkon je pořád 40kW, tedy 40kW : 1500kg. Mondeo váží cca 1500kg, motor má 100kW, plné zatížení je cca 550 kg, tedy lehce  přes 2 tuny (navýšení jen o cca 35% výchozí hmotnosti) - a na to je stále k dispozici 100kW, tedy 100kW : 2050kg.

.

Z toho každý vidí, že i plně naložené mondeo bude mít lepší poměr výkon/hmotnost (=dynamiku jízdy), než ta tvá fiesta pouze s řidičem. Takže pokud je někde motor více zatěžován, pak je to právě ta tvá fiesta. To je překvápko, co?

+1/0
10.9.2012 9:25

Jurrisek

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

kolik jste jich už prodal co?  HAHA to jsou počty panečku. dejme tomu že základní litrové mondeo má 90kw  a má 1500kg což je nějakých 60kw na tunu a fiesta má cca 55kw a váha 1200kg což je 45kw na tunu  což je rozdíl asi 27%  nehledě na to co dělá dynamiku vozu? no přece krouticí moment .  ještě mi chcete tvrdit, že mondeo bude mít naložený 4lidmi a bagáží lepší dynamické vlastosti jako nenaložená fiesta? nenechte se vysmát, ale to je opravdu hloupost.

0/0
10.9.2012 10:02

dikobraz

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Zase jen další bláboly. Všechno už jsem vysvětlil a doložil fakty v předchozím příspěvku, že to nepochopíš jsem čekal - a je mi to jedno :-P

+1/0
10.9.2012 10:23

Jurrisek

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Chápu, že si za svým miláčkem budete stát ať to stojí co to stojí a zaslepenost vaším názorem vám nemám touhu vyvracet.;-)

0/0
10.9.2012 19:43

Jurrisek

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

a ještě k tomu Vašemu nadpisu.......Ještě stím nikdo nejel , ale všichni jsou tu chytří......no a vy jste ten nejchytřejší......nechtěl jsem, ale vy jste si začal

0/0
10.9.2012 19:47

Bob-an

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

No s kroutakem to pro mondeo vyjde jeste lepe..... turbomotory nemaji s nedostatkem kroutaku orpavdu problem...

+1/0
10.9.2012 19:50

Lvy

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Najeto 185tkm, 4x výměna oleje, 1x výměna rozvodů, to je vše. Ale chápu, že prasata jsou schopny motor zlikvidovat za pár desítek tisíc...

0/0
10.9.2012 12:42

cenzore_zdar

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Jestli jste najel 185 tisic km a "jenom" 4krat menil olej, pak bud kecate a nebo se ten motor uz davno zadrel ;-D

+1/0
10.9.2012 17:32

Lvy

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Mohu vás ujistit, že motor je v perfektním stavu, jedná se o služební vůz a mohu dokladovat všechny čtyři servisní prohlídky. O stavu motoru svědčí i zcela minimální spotřeba oleje, která se pohybuje asi na 1l na 40000km, k tomu snad není co dodat...

0/0
10.9.2012 21:36

cenzore_zdar

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Menil jste olej kazdych 45 000km. Bud o motorech nevite z hola nic a nebo proste kecate. ZADNEJ MOTOR NA SVETE NEVYDRZI BEZ POZDEJSICH PROBLEMU (degradace vizkozity oleje, zakarbonovani motoru atd) vymenu oleje az po 45 000km!!!! To je proste fyzika.!!

0/0
10.9.2012 23:21

Lvy

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Asi jste pár let pozadu že? Je to tak originál z výroby, přídí si to elektronika motoru, maximum je dva roky. Samozřejmě nejde tam dávat nějaký obyčejný olej, to dá rozum. Jezdím skoro denně, většinou město, ale ne styl od semaforu k semaforu, ale docela svižně, takže průměr kolem 45km/h, pokud jezdím mimo město, tak dle limitů i mírně přes, kde to jde no a dálnice tak do těch 150km/ h u nás a jen v Německu to trošku projedu ale jen do těch 180-200km/h, víc to nechci honit. Je pravda, že pokud bych jezdil na maximum, tak by to toho oleje vzalo víc. Průměrná spotřeba město kolem 5l/100m, mimo město delší trasy kolem 4.2l/100km, dálnice 5.8-6.5l/100km. Já jsem spokojený, jinak emise na spodní hranici odpovídající tomuto motoru. Co dodat?

