Diskuze

Auto z roku 1998 do šrotu nepatří. Ojetá Mazda 626 je sázka na jistotu

Typické české auto je čtrnáct let staré. Právě z roku 1998 je mazda na obrázcích. Znalci tuší, že bude v lepší kondici než mnohem mladší auta a zrovna k 626 pojmy jako automobilový důchod a vrakoviště nepasují. Běžnému řidiči v ní nic neschází a chválí si ji i dnes, kdy se na start chystá už třetí generace nástupce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T

tomaass

20. 9. 2012 13:42
podvozek...

křesla jako v obýváku, s tím souhlasím ale o pohodlném podvozku nemůže být ani řeč. Horší auto s tak tvrdým podvozkem, kde je znát každá malá nerovnost jsem neměl:-(.

0 0
možnosti

jazapp

18. 9. 2012 11:16
626

Tuhle Mazdu 626 jsem měl, docela dobrý auto, škoda, že mi ji ukradli. Ale každopádně se mi líbila víc ta předchozí generace, placatý široký auto s velice sportovním zjevem, v roce 92 když ho táta přivez domů, jsem z něho byl paf. Tahle 626ka je proti tomu usedlá krabice. Ale jezdila pěkně. Dneska mám šestku a jsem spokojen. Na nějaký výblitky pana katana můžu říct jenom to, že mokrý ručník prý docela zabírá a z celého srdce mu přeji mít někdy vlastní automobil.

0 0
možnosti
RH

PiPiiiiiK

18. 9. 2012 13:33
Re: 626

to by jste se divil kolik ten má auťáků... espace (prý hodně prostoru a bez oprav), saaba (kvalitní automobil s ještě kvalitnější budoucností) a už je dva měsíce v pořadníku na novýho Rapida (prý už se moc těší).

1 0
možnosti
AV

S4crifice

18. 9. 2012 7:43
Nový majitel...

Tak jsem se právě stal novým majitelem ojeté Mazdy 626 (ne této, jiné :)) a musím říct, že na rok výroby 1999 to auto je v lepším korozním stavu, než Hyundai z roku 2003 a podobně ...

Diesel krásně zní, trošku hlučnější, ale dá se, prostě paráda :)

2 0
možnosti
RH

PiPiiiiiK

18. 9. 2012 13:29
Re: Nový majitel...

Tak to blahopřeji. Máte pravdu, že Hyundai a Mazda se na přelomu tisíciletí opravdu nedá srovnávat...

0 0
možnosti
GZS

Gorila ze spisu

18. 9. 2012 0:06
statistiky os táří sou pěknej blábol

stačí vyjet na západ a vida, naše modla-Německo a plné trojkových a čtyřkových Golfů, Aster G Peugeotů 206 nebo Xsar a prvních Megánů, ve valné většině auta z druhé poloviny 90. let. Hlavně že nám tu furt blábolí, jaký sme vrakoviště Evropy, ale chápu to, je za tím silná lobby

1 0
možnosti
MC

katano

18. 9. 2012 0:42
Re: statistiky os táří sou pěknej blábol

>>>>>>> nemáte pravdu = v Německu je ze starších ročníku nejpočetnější Mazda 626 a hlavně ostrá verse 2001 s výkonem 100 kw.

          PS : Mazděnka je dobrý automobil bez investic, TEČKA. :-P

0 0
možnosti
PH

Paní Semtamťuková

17. 9. 2012 22:28
Mazda 626 forever

Máme už 3. Mazděnku 2.0 (benzín). První "umřela" po střetu s imbecilním řidičem dodávky (v dodávce 3 zranění, v Mazdě řidič OK). Druhou zrušil kamarád při zběsilé jízdě (to byla ta 100kw, drandila fakt úžasně). Ta poslední je rok 2001 hatchback, máme ji už 5 let.

I když je to až druhé auto v rodině (první je limo německé výroby), nedám na "Madlu" dopustit. Spolehlivá, výborná ovladatelnost, jede svižně, pohodlná - prostě naše beruška. Rozhodně mi nedělá problém si z "luxusu" přesednout do tohoto vozítka a odjet někam na houby či na lyže. To například přechod do Fabie je drsnější a navíc člověk nemá jistotu, že vůbec dojede...

Doporučuju každému, kdo si chce koupit spolehlivou ojetinu, ve které nebude trpět klaustrofobií. V:-)

0 0
možnosti
MC

katano

17. 9. 2012 23:38
Re: Mazda 626 forever

>>>>>> SOUHLAS.

    My máme šestou Mazděnku 2.0 ( benzín ) a krom výměny oleje po každých 30 TKM a nějakých filtrů, je to DRŽÁK bez investic.

Se čtvrtou Mazděnkou moje žena nabourala do dodávky Ford Transit a řidič dodávky skončil v nemocnici a moje manželka mněla jen odřené koleno a patu - OK. Jela dost zběsile protože (  to byla 100 kw verse a drandila úžasně ). I když Mazděnka u nás NIKDY nebyla první auto v rodině ( první je německé VW Polo ), nedám na "Madlu" dopustit. Mazděnka je pohodlná stejně jako Fábia, Opel Kadet nebo když jedu na lyže, nebo na houby tak tak Mazděnku doporučuju.

