Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Formule Ford s malým tříválcem je rychlejší než lamborghini

Automobilka Ford zvolila velmi zajímavý způsob propagace svého litrového tříválce EcoBoost. Zabudovala jej do monopostu Formule Ford a ten prohnala po Nürburgringu v nebývale rychlém čase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marilane

Trochu úsměvné.

To nám chtěla automobilka Ford snad dokázat, že motor od Fordu s obsahem 1 000 ccm co dala do superlehké formule budou Fordy, které budou několikanásobně těžší a přízpůsobeny pro běžný provoz rychlejší než několikanásobně dražší Lamborghini s obsahem 5 000 ccm. Nebo co si mám pod touhle reklamou myslet?

0/0
21.9.2012 12:17

I Shot the Devil

nejlepší na tý "formulce" budou asi brzdy

0/0
11.9.2012 9:40

petrolhead

dělají z lidí blbce

Když zabuduju motor do kelímku od McFlurry na kolech, tak bude taky nejrychlejčí! Ford se opravdu zoufale snaží protlačit svoje eko-hrkadlo. Ve všech ohledech je horší než Ti-VCT, mohl být aspoň úspornější, ale není. Kdo to koupí do Mondea je zralý na Bohnice.

+3/0
10.9.2012 22:34

nepetr

?

Jde o počet koní na 1 kg váhy vozu. Nic jiného. Opět trapný pokus propagace od Fordu, ale na to už jsme zvyklí:-/

0/0
10.9.2012 19:31

Chcete-li se zapojit

Objem ničím nenahradíš

Samozřejmě je tu turbo a kompresory, ale to jsou hračky pro závodní auta. Normální auta má jezdit. Čím je motor jednoduší tím má menší náklady na údržbu a vyšší životnost.

+2/0
10.9.2012 19:14

nepetr

Re: Objem ničím nenahradíš

Tak Tak. Jenže s atmosférickými motory se bohužel pomalu loučímeRv

0/0
10.9.2012 19:34

Antonin, topič

Re: Objem ničím nenahradíš

No, s karburátorama jsme se taky z velké většiny rozloučili, i s nesynchronizovanejma převodovkama, taky švihadla začínaj vymírat, auta bez posilovačů řízení, no, jestli von to není tak trochu přirozenej vývoj.

0/0
21.9.2012 14:58

nepetr

Re: Objem ničím nenahradíš

? V čem byli karburátory, nesynchronní převodovky, auta se švihadly a bez posilovačů lepší. Atmosférický motor je výrazně spolehlivější a hlavně jej "umí používat" větší procento lidí což se o přeplňovaných říct nedá. Málokterý řidič turbomotoru se dokáže do jeho ohřátí držet na uzdě a tím se vyvarovat poruchám turba atd.:-/

0/0
21.9.2012 22:07

JeFFik

Re: Objem ničím nenahradíš

a kolikpak "nezávodních" dieselů se dnes vyrábí bez turba?

0/0
10.9.2012 23:30

udusil se v talíři polívky

Re: Objem ničím nenahradíš

Tak tak. R^

0/0
11.9.2012 9:33

MirekPHA

Ještě jeden údaj mi v článku chybí.

Kolik ten litrový tříválec stojí. Tvrdím, že účelem snižování objemů motorů je ekonomičnost výroby. Já bych tedy raději obyčejný dvoulitr 16ti ventil. Když už. Docela by mne zajímalo, jak za pár let budou  tyhle malomotory fungovat. Těhle aut budou plné bazary...

0/0
10.9.2012 17:31

nepetr

Re: Ještě jeden údaj mi v článku chybí.

Půjde o to jak budou lidé z daným motorem jezdit. Bude li ve voze velikosti Mondea je to jedno a 100tkm se nedožije:-/ Zajmalo by mě o kolik se snížil objem škodlivin v ovzduší od doby zavedení např. normy EURO3:-/

0/0
10.9.2012 19:37

cenzore_zdar

ehm motor z favoritu ve formuli do vrchu taky jezdi

lepe nez samotne auto, Neni problem z toho tlacit 2 kila R^ Cle je to o vaze vozu.

0/0
10.9.2012 16:55

islandan

no to je sice hezké,

ale o ničem to nevypovídá. Chtěl bych ten motůrek vidět po 250t.km. Měl bych jiný návrh: ať se tam řidiči střídají a ať jedou furt um furt. A ať tomu motůrku přitom dopřejí veškerou péči. Najet větší počet km tímto způsobem by asi nedalo tolik práce. Pak by se teprve vidělo, zač je toho loket.R^

0/0
10.9.2012 15:27

_Xeon_

::

Nu což, motor nebude špatný.

0/0
10.9.2012 10:01

Bubaak1

Re: ::

pro jedno kolo na Ringu...

+1/0
10.9.2012 11:15

udusil se v talíři polívky

Re: ::

Bude.

0/0
11.9.2012 9:33

FastDriver

Titulek článku je naprosto ujetý

za prvé - více než nějakých 255km/h jezdily už lamba v před několika desetiletími a za druhé - pokud srovnávám čas dvou aut na okruhu, měla by být srovnatelné. Taky nebudete porovnávat škodu fabia s Aston Martinem DBS.

0/0
10.9.2012 8:43

loogieboy

Re: Titulek článku je naprosto ujetý

no kdyby ta fabia byla rychlejsi... ;-D;-D;-D

+1/0
10.9.2012 10:12

nepetr

Re: Titulek článku je naprosto ujetý

Jde o počet koní na 1 kg váhy vozu. Nic jiného. Opět trapný pokus propagace od Fordu, ale na to už jsme zvyklí:-/

0/0
10.9.2012 19:29

Plyšák Hubert

Re: Titulek článku je naprosto ujetý

Co je na tom ujetýho? Prostě je to konstatování faktu, že je tenhle diblík rychlejší na jedno kolo než to Lambo. Nic víc, nic míň. A vzhledem k tomu, že to má litrovej motůrek, tak je to navzdory odlišné koncepci aut velmi zajímavý výkon. Jen to potvrzuje to, co říkám pořád. Důležitější než výkon je hmotnost a její rozložení. Největší zhůvěřilost a nejde.bilnější auto vesmíru i přilehlýho okolí je proto pro mě osobně Bugatti Výron... Rv

+1/0
10.9.2012 10:44

jendabenda

Srovnávat speciál se sériovým autem

to chce fakt hodně odvahy R^ , což třeba zmínit aspoň minimum a to kw/kg?

+1/0
10.9.2012 8:32

Shepii

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

Tohle ale není speciál, právě že jo to sériový vůz. Sice jeho série čítá jeden kus, ale pořád je to homologované.;-)

0/0
10.9.2012 8:36

FastDriver

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

svatá prostoto.....

+1/0
10.9.2012 8:46

PiPiiiiiK

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

Nebude to náhodou takhle homologovaný speciál. Každopádně srovnávat to s normální konstrukcí vozu fakt nejde :-P

+1/0
10.9.2012 9:31

Bubaak1

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

nejde, a taky nevim proč to dělaj a co tím dokázaly... že trubkový rám unese motor a motor odkrouží pár kol na Ringu? Super... byl by docela problém kdyby to nedokázal.. 

Jsem zvědav jak se ten motor bude cítit v Mondeu po odjetí 250 000 km po silnici, co slychám tak VW a 1,4TSI to moc nejde

0/0
10.9.2012 11:26

Bubaak1

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

oni dokázali ;-O;-O ale fuj ty bídná češtinářská špíno

+1/0
10.9.2012 11:28

pindalista

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

nechte si ty urážky paní učitelko. Protože se jedná o malý závodní šidítko, tak v týmu nebyl jediný chlap. A pak to má správně! Nebo máte jmenný seznam?

0/0
10.9.2012 13:19

Bubaak1

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

já opravoval sám sebe, protože jsem myslel že s tím jel pán ;-( a pak jsem se na to nemohl dívat

0/0
10.9.2012 18:42

Plyšák Hubert

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

Ale ono přece nejde ani tak o nějaký srovnávání, jako o ilustraci... Když se tam jen napíše čas, za který to zajeli, tak komu to co řekne? Jen málokdo si pamatuje, za jaký časy se jezdí Nordšlejfe...Tak je třeba to nějak ilustrovat. Lambo zná každý, takže je možné to ilustrovat tak, že tohle bylo rychlejší než to Lambo a každý si zhruba dokáže představit, jak rychlé to auto je. Nic víc, nic míň. Chápeš?

+1/0
10.9.2012 10:46

Bubaak1

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

Seriově vyráběný a homologovaný Radical SR4 (s čtyřválcem) to má za 6:59 a jeho větší bráška (taky na papírech) SR8 za 6:45 :-)

0/0
10.9.2012 11:19

Plyšák Hubert

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

Nepopírám. Ale Radical zná taky málokdo... Musíš to prostě porovnat s něčím obecně známým. Nikdo netvrdí, že tohle je nejrychlejší. Ale s litrovým motorem jistě nic rychlejšího po seeverní smyčce nejelo, to se vsadím... :-)R^

0/0
10.9.2012 12:30

Schluker

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

A ja se vsadim ze jo ;-D Ale nerikam ze to ma 4 kola ;-)

+1/0
10.9.2012 20:37

jendabenda

Re: Srovnávat speciál se sériovým autem

Aha, tak to jo, asi 85% řidičů v ČR ví jak jezdí Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo a Pagani Zonda. Teď už je všem jasný co je to zač ten tříválcový motor. R^

0/0
10.9.2012 14:29

Achille Volfoni

no..super...co tam máte dál

Rv

0/0
10.9.2012 8:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.