Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záhada českých dvojčat: Seat Toledo pomáhá luštit cenu Škody Rapid

Nejdelší a nejširší toledo v historii přijíždí. Před listopadovým startem prodejů si ještě odbude příští týden společně se svým dvojčetem Škodou Rapid premiéru na autosalonu v Paříži. Tam se také oba modely dozví českou cenu, což je po metanolovém průšvihu druhá největší záhada sklonku léta v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

borix

300 tisíc?

To si dělají pr.el za fábku s namontovaným zadkem. Jak můžou čekat konkurenci u aut o třídu víše - opravdu jen cenou. Toledo a Rapid jsou malá auta, postavená s důrazem na maximální levnotu a všudypřítomné skřípání plastů, na podvozku VW Polo. To je jak kdyby chtěly srovnávat oktávku vs passata.

0/0
26.9.2012 14:48

borix

Re: 300 tisíc?

.. tohle může konkurovat možná tak thalii a to ještě stěží.

0/0
26.9.2012 14:49

2oz

Re: 300 tisíc?

Malá auta ? nezdá se mi jinak prostrorově více jak dostačující mnohokrát větší než nějaká hnusná fábie kufr tam se nějaká fábia nehrabe a prostorově taky ani omylem podle mě cena v základu která je větší jak fábia pouze o 40 000 mi nepřijde nějak extra velká rozhodně půjde fábie do kopru protože lidi si radči připlatěj tech 40K než aby si někdo vzal fábii která se na toto nechytá

0/0
28.9.2012 0:12

lukekra

Re: 300 tisíc?

Klasický hater.... :-P

0/0
4.10.2012 18:21

kvedlal

Žádná cenová záhada neí

Je dopředu jasné, že větší a pohodlnější Toledu bude v ČR levnější než Rapid.

Také je dopředu jasné, že cena Rapidu v Německu nebo Anglii bude o 20% nižší než v ČR.

A samozřejmě nic z toho neodradí české finanční negramoty a budou na Rapid stát fronty a dělat pořadníky. ;-D

0/0
24.9.2012 14:35

S-Tony

Pro mně už dávno značky neexistují

Pro mně už dávno značky neexistují. Když kupuju auto tak se mrknu kde se ten daný model v daném roce vyráběl, který koncern tu značku právě vlastnil. Který motor je nejmín porzchový a zase z jakého roku.  Jsou případy kdy auto auto má v podstatě stejný motor, ale druhou půlku své výroby ho má s inovací, která pěkně zvýšila poruchovost vozu. Pak se mrknu na jeké platformě je to auto postavené a jakou měl daný rok antikorozní ochranu.

Atd atd.

Hlavně vím, že v žádném případě není dobré kupoval model z roku kdy to byla novinka. Teprve až v dalších letech výroby mají vychytané výrobní vady.

A kupova dneska nové auto s motorem o kterém nikdo nic pořádně neví a chybí dlouholeté zkušenosti. To je sebevražda. Rv

+1/0
24.9.2012 13:38

Armitagear

Škoda Seat

Výrobní cena Octavie v plný palbě je osmdesát táců, se započtenýma mzdama celýho výrobního řetězce (odposlechnuto od vyhozeného manažera škodovky).. By sem chtěl někdy zasednout a poslouchat, co za numera padaj v tý zapovězený cimře, kde se stanovujou ceny novejch vozů. Asi bych se bavil...

0/0
23.9.2012 15:56

Armitagear

Re: Škoda Seat

Pod marži dvěstě tisíc nikdo nejde. Rádio s příplatkem 25 tisíc neni žádná rarita. A Denon v tom nehledejte....

0/0
23.9.2012 16:07

nepetr

Re: Škoda Seat

80 táců? To vysvětluje proč ho vyhodili. Tyhle tlachy si nechej raději pro sebe PROSÍM:-/

0/0
23.9.2012 16:29

Armitagear

Re: Škoda Seat

njn.. v Číně to bude 60 táců.. oprava

0/0
23.9.2012 16:34

borix

Re: Škoda Seat

V Číně je to pod 50 táců, ale tam mají o něco levnější dodavatele a drobek horší kvalitu.

