Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hyundai začne koncem roku sériově vyrábět auta na vodík

Korejská automobilka Hyundai Motor koncem roku 2012 zahájí sériovou výrobu vozidel ix35 Fuel Cell poháněných palivovými články na vodík. Hyundai se tak stane prvním velkým výrobcem automobilů, který zahájí komerční uvádění vozidel s nulovými emisemi na trh. Uvedli to zástupci značky na pařížském autosalonu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Julius 7.

Jediná rozumná cesta je na vodík.

Hybridy jsou jenom hybrid. Dopadnou jako hybridní letadla. Už to slovo hybrid vyjadřuje o čem to je. Je to krátká křečovitá epizoda ve vývoji. Bude se jezdit na vodík. Za 30 let všichni budou kroutit hlavami co to bylo za nesmysl jezdit na naftu a smát se hybridům.

0/0
1.10.2012 8:37

beldor8

Re: Jediná rozumná cesta je na vodík.

Stale neni realne zpracovano ukladani vodiku v autech . No vlastne ani jeho vyroba ( pokud nebereme v potaz JE 4te generace ) . Cili dokud vedci nevymysli neco opravdu noveho tak je to zacarovany kruh...

0/0
1.10.2012 22:05

jenicek25

První sériový?

Hyundai marketing si trochu vymýšlí. Prvním sériovým komerčním autem s vodíkovými palivovými články je Honda FCX Clarity, která už je na trhu minimálně rok a půl.

+2/0
28.9.2012 22:30

net.Xtreme se nevzdává

Nulové emise?

Já myslel, že auta na vodík produkují jeden z nejhorších skleníkových plynů - oxidan.

0/0
28.9.2012 14:06

hrabje_olaf

Re: Nulové emise?

netuším o čem je řeč, poučte mne...

0/0
28.9.2012 19:21

Rubik1

Re: Nulové emise?

Jsi jediný na světě, co si to myslel. 8-o

0/0
28.9.2012 20:22

Jdeto

Re: Nulové emise?

To je nějaký nový výraz pro vodu? Nebo ten skleníkový plyn bude z té vody, tzv. vodní pára. ;-D

0/0
28.9.2012 21:28

net.Xtreme se nevzdává

Re: Nulové emise?

Podle IUPAC je to systematický název pro H2O, problém s vodou je, že není jasné, zda se tím nemyslí jen kapalné skupenství...A skleníkový plyn je už podle jména o plynném skupenství.

0/0
28.9.2012 23:23

govi

Na elektřinu

;-)

0/0
28.9.2012 12:41

_Xeon_

Re: Na elektřinu

Je to lepšie ako na elektriku... ;-D

0/0
28.9.2012 13:18

net.Xtreme se nevzdává

Re: Na elektřinu

Není, ej to na elektřinu, jen to neskalduje energii v akumulátoru, ale v palivovém článku...

0/0
28.9.2012 14:07

Rubik1

Re: Na elektřinu

To snad ne! Palivový článek jen mění vodík a kyslík na elektřinu, vodu a teplo. Nejde o žádné skladování čehokoliv.

0/0
28.9.2012 20:23

net.Xtreme se nevzdává

Re: Na elektřinu

To se pleteš,  to "JEN mění vodík a kyslík na ELEKTŘINU, vodu a TEPLO" je právě o tom, že skladují energii v podobě vodíku...A to podstatné je, že to má elektromotor, jezdí to an elektřinu a je jedno, jestli se vyrábí oxidací iontů v akumulátoru nebo vodíku v palivovém článku...

0/0
28.9.2012 23:26

govi

V budoucnosti to stejně dopadne asi takto ...

....  Nafta dojde , plyn taky , elektřina moc velkej dojezd nemá+těžké akumulátory, vodík je nebezpečný... Takže se bude jezdit na stlačený vzduch ! Už dnes je to možné! Je to bez emisí a pokud ještě vychytají vezší bezpečnost a dojezd , tak není co řešit. Zásobníky máte natlakované za pár minut (né jako u elektřiny) a můžete hned jet ! ;-)

TAKŽE - Jedině stlačený vzduch kterého je všude plno!

0/0
28.9.2012 12:09

gfx3D

Re: V budoucnosti to stejně dopadne asi takto ...

fajn a na co pojedou ty kompresory?

+3/0
28.9.2012 12:13

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: V budoucnosti to stejně dopadne asi takto ...

na tu naftu kterous ušetřil ;-D

0/0
1.10.2012 18:57

_Xeon_

Re: V budoucnosti to stejně dopadne asi takto ...

Až dojde ropa a plyn aké budú akumulátory? Tie dnešné... ;-D

0/0
28.9.2012 13:19

net.Xtreme se nevzdává

Re: V budoucnosti to stejně dopadne asi takto ...

Já fandím thoriu:-)

0/0
28.9.2012 14:08

hrabje_olaf

Re: V budoucnosti to stejně dopadne asi takto ...

v současnosti je stlačený vzduch, jedna z nejdražších energií (jestli není nejdražší)

0/0
28.9.2012 19:24

Rubik1

Re: V budoucnosti to stejně dopadne asi takto ...

Přeměna jiné energie na stlačený vzduch a zpět je strašně ztrátová. Stlačování vzduchu produkuje strašně tepla jako vedlejší produkt.

0/0
28.9.2012 20:26

Rubik1

Re: V budoucnosti to stejně dopadne asi takto ...

Stlačeného vzduchu je všude naopak velmi málo. Mnohem víc je všude elektřiny.

0/0
28.9.2012 20:25

Bohumil Vlčichod

Bezva

a ten vodík bez emisí vyrobí jak?

0/0
28.9.2012 11:56

a1b1c1d1

Re: Bezva

Vsichni vime, ze to tak je. Ale o to tu nejde. Je zcela jasne, ze automobilka, ktera toto zavede do seriove vyroby, bude na trhu ta "zelenejsi" a to na zakazniky plati. To je marketing - a o tom je svet.

0/0
28.9.2012 13:20

hrabje_olaf

Re: Bezva

...a to znamená, nejvíc "cool"

+1/0
28.9.2012 19:25

nazi punk

Re: Bezva

generátor vodíku (z vody) může být klidně přímo pod vrtulí větrné elektrárny. nebo vodní, či příbojové, tam by to bylo i s dodávkou vstupní suroviny ;-) a vyčerpat tyto zdroje nejde

0/0
28.9.2012 13:50

nepetr

Re: Bezva

V Africe by ti o nevyčerpatelnosti vody řekli své:-/.

0/0
28.9.2012 13:59

Rubik1

Re: Bezva

V Africe mají na pobřeží tolik vody, že si to nedovedeš představit. A dokonce neubývá, ale zdá se, že přibývá.

0/0
28.9.2012 20:28

nepetr

Re: Bezva

Super! Proč tedy řeší nedostatek pitné vