Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto z roku 1998 do šrotu nepatří. Ojetá Mazda 626 je sázka na jistotu

Typické české auto je čtrnáct let staré. Právě z roku 1998 je mazda na obrázcích. Znalci tuší, že bude v lepší kondici než mnohem mladší auta a zrovna k 626 pojmy jako automobilový důchod a vrakoviště nepasují. Běžnému řidiči v ní nic neschází a chválí si ji i dnes, kdy se na start chystá už třetí generace nástupce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tomaass

podvozek...

křesla jako v obýváku, s tím souhlasím ale o pohodlném podvozku nemůže být ani řeč. Horší auto s tak tvrdým podvozkem, kde je znát každá malá nerovnost jsem neměl:-(.

0/0
20.9.2012 13:42

jazapp

626

Tuhle Mazdu 626 jsem měl, docela dobrý auto, škoda, že mi ji ukradli. Ale každopádně se mi líbila víc ta předchozí generace, placatý široký auto s velice sportovním zjevem, v roce 92 když ho táta přivez domů, jsem z něho byl paf. Tahle 626ka je proti tomu usedlá krabice. Ale jezdila pěkně. Dneska mám šestku a jsem spokojen. Na nějaký výblitky pana katana můžu říct jenom to, že mokrý ručník prý docela zabírá a z celého srdce mu přeji mít někdy vlastní automobil.

0/0
18.9.2012 11:16

PiPiiiiiK

Re: 626

to by jste se divil kolik ten má auťáků... espace (prý hodně prostoru a bez oprav), saaba (kvalitní automobil s ještě kvalitnější budoucností) a už je dva měsíce v pořadníku na novýho Rapida (prý už se moc těší).

+1/0
18.9.2012 13:33

von-bis

Re: 626

Saaba v pořadníku:-)

0/0
21.9.2012 22:23

S4crifice

Nový majitel...

Tak jsem se právě stal novým majitelem ojeté Mazdy 626 (ne této, jiné :)) a musím říct, že na rok výroby 1999 to auto je v lepším korozním stavu, než Hyundai z roku 2003 a podobně ...

Diesel krásně zní, trošku hlučnější, ale dá se, prostě paráda :)

+2/0
18.9.2012 7:43

PiPiiiiiK

Re: Nový majitel...

Tak to blahopřeji. Máte pravdu, že Hyundai a Mazda se na přelomu tisíciletí opravdu nedá srovnávat...

0/0
18.9.2012 13:29

S4crifice

Re: Nový majitel...

Abych udělal dodatek - auto bylo u mechanika ... Bez jediné poznámky :)

Jak všichni říkají, že když se koupí ojeté auto, tak jednou tolik přeplatíte na opravách ... Zřejmě to pramení z nákupů felicií a podobně ... :D

Takže díky iDnes za tento článek, bez něj bych o tomto autě vůbec neuvažoval! :)

0/0
19.9.2012 6:55

Fungy

Re: Nový majitel...

Tak ojetí Japonci jsou celkem běžně přehlížení, a i díky tomu odpovídá i cena což je na druhou stranu výhoda, pro ty co nepřehlíží ;-)

0/0
19.9.2012 17:09

S.O.B je zpátky!

Re: Nový majitel...

"odpovídá tomu cena" - To bych teda vůbec neřekl! Koukněte se za kolik choději ojeté Hondy nebo Toyoty

0/0
21.9.2012 11:37

Gorila ze spisu

statistiky os táří sou pěknej blábol

stačí vyjet na západ a vida, naše modla-Německo a plné trojkových a čtyřkových Golfů, Aster G Peugeotů 206 nebo Xsar a prvních Megánů, ve valné většině auta z druhé poloviny 90. let. Hlavně že nám tu furt blábolí, jaký sme vrakoviště Evropy, ale chápu to, je za tím silná lobby

+1/0
18.9.2012 0:06

katano

Re: statistiky os táří sou pěknej blábol

>>>>>>> nemáte pravdu = v Německu je ze starších ročníku nejpočetnější Mazda 626 a hlavně ostrá verse 2001 s výkonem 100 kw.

          PS : Mazděnka je dobrý automobil bez investic, TEČKA. :-P

0/0
18.9.2012 0:42

Paní Semtamťuková

Mazda 626 forever

Máme už 3. Mazděnku 2.0 (benzín). První "umřela" po střetu s imbecilním řidičem dodávky (v dodávce 3 zranění, v Mazdě řidič OK). Druhou zrušil kamarád při zběsilé jízdě (to byla ta 100kw, drandila fakt úžasně). Ta poslední je rok 2001 hatchback, máme ji už 5 let.

