Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nezvedené dítě: Opel podle analytiků škodí GM

Automobilka GM by měla prodat německou divizi Opel, radí analytici investiční banky Morgan Stanley největší americké automobilce. Evropské značky GM s Opelem v čele stály podle analytiků v uplynulých dvanácti letech přes 300 miliard korun, tedy16 miliard dolarů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bornholm

Nezvedené dítě: Opel podle analytiků škodí GM

Nadpis bych obrátil: GM škodí firmě Opel. Kdyby Opel nebyl pod jhem GM, dařilo by se mu lépe. Stejně potopili kravaťáci z GM firmu SAAB.

+2/0
12.9.2012 23:21

prostejentak

Mam uz dalsiho Opela

koupil jsem si Astru 1,4 turbo 140 ps. Doposud spokojen , nic se nesype a jezdi jako motorova mys . Tech 140 ps na tu vahu vozu je znat , oproti napr BMW take tak okolo 150 160ps ale vetsi hmotnost vozu. Spotreba take v norme tak okolo 7 /100 . Tedy pokud se v Nemecku na dalnici tacho nepodiva na 220/ hod ,  Jeste tady k nejakemu diveni. Opel se v roce 29/30 spojil s GM , ta 150ti leta tradice skutecne je . V te dobe se USA sekali auta jako cvicky , coz dodnes a uz tenkrat meli takove vyvojove zazemi a dalsi veci ze se s tim Evropa nemohla rovnat. Proto na tu nabidku Opel kyvl.  Kdyz pred II sv. valkou hleda Hitler vyrobce lidoveho vozu / dnes VW / oslovil Adama Opela. Ten  k nemu prisel a pozdravil ho : tedy pochopitelne nemecky , dobry den pane Hitlere. To se Adikovi nelibilo , chtel aby ho zdravili Heil Hitler. Takze Adam Opel neuspel. Potom se k audienci dostavil stary Porsche a pozdravil podle prani Heil Hitel. No a tim zacala v podstate era VW. Zakazku dostal Ferinand , ne Adam.

0/0
12.9.2012 20:29

Antidukat

Polední pořádný Opel

bylo GT a nebo s přimhouřením oka Calibra.

0/0
11.9.2012 13:32

tojsouveci

Jo?

"General Motors vlastní německou značku se stopadesátiletou historií od roku 1929 "

.

Není to nějaká blbost?

0/0
11.9.2012 8:13

Gapička

Re: Jo?

Vlastní je něco jinýho než založil! Jméno Adam Opel ti asi nic neřiká, co? Oplem tam a vlakem zpátky!

0/0
11.9.2012 8:23

tojsouveci

Re: Jo?

Copak maličkej, copa ti udělali? ;-(

0/0
11.9.2012 8:26

houba_

Re: Jo?

hmm, to se vzdycky rikalo ve spojeni s fordem, copato ze to rozsirujes na Opla?

Obe auta Opla i Forda (Vectra a Mondeo, manzelka Fusion, jeste drive Escort) jsem mel ci mam a nikdu jsem s tim nemel potize. Faktem ale je, ze jsem zasadni potize nemel s zadnym autem. I tolik proklinany Renault (Scenic) mi slouzil bez potizi, nejvetsi problemy jsem mel s dokonaou skodovkou (Fabia),

+2/0
11.9.2012 11:16

Peeeeeep

Re: Jo?

Tento vtip jsem slyšela o Fordu.

0/0
20.9.2012 10:03

tojsouveci

Re: Jo?

No tak fakt už od r. 1929. Hmm, tojsouvěci

0/0
11.9.2012 8:30

prngrr

Auto roku

Nemohu napsat, k čemu ta anketa je - cenzor by zase úřadoval.

Naposled to zase vyhrál Nissan, který nikdo nekupuje

0/0
10.9.2012 22:56

romank3

prijde mi to jako v dost spatnou dobu

Opel byl dost v krizi, jedine co dlouho dobu stalo za rec byla mala Corsa, ale ta ho samozrejme nemohla uzivit.. ac se to zda neuveritelne tak i s timhle v podstate jedinym malym autem prezil a ted bych rekl ze je na velkem vzestupu.. maji novou Zafiru, zase jednou schopnou Astru, novou Insignii (sveho casu nejprodavanejsi auto svoji tridy), pokrokovou a vsude velmi ocenovanou Amperu atd.... a ted je jako cas ho prodat??

0/0
10.9.2012 22:18

prngrr

Re: prijde mi to jako v dost spatnou dobu

nejprodávanější auto svojí třídy v autosalonu Opel?

vždyť se to prodává stále míň

+1/0
10.9.2012 23:03

katano

Re: prijde mi to jako v dost spatnou dobu

Opel je horší než Dacia, TEČKA.

          PS : na Dacia Duster jsou POŘADNÍKY = neznám jediný Opel na který lidé čekají v pořadníku. :-P

0/0
10.9.2012 23:30

já George XVII

Re: prijde mi to jako v dost spatnou dobu

no jooo, na Duster se čeká v pořadníku kvůli tomu, že je nemůžou vyrábět na sklad. Tam by jim totiž dřív zrezli. Duster totiž nemá antikorozní ochranu - pouze plech a lak.

0/0
11.9.2012 3:24

Antonin, topič

Re: prijde mi to jako v dost spatnou dobu

Tak to je plácbol, že.

0/0
12.9.2012 10:45

tojsouveci

Re: prijde mi to jako v dost spatnou dobu

A jste tu "tečku" schopen něčím podložit? Nebo jen plácáte?

0/0
11.9.2012 8:15

tojsouveci

Re: prijde mi to jako v dost spatnou dobu

Zkus si tady najít "Opel" a taky"Dacia"

http://www.kurzy.cz/tuv-testy-spolehlivosti-automobilu/

0/0
11.9.2012 8:17

Rubik1

Re: prijde mi to jako v dost spatnou dobu

Není až tak důležité, jaká auta vyrábí, ale jestli je prodavá se ziskem. Mně sice nevadí, když si můžu koupit Opla pod výrobní cenou, ale GM to vadí.

0/0
11.9.2012 0:21

Dusan321

Re: prijde mi to jako v dost spatnou dobu

To je ten nejvetsi pruser, ze maji zanovni modelovou radu a stejne se neprodavaji a jsou v obrovske ztrate. Te firme uz fakt asi neni pomoci. Insignie se sice nepovedla, ale treba Astra nebo Zafira mely predvest lepsi vykon.

0/0
11.9.2012 21:22

Vlada_07

Analytici

To jsou ti troubelínkové s charakteristikami slizkého hada, co hádají z křiš´tálové koule podle toho, co chtějí jejich šéfové a podle toho, co se hodí do krámu ?Ještě že mají možnost a šanci aspoň 50/50.

Kde byli analytici a a bankéři, když se skutečně něco dělo? Dávat hraběcí rady naprosto bez odpovědnosti umí kdejaký idiot a nemusí být ani z banky .. Ještě žádný analytik firmu neposlal do černých čísel jenom na základě toho,  že doporučí její oddělení.

0/0
10.9.2012 22:03

HAIRY SNATCH

NEPOVEDENE DITE

Ja treba strelit VW  ti chcou vsechnoR^;-)

0/0
10.9.2012 21:51

Deciliter

Prave priciny

ANALytici a banky : Predajte Opel, najlepsie Cinskym kopirovacim automobilkam, ktore vysaju know-how a v Europe zrusia vyrobu...

Problemy Opelu su tie, ze Opel vyraba hlavne v Nemecku a Britanii, preto vysoke naklady (napriklad korejsky subdodavatel na Slovensku pre Kia/H plati zamestnancom 350€ v cistom na 3 smeny! ) ale hlavne preto, lebo Opel nemoze exportovat mimo Europu aby nekonkuroval GM Chevroletu.

Teraz zacal Chevrolet exportovat do Australie a Chile. Inak tie zname Chevrolety su na platformach Oplu, a okrem ineho vsetky Chevrolety pre Europsky trh su vyrobene v Juznej Korei - nekaly korejsky import. Riesenie pre Opel by bolo presunutie vyroby Cruze do Opelu v Nemecku. Namiesto toho, GM vyciciava peniaze z Europy za korejske auta!

Problem je ten tiez, ze je tu nekali dovoz z Juznej Korei bez cla! Treba aby Eu vypovedala zmluvu o bezcolnom obchode z JK. Do JK sa dovezie 10 tisic Euroskych aut...naopak z Korei sa dovezie do EU 500 000 auta!!! To je uplne likvidacne pre Europu!

0/0
10.9.2012 21:38

Deciliter

Re: Prave priciny 2

Dalsia veci. Dovozne cla do Ciny su 65%, Indie 100%, Brazilie 80%. Takze Europa nepreda v Indii ani derave koleso! Naopak dovozne cla do EU su len 10% takze sa tu veselo vozia Cinske nelegalne kopie EU aut, lacne Indicke auta a podobne. To je neuveritelne.

