Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za volantem po šestnácti letech: na výletě s plyšákem

Během své páté kondiční jízdy se poprvé blížím ke kruhovému objezdu a opět se dostavila nervozita. V podobné situaci jsem ještě nikdy nebyla. No, alespoň dostávám tip, jak zvládnout svůj první samostatný výlet. Plyšová okurka mě jistí. Pro příště je ještě v záloze začátečnické "zetko".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hrabje_olaf

proč...

Tak přemýšlím nad tím, proč články jako tento, vycházejí zrovna tady. Proč si holky, nejdou povídat třeba na "zena.cz" (a nijak zle to nemyslím, jen tomu nerozumím)

0/0
23.9.2012 12:47

KarelV

Re: proč...

Je neděle, ženy za volant taky patří, jezdí jich plno - tak proč by časem nemohla jezdit i tato holka? ;-)

A kde je psáno, co může a co nemůže být na serveru iDNES.cz uveřejňováno ?! ;-D

Spousta lidí třeba nečte vůbec  žádné časopisy...  Tak to zde mají místo nich! R^

0/0
23.9.2012 12:50

hrabje_olaf

Re: proč...

...dekuji...

0/0
23.9.2012 13:05

KarelV

Ta holka má VELKÝ PROBLÉM ze svého dětství

= evidentně ji rodičové nevychovávali k tomu, aby byla pro život vybavena ZDRAVÝM  SEBEVĚDOMÍM !  

Nejspíš to byla tvrdá ruka otcova, a jeho velká samolibost a snad i pohrdání ženami a vším, co ženy dělají a umějí, resp. spíše neumějí...  že?!...   Evidentně je ustrašenější než je obvyklé a než je normální...  :-( Rv

To však není její chyba. - Jak píšu, je to nejspíš chyba rodičů. Nebo přinejmenším jednoho z nich.

Ale může s tím bojovat. - A v tom jí držím palce. R^ - Měla by se to však učit i jinde než JEN za volantem. ;-)

Jinak jí všechny ty kondice budou nakonec k ničemu.

+1/0
23.9.2012 12:44

231/4

A nemela by to zetko

nalepit jeste pred cestou?

+1/0
23.9.2012 12:29

KarelV

Re: zetko

Člověče, vždyť psala, že před jízdou měla úplně jiné starosti !!! - Vzít do ruky klíče, odhodlat se vůbec nastartovat, rozjet se, vyjet z garáže, zahnout doleva.............. ;-)

A vy byste jí vyčítal takovou maličkost? ;-D

+1/0
23.9.2012 12:48

KarelV

S plyšáčky jezdíme taky...

jsou dva, jsou malí a jsou pěkně uvelebení v palubní desce, v malém výklenku POD autorádiem ... ;-) R^

OVŠEM:  V žádném případě bychom si NIC nevěsili na zrcátko, na čelní sklo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  ;-€

Člověk nemá být NERUŠENÝ čímkoli, co by mu mohlo překážet ve výhledu ?!!!

Dost na tom, že vám ve výhledu vadí A -sloupek ... (to je HNED ten napravo a nalevo, co rámuje čelní sklo !!!)  :-/

Ten už stál život mnoha řidičů i celých jejich rodin...  Tak bacha na něj při odbočování !!!  ;-)

0/0
23.9.2012 12:24

KarelV

Re: ...

pardon: Člověk samozřejmě nemá být RUŠENÝ !  ;-)

0/0
23.9.2012 12:30

net.Xtreme se nevzdává

Fakt nechápu, proč se někdo takový učí jezdit na magistrále

a ještě na svou odpovědnost...

Nejprve se přece musí naučit auto ovládat, ideálně někde za městem na opuštěných silnicích a pak se postupně učit zvládat provoz. V situaci, kdy už má řidičák nechápu, že se nenaučí auto ovládat někde mimo civilizaci s přítelem nebo někým, kdo řídí a na kondiční jízdy po Praze se nevydá, až když bude mít auto pod kontrolou...

V Praze je prostě moc aut a jeden zmatený řidič na magistrále dokáže udělat hroznou neplechu, dokážu se vžít do role turisty, kterému navigace na poslední chvíli řekla, že měl odbočit a jemu se to nepovedlo, ale autoškola se tam objevit nemá nebo během poslední hodiny...tohle je vina spíš instruktorky než řidičky, takovýhle těžký trénink je fajn, ale měl by přijít maximálně jednou, když člověk auto neovládá, aby věděl, co ho čeká a pak, když ho zvládá, aby získal sebevědomí...jezdit tam denně je zbytečné omezování ostatních, jehož podstatu nechápu...ještě by se tma někdo mohl začít učit jezdit na kole...