0/0
26.9.2012 14:51

Santa1

Kluci, neřešte to.

Tohle fakt nemá řešení. Při nabídce aut, jaká tu je se nedá říct, že něco je jednoznačně nejlepší. Jen některé auta mají sériové konstrukční chyby, na které se dá upozornit a takovému autu je pak lepší se vyhnout nebo to včas řešit a je bohužel pravda, že se vyskytují naprosto u všech značek, žádná není bez průšvihu.

Odvozovat cenu Škody od Seatu může být zavádějící, nedávno jsem si dělal konkrétní konfiguraci u Škody Fabie a stejnou u VW Polo a VW vyšlo levněji i s lepší výbavou, tak moc Škoda spoléhá na naše vlastenectví. Něco jiného si pak můžete domluvit u dealera, ale stejně je to zajímavé. Prostě není na světě jen Škoda, kdo chce, může si vybrat.

0/0
22.9.2012 23:55

nepetr

Re: Kluci, neřešte to.

Není jediná na světě, ale očividně jako jediná na světě leží v žaludku tolika lidí:-/ Osobně to co nechci nekomentuji a už vůbec o tom nepotřebuji mluvit. Připadá mi to že všichni kteří ať tu nebo onu značku haní a shazují by jí strašně moc chtěli jen si jí nemůžou dovolit tak na ní alespoň plivou aby si ulevili. Bohužel nevidí to že jsou pouze trapní. Má li někdo problém s některým motorem chápu, ale může si přece vybrat jiný. Nikdo nikomu nic nenutí.

0/0
23.9.2012 15:19

Armitagear

Re: Kluci, neřešte to.

"vůbec o tom nepotřebuji mluvit" bylo nejlepší...

0/0
23.9.2012 16:19

fenri

Re: Kluci, neřešte to.

Až na to, že těžko dopředu říct, který motor bude problémový. Když si koupíte motor a začnou vyplouvat na povrch problémy, tak je to situace dost nemilá. Mimochodem - nechci být jízlivý, ale toto je diskuze pod šlánkem O SEATU. Řeší se tu Škodofky. Přitáhli je sem Seatisté, nebo lidé postižení škoda syndromem? Jistě, B je správně, začal s tím katana.

0/0
23.9.2012 19:01

nepetr

Re: Kluci, neřešte to.

Houby KATANA. Vytahují je všichni ať je článek o kterékoliv autě a už je to trapné až ubohé. A to že je katana něčemu nakloněn není nic špatného. Mě jsou pro smích lidé kteří si za rok vystřídají tři i čtyři auta "ojetá" a stejně se vždy vrátí k té svojí a je jedno která to je. Každému se prostě líbí něco jiného a nevidím na tom nic špatného. A říkat někomu že je blázen, socka atd. když si koupí Škodovku proč? Jak zde někdo před časem psal že někdo za cenu rohlíku nabízí obloženou bagetu a co? Když mi ta bageta nejede koupím si suchej rohlík a přidám si ingredience za další prachy sám co je na tom špatného že nechci zrovna to vaše?

0/0
23.9.2012 20:22

fenri

Re: Kluci, neřešte to.

Ne houby katana. katana do debaty o Seatu přitáh onanování o Škodovce na úrovni dementa. Nevím, o jakých mluvíte ojetých autech, přes deset let jsem žádnou ojetinu nekoupil.

KDE jsem napsal, že každý, kdo si koupí Škodovku je socka? To jste si vymyslel, resp. ve svém mozečku, vyčerpaném onanií nad svojí Fobijí na leasing jste nepochopil tu větu: Psal jsem o sockách, co si koupí Škodofku a mají jí za TOP auto, nadřazené jiné automobilové produkci. Jste schopen to pochopit? Nemám nic proti lidem, co si koupí škodovku, protože zrovná ma akci, model co jim líbí... a nijak to neřeší. Taky jsme měl škodovku a možná ještě někdy mít budu (no asi ne...). Až bude mít jiný výrobce akci, koupí si jiné auto a nebudou přesvědčení, že odchází od nějaké super značky. Nicméně mě baví i vaše "logika" - katano, který mele jako imbecil má právo na to, nenávidět Seat, aniž by uvedl proč, já jsem zlý, že mi vadí některé motory a modely škodovky, ačkoliv mám chladné, racionální argmenty proč.