+1/0
10.9.2012 23:31

cenzore_zdar

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Vy jste uplne mimo!! Olej se nemeni protoze se "ztraci", olej se meni protoze ztrati svoje vlastnosti, ktere mel jako novy. A znovu opakuji ZADNY OLEJ na svete nema svoje puvodni vlastnosti po 45 000km!!! To je proste fakt. At Vam rika prodejce cokoliv, NEEXISTUJE! Takze vysledkem bude, ze ten vas motor jednoho dne proste zhebne.

0/0
11.9.2012 12:17

Lvy

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Takže ještě jednou, vše je takto nastaveno od výrobce, je tam strop dva roky a nebo 50tkm, pokud s tím máte problém a nevěříte tomu, tak si to dohledejte na netu. Nejde o to co říká prodejce, ale o to co je uvedeno v dokumentaci k automobilu. A nebo vy snad věříte prodejcům??? ;-D Je mi jasné, že jednou každý motor odejde, ale já na něm víc jak 400tkm určitě neudělám, takže pokud má vydržet půl mega, tak mi to bohatě stačí. Jo a jen tak mimochodem, víte jak se projevuje opotřebený motor? Zvedá se mu spotřeba oleje, protože už prostě netěsní.

+2/0
11.9.2012 12:22

Lvy

Re: NIkdo v tom ještě nejel, ale všichni už jsou děsně chytří

Jo a jeden asi zásadní dodatek, auto bylo koupeno jako nové a jezdím s ním jen já a nikdo jiný, takže se nejedná o auto z bazaru.

0/0
10.9.2012 23:40

josefl

Tříválec

Ten měl trabant taky. Jenomže trabant, to bylo levné auto. Dneska z důvodu úspory nacpou do všeho tříválec a přesvědčují motoristy, jak je to kultivovaný chod. Houbelec. Jenom to zvyšuje zisky. Už se  těším, až někdo znovu objeví výhody jednoválce. Takový motor Slavia, ten ani nepotřeboval chladič, jen se nalila voda kolem válce.

0/0
9.9.2012 22:50

TVK

Re: Tříválec

Nez se v diskuzi zacnete ztrapnovat filosofickymi moudry, tak si aspon zjistete ta zakladni fakta, napr. jaky motor mel ten Trabant a co melo trivalec ...

+3/0
9.9.2012 23:17

Olds

Re: Tříválec

R^

0/0
13.9.2012 13:16

petrolhead

Nové mondeo: základem je litrový tříválec

výborně, miluji EU;-O;-O;-O;-O;-O;-O

+2/0
9.9.2012 21:32

cenzore_zdar

Re: Nové mondeo: základem je litrový tříválec

Mate jedinou moznost jak jim to dat najevo, tento motor si proste nekoupit.

0/0
10.9.2012 23:23

MartyKO

4x4

Škoda, že pohon 4x4 bude jen s nafťáky. Taky by nebyla od věci informace o typu pohonu. Jestli to bude haldex nebo stálá 4x4, případně který diffy budou mít (jestli vůbec) LSD...

0/0
9.9.2012 11:44

čavéz

Od

mondea očekávám hmotnost alespoň 1500kg plus ,,náklad,, alespoň 500kg takže min 2T radějí 2:4t jak to pojede,kolik to bude vreálu žrát a hlavně kolik ten motor vydrží?!Sežere mi boty a ve 100T klekne.