+3/0
23.9.2012 11:46

Fair-Play

Re: Fakt nechápu, proč se někdo takový učí jezdit na magistrále

Jinak řečeno, paní jezdí tak, že pokud by s ní jel policajt, tak už dojezdila po prvním článku který napsala. Ale tyto "řidiči! se v médiích moc často neřeší přesto že jsou minimálně stejně nebezpeční jako takzvaní piráti!!

+2/0
23.9.2012 12:09

petrpetrpetrpetr

Re: Fakt nechápu, proč se někdo takový učí jezdit na magistrále

Tím, že zpomalují provoz asi moc lidí nezemře. Maximálně někdo dostane infarkt. Jeden můj známý jezdí předepsanou rychlostí nebo pomaleji. Jezdí už přes 40 let každý den minimálně 30 km (z práce a do práce) a nikdy nikde ani neškrábnul a ani nikde nenaboural. A nikdo ani nenaboural jeho. Má třetí auto a všechna auta byla vždy jako nová i když měla najeto ke 150 000. Za mlada byl na vojně řidičem skoro celé dva roky. A to mi jeho brácha vyprávěl jak s ním jel a za nima jel nějakej mladej trouba, kterej někam hrozně pospíchal. Několikrát ho vytroubil a pak mu ještě na světlech vynadal ať se naučí řídit. :-)

0/0
23.9.2012 22:40

Jana11

Re: Fakt nechápu, proč se někdo takový učí jezdit na magistrále

Jenže jak jste se mohl dočíst v článku, ovládat auto mimo město na opuštěných silnicích paní evidentně umí. Jen si nevěří ve víceproudovkách, kruháčích - což je třeba ta magistrála. A paní způsobně jela v pravém pruhu, takže zmateně nikam nepřejížděla. A pokud se nemýlím, tak na Nuseláku je padesátka, takže ani problém, že by zpomalovala provoz. Dále si uvědomte jedno - vedle ní sedí instruktorka autoškoly, která má stejné pedály jako paní + může jí sáhnout na volant, kdyby cokoli. Tzn. právě naopak na magistrálu klidně pětkrát v rámci autoškoly - jinak je tam potom zmatený řidič BEZ instruktora - a to je mnohem horší.

+1/0
24.9.2012 8:42

Hra11

Kruháče.

Většina dnes budovaných kruháčů jsou pouze takové skruže uprostřed silnice, které dělají jenom potíže řidičům rozměrných vozů. Nedávno jsem čekal u kruháče na jednoho známého, jehož dochvilnost je někde za hranicí chápání. Zkuste to také a sledujte, kolik řidičů je schopno zablikat před výjezdem, který následuje snad 6 m po nájezdu na kruháč. Protože musí zatočit doprava, následně doleva a hned zase doprava. A ještě tenblikač co jim ho vypíná točící volant.

0/0
23.9.2012 6:49

ondras007

Vymyšlené nebo ne?

Začínám pochybovat, jestli jsou tyto články opravdové nebo vymyšlené nějakou redaktorkou. Jestli jsou opravdové, tak tu paní nechci nikdy potkat, ta podle mě nedokáže jezdit ani v MHD. Každopádně nevím jestli je dobré jezdit kolem Berouna v neděli 50 kmh. Jsou tam super okresky a lidé tam vytahují své víkendové stroje a jezdí se tam hodně nad limity,... Ale chápu, že se to nějak naučit musí, pokud opravdu existuje...

+1/0
22.9.2012 22:19

Matyas Sandorf

když to čtu,

tak se už nedivím, že je za rok skoro tisíc mrtvých .. ;-€

+1/0
22.9.2012 20:51

KarelV

Re: když to čtu,

Ano - je jedno zcela zřejmé vysvětlení: Umírají RAPLOVÉ, kteří pomaleji jedoucí řidiče prostě MUSÍ (?) předjet na zcela nevhodném místě - tj. před horizontem, anebo v pravotočivé zatáčce, do které absolutně není vidět !!!

;-€ :-( Rv

0/0
23.9.2012 12:16

Fair-Play

Re: když to čtu,

nebo také jinak, umírají díky řidičům jako je tato žena, kteří v provozu zmatkují a dělají nepředvídatelné manévry. Na to aby někoho zabila nemusí jet jako blázen ani někoho předjíždět !!

