- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V Americe se tak už nějakou dobu prodává velmi podobné auto po jménem Fusion.
Ale no tak. Americky Fusion = evropske Mondeo, ne ze jsou si velmi podobne. Rozdily tam samozrejme jsou. V USA maji vetsi motory a jinou vybavu, ale je to ten samy model.
hmmm... takovej je svět.
Asi jako když vezmou brazilskou Jettu... a s velou slávou to tajuplně představují jako Rapid / Toledo...
;-)
TSI u skody je spatnej motor a koupi si ho leda blazen nebo nekdo komu nevadi vyhazovat penize z okna. U tohoto motoru muze dojit k "preskoceni" rozvodu jiz po 25 000km !!!! Skodovka NEMA zadne konecne servisni reseni pro tento problem. To jestli Vam nekdo po zaruce "zadarmo" vyreklamuje motor, nechava ciste na dobre vuli prodejce! V druhe rade muze dojit k dalsim zavadam vlivem torznich kmitu motoru v kombinaci lehkych komponent motoru okolo 100 000km. Stary skodovacky slaby ale odolny motor 1.3 OHV ve facku ci BBM ve felde nalitaj bez problemu 300 000km! TAKZE JE TO SPATNEJ MOTOR.
EcoBoost je na trhu chvili, vykon to ma jak Duratec 1.6 v nekterych verzich i vetsich. To je vsechno hezke, ale jak rikali v jednom dokumentu na National Geographic: Neni problem vyrobit maly motor s velkym vykonem, je problem vyrobit motor, ktery ma velky vykon a i velkou zivotnost, coz je klicove pro bezne pouziti vozu.
Musim uznat, ze Ford se absolutne prekonal, co se tyce designu predku. Sice je to trochu vykradenej aston martin, ale me se to vazne libi!!! A to Ford rozhodne nepatri mezi moje oblibene...
V dnešní době snižování spotřeby a emisí se šahá k maloobjemovým přeplňovaným motorům, protože v laboratorních podmínkách mají nízkou spotřebu a malé emise. V praxi je to ale většinou opačně. Zákony fyziky nejde obejít. Každé auto má tzvn. optimální výkon. A počítá se s tím, že po většinu jízdy se jede s potřebou tohoto výkonu. Jen pro cca 20% jízdy se používá výkon vyšší a pro cca 5% maximální. Jenže v reálu je to dnes tak, že si lidi koupí nejlevnější motor a pak z něj ždímou co to dá. Pak ale maloobjemový motor bude přetěžovaný a rychle odejde. Navíc turbo u benzínového motoru bude hodně citlivé na slušné chování majitele.
tohle prosím vyprávějte někomu kdo tomu ještě věří. už jenom logicky: když máte velké auto s malým obsahem a naložite do něho 4lidi a zavazadla je jasné, že se motor musí přemáhat a spotřeba půjde několikanásobně nahoru. Sám jsem si to vyzkoušel na fiestě 1.2 která měla spotřebu v zatížení jednoho člověka- řidiče cca 5.2-5.9l/100km
a naložíte do toho 4lidi a bagáž a ejhle hned byla spotřeba asi o 3l/100km větší navíc do kopce jsem byl rád, že mě nemusí nikdo talčit. Nezlobte se, ale kecům jako "přednost ušetření jednoho válce" (jj čím míň válců tím víc adidas) fakt nevěřím a v laboratoři se to kecá , ale reál je pak úplně někde jinde.
Ten měl trabant taky. Jenomže trabant, to bylo levné auto. Dneska z důvodu úspory nacpou do všeho tříválec a přesvědčují motoristy, jak je to kultivovaný chod. Houbelec. Jenom to zvyšuje zisky. Už se těším, až někdo znovu objeví výhody jednoválce. Takový motor Slavia, ten ani nepotřeboval chladič, jen se nalila voda kolem válce.
Nez se v diskuzi zacnete ztrapnovat filosofickymi moudry, tak si aspon zjistete ta zakladni fakta, napr. jaky motor mel ten Trabant a co melo trivalec ...
výborně, miluji EU
Mate jedinou moznost jak jim to dat najevo, tento motor si proste nekoupit.
Škoda, že pohon 4x4 bude jen s nafťáky. Taky by nebyla od věci informace o typu pohonu. Jestli to bude haldex nebo stálá 4x4, případně který diffy budou mít (jestli vůbec) LSD...
mondea očekávám hmotnost alespoň 1500kg plus ,,náklad,, alespoň 500kg takže min 2T radějí 2:4t jak to pojede,kolik to bude vreálu žrát a hlavně kolik ten motor vydržíSežere mi boty a ve 100T klekne.
Co myslíte tím, kolik ten motor vydrží? Opotřebení sestavy píst - válec, klikovka - ložiska, nebo případně to, co je tam přidáno. Já se domnívám, že největší problém budou činit u těchto motorů turba, zatěžovaná dlouhodobě na plný výkon. Asi na těch německých dálnicích, jak se tady s oblibou uvádí. Běžnému dodržovateli rychlostních limitů, jezdícího na úsporu to bude postačovat a se životností takové potíže nebudou. Jedině ještě stáří po 6 letech provozu se bude hlásit. Já nepovažuji konstruktéry od Forda za dementy, kteří něco vytvoří a pustí to do světa, aniž by to řádně nevyzkoušeli.
Hele, a proč tam rovnou nedát modelářský jednopístový motorek na stlačenou sifonovou bombičku??? To by bylo super, ne? Nebo ještě lépe - pohon na modelářskou gumu.