EU by mala okamzite zaviest cla v takej istej vyske! Uz niektore Nissany, Hyundaie a Suzuki su pre EU trh potichucky vyrabane v Indii a potom za 10% clo dovezene!

Dalej treba zaviest 25% clo na dovoz z ostatnych krajin mimo EU ako to povoluju pravidla WTO!

Europsky politici su vlastizradcovia ked toleruju nekaly import z Ciny, Indie a Korei!

+1/0
10.9.2012 21:39

JmX1977

Re: Prave priciny 2

predaje Cruzov v Europe nie su ktovie ake vysoke,takze Opel by to nezachranilo... navyse, Opel si vydupal aby sa v Europe predaval osekany Cruze v porovnani s Americkym nema viacprvkovu zadnu napravu, a zo zaciatku v EU k nemu davali len starsie benzinove motory. To sa zmenilo az tento rok, kedy konecne dostal 1.4T, s ktorou sa predava v USA od zaciatku a ktora je aj v Astre.

No a co sa tyka dovozu, tak len tolko ze Chevrolet je Americka automobilka s tovarnami po celom svete, to ze pre Europu vyrabaju auta v Korei neznamena ze je to Korejska Automobilka... to by potom Rusi mohli tvrdit ze Chevrolet je Rusky, lebo maju v Rusku fabriku Chevrolet... Ano, Chevrolet prebral fabriky po Korejskom Daewoo, no stale to ostala americka automobilka (predaju cez 50% vsetkych aut co preda GM cca 4.5milionov aut rocne)

takze, clo by aj tak velmi nepomohlo, lebo na Americanov ho uvalit nemozu (ak by to reciprocne spravili aj Americania tak sa nam EU ekonomika zruti ako domcek z karat...)

0/0
11.9.2012 0:28

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: Prave priciny 2

reciproční cla by měla být samozřejmostí, mají své výhody a nevýhody, ale když nic jiného, tak jsou spravedlivá a nevytváří krize...navíc až na výjimky se lze rychle dostat k rozumné výši "společného" cla...

0/0
11.9.2012 10:02

katano

OPLEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>>

>>>>>>>>> neznám NIKOHO normálního, kdo by si dobrovolně koupil OPEL.

                 PS : jako služební auto asi není vyhnutí, ale koupit si to domů = ROZHODNĚ NE ! ! ! :-P

+1/0
10.9.2012 20:23

jurapee

Re: OPLEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>>

Až tady budou psát o Renaultu, tak zkopíruješ text a budeš si myslet jak si geniální. Já jsem vystřídal hodně značek, jak na doma, tak firemní a pokud auto nemá víc jak 100tisíc nalétáno, tak rozdíly nejsou. A i prémiové značky pokud má člověk smůlu, tak zlobí a ... Já si domu vybíral mezi Zafirou,  C4 Grand Picasso a jsem spokojený. Hádej s čím?

0/0
10.9.2012 21:02

venecek.nebo.rakvicku3

Re: OPLEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>>

Nevím, jak vy, ale já jsem jezdil se třemi auty značky Opel. Všechny měly slabý motor mezi 1.0 a 1.2 a všechny tři byly Corsa (B, C a D). uuuuuu, už to vidím..... nenávist.... zášť.... plivání a očerňování :-P:-P A víte co? Jsou to skvělá auta, nikdy mě nenechala ve štychu, vždy dojela a jezdí dodnes. Malá, univerzálně použitá auta. Od vození hostů na svatbu až po svážení dřeva z lesa (ano...i to jsem s Corsou dělal). Tak co teď s tím, hmmm? Ani jedno nebylo nafťák, ani jedno nemělo brutální točák, ani jedno nemělo 12 válců a světe div se ani jedno nemělo velikost průměrného vepřína. ;-D

0/0
10.9.2012 21:54

katano

Re: OPLEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>>

Ta pobočka GM jménem Opel, vyrobila méně aut než Rumunská DACIA.

        PS : to je tvrdá - REALITA :-P

0/0
10.9.2012 23:28

tojsouveci

Re: OPLEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>>

Nevím, co ti Adam Opel udělal, ale evidentně to má trvalé následky......;-D

0/0
11.9.2012 8:19

Skrew77

Re: OPLEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>>

Katano je pomatený troll. Když nedávno Škodovka ohlásila spuštění výroby Rapidu, tak se rozplýval nad tím jak to bude mnohem lepší a kvalitnější auto než nové Toledo :D

0/0
11.9.2012 10:39

tojsouveci

Bože ty lžeš, až si sám věříš.....