+1/0
23.9.2012 13:05

petrpetrpetrpetr

Re: když to čtu,

Statistiky říkají jednu prostou věc: Nepřiměřená rychlost je nejčastější příčinou dopravních nehod se smrtelnými následky. Pokud jde obecně o nehody, nejen smrtelné, pak mezi nejčastější příčiny patří: nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem, nevěnování se řízení, nesprávné otáčení nebo couvání, nedání přednosti v jízdě, vjetí do protisměru. Jedno vám řeknu. Nezkušený řidič, (popř. vystrašený), nepojede rychle, nebude se na vás lepit, bude zatraceně soustředěný na jízdu (opravdu si nebude hrát s rádiem), na křižovatce bude čekat klidně 5 minut, než nebude v dohledu žádné auto, aby měl čas se rozjet a rozhodně nebude někoho předjíždět. To že to někdo do něj napálí ze zadu, protože zrovna vyřizoval telefon a fakt nečekal, že někdo před ním pojede tak pomalu ho fakt nemusí trápit, protože to je 100% chyba toho machra za nim. Když já vidim někoho před sebou, jak kličkuje, tak si dávám sakra pozor, ale nikdy jsem s tím neměl žádný problém, narozdíl od králů silnic

+2/0
23.9.2012 23:00

Daun

Vazene autorce:

za prve - chvalim Vam, ze si nehrajete na hrdinu a snazite se ziskat jistotu s pomoci profiku. Nicmene za druhe - zkousejte to na mensim meste. Je mi lito, ale ohrozujete vsechny ostatni ridice kolem a uprime receno, prazsky provoz na takove, jako jste Vy, neni pripraveny. Jak tady uz nekdo podotkl, nikdo Vam do auta nevidi a vsichni pocitaji s ridici, jejichz reakce lze odhadnout. Novacek opravdu muze zpusobit vazne problemy.

+1/0
22.9.2012 20:50

tommy008

Re: Vazene autorce:

To jste pekne nezkuseny ridic. Musite pocitat opravdu se vsim! Kazdy za volantem ma jinou uroven zkusenosti, praxe apod. Myslet si ze ze vsichni se chovaji tak, aby vam se jelo co nejlepe je zacatecnicka chyba.

+5/0
22.9.2012 23:08

Jana11

Re: Vazene autorce:

Plný souhlas. Často si vzpomínám na svého instruktora kondiček: "Musíte počítat se vším, ve městě s tím, že mezi stojícími auty může vyběhnout dítě." A taky: "Pokud je auto na hlavní a bliká, když potom pojede rovně a srazíte se, je to vaše vina a nikoli jeho. Dejte si pozor, kam skutečně jede."

Co udělám já, to zpravidla vím, co udělá řidič přede mnou, to už neodhadnu. Krom toho plno chodců v Praze běhá na červenou, auta hážou myšky, snaží se vecpat i kam se nevejdou. Občas jsou hlavní silnice v Praze značně nelogicky značené, takže i když já jedu po hlavní, auto mi tam vjede. A každá srážka je nebezpečná - bez ohledu na to, kdo ji zavinil.

0/0
24.9.2012 8:50

navstevak nakopne socana

Tragikomicke prispevky pokracuji

opravdu nevim zda je cela serie clanku psana jako zabavny roman na porkacovani ci je to mysleno vazne. Pokud to ma byt vazne myslena a skutecna realita, pak je to otresne. tak jak tu bylo uvadeno jiz drive, vyzyvam onu pani aby to jednou rpo vzdy vzdala a za volant ve svem vlastnim zajmu a v zajmu nas vsech ostatnich nelezla. Jizda autem orpavdu nejsou prevarene spagety a nevybehle testo na knedliky. Pokud v takovem stylu nejizdy - je jedno zda obec nebo ne, jedu pod padesta, kam by ridici pri nedeli spechali - tak pak nezbyva nez aby ji nekdo co nejdrive vymyskoval, vybrzdil a v lepsim pripade vytahnul z auta a profackoval. pak ji to snad jednou pro vzdy prejde.

+2/0
22.9.2012 19:22

maxxan.

Re: Tragikomicke prispevky pokracuji

Hezký, na druhou stranu je fajn, že se snaží. Podstatně lepší, než potkat klučinu v TDI, který je mistr světa.

+1/0
22.9.2012 19:40

Dr.Fe (14)

Re: Tragikomicke prispevky pokracuji

Já se obávám, že jsou oba případy nebezpečné zhruba stejně. Extrémně pomalá jízda je mnohdy pro okolí stejně nebezpečná jako jízda extrémně rychlá. Ani jedno neočekáváte a můžete na to doplatit.

