Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford Ka: nejlevnější ojetina dopraví i pobaví za pár korun

V roce 1996 Ford "káčkem" šokoval. A o 12 let později se tento vůz stále vyráběl. Během těch let prodělal jedinou velkou modernizaci, při níž ovšem spíše než na vzhled došlo na techniku. Dnes je krásně kulaté ka jedním nejlevnějších způsobů individuální dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rambo-x

Dotaz na autoodborníky

Moje otázka se týče rozvodů.....zajímalo by mě,proč je podle všech rozvod OHV tak zastaralý.....když vedle sebe postavím dva motory o stejném objemu,výkonu,točivém momentu a oba s osmi ventily a jeden bude OHV a druhý OHC tak jaký v nich bude rozdíl.......OHVčko bude mít nejspíše i výhodu pohonu vačky bezúdržbovým řetězem a ne špagátem

0/0
22.9.2012 20:30

pavel-v

Re: Dotaz na autoodborníky

co použít google a mozek?

0/0
22.9.2012 22:29

Rambo-x

Re: Dotaz na autoodborníky

To já vím že rozvod OHV se používal dříve,ale spíše mě zajímá z jakého důvodu je zastaralý.......rozdíl v jízdě nebo ve výdrži motoru OHV a OHC nevidím.........motor OHC má výhodu že jde použít více vaček,tzn DOHC ale to samé jde sice trochu komplikovaněji i u OHV..........většinu motoru OHC pohání řemen který když praskne tak se potká motor,motory OHV pohání řetěz který nepraskne,maximálně se vytahá...........možná jsem to špatně formuloval,v čem spočívá ta hlavní výhoda,nebo přednost proč se rozvod OHV přestal používat?

0/0
22.9.2012 22:53

mahony3307

Re: Dotaz na autoodborníky

Myslim že hlavní nevýhoda OHV je v setrvačnosti zdvihátek a vahadel a tím nepřesné časování ventilů ve vyšších otáčkách.Prostě jsou tam dva mezikusy navíc který musí pěkně kmitat.

0/0
23.9.2012 20:01

Rambo-x

Re: Dotaz na autoodborníky

Tak motor s rozvodem OHV táhne dobře v nízkých otáčkách.....a toho by se dalo dobře využít třeba pro městský provoz,tam není třeba aby motor točil 5000ot/min......myslím že na tento účel by byl OHV výhodnější,ale to by zase odpadla servisní operace měnění řemenu nebo oprava rozbitých hydraulických kladek napínání řetězu a podobných krávovin-myslím že v tomto směru je to i záměr,protože bezůdržbový řetěz z jednoho kola na druhé by se moc nehodil

Hlavní nevýhoda je asi v tom,že při vysokých otáčkách je rozvod příliš těžký a nestíhá,tím se snižuje výkon a točit tento motor do vysokých otáček nemá smysl,proto se třeba pro závodní účely nehodí,ale třeba na popjíždění po městě,kde by i dobře táhl z nízkých otáček by nebylo na škodu

0/0
23.9.2012 21:41

Hroznej.puberťák

Re: Dotaz na autoodborníky

Že motor s rozvodem OHV táhne dobře v nízkých otáčkách je obecně hovadina, to s rozvodem nijak nesouvisí. Proč se asi dělají i diesely s OHC, když zdaleka tolik netočí, hm? A bezúdržbový řetěz? Jo, to třeba škodovka předvedla víc než názorně, ten krám, co chrastil už po 20 tis km, zlatej řemen s intervalem výměny 160 tis km, co mám já, dnes už se dělá i s intervalem 240 tis, to je fakt tragédie, po té době vyměnit rozvody za pár tis (v mém případě 1800 za řemen a dvě klady, prvovýrobce).

0/0
23.9.2012 22:01

Rambo-x

Re: Dotaz na autoodborníky

Zvláštní,já mám na jedné feldě najeto 170 000 a řetěz je původní a celkem v klidu...na druhé firemní 370 000km a kolikátý je tam řetěz netuším,a taky nechrastí

Ono to chce nevzít ten nejlacinější shit made in čajna za 100kč,ten pak možná 20 000km vydrží;-)

Na favoritu jsme nalítali 215 000km a řetěz jsme neměnili nikdy,ke konci už trošku chrastil,ale nic tragického,někdy se trošku ozval na volnoběh ale skoro neznatelně....nebýt koroze tak jezdí pořád

Nikdy jsem neviděl měnit řetěz po 20 000,možná tak s výše popsanými díly a jejich kvalitou:-P

0/0
23.9.2012 22:59

dracekv2

má to jednu chybu

Pořád to je jen ford.