0/0
23.9.2012 20:30

katano

SE-AT ? ? ? >>>>>>

>>>>>> NE-BRAT  ! ! !

     PS : tečka :-P

0/0
22.9.2012 12:29

_Xeon_

Re: SE-AT ? ? ? >>>>>>

Ty si ako Ládík zo Zive.cz...  ;-D

+2/0
22.9.2012 13:36

fenri

Re: SE-AT ? ? ? >>>>>>

>>>>>>>><<<<<<<<<<VW a >>>>>>>>Renault >>>>> NE_BRAT !!!!!!! !!!!!!!

P.S. Dvě tečky:-P:-P

Katano - u tebe je to nějaká forma sexuální poruchy? Rajcuje, když jsi považován za největšího dementa v diskuzi?

+1/0
22.9.2012 17:58

katano

Re: SE-AT ? ? ? >>>>>>

>>>>>>>> jeden kamarád mněl Seat Altea 1.4 TSI  <<< r.v. 2 / 2011 >>> a raději UKONČIL leasing na kterém prodělal ranec a toho španělského STŘEPU se zbavil a koupil si Mercedes B 200.

            Ta Altea se sypala od začátku, hlavně motor - něco mu tam prasklo v 26 TKM a motor totálka KO, převodovka rupla po 28 TKM a stálé problémy s řídící jednotkou od začátku.

                                  PS : Seatu bych se vyhnul OBLOUKEM.     :-P

0/0
22.9.2012 18:36

fenri

Re: SE-AT ? ? ? >>>>>>

Katano, ty nejsi příliš složitý, že?

Motor 1,4 TSI nemá se Seatem vůbec nic společného. Je to motor VW, který se vyrábí v Německu, konkrétně v Saské Kamenici.

Takže jediné, co se mu na tom autě podělalo, byl ten úžasný, prémiový NEMĚCKÝ motor, který se dává i do VW Golf, Passat, Audi A3, Škody Octavia, Škody Yeti, Superb... a bude tvořit vrcholnou modernizaci Rapidu.

A chceš ještě jedno překvápko?

Tím "něco mu prasklo" (jde o rozvody) trpí i ty Passaty a Golfy a Oktávky... zkrátka NĚMEČTÍ soudruzi konstruktéři někde udělali chybu a dali do toho motoru slabé olejové čerpadlo, jež udržuje napnutý rozvodový řemen. Seat s tím nemá VŮBEC nic společného.

0/0
22.9.2012 18:53

ondrejlo86

Re: SE-AT ? ? ? >>>>>>

Nj, já mam zase Seat Ibiza 1,4 MPi, rok výroby 2000. Před pár lety jsem měnil lanko od spojky, vloni jsem dával komplet výfukový systém. Jinak akorát tankuju benzín a jednou za 2 roky jedu na technickou. Víc se o to nestaram.  Holt štěstí:-P

0/0
22.9.2012 20:07

reactt

Děkuji pěkně..

Mě smrdí ta značka. Seat, Peugeot (který mě dokonce dvakrát vyškolil), Renault, Citroen, Dacia, Lancia, Fiat.. Tohle jsou auta, který prostě z principu neuznávám. Stačí mě vždycky vidět značku a předsudek mě to prostě nedovolí. Proč by si člověk kupoval křáp, když si může koupit Německá nebo Česká auta, které momentálně diktují světu? Dyť i ten Seat se musí vyrábět v ČR, aby se mu pomohlo prosadit zpátky.. Celá tahle myšlenka mě přijde na hlavu postavená. Nevím, proč držet při životě něco, co už deset let nefunguje. Tady se to bude pár let vyrábět, ale stejně se to nakonec pošle na jih, a bude to za pár let stejné.. Jako by se na jihu snažili u těch automobilů určené pro masu dělat naprosto pravý opak Lamborghini nebo Ferrari, tj. střep. Ať se raději věnujou mandarinkám a technologie pro širší společnost nechají těm, kteří na to mají.. ;-)

0/0
21.9.2012 23:32

katano

Re: Děkuji pěkně..