I když je to až druhé auto v rodině (první je limo německé výroby), nedám na "Madlu" dopustit. Spolehlivá, výborná ovladatelnost, jede svižně, pohodlná - prostě naše beruška. Rozhodně mi nedělá problém si z "luxusu" přesednout do tohoto vozítka a odjet někam na houby či na lyže. To například přechod do Fabie je drsnější a navíc člověk nemá jistotu, že vůbec dojede...

Doporučuju každému, kdo si chce koupit spolehlivou ojetinu, ve které nebude trpět klaustrofobií. V:-)

0/0
17.9.2012 22:28

katano

Re: Mazda 626 forever

>>>>>> SOUHLAS.

    My máme šestou Mazděnku 2.0 ( benzín ) a krom výměny oleje po každých 30 TKM a nějakých filtrů, je to DRŽÁK bez investic.

Se čtvrtou Mazděnkou moje žena nabourala do dodávky Ford Transit a řidič dodávky skončil v nemocnici a moje manželka mněla jen odřené koleno a patu - OK. Jela dost zběsile protože (  to byla 100 kw verse a drandila úžasně ). I když Mazděnka u nás NIKDY nebyla první auto v rodině ( první je německé VW Polo ), nedám na "Madlu" dopustit. Mazděnka je pohodlná stejně jako Fábia, Opel Kadet nebo když jedu na lyže, nebo na houby tak tak Mazděnku doporučuju.

PS : nejlepší je Mazděnka rok 2001 hatchback a tu doporučuju každýmu kdo chce spolehlivou ojetinu, ve které nebude trpět klaustrofobií. :-P

+1/0
17.9.2012 23:38

PiPiiiiiK

Re: Mazda 626 forever

Prvotřídní trolleřina ;-D;-DR^ Dneska máš za jedna, tohle ukáknutí se ti fakt povedlo

u toho "verse" brečím ještě teď R^

+3/0
17.9.2012 23:55

PiPiiiiiK

Re: Mazda 626 forever

katano přemýšlel jsem o tobě a jediné možné vysvětlení je, že jsi cenzor, nebo znáš někoho z redakce idnesu. Není přeci možné, aby ti tolik příspěvků procházelo a věřím, že tě alespoň někdo nahlásí (jak známo cenzoři mažou bez přečtení snad vše). Tak jak to je?

+2/0
18.9.2012 0:03

katano

Re: Mazda 626 forever

>>>>>> pouse říkám PRAVDU.

      PS : na ostrou Mazděnku z roku 2001 = 100 kv mi nesahejte i když je to náš druhý vůz v rodině. Krom oleje a nějakého filtru se na " Madle " nic neláme. :-P

0/0
18.9.2012 0:39

MiroTR

Re: Mazda 626 forever

Spíše blb, co si nepamatuje, co psal včera. ;-D;-D

+1/0
18.9.2012 9:00

mahony3307

Re: Mazda 626 forever

Každá vesnice měla nějakýho toho obecního blba.No a Idnes má katana ;-)

+2/0
18.9.2012 10:34

Antal Brantal

Re: Mazda 626 forever

ze budu nekdy souhlasit s katanem - tomu bych vazne neveril. Ale je to tak 626 2.0 116k nejvetsi drzak a ta spotreba - 7,2l kombinovana, proste bomba. Poctiva atmosfera, tocici 7000. Pristi mesic si jedu pro cerstvejsi - tahle uz je z prahy dotlucena, ale mechanika super. TO JE REALITA!!!

+1/0
18.9.2012 15:52

onkrt

Meli jsme jich vic

Meli jsme dve. Z Mazd rozhodne nejde o nejspolehlivejsi model, spis naopak. To jen na okraj. Nicmene proti bezne produkci (Nemecko, Francie) je spolehlivejsi, mam s cim srovnavat. Obe 626 najezdily pred prodejem skoro 300 tisic km bez zadnych vaznych zavad - problemy akorat s detaily typu te rucni brzdy, zatekajiciho stresniho okna (neorigo), vadne civky (najezd 180kkm, pri vysokych otackach nad 5k obcas cuknul motor), nebo opotrebeni podvozku (na druhe, ktera jezdila cely zivot v Praze, se menily v 180kkm vsechny cepy, raminka, silentbloky). Interier jako novy, akorat vice povrzavajici, takze nutnost obcas rozebrat plasty a vymezit vule, pripadne nalepit molitanovy polstarky.

Btw predni naprava je lichobeznik, mnohem lepsi nez McPherson, v zime vyjede diky lepsimu (kolmemu i v pripade vytoceni kol) kontaktu pneu se silnici i to, kde se treba Octavie vubec nechyta. Dani je vyssi citlivost na pricne nerovnosti a vyjete koleje.