0/0
22.9.2012 13:27

Podrazza

StreetKu měla jedna slečna co jsem znal :)

Bylo to poměrně trendy auto a s motorem 1.6 70kW i docela žihadlo :) Přes týden většinou po městě, o víkendu výlety ve dvou kolem Cinque Terre (ne z ČR) a stačilo to. Po kvalitní silnici byla jízda fajn, dalo se slušně mazat i po dálnici, ale byly znát nevýhody malého auta. Jen ty zmíněné ND Motorcraft z mého pohledu moc kvalitou neoplývaly. Co znám majitele Fordů, tak se jim většinou snažili vyhnout. Jako ojetinu bych to moc nedoporučil, s vyjímkou mladších r.v. SportKa nebo StreetKa v dobrém stavu.

+1/0
21.9.2012 11:29

pavel-v

Re: StreetKu měla jedna slečna co jsem znal :)

no a?

0/0
22.9.2012 22:29

Evee78

Re: StreetKu měla jedna slečna co jsem znal :)

jj zabavne auticko. Chlapi si mohli ukroutit hlavy, zensky koukaly spis zavistive a delaly ze koukaji nekam za :-)

0/0
24.9.2012 9:07

hilsner_urquell

Jednou jsem ve Fordu Ka viděl jet čtyři trpaslíky

člověk normální velikosti by  ho ale musel  řídit ze zadní sedačky;-D

+1/0
21.9.2012 10:36

Danbal

Re: Jednou jsem ve Fordu Ka viděl jet čtyři trpaslíky

Tak to si v tom asi nikdy nejel, je pravda, ze na zadnich sedackach je to nepouzitelne, ale na prednich je mista kralovsky.

0/0
23.9.2012 18:27

petrolhead

tak počkat

Ka není nejhnusnější auto světa, to je přece Multipla.

+4/0
21.9.2012 7:33

mik-esh

Re: tak počkat

m.r.d. ka je druhé nejnusnější auto, hned po fiatu multiblááá. ale o brzdovou destičku...

0/−1
21.9.2012 10:08

mart_ini

Ceny dílů

Až jsem se lekl přestřeleného ceníku náhradních dílu u článku. Pak jsem si přečetl jeho zdroj a ulevilo se mi :-)

0/0
20.9.2012 23:17

Hroznej.puberťák

Re: Ceny dílů

Koncové MO ceny bez slevy v AK jsou jen ilustrační :-P I když se najdou šílenci, kteří za ně fakt nakupují...

0/0
21.9.2012 7:18

barbarosa1942

focus

benzin, nestesti. koupil jsem ho 3 roky stary37000 mil .odesla civka, 2 xc alternator, zapalovani -klice se kously- brzdy kolem dokola.       Klima taktez.       celkem asi 2500 penez. 02 senzor, baterka. ma to jete 79000 mil, je to srot.    Podbvozek Vas sveze , jen to auto nee..

0/0
20.9.2012 22:57

barbarosa1942

Re: focus

stary mechanicky motor, motor z esdcorta.    To tak sedi

0/0
20.9.2012 23:01

quagaar

Re: focus

Mile? USA? To je takový ten prapodivny US model 1,5 generace?

0/0
20.9.2012 23:21

billa98

Re: focus

no joooo, US focus :-))))

0/0
21.9.2012 21:37

lucky_24

Ford nemám v lásce

ale k tomudle prckovi a ještě navíc na LPG jsem se dostal při (1)98 000 km na tachometru. Byl předělanej na LPG a denně se s ním jezdilo. Za měsíc spolikal okolo 3 000 km, občas se vyměnil olej a udělalo pár blbostí před technickou. Parkoval venku a rzi na něm moc nebylo, pár puchýřků sice jo, ale to se 12 letý auto už může dovolit. Super spotřeba, vždycky dojel do cíle a to co se na něm občas pokazilo byly prkotiny s opravama ve stovkách. Nebyl to sprinter, neměl obří kufr, ale auto to bylo úžasný a na to co mělo posloužilo na 1000%. Ono jde hanit úplně každý auto každé automobilky, ale hodnotit něco z toho co jsem slyšel nebo viděl, když neznám jeho historii udělá jen egoista nebo vůl.

