- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
křesla jako v obýváku, s tím souhlasím ale o pohodlném podvozku nemůže být ani řeč. Horší auto s tak tvrdým podvozkem, kde je znát každá malá nerovnost jsem neměl.
Tuhle Mazdu 626 jsem měl, docela dobrý auto, škoda, že mi ji ukradli. Ale každopádně se mi líbila víc ta předchozí generace, placatý široký auto s velice sportovním zjevem, v roce 92 když ho táta přivez domů, jsem z něho byl paf. Tahle 626ka je proti tomu usedlá krabice. Ale jezdila pěkně. Dneska mám šestku a jsem spokojen. Na nějaký výblitky pana katana můžu říct jenom to, že mokrý ručník prý docela zabírá a z celého srdce mu přeji mít někdy vlastní automobil.
to by jste se divil kolik ten má auťáků... espace (prý hodně prostoru a bez oprav), saaba (kvalitní automobil s ještě kvalitnější budoucností) a už je dva měsíce v pořadníku na novýho Rapida (prý už se moc těší).
Tak jsem se právě stal novým majitelem ojeté Mazdy 626 (ne této, jiné :)) a musím říct, že na rok výroby 1999 to auto je v lepším korozním stavu, než Hyundai z roku 2003 a podobně ...
Diesel krásně zní, trošku hlučnější, ale dá se, prostě paráda :)
Tak to blahopřeji. Máte pravdu, že Hyundai a Mazda se na přelomu tisíciletí opravdu nedá srovnávat...
stačí vyjet na západ a vida, naše modla-Německo a plné trojkových a čtyřkových Golfů, Aster G Peugeotů 206 nebo Xsar a prvních Megánů, ve valné většině auta z druhé poloviny 90. let. Hlavně že nám tu furt blábolí, jaký sme vrakoviště Evropy, ale chápu to, je za tím silná lobby
>>>>>>> nemáte pravdu = v Německu je ze starších ročníku nejpočetnější Mazda 626 a hlavně ostrá verse 2001 s výkonem 100 kw.
PS : Mazděnka je dobrý automobil bez investic, TEČKA.
Máme už 3. Mazděnku 2.0 (benzín). První "umřela" po střetu s imbecilním řidičem dodávky (v dodávce 3 zranění, v Mazdě řidič OK). Druhou zrušil kamarád při zběsilé jízdě (to byla ta 100kw, drandila fakt úžasně). Ta poslední je rok 2001 hatchback, máme ji už 5 let.
I když je to až druhé auto v rodině (první je limo německé výroby), nedám na "Madlu" dopustit. Spolehlivá, výborná ovladatelnost, jede svižně, pohodlná - prostě naše beruška. Rozhodně mi nedělá problém si z "luxusu" přesednout do tohoto vozítka a odjet někam na houby či na lyže. To například přechod do Fabie je drsnější a navíc člověk nemá jistotu, že vůbec dojede...
Doporučuju každému, kdo si chce koupit spolehlivou ojetinu, ve které nebude trpět klaustrofobií.
>>>>>> SOUHLAS.
My máme šestou Mazděnku 2.0 ( benzín ) a krom výměny oleje po každých 30 TKM a nějakých filtrů, je to DRŽÁK bez investic.
Se čtvrtou Mazděnkou moje žena nabourala do dodávky Ford Transit a řidič dodávky skončil v nemocnici a moje manželka mněla jen odřené koleno a patu - OK. Jela dost zběsile protože ( to byla 100 kw verse a drandila úžasně ). I když Mazděnka u nás NIKDY nebyla první auto v rodině ( první je německé VW Polo ), nedám na "Madlu" dopustit. Mazděnka je pohodlná stejně jako Fábia, Opel Kadet nebo když jedu na lyže, nebo na houby tak tak Mazděnku doporučuju.
PS : nejlepší je Mazděnka rok 2001 hatchback a tu doporučuju každýmu kdo chce spolehlivou ojetinu, ve které nebude trpět klaustrofobií.
Meli jsme dve. Z Mazd rozhodne nejde o nejspolehlivejsi model, spis naopak. To jen na okraj. Nicmene proti bezne produkci (Nemecko, Francie) je spolehlivejsi, mam s cim srovnavat. Obe 626 najezdily pred prodejem skoro 300 tisic km bez zadnych vaznych zavad - problemy akorat s detaily typu te rucni brzdy, zatekajiciho stresniho okna (neorigo), vadne civky (najezd 180kkm, pri vysokych otackach nad 5k obcas cuknul motor), nebo opotrebeni podvozku (na druhe, ktera jezdila cely zivot v Praze, se menily v 180kkm vsechny cepy, raminka, silentbloky). Interier jako novy, akorat vice povrzavajici, takze nutnost obcas rozebrat plasty a vymezit vule, pripadne nalepit molitanovy polstarky.
Btw predni naprava je lichobeznik, mnohem lepsi nez McPherson, v zime vyjede diky lepsimu (kolmemu i v pripade vytoceni kol) kontaktu pneu se silnici i to, kde se treba Octavie vubec nechyta. Dani je vyssi citlivost na pricne nerovnosti a vyjete koleje.
je držák,až na dieselovou verzi DITD. Je to zajímavý pokus o elektronicky řízené vstřikování firmy Denso - vstřikovače s dvěma otevíracími tlaky, dodávka paliva řízena tzv. SPILL ventilem ovládaným z ECU - a ten je právě kamenem úrazu. Dále má autor jen částečnou pravdu se zanášením pístních kroužků, ovšem zanáší se pouze stírací pístní kroužek, který je netradičně řešen ze tří částí. Dvou tenkých stíracích lišt a mezi nimi je - nevím jak to laicky popsat - něco asi jako pružina z vlnitého plechu.
Mezi pružnou částí a břity se usazuje karbon, který zapříčiní zvětšení tloušťky stíracího kroužku, který se zasekne v drážce pístu ve stlačené poloze, čímž dojde k velmi nadměrné spotřebě oleje, ošem na kompresní tlaky jak tvrdí autor to nemá žádný vliv - těsnící pístní kroužky jsou konvenčního provedení.Tento problém ovšem postihuje pouze benzínové verze, u DITD jsem se s ním ještě nesetkal. Přepákování ruční brzdy je narozdíl od verze GE kde bylo uloženo kluzně v pouzdru a zatěsněno pouze O kroužkem, uloženo v jehlovém ložisku a těsněno gufferem, ovšem u starších aut mívá také problémy.
P:S. Pracuji ve značkovém servisu Mazda od r. 1994.
>>>>>>>>>> nepochopím nikoho, kdo si může DOBROVOLNĚ koupit Mazdu a navíc olétanou stařešinu z roku 1998 ? ? ?
PS : to je lepší THALIA za 99.000,- Kč s 5 letou zárukou, než vrak Mazda 626 do kterého ten nadšenec bude jen investovat a investovat, za OPRAVY.
sám bys za ten věčný trolling potřeboval poopravit
Kámoš toto auto koupil po autoškole jako startovací na naučení v áčkách a jezdí s ní doteď, svoje kvality fakt má, ikdyž je starý. Jako proč ne, kdo má dnes z většiny řidičů na nový auto??
Starší kvalitní auto střední třídy bývá lepší, než mladší vozy horších tříd.
Starý střepy nemají záruku mobility a když už, za nekřesťanský peníze od externí společnosti. To je dobrý na machrování před lokální diskotékou, ne na seriózní ježdění.