0/0
22.9.2012 21:25

jenickK

Re: Tragikomicke prispevky pokracuji

Pomalu jedoucí jezdce považuji za nebezpečné především proto, že mi extrémně brnkají na nervy a musím se držet zuby nehty, abych neudělal nějaký nebezpečný manévr.

0/0
22.9.2012 21:38

tommy008

Re: Tragikomicke prispevky pokracuji

Jste dalsi, ktery za volant nedospel a nepatri. Se svymi nervy jste nebezpecnejsi nez autorka clanku.

+2/0
22.9.2012 23:10

net.Xtreme se nevzdává

Re: Tragikomicke prispevky pokracuji

To není pravda, pokud jede pomalu podle svých schopností ,tka mě jen zdrží, nelíbí se mi to, ale v zásadě mě to jen naštve, pokud jede rychle nad své schopnosti, tak v lepším případě skončí v poli, v horším to do mě napálí a s tím nemohu nic dělat...

A  pokud se někdo nechá vyprovokovat pomalou jízdou k něčemu skutečně nebezpečnému, tak za volant také nepatří, řidič se s takovou situací musí umět vyrovnat, auto je zbraň, normální člověk také nevytáhne pistoli, když prodavač si nemůže vzpomenout na kód makové kaiserky a provádí třetí storno...

+1/0
23.9.2012 11:50

billa98

Me by jen zajímalo, komu je tahle série článků určena...

Uz je to celkem trapné, až smutné. (Tak to nečti! odpovím si sám, no taky to nečtu :-)

+1/0
22.9.2012 18:21

kali-gandaki

Děsím se řidičů, na jejichž

zpětných zrcátkách se něco houpe (ať už jsou to plyšové okurky, krucifixy, nebo jiné nesmysly). Ale všem kolegyním na trati doporučuji speciálně tvarovaný nástavec na řadící páku, po automatu pak ani nevzdechnou ;-)

0/0
22.9.2012 18:02

fitzie

další redaktorka

propadnuvší syndromu Bridget Johnsonové?

0/0
22.9.2012 16:29

Achille Volfoni

to je ale cool článek rebelky

8-o

+3/0
22.9.2012 14:28

Genett II.

paní držím palce

každej se naučí jezdit, nic na tom není a ti, co z toho dělají vědu, asi ani nic jiného, než točit volantem neumí. Chce to jen trénovat. Ale to Zko bych sundal, v některých primitivech to probouzí predátorský reflex a pak často předvádí neskutečné kousky. Zkušenej stejně pozná, s kým má tu čest, i bez zetka...

0/0
22.9.2012 14:25

trenchard

Re: paní držím palce

ona ví, proč ho tam má ...

+1/0
22.9.2012 15:09

PiPiiiiiK

Re: paní držím palce

právě proto, že víme jak jeto jednoduchý to nechápeme 8-o

0/0
22.9.2012 16:17

navstevak nakopne socana

Re: paní držím palce

kazdy se proste ridit nenauci... letadlem take nelita kazdy a do vesmiru take neleta kazdy ohnout z ulice. nekterym prerusi snahu o nauceni se ridit to, ze nekoho zmasakruji ci primo zabiji.

+1/0
22.9.2012 19:23

Daun

Re: paní držím palce

Pilotu je malo, protoze:

a) jich neni tolůik potreba, b) licence je draha. A astronautu je malo z dovodu, ze jich je  treba jeste min nez pilotu a navic museji byt perfektne zdravi, protoze tam uz pusobi naprosto jine pretizeni, nez na ktere jste zvykly.

Ani nahodou to neni o tom, ze by to bylo tezke. Behem druhe svetove valky to musely zvladnout tisice az desetitisice normalnich muzu a asi i zen.

0/0
22.9.2012 20:46

dracekv2

doufám

že to jen někdo smolí na koleně. Nebo tak takovou exotku potkat v provozu nechci. Snad hned někoho na parkovišti odře a raději zase řidičák uklidí.

+1/0
22.9.2012 13:06

pletiplot

Re: doufám

Souhlasím, že může být trochu nebezpečná, ale jinak než ježděním se to nenaučí. Tys taky nějak začínal.