SOUHLAS.

     >>>>> až tyto LOW-END značky něco dokáží v motorsportu, třeba F-1 nebo WRC tak je uznáme.

PS : do té doby nevěřím že dokáží vyrobit kloudný MOTOR. :-P

0/0
22.9.2012 0:02

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Za posledních 15 let vyrobila Škoda jen dva motory: 1.2 HTP - jeden z nejhorších motorů současnosti a vysoce poruchové 1.2 TSI. Německým autem myslíte třeba VW Tuareg či Audi Q7 vyráběné v Bratislavě ve stejné fabrice jako Seat Ibiza?;-D

Miluji socky s Renaultem či Škodivkou, co si myslí, že mají luxusní premiovou značku!

0/0
22.9.2012 9:13

nepetr

Re: Děkuji pěkně..

A co máš Ty socko když už se umíš tak hezky stupidně vysmívat:-P

A co se týče tvých znalostí víš velký kulový jelikož v MB se vyrábí většina motorů které se montují do koncernových aut.

0/0
22.9.2012 20:57

fenri

Re: Děkuji pěkně..

V MB se vyrábí většina motorů, co se montuje do koncernových aut? Jsi zhulený, nebo opilý? V MB se vyrábí pouze slovutné HTP a problémová 1,2 TSI. Navíc v MB přestavují starý lihovar ze 60tých let, kde se budou postupně vyrábět 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 MPI. Drtivá většina koncernových motorů je ze Saské Kamenice (zatím se 1,4 TSI vyrábí POUZE v Saské Kamenici) a Maďarska. Silnější motory, diesely... zkrátka 90% motorů koncernu se v Boleslavi nedělá. Nicméně z vlastního vývoje v Česaně lze hovořit pouze o 1,2 HTP a 1,2 TSI, což je v prvním případě mizerný a nespolehlivý motor a v druhém případě příjemný a celkem dobrý motor, ovšem opět velmi nespolehlivý. Zkrátka žádná hitparáda a rozhodně nic, čím se dalo chlubit. Z aut mám Mitsubishi, Seata, Forda a Nissana. Předtím několik Škodovek a Hyundai. Ani jedno z uvedených aut nepovažuji za nějaký zázrak, všechno jsou to zcela srovnatelná auta, snad jen Mitsu žere nejmíň a je nejspolehlivější a Hyu měl nejlepší servis.

0/0
22.9.2012 21:19

nepetr

Re: Děkuji pěkně..

Tak trochu si pleteš komlpetaci a výrobu dílů motoru. Jedině to tě omlouvá:-P

0/0
22.9.2012 21:22

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Aha, takže v MB se vyrábí diesely, šestiválce, dvoulitry... Když jsi tak chytrý, napiš jké motory MB vyrábí. Nicméně řeč byla o vývoji, co podle tebe úžasného, v MB vyvynuli. CO, kromě HTP a 1,2 TSI?

Jinak obecně celé slavné TSI považuji z aukrutný fake a průser. Bohužel jedno mám...

0/0
22.9.2012 21:32

nepetr

Re: Děkuji pěkně..

Z Boleslavy vyjíždí bloky motorů pro 1,6 TDI, 2,0 TDI, 1,4 TSI, například. A co se týče o spolehlivosti 1,2 TSI svědčí pouze o jeho uživateli. Chová li se k němu jako hovado motor mu to logicky vrátí. ;-D Nemám s 1,2 TSI jeden jediný problém proč asi?8-o

0/0
22.9.2012 21:36

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Odlitky...