0/0
17.9.2012 21:58

kopefra2

Mazda 626 GF

je držák,až na dieselovou verzi DITD. Je to zajímavý pokus o elektronicky řízené vstřikování firmy Denso - vstřikovače s dvěma otevíracími tlaky, dodávka paliva řízena tzv. SPILL ventilem ovládaným z ECU - a ten je právě kamenem úrazu. Dále má autor jen částečnou pravdu se zanášením pístních kroužků, ovšem zanáší se pouze stírací pístní kroužek, který je netradičně řešen ze tří částí. Dvou tenkých stíracích lišt a mezi nimi je - nevím jak to laicky popsat - něco asi jako pružina z vlnitého plechu. :-)

0/0
17.9.2012 21:48

kopefra2

Re: Mazda 626 GF

Mezi pružnou částí a břity se usazuje karbon, který zapříčiní zvětšení tloušťky stíracího kroužku, který se zasekne v drážce pístu ve stlačené poloze, čímž dojde k velmi nadměrné spotřebě oleje, ošem na kompresní tlaky jak tvrdí autor to nemá žádný vliv - těsnící pístní kroužky jsou konvenčního provedení.Tento problém ovšem postihuje pouze benzínové verze, u DITD jsem se s ním ještě nesetkal. Přepákování ruční brzdy je narozdíl od verze GE kde bylo uloženo kluzně v pouzdru a zatěsněno pouze O kroužkem, uloženo v jehlovém ložisku a těsněno gufferem, ovšem u starších aut mívá také problémy.

P:S. Pracuji ve značkovém servisu Mazda od r. 1994.

0/0
17.9.2012 21:48

katano

Re: Mazda 626 GF

>>>>>> My máme šestou Mazděnku a poruchy neznáme. Zvětšení tloušťky stíracího kroužku je hloupost, alébrž u " Madly " se nic nezasekává ani po 100 TKM, natož v drážce pístu ve stlačené poloze ! ! ! Jehlové ložisko nám na Mazděnce drží a věřím že vydrží až do konce.

        PS : nepracuji v servisu Mazda a nevěřím pomluvám které zde šíří lidé, které o Mazdě jen SNÍ. :-P

0/0
17.9.2012 23:44

katano

MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

>>>>>>>>>> nepochopím nikoho, kdo si může DOBROVOLNĚ koupit Mazdu a navíc olétanou stařešinu z roku 1998 ? ? ?

       PS : to je lepší THALIA za 99.000,- Kč s 5 letou zárukou, než vrak Mazda 626 do kterého ten nadšenec bude jen investovat a investovat, za OPRAVY.  :-P

0/0
17.9.2012 19:08

Lotus III.

Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

sám bys za ten věčný trolling potřeboval poopravit

+5/0
17.9.2012 19:54

katano

Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

>>>>>> pouse říkám PRAVDU.

      PS : určitě je LEPŠÍ nový automobil, než RACHOTINA z roku 1998, tečka :-P

0/0
17.9.2012 20:13

zorro_rojo

Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

Ja bych to napsal malinko jinak.. Myslite si, ze rikate pravdu. ;-)

0/0
17.9.2012 20:45

Lotus III.

Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

když už si za tou blbostí bez argumentů stojíš, tak aspoň nelži, že Thalia je za 99k, je to akontace úvěru

0/0
17.9.2012 20:54

Tajemný Etrusk

Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

Thalia je strašný auto, to si může koupit jen tragéd:-P

+3/0
17.9.2012 20:25

michaloaaaa

Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

no všeobecně renault je auto max. na 4 roky, spíš méně. Pak se začne postupně obměňovat novými a novými díly Rv

0/0
17.9.2012 20:41

von-bis

Re: MAZDqqOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

Takže po letech funglovka.

0/0
21.9.2012 23:24

katano

Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

>>>>>>>>>>> na Mazděnku NEDÁM dopustit, jen jsem chtěl trochu nastartovat debatu. Naše poslední " Madla " je to silná verse 100 kw z roku 2001, je držák a krom výměny oleje a nějakých filtrů po 30 TKM - žádné investice. 

      PS : kdo chce držák tem si koupí MAZDA 626, tečka. :-P

0/0
17.9.2012 23:50

sincos

Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

Pan Katano naprosto neví, o čem mluví. V roce 1996 jsem koupil Mazdu 323 z roku 1985 za 54 tis. Kč, měli jsme ji 10 let, z toho asi 2 roky jako pracovní auto. Za ty roky potřeboval ten už při koupi veterán kromě běžných výměn oleje a kapalin nové brzdové obložení a kotouče, celý výfuk za 7 tis. (Walker), baterii, homokinetické klouby za 2600,- Kč, 1 čep, kabely do rozdělovače a nějaké pneumatiky. I ve stáří 20 let startovala stará Mazda v zimě napoprvé, v mrazech - 22 °C napodruhé. Po těch 10 letech jsem ji prodal za 15 tis. a jezdí ještě dnes. Myslím, že se mi to auto vyplatilo podstatně více, než kdybych koupil třeba škodovku z té doby. Bylo to krásně vybavené auto s jemným ovládáním, při srovnání s VW Vento z roku 1997, který jsme chvíli měli z práce, to byl asi takový rozdíl, jako mezi jemnou modelkou a opilým, hlučným kovářem. Mazda byla naprosto skvělá. To je zkušenost.