0/0
9.9.2012 2:40

Hra11

Re: Od

Co myslíte tím, kolik ten motor vydrží? Opotřebení sestavy píst - válec, klikovka - ložiska, nebo případně to, co je tam přidáno. Já se domnívám, že největší problém budou činit u těchto motorů turba, zatěžovaná dlouhodobě na plný výkon. Asi na těch německých dálnicích, jak se tady s oblibou uvádí. Běžnému dodržovateli rychlostních limitů, jezdícího na úsporu to bude postačovat a se životností takové potíže nebudou. Jedině ještě stáří po 6 letech provozu se bude hlásit. Já nepovažuji konstruktéry od Forda za dementy, kteří něco vytvoří a pustí to do světa, aniž by to řádně nevyzkoušeli.

+1/0
9.9.2012 6:53

čavéz

Re: Od

Tak takhle,máte pravdu,že to bude otázka hlavně turba,ale mám obavy i právě o ty ložiska,písty atd.Takový motor by dle mého vyžadoval na některý místech obvzláště kvalitní součásti což se dnes nikomu nechce.Hlavně popojíždění,studené starty,město-nevěřím ,že vydrží zvláště necitlivému řidiči.A jen tak mimo u VW mají problémy s rozvody(zřejmě velká chyba konstrukce) a taky to pustily do výroby.Je to smutné ale dnes udělat,jednoduchý a tím pádem spolehlivý motor nikdo už neumí.Ani já nemyslím,že konstruktéři jsou dementi ale je dementní tato vyrobit levný motor,který se pak dočipuje do různých výkonů.Jak už kdysi kdosi řekl-obsah ničím nenahradíš-i turbo potřebuje k sobě adekvátní obsah motoru vnávaznosti na hmotnost vozu !

+3/0
9.9.2012 10:32

superkutil

Re: Od

Jen se koukněte, co se nejvíc prodává. Tříválce ve Fabii a CityGo, staré čtyřválce v Dacii a Thálii, atmosféricky plněné korejské motory. Nikdo se nehrne do nových technologií. Prostě je to o ceně a životnosti. Ten 3 válec Ford vyvíjel hodně dlouho a tak si ho nechá zaplatit.

0/0
10.9.2012 8:29

Hra11

Re: Od

VW uvedl, potíže s rozvody byly zaviněny vadnými rozvodovými řetězy, které byly dodávány s jinou roztečí článků, než mělo být. Jejich výrobce údajně nerespektoval značné opotřebení nástrojů na výrobu článků. Už by mělo být vše v pořádku. Dále se vracím k té životnosti. Vznětové motory pracují s podstatně vyššími tlaky, jak kompresními, tak spalovacími. Jejich spektrum použitelných otáček je sice nižší, protože málokdy přesahuje 4000 ot/min., přesto je právě životnost dílů jako klikovka, ložiska píst, válec až obdivuhodná. A kde jsou časté potíže zajisté víme! A to je teplota spalovacích plynů u NM poměrně nižší. Citlivost či necitlivost řidičů je opravdu vážná otázka, ale to platí pro všechny motory. Vraťme se zase zpět k problematice přeplňovaných motorů F1 1,5 l., jejich provozních otáček a provozních otáček dnešních atmosférických motorů F1. Ve vztahu k životnosti a možným výměnám.

0/0
10.9.2012 21:01

cenzore_zdar

Re: Od

Motor ve formuli jedna je konstruovan tak, aby vydrzel cely zavod. Popripade to co je predepsano FIA. Kazdy rok se to meni a pravidla podrobne nesleduji. Drive kdyz jeste mohli jezdit s destivalci v F1 a nebyla zadna omezeni co se tyka poctu motoru, motor F1 byl konstruovan tak, aby vydrzel maximalne 1 zavod. Diky tomu si mohli dovolit obri vykony a kroutici momenty na ukor zivotnosti komponent. Cim lehci a mensi je kompomenta motoru, tim vetsi vykon z toho dostaneme ale tim take zkratime podstatne zivotnost motoru. To je proste fyzika!!

0/0
10.9.2012 23:30

venecek.nebo.rakvicku3

Můj ty Tondo kolenatej!!!!!!

Hele, a proč tam rovnou nedát modelářský jednopístový motorek na stlačenou sifonovou bombičku??? To by bylo super, ne? Nebo ještě lépe - pohon na modelářskou gumu.