Jasně, když se lidem serou motory, je to chyba uživatele. Co na tom, že se jim předtím nesraly. Nicméně abych zopakoval dotaz: jaké úžasné motory v MB vyvinuli. 1,2 je skutečně problémová, není třeba číst forma jejich majitelů, už se to řeší i v automotočasopisech. Dtto problém s 1,4 TSI (kromě té twincharge verze). Vysloveně konstrukční chyba. Sranda je, jak VW házel vinu na "špatného dodavatele" řetězů, ačkoliv během krátké kariéry 1,4 těch řetězů vystřídali několik a až raději přechází na řemeny. Jistě, že Vám (zatím) funguje 1,2 TSI je nezvratným důkazem toho, že ten motor je dlouhodbě spolehlivý. Nicméně - shodneme se snad na tom, že když se v Seatu sr*la 1,4 TSi, že to asi nebude speciální problém Seatu, jak přepokládá moudrý katana...?

0/0
22.9.2012 21:44

nepetr

Re: Děkuji pěkně..

Samozřejmě že je to chyba uživatele kterej měl před tím atmosféru a teď má oturbený litr. Tyhle motory potřebují úplně jiné zacházení. To platí jak pro 1,2 TSI tak i pro 1,4 TSI. Mít v názvu motorizace TSI neznamená že vlastním Rally speciál kterej si nechá líbit vše a kdykoliv. Kup si STI a dávej ji denně za uši a po 15 tkm budeš dělat písty.

0/0
22.9.2012 21:51

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Tak znovu: co za motory vyvinuli v MB, abychom se vrátili k původnímu tématu, kdy jste mě "setřel".

1,4 TSI zcela jistě není "oturbený litr". Za další pokud výrobce neupozorní zákazníka, že se má k motoru chovat nějak extra jinak, těžko je chyba zákazníka, že se motor sype. Mimochodem to nejhorší, co TSI vadí jsou dlouhé intervaly výměny oleje (2 roky, 30kkm), které si ovšem vymyslel výrobce, nikoliv zákazník. Poddimenzování olejového čerpadla a z toho plynoucí deficity tlaku v napínáku řetězu jsou také dány tím, že zákazník je "hovado"? A mimochodem: pokud je zákazník pro výrobce hovado, kolikrát se jako zákazník k výrobci vrátí?

1.)Jaké "úplně jiné zacházení" potřebují motory TSI? Tak jiné, že se ani výrobce neobtěžuje o nich zmiňovat v návodu? Nic jiného, než dochlazování turba a nevytáčení studeného motoru (platí i pro atmosféry) mě nenapadá. 2.)Proč drtivá většina ne-TSI turbomotorů nemá problémy s rozvody?

3.) Jak souvisí to, že je motor s turbem s tím, že mu přeskakují rozvody?

0/0
22.9.2012 22:03

nepetr

Re: Děkuji pěkně..

To že někdo něco doporučuje neznamená že se to tak musí dělat olej se mění po 15 tkm a tečka. Delší interval není v ničem lepší a už vůbec ne levnější. To že si někdo koupí auto a nerozumí tomu a ani rozumět nechce je jeho věc. Přeskakování rozvodů jak u HTP tak i TSI je obrázkem parkování v kopci se zařazenou rychlostí bez použití ruční brzdy. Kterýkoliv motor s hydraulickým napínákme řetězu na to trpí. To není jen otázkou dvou zmíněných motorů:-P

0/0
22.9.2012 22:12

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Podívejte se, auto je výrobek jako každý jiný. Člověk si ho koupí a používá si ho podle návodu. Málokdo bude studovat automotive branži jenom proto, že chce vozit děti do školky. Usoudí, že pokud výrobce mikrovlnky chce, aby se tato nestrkala do třífázových 380V, tak asi ví proč a respektuje to. Stejně tak pokud výrobce předepíše, že olej se má měnit po 30kkm, očekává, že to auto zná a ví proč to předepisuje a nepůjde se sám pídit, že je to jinak a platit 600k za překódování PP na nový údaj, který výrobci nějak unikl. Pokud se se Škodovkám se*ou motory a ještě na ně dá dva roky a třeba Hyundaii drží a dává na ně pět let, je to na pováženou. Když se pak zákazník dozví, že to, že se mu sype auto je tím, že je hovado, protože věřil doporučení výrobce, je to také dost demotivující. Stání v kopci - nevím, dříve to auta v pohodě vydržela (navíc zamrzání ruček). Proč by neměla dnes? Nám na služebáku (Yeti) odešly rozvody ve 40kkm. To auto parkuje v garáži. Kde je chyba?