PS : nejlepší je Mazděnka rok 2001 hatchback a tu doporučuju každýmu kdo chce spolehlivou ojetinu, ve které nebude trpět klaustrofobií. :-P

1 0
možnosti
OK

onkrt

17. 9. 2012 21:58
Meli jsme jich vic

Meli jsme dve. Z Mazd rozhodne nejde o nejspolehlivejsi model, spis naopak. To jen na okraj. Nicmene proti bezne produkci (Nemecko, Francie) je spolehlivejsi, mam s cim srovnavat. Obe 626 najezdily pred prodejem skoro 300 tisic km bez zadnych vaznych zavad - problemy akorat s detaily typu te rucni brzdy, zatekajiciho stresniho okna (neorigo), vadne civky (najezd 180kkm, pri vysokych otackach nad 5k obcas cuknul motor), nebo opotrebeni podvozku (na druhe, ktera jezdila cely zivot v Praze, se menily v 180kkm vsechny cepy, raminka, silentbloky). Interier jako novy, akorat vice povrzavajici, takze nutnost obcas rozebrat plasty a vymezit vule, pripadne nalepit molitanovy polstarky.

Btw predni naprava je lichobeznik, mnohem lepsi nez McPherson, v zime vyjede diky lepsimu (kolmemu i v pripade vytoceni kol) kontaktu pneu se silnici i to, kde se treba Octavie vubec nechyta. Dani je vyssi citlivost na pricne nerovnosti a vyjete koleje.

0 0
možnosti
FK

kopefra2

17. 9. 2012 21:48
Mazda 626 GF

je držák,až na dieselovou verzi DITD. Je to zajímavý pokus o elektronicky řízené vstřikování firmy Denso - vstřikovače s dvěma otevíracími tlaky, dodávka paliva řízena tzv. SPILL ventilem ovládaným z ECU - a ten je právě kamenem úrazu. Dále má autor jen částečnou pravdu se zanášením pístních kroužků, ovšem zanáší se pouze stírací pístní kroužek, který je netradičně řešen ze tří částí. Dvou tenkých stíracích lišt a mezi nimi je - nevím jak to laicky popsat - něco asi jako pružina z vlnitého plechu. :-)

0 0
možnosti
FK

kopefra2

17. 9. 2012 21:48
Re: Mazda 626 GF

Mezi pružnou částí a břity se usazuje karbon, který zapříčiní zvětšení tloušťky stíracího kroužku, který se zasekne v drážce pístu ve stlačené poloze, čímž dojde k velmi nadměrné spotřebě oleje, ošem na kompresní tlaky jak tvrdí autor to nemá žádný vliv - těsnící pístní kroužky jsou konvenčního provedení.Tento problém ovšem postihuje pouze benzínové verze, u DITD jsem se s ním ještě nesetkal. Přepákování ruční brzdy je narozdíl od verze GE kde bylo uloženo kluzně v pouzdru a zatěsněno pouze O kroužkem, uloženo v jehlovém ložisku a těsněno gufferem, ovšem u starších aut mívá také problémy.

P:S. Pracuji ve značkovém servisu Mazda od r. 1994.

0 0
možnosti
MC

katano

17. 9. 2012 19:08
MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

>>>>>>>>>> nepochopím nikoho, kdo si může DOBROVOLNĚ koupit Mazdu a navíc olétanou stařešinu z roku 1998 ? ? ?

       PS : to je lepší THALIA za 99.000,- Kč s 5 letou zárukou, než vrak Mazda 626 do kterého ten nadšenec bude jen investovat a investovat, za OPRAVY.  :-P

0 0
možnosti
LI

Lotus III.

17. 9. 2012 19:54
Re: MAZDOU tam a VLAKEM zpátky >>>>>>>>>>>

sám bys za ten věčný trolling potřeboval poopravit

5 0
možnosti
JS

Lupos

17. 9. 2012 18:45
Mazda 602

Kámoš toto auto koupil po autoškole jako startovací na naučení v áčkách a jezdí s ní doteď, svoje kvality fakt má, ikdyž je starý. Jako proč ne, kdo má dnes z většiny řidičů na nový auto??R^

1 0
možnosti
JS

Lupos

17. 9. 2012 18:46
Re: Mazda 602

sorry 626 :-)

0 0
možnosti
FK

kvedlal

17. 9. 2012 18:37
Asi tak

Starší kvalitní auto střední třídy bývá lepší, než mladší vozy horších tříd. :-)

3 0
možnosti
LJ

Genett II.

17. 9. 2012 18:54
Re: Asi tak

Starý střepy nemají záruku mobility a když už, za nekřesťanský peníze od externí společnosti. To je dobrý na machrování před lokální diskotékou, ne na seriózní ježdění.

0 0
možnosti