0/0
22.9.2012 13:54

Fair-Play

Re: doufám

Každý nějak začínal, já třeba ve 12-ti letech na louce a když jsem šel do autoškoly, uměl jsem se rozjíždět, řadit, zacouvat atd.;-D Ona to vzala za špatný konec a šla se učit rozjíždět do nejhoršího provozu!!

0/0
22.9.2012 14:00

praptak

Re: doufám

To že jste se uměl rozjíždět, řadit a zacouvat neznamená, že jste uměl řídit (ani když jste šel z autoškoly). A nejhorší provoz Vás naučí naopak nejvíce.

0/0
22.9.2012 16:43

Fair-Play

Re: doufám

Nikde jsem nenapsal, že jsem byl "hotový řidič"...je to tvoje dedukce. No pokud se v tom provozu učíš rozjíždět a řadit, tak těžko !!

0/0
22.9.2012 16:54

maxxan.

Re: doufám

A už jsi ?

0/0
22.9.2012 19:47

katano

jo s plyšákem na výlet nejezdím už řadu let >>>>>>>>

>>>>>>> alébrž jsem již ve ZRALÉM věku.

    PS : ZDAR - PLYŠÁKŮM. :-P

0/0
22.9.2012 11:51

PiPiiiiiK

Re: jo s plyšákem na výlet nejezdím už řadu let >>>>>>>>

nebude to spíš tím, že ti v Bohnicích nedovolí vycházky...natož vyjížďky ?

+1/0
22.9.2012 16:18

OOOOK

Re: jo s plyšákem na výlet nejezdím už řadu let >>>>>>>>

A co mají plyšáci co společného s věkem?

0/0
22.9.2012 18:57

dunnst

automat

Doporučuji vozidlo s automatickou převodovkou, veškeré problémy s řazením odpadnou a na samotné řízení a sledování dopravní situace budete mít k dispozici mnohem více pozornosti. Jediná nevýhoda je, že jak si jednou koupíte auto s automatem, už se vám nikdy nebude chtít zpět.

+2/0
22.9.2012 10:54

net.Xtreme se nevzdává

Re: automat

To jsou kecy, jednou si budeš platit opravu a na manuál si s láskou vzpomeneš;-D

0/0
23.9.2012 11:52

k.marco

Každý nemá talent od boha

Tak měl jsem za to, že ten vývoj bude jízdu od jízdy lepší. Pro ty co tady objevují Ameriku moje matka i po 35 letech ježdění autem neumí otevřít nádrž. Řidička je teda dobrá. Sice už v důchodovém věku začíná mít tendence což ona nepřiznává jezdit dost bezpečně a přehnaně opatrně. Naštěstí je dáma a obsluha jí natankuje. Nedávno se to v klidu učila. Točila s tím uzávěrem odemykala uzávěr a bez výsledku. Párkrát se jí to povedlo, ale jak dojede k benzince bude s tím mít potíže. Redaktorka by si měla když má legální řidičák vyjíždět sama častěji a klidně né s okurkou ale s manželem který na to očividně kašle.

0/0
22.9.2012 10:29

Petajan

chce to trénink, já to znám a držím palce

Taky jsem tak vloni začínala, v 33 letech jsem byla pracovně donucena si dělat řidičák a moje pátá jízda v autoškole byla ještě mnohem horší. Rozjezdy na trojku a strašně pomalu, parkovat jedině na dvě volná místa vedle sebe, klidně na nejzažším místě od vchodu do obchodu, na čerpačku jsem se vydala až po měsíci a úplně všechny chyby a strachy jsem měla celou autoškolu. Z řazení jsem měla takovou hrůzu, že jsem i přes šílení instruktora jezdila celé dvě hodiny klidně na dvojku, protože na trojku se musela "šajtrpáka" přesunout do šikma a do nesvětelné křižovatky jsem vjížděla, až když nikde jinde nezůstalo žádné auto:o) Je to 13 měsíců, co jsem autoškolu zvládla a pracovně se vydávám napříč republikou, na celé Slovensko každý týden, a to naprosto bez chybičky. Synové už tvrdí, že jsem lepší řidič než manžel. V určitém věku už prostě člověk nemá tolik odvahy a dělá chyby ze stresu a z obav o druhé, takže trénovat a postupně se to vypiluje. jo a zetka mám na autě rovnou dvě!!!

0/0
22.9.2012 8:43

Dufi

Re: chce to trénink, já to znám a držím palce

Jenomže pro tuto dámu to nebyla pátá jízda v autoškole, ale jízda kondiční, čili řidičák vlastní a nás ostatní chraň ruka Páně...:-/

+1/0
22.9.2012 13:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.