0/0
22.9.2012 22:22

nepetr

Re: Děkuji pěkně..

Kdybych používal vše podle návodu tak dnes už nic nemám, počínaje pračky přes zahradní traktůrek konče rádoby vodotěsným fotoaparátem.

0/0
22.9.2012 22:40

fenri

Re: Děkuji pěkně..

To je smutné, zkuste si koupit něco kvalitnějšího. Naše první AEG vydržela asi 18 let (a asi maká dál) a kupodivu jsem kvůli ní nemusel brouzdat na Internetu (ještě ani nebyl), abych se dozvěděl, co všechno výrobce napsal špatně do návodu. A popravdě řečeno: u žádného ze svých či rodinných aut (Opel Omega, Felicia, Fiesta, Fusion, Cherokee, Carena, Primera, OctaI, Hyundai i30, Jeep Cherokee (starý), Mitsu Colt) jsem nemusel pátrat, jaké zvláštní péče se auto dožaduje. Prostě dostávalo to servis, co výrobce řekl, že má dostávat (a někdy ani to ne), z kopce to stálo a NIKDY s žádným nebyl problém. Ovšem nyní máme TSI....

Můžete tedy říct, jaké speciální zacházení od hovad zákazníků TSI vyžaduje, kterým částem návodu věřit a kterým ne a jak to vlastně smí stát, když se ten úžasný stroj ničí, i když nejede?

0/0
22.9.2012 22:47

nepetr

Re: Děkuji pěkně..

Nedělej ze sebe čím dál většího hlupáka. PROSÍM:-/

+1/0
22.9.2012 22:49

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Ale vždyť za hlupáka jste zcela jednoznačně Vy. Zatím jen tvrdíte, že Škoda vyrábí většinu motorů pro koncernu, což lež, že poruchovost TSI je dána tím, že zákazník je hovado, které věří výrobci (to vám nepřijde jako zvlštní tvrzení?) a že TSi vyžaduje jakési speciální zacházení, zvláštní jen jemu, aniž byste byl ovšem schopen specifikovat jaké. Mohl byste, prosím, přejít od nekonkrétních a hloupých osobních útoků k racionální argumentaci?

0/0
22.9.2012 22:52

Santa1

Re: Děkuji pěkně..

1,2 HTP je v současné době zcela bezproblémový, spolehlivý motor. Ovšem ani předtím nebyl nijak výrazně problémový, zejména s ohledem na počty vyrobených kusů. Právě díky tomu, kolik se jich u nás prodalo se ví o každé mouše.

0/0
23.9.2012 9:56

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Tak ještě jednou: je HTP tak dobrý a spolehlivý motor, aby se jím Škoda mohla chlubit a aby jí to dávalo (dle katany) určitou superioritu? Zcela jistě ne. Je to hlučný, nekultivovaný vergl s chabou dynamikou a značnou spotřebou už v mírně vyšších rychlostech. Měl jsem to dva roky. Pokud jsou problémy s katalyzatory a rozvody "mouchy", co by pak byl skutečný problém? Nevím, zda Škoda učinila nějaký zásadní konstrukční patch na rozvodech, ale celé roky se vyráběly jako dost poruchové. Je to motor pro důchodce, kteří s tím jednou týdně sjedou opatrně do Lidlu omrknout slevy. V jakémkoliv jiném režimu je dost zoufalý. Ne nadarmo se (na rozdíl od desítek jiných motorů) stal terčem vtipů.

0/0
23.9.2012 10:15

Santa1

Re: Děkuji pěkně..

A vy konkrétně jste měl u HTP problém s rozvody i s katalyzátorem? Pokud jste od výkonu 40 nebo 47 kW očekával při hmotnosti Fabie nebo nedej bože Roomsteru očekával nějaké dělo, pak jste určitě volil špatně.