0/0
20.9.2012 22:48

Danbal

Re: Ford nemám v lásce

Mam stejnou zkusennost, jen nebylo na LPG ... slouzilo nam 8 let a investice za tu dobu krom oleje a filtru byl vyfuk za 2500,- jinak v lete v zime jezdilo denne a spolehlive.

0/0
23.9.2012 18:29

Hroznej.puberťák

Autoklempířův postrach

:-P

+2/0
20.9.2012 22:20

Andee in Red Book

Re: Autoklempířův postrach

To jo, hnijou jak divý... Rv Ale motokára je to dobrá na poletování po městě R^

0/0
21.9.2012 9:44

mik-esh

pobaví, to jo

už na pohled. vtipnější a škaredější auto aby člověk pohledal. a prý spolehlivé...patří mezi nejporuchovější auta vůbec.

+2/0
20.9.2012 22:12

katano

Re: pobaví, to jo

>>>>>>>>>> znám ještě dva ŠKAREDY = Fiat Multipla, Kia Venga & Citroën C4 Pikaso. 

     PS : to je tvrdá - REALITA :-P

+1/0
20.9.2012 22:19

mik-esh

Re: pobaví, to jo

to sedí. starší fiat multiblááá, vajíčko c4 pikačó. hnusné jsou i teřba opel agila, suzuki wagón, nebo starší kia pičanto. kdo si tohle kupuje...

0/0
21.9.2012 10:05

Lotus III.

>>>>>>>>> jsem KATANO

>>>>>> a patří mi - SVĚT. Vlak nevlak! Už brsy presidentská verse mého troll ega!

PS. To je moje - REALITA :-P

+2/0
20.9.2012 22:06

katano

Re: >>>>>>>>> jsem KATANO

Pane LOTUS III: vůbec Vám - NEROZUMÍM.

       PS : Ford KA je zrezlý kus nečeho, co si normální člověk NIKDY nekoupí. :-P

0/−1
20.9.2012 22:14

Krak

Re: >>>>>>>>> jsem KATANO

Ona taky definice normality od idiota není nijak směrodatná... :-P

+5/0
20.9.2012 23:31

katano

Re: >>>>>>>>> jsem KATANO

>>>>> dost slabý POKUS o provokaci. :-P

0/0
21.9.2012 19:24

billa98

Re: >>>>>>>>> jsem KATANO

jo, trochu laciný a nedotažený. Katano prostě do diskuzí o autech patří :-) Chce to trochu nadhledu :-)

+1/0
21.9.2012 21:41

mahony3307

Re: >>>>>>>>> jsem KATANO

Jo jo já ho žeru,ten má zkušenosti,snad všechny auta už řídil a možná snad některý i vyrobil :-D Já to většinou nekomentuju a tiše se směju :-) Ale pravda je že ten katano už sem tak nějak patří,mě by chyběl.No né? :-D

0/0
22.9.2012 19:32

venecek.nebo.rakvicku3

Vlakem tam

...a vlakem zpátky!!! ;-D;-D

+1/0
20.9.2012 21:28

hilsner_urquell

Re: Vlakem tam

spíš autobusem tam a vlakem zpátky;-D

0/0
21.9.2012 10:35

čavéz

Dnes

výmečně souhlasím s katanem.Měli jsme doma EScort 1.6 Combi od nového,perfektní servis,8 let perfektní a pak se začal sypat ze všech stran.A to zejména opravdu elektrika(brutálně) a blatníky a prahy.Nakonec šel na ekolikvidaci protože se ho otec bál někomu prodat.ZLATEJ FIAT !

0/0
20.9.2012 20:49

cenzore_zdar

Re: Dnes

Escort v jakekoliv generaci byl totalni streo. Proto prisel nasledne ford s uplne novym vozem Focus

0/0
21.9.2012 7:35

mahony3307

Re: Dnes

Nevim teda jak na tom byl escort,ale já měl mondeo R.V.95 1.8 16V zetec s LPG Dotažený z NL už s plynem.Kupoval jsem ho 8 let starý a když mu bylo 15 let tak sem ho kámošovi prodal za symbolickou cenu.To auto se prostě fakt nesralo až na 1x těsnění pod hlavou.Nalítal jsem s nim asi 110tis km. a tomu kámošovi prej jezdí ještě dnes,ale už prej měnil nějaký prorezlý vodní trubky či co.