0/0
24.9.2012 1:53

Lord_Ducat0r

Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

Já nechápu, jak tohle může někoho bavit.. Takový člověk, jako katano, zřejmě musí trpět nějakou vleklou duševní chorobou...

+2/0
17.9.2012 21:31

Lupos

Mazda 602

Kámoš toto auto koupil po autoškole jako startovací na naučení v áčkách a jezdí s ní doteď, svoje kvality fakt má, ikdyž je starý. Jako proč ne, kdo má dnes z většiny řidičů na nový auto??R^

+1/0
17.9.2012 18:45

Lupos

Re: Mazda 602

sorry 626 :-)

0/0
17.9.2012 18:46

von-bis

Re: Mazda 602

602 jsem měl T.

0/0
21.9.2012 23:30

Petr Kulhaiz

Re: Mazda 602

mám podobnou zkušenost ikdyž s mazdou 323, ale tak nějak vždy platí že se musí koupit prověřený dobrý kus..

0/0
17.9.2012 18:49

Lupos

Re: Mazda 602

Přesně tak, v dieselu ale japonce nebrat a kupovat s pravidelným servisem.

0/0
17.9.2012 18:51

petr_leicester

Re: Mazda 602

Proc? Mam 3TD Toyota Hilux Surf a max spokojenost. Vzdy kdyz jdu na MOT, tak me manik premlouva at mu ji prodam.  Neskutecne precizne udelane auto. Znam tu manika co ji ma take a motor uz ma kolem 380t mil a stale v pohode. ;-)

0/0
17.9.2012 19:06

Tajemný Etrusk

Re: Mazda 602

Já těm autobazarům nevěřím, ikdyž jsem kupoval u toho zmiňovaného měl jsem asi štěstí.. mimochodem jsem se dneska od kámoše dozvěděl že mu nějakej známej zaměstnanec říkal že tam mají ombudsmana... na autobazar zajímavý..

0/0
17.9.2012 18:54

katano

Re: Mazda 602

>>>>>>>>> To můj kamarád má Mazdu 603.

    PS : sakra, vlastně Mazdu 604 :-P

0/0
17.9.2012 19:19

kvedlal

Asi tak

Starší kvalitní auto střední třídy bývá lepší, než mladší vozy horších tříd. :-)

+3/0
17.9.2012 18:37

Genett II.

Re: Asi tak

Starý střepy nemají záruku mobility a když už, za nekřesťanský peníze od externí společnosti. To je dobrý na machrování před lokální diskotékou, ne na seriózní ježdění.

0/0
17.9.2012 18:54

Tajemný Etrusk

Re: Asi tak

na tom něco je, avšak záleží kus od kusu... viděl jsem nedávno Opel kadet v takovym tuningu že jsem se málem usmál..

0/0
17.9.2012 18:58

kvedlal

Re: Asi tak

Záruku mobility? A na co proboha. Nechci auto na to, aby mi někde kleklo a uplatňoval jsem nějakou záruku a hádal se s call centrem. To, že někdo dává záruku na to, že auto pojede jen určitý počet let o něčem svědčí :-)

0/0
18.9.2012 18:44

czechdaytrader

Pro koho ten clanek je ?

viz: "Jediné nevýhody, které jsem zatím zaznamenal, jsou chybějící zadní stěrač a také to, že se mi do sedanu holt nevejde skříň z Ikey, ale kufr je zase na druhou stranu hodně velký."

Ach jo :-/

0/0
17.9.2012 17:49

Genett II.

Re: Pro koho ten clanek je ?

To psal asi nějakej brigádník o svým autu, proto ta ztráta soudnosti, jinak si to nedokážu vysvětlit.

0/0
17.9.2012 17:59

kosobecny

Re: Pro koho ten clanek je ?

spíš typická česká deformace, mít kombíka oktávku v dízlu a s tažným, abych jednou za uherák si mohl něco odvést :)) to neznáte?

+2/0
17.9.2012 18:01

czechdaytrader

Re: Pro koho ten clanek je ?

bohuzel....jsme narod zdeformovanej kombikovou modou a nabytkem z IKEA :-/ .

smutny.....

0/0
17.9.2012 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.