Kolega má jednu z prvních 12V, nedal si říct, aby si nechal vyměnit lištu napínáku, tak mu to ve 173000km přeskočilo, asi o 2 zuby, autem ještě objížděl servisy a licitoval o ceně. Nakonec mu to opravili za 4500 korun. Dlohodobou průměrku má 5,7 litru. Měli jsme to tu i jako služebáky, ty napínáky měnili zdarma v rámci servisek, dávalo se to pryč s proběhy okolo 250000km, všechny ok.

Nevím přesně od kterého roku se vyrábí pouze 12V verze pro oba výkony, jsou upravené rozvody a nepřeskakují. Nasátí vytřepaných částí katalyzátoru s následným poškozením rozvodů se týkalo jen některých 6V verzí, u těch, kdo jezdí na prohlídky se to řešilo "na kulanci" i po záruce.

VW i Škoda jsou normální automobilová konfekce, nic prémiového a HTP z té konfekce je obyčejný low-end.

0/0
23.9.2012 13:29

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Měl jsem to jen necelé dva roky a pak se toho zbavil. Opravdu jsem v autě neměl nikdy horší motor. Ano, je to při dobré vůli low end mezi konfekcí. Spíš horší motor, než co jiného. Vedle 1.3, ale i 1,1 od Mitsubishi, 1,2 od Hondy, 1,0 od Toyoty či 1,2 od Renaultu je skutečně tragický. Ačkoliv všechny uvedené motory jsou starší. Čili Škoda na vývoj 1,2 HTP nemá být co pyšná. A už vůbec ne tak, aby se z titulu vývoje tohoto zázraku dala Škoda považovat za nějakou "lepší" značku, jak naznačuje katana.

0/0
23.9.2012 14:16

Santa1

Re: Děkuji pěkně..

Takže jste žádný problém s motorem neměl, ale zasvěceně o tom píšete. Udělal jste chybu při nákupu a obviňujete z toho celý svět. Měl jste si udělat pořádnou zkušební jízdu, měl jste si to auto nejdřív půjčit, ale to už asi víte. Koupit auto, to není jako koupit housku v krámě. Srovnání s nějakými jinými motory, které uvádíte je irelevantní.

0/0
23.9.2012 17:43

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Kriste pane, ano mě motor vydržel celých úžasných 25 tisíc km, než jsem se toho krámu zbavil. S Fabií bylo problému (na tu krátkou chvíli, co jsem jí měl) celkem dost. Obviňuji celý svět? Jakože Mladá Boleslav je celý svět? Nejste trochu dost omezený? Jak jsem měl při zkušební jízdě zjistit spotřebu? Srovnání s jinými motory stejné třídy je naopak zcela zásadní. Vždy si člověk vybírá z více věcí. Ano, kdyby byla Škodovka jediné auto na světě, bylo by to irelevantní. Jenže ona není a jiní výrobci dělají ve stejné třídě podstatně lepší motory. Starý Yaris: při mírně lepší dynamice výrazně kultivovanější, úspornější a extrémně spolehlivý. Colt, menší 1.1 má podstatně vyšší výkon než 1,2 HTP (55kW vs. 40 resp. 44kW) a to při jižší spotřebě vyšší spolehlivosti. Nepatrně větší 1,3 má 74kW (!), je podstatně kultivvanější a pořád žere méně. A tak by se dalo pokračovat. Prostě v této třídě není mnoho horších motorů, než 1,2 HTP. Pokud o nějakém víte, napište.

0/0
23.9.2012 18:37

Santa1

Re: Děkuji pěkně..

Podstatné je to, že ten motor pomlouváte, přitom jste s ním neměl žádnou poruchu a celý problém je v tom, že jste si nevyhodnotil poměr hmotnosti vozu a výkonu motoru. Pokud byste si auto půjčil třeba na týden i spotřebu byste samozřejmě zjistil i to, že motor nevyhovuje vašemu jízdnímu stylu. V poměru hmotnosti auta a výkonu mototru je totiž celý problém. Fabia v kombíku má téměř stejnou hmotnost jako jedničková Octavia, jenže do té by nikoho nenapadlo cpát tříválec 1,2, tam je každému jasné, že i 1,4 je málo.