0/0
23.9.2012 20:15

PiPiiiiiK

Náhodou

divili by jste se kolik se tam vejde lidí...už je to nějakej ten pátek, ale tuším, že nás tam jelo 6 (asi 2 km)

0/0
20.9.2012 20:22

Cowboy.from.hell

Fiesta 1,3l rok 1998

To byla královna. Jezdila při servisu a údržbě pořád dokud nezačla chcípat na volnoběhu - zoxidovaný kontakt u škrtící klapky. A taky ten ventilátor šel občas jen na 4. nejvyšší stupeň (jak se mu chtělo) :-) Jinak to byl nezničitelnej vehikl.

+2/0
20.9.2012 19:58

I Shot the Devil

Re: Fiesta 1,3l rok 1998

Pantera?

0/0
20.9.2012 21:49

katano

Re: Fiesta 1,3l rok 1998

>>>>>>>>>> Fiesta byla stejný nepodařenec jako OLTCIT, bohužel.

        PS : rez je pojídal stejně RYCHLE ale motory mněl o chlup lepší ten OLTCIT, bohužel. :-P

0/0
20.9.2012 22:16

cenzore_zdar

Re: Fiesta 1,3l rok 1998

Olcit neni auto, to je pojizdna pochoden. Neni vyjimkou ze za jizdy proste zacne horet

0/0
21.9.2012 7:37

martasex

KA

S tímhle autem jsem měl taky tu čest. Tchýně ho vlastnila. Za 6 let jsem pro něj jel s podvalem cca 9x a nepočítaně jsem ho táhl na laně. Velký problém jsou pevnostní šrouby na přední nápravě, rezlo to úplně brutálně, bez varování tomu sem tam upadl výfuk, ty táhla ventilů se ohnou s jakýmkoliv olejem a vezmou časem i vačku. Malý a tvrdý sedačky a debilně velký dveře, takže do města naprosto nevhodný. Ale když s tím nic nebylo tak to byla raketa a strašně zatáčivý auto. I top speed byl slušnej, na dálnici se s tím dalo jet 170 km/h. Jen když sem s tím jel já (tchýně to sem tam chtěla pořádně projet), tak to žralo 10l/100km, ale zábava to byla.

0/0
20.9.2012 19:31

pablo_II

Re: KA

Smím se zeptat, jestli bylo aut kupované nové? On je totiž problém, že lidé maji sklon hodntit automobilku podle ojetiny nejistého původu stavu a stáří, kterou si koupili a pak se diví, když se to sype....Pak s ekolikrát zjistí, že to bylo bourný, neudržovaný a má to natočeno místo 80tisíc km 380 tisíc km

+2/0
20.9.2012 20:45

martasex

Re: KA

Jo bylo bouchnutý na pravej předek, ale opraveno ve Fordu a tam to tchýně koupila. Nutno říct, že se sypala spíš ta levá strana ;-D

0/0
21.9.2012 9:34

Koudelka-STS-Brod

Kolem roku 1998

když jsem měnil staré auto patřil mezi mé favority na koupi-pro mimořádný vzhled, padlo mi to do oka. Mínusem tehdy byla cena(tuším "jemně" pod 300k). I prospektové parametry byly na malé auto bídné-nenažranost. Později, když už bylo vidět jak to dokázalo rychle reznout, jsem byl rád, že jsem volil jinak. Ale design se Fordu myslím fakt povedl a tak trochu tenkrát excelovali.:-)

+1/0
20.9.2012 19:29

Lotus III.

Katano

je král! Král Ubu. Nezaměstnal by ho křišťálový iDnes?

0/0
20.9.2012 19:01

Hra11

Zapoměli tam napsat.

Auto je, nebo bylo za jízdy hlučné. U 1,3 už překračoval i limit Felicie. Ale je to Ford a ty je nutné chválit. Že to byl normální střep, vyleze vždy až po ukončení výroby a následné výrazné modernizaci.

0/0
20.9.2012 18:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.