http://www.autorevue.cz/opel-vyrobil-jiz-10-000-000-aster_3

http://www.autoforum.cz/bleskovky/dacia-vyrobila-ctyrmilionte-auto-po-45-letech-video/

0/0
11.9.2012 8:22

aliencz

MÝTY A POVĚRY JE TŘEBA UPŘESNIT

A stalo se léta páně na vánoce 2011/2012 fungl nová Astra Tourer v kombíku v plné náloži. Skvělé auto. Naprostá spokojenost, našlápnutej motor, parádní interiér, hromada vychytávek, 6-ti letá záruka, o 100 000 levnější než Oktávia ve stejné výbavě. Evidentně jsi v takovém autě v životě neseděl. Opel dělá výborný auta, problém je skutečně pouze v nerentabilní výrobě na západě EU a nemožnosti vyvážet díky restriktivní politice GM.

http://www.bestautophoto.com/images/opel-astra-sports-tourer-01.jpg

http://www.bestautophoto.com/images/opel-astra-sports-tourer-04.jpg

+2/0
10.9.2012 22:16

pavel-v

nedaji si říct

Každý ví, že Opel má strašnou pověst. Tak změnili znak na Chevrolet a tím odrovnali další značku. Možná by bylo lepšší opel zavřít a věnovat se těm značkám co mají budoucnost.V

0/0
10.9.2012 20:19

cernobila_televize

Re: nedaji si říct

mluvite o Opelu nebo Daewoo, mate to v hlave nejake pomotane....

0/0
10.9.2012 20:26

JmX1977

Re: nedaji si říct

Daewoo nezmenil znak, Daewoo zanikol a jeho fabriky prevzal Chevrolet...

0/0
11.9.2012 0:29

sykora1979

Re: nedaji si říct

mám Chevrolet 5 let a nedám na něj dopustit.

0/0
11.9.2012 10:45

cernobila_televize

Re: nedaji si říct

ale ta vase veta stejne stale nedava smysl. Kdyby se Skoda predelala na VW, tak ji zavreli a koupil VW? nebo na to dali treba Audi.

Vase veta: Každý ví, že Opel má strašnou pověst (ok, drive ano, ted si myslim, ze dobrou). Tak změnili znak na Chevrolet a

tím odrovnali další značku (to jako kdo a u ceho?). Možná by bylo lepšší opel zavřít a věnovat

se těm značkám co mají budoucnost.V

0/0
11.9.2012 15:28

entony13

PSA "umí" a tak má nakročeno ke krachu....

hned po Oplu, jsou velké výrobní kapacity a tak se musí zavřít nerentabilní fabriky...

0/0
10.9.2012 19:39

cernobila_televize

Re: PSA

peugeota aby na ulici hledal lupou a noveho dvakrat...

0/0
10.9.2012 20:27

linz

Vztah GM - Opel

Otázkou ale je, jestli za problémy Opelu nemůže samo GM. Saab GM zničilo tím, že tlačilo na co nejlevnější řešení, což u prémiové značky opravdu nebyl krok tím nejlepším směrem... Co když je to tak, že Opel v rámci GM vyvíjí ta nejlepší auta, na jejichž základech a technologiích se pak staví ta korejská a americká, ale GM za to Opelu jaksi "zapomíná" platit...

Cruze není nic jiného než očesaná Astra J, Malibu je vykastrovaná Isignia, zbohatlíky kupovaná Captiva je jen hůř vyrobená Antara, atd...

+7/0
10.9.2012 15:57

Vlada_07

Re: Vztah GM - Opel

že by američtí soudruzi očekávali, že jim německá vláda zase nějakou hotovost naleje na účty? Za " pánbůhzaplať" ??

0/0
10.9.2012 22:06

JmX1977

Re: Vztah GM - Opel

nie tak celkom... mozno to plati v EU no v USA ma Cruze uplne zhodnu techniku ako Astra J (v EU nedostal viacprvkovu zadnu napravu ale "len" torznu tyc" ktoru btw s velkou pompou teraz nasadi VW do Golfa 7 a Oktavie 3... podobne je to aj s Malibu, ktore sa btw v USA vyraba uz v 13 generacii... no a co sa tyka Captivy, tak Antara je okopirovana Captiva, kedze slo o uspesny Daewoo projekt, a Opel potreboval vlastne SUV cim skor...

0/0
11.9.2012 0:32

Dewils1

.

Ten Adam to je vajčko jak součastná Micra:-)

0/0
10.9.2012 15:13

Rubik1

Re: .

Vypadá jak auto za 90 tisíc. Prostě poloviční.

0/0
10.9.2012 19:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.