0/0
23.9.2012 20:17

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Ehm, nikdo mi nenabídl zapůjčení auta na týden a neřekl bych, že ho pomlouvám. Je slabší než konkurenční motory? Je. Zcela neoddiskutovatelně. Je hlučnější? No jistě. Žere víc? Žere. Sype se? Ano, tak hodně, že před jím v roli ojetiny, varuje řada odborných časopisů i fór. Ach ano, vydržel mi závratných 25 tisíc km. Jo, koupil jsem si blbý motor, potud souhlas. Také jsem se ho ASAP zbavil. Nicméně debata byla a je o tom, že Škoda je výjimečně dobrý výrobce, protože dělá lepší motory než řada jiných výrobců. To bylo to, co jsem rozporoval, protože Škoda kromě HTP a 1,2 TSI žádný motor už drahně let neudělala a ani jedno není žádný motorářský klenot. Přesně naopak.

0/0
23.9.2012 20:25

Santa1

Re: Děkuji pěkně..

Musím se fakt smát. V diskuzi výše tvrdíte, že vám "vadí některé motory a modely škodovky, ačkoliv mám chladné, racionální argmenty proč". Tvrdíte, že HTP je poruchový motor, přitom se vám nepokazil. Mám asi 10 známých, kteří mají doma HTP a nikomu se fatálně nepokazil, spotřebu v běžném provozu mají stejnou nebo nižší, než je uvedená výrobcem. U vás bude nejspíš problém, v jízdním stylu. Pořád se to snažíte srovnávat s jinými auty, když třeba Yaris je auto mnohem menší a stejný motor ve Fabii by byl úplně mrtvý.

Měl jsem Fabii 8 roků a najel jsem s ní 160000km. Tehdy končily motory MPi a začínaly HTP. Vsadil jsem na 1,4 16V i kvůli klimatizaci. Za těch 8 roků jsem nemusel měnit NIC o čem všude tvrdili, že se údajně sype (ložiska, spojovací tyčky stabilizátoru, silentbloky...) Jenže vy kecy vyčtené z fór vydáváte za vlastní zkušenost nebo dokonce za chladné a racionální argumenty. Přitom jediné, co se vám stalo, že jste si koupil bez vyzkoušení podmotorovanou verzi Fabie.

0/0
23.9.2012 21:59

fenri

Re: Děkuji pěkně..

Ano, vadí mi některé motory (HTP, 1,2 TSI, poruchy 1,4 TSI) a modely (FobieII, Roomster). Čemu se smějete? To, že mě se nevysypalo za 25 000 km (vždyť to je sotva zajetý motor - slušný motor vydrží až 20ti násobek uvedeného počtu) přeci neznamená, že je to motor v pohodě. Nikdy mě nekousl tygr, přesto asi trochu nebezpečný může být. Nikdy jsem nedostal tyfus, přesto si myslím, že je celkem blbý. Mě teda HTP žralo o dost víc, než tvrdil výrobce. S Feldou, OI, Hyu, Coltem, Omegou... jsem jezdil zhruba za tolik co říkal výrobce.

Ano, máte pravdu, HTP je dobré, pokud ho nesrovnáváte s čímkoliv jiným. Napište, v čem je HTP lepší, než srovnatelné motory. Fakt v ničem.

Moje Fabie (Combi, Elegance) - od začátku táhla doprava. Nevyřešeno. V necelých 20 tkm odešly kosti. Musel jsem je zaplatit, dle servisu dva roky a kousek je slušná výdrž. Pořád praskaly žárovky. Vyjížděl šuplík pod rádiem. Pak už nevyjížděl. Vůbec. V asi 15tkm něco začalo rachtat v motoru. Nevyřešeno, ale motor jezdil dál.

0/0
23.9.2012 22:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.