0/0
9.9.2012 0:27

nepetr

Re: Můj ty Tondo kolenatej!!!!!!

Mondeo alá KOMÁR? ;-D R^

0/0
9.9.2012 0:37

nepetr

Na

Forďácký tříhrnek jsem velmi zvědavý. Jejich benzíny stojí kromě 1,6 a 2,0 za vyliž zadel co se týče spolehlivosti. V Mondeu to bude obzvláště lahůdka;-D doufám že se dočkáme i "nadupané" verze ST;-D

0/0
8.9.2012 23:51

katano

Re: Na

>>>>> třívalec 1.0 od Forda na Mondeo v pohodě stačí.

                            PS : a rozšíří se v CZ stejně hojně, jako 1.2 HTP :-P

0/0
9.9.2012 0:05

nepetr

Re: Na

Vážně stačí? 1,8 81 KW byla dýchavičná natož 1,0 92KW ? 1,4 TSI v Superbu nebo Passatu ostudu neudělá, ale je na hraně a to má vyšší krouťák než litr od Fordu a to jsem se ještě nikde nedočetl váhu nového Mondea:-/

+2/0
9.9.2012 0:16

TVK

Re: Na

Co jste se tady taky nedocetl je fakt, ze sice kroutak je 170, ale pri overboostu 200. Tzn. stejne jako to TSi.

0/0
9.9.2012 1:05

nepetr

Re: Na

V jakém spektru otáček je zmiňovaný overboost dostupný?

0/0
9.9.2012 1:23

TVK

Re: Na

Tenhle udaj jsem zatim nikde nevidel, ale predpokladam, ve stejnem, kde je normalne tech 170. Protoze ii tato hodnota, ktera ja jako u jinych turbobenzinu absolutne plocha, svedci o elektronickem "orezani" ...

0/0
9.9.2012 6:58

malý červ

Do

téhle káry bych jako nejvhodnější agregát viděl 2,0 TDCi 103 kW, pokud chce někdo šetřit a koupit to s benzínovým litrovým tříhrnkem, tak to vidím tak, že by bylo lepší se poohlédnout po nějakém levnějším autě, protože jednou to bude mít problém prodat, takže cena půjde pěkně dolu

0/0
8.9.2012 22:43

krkavec běžné velikosti

...

nový Ford Scorpio,alespoň zepředu,měl jsem ho a tahal jsem s ním na vleku auta,s tímhle by to asi nešlo

0/0
8.9.2012 20:37

flajboj82

Re: ...

Trilitr benal :-) ?

0/0
8.9.2012 20:59

krkavec běžné velikosti

Re: ...

2.5 D

0/0
8.9.2012 21:20

flajboj82

Re: ...

Fajnsmekr...to byl korab... :-)

0/0
9.9.2012 7:57

katano

tříválec 1.0 na Mondeo v pohodě STAČÍ >>>>>>>>>

>>>>>>>>>>> když na Škoda Octavia stačí 1.2 TSI = NEVIDÍM ROZDÍL.

                    PS : jen bych nedoporučoval na takto motorově vybavené auto dát kouly a tahat za autem, plně naložený VOZÍK. :-P

0/0
8.9.2012 20:23

jjxing

Re: tříválec 1.0 na Mondeo v pohodě STAČÍ >>>>>>>>>

Koule bych vůbec do toho netahal ;-)

+2/0
8.9.2012 20:46

Barbucha_the_bearspook

Re: tříválec 1.0 na Mondeo v pohodě STAČÍ >>>>>>>>>

Dát koul"Y", koukám, že počet grafických symbolů je nepřímo úměrný hodnotě IQ.

+3/0
8.9.2012 20:58

katano

Re: tříválec 1.0 na Mondeo v pohodě STAČÍ >>>>>>>>>

>>>>>>>>> nejde o FORMU = jde o OBSAH příspěvku.

       PS : dobrou noc a na 1.0 tříválec ve Fordu Mondeo nenadávejte, děkuji. :-P

0/0
9.9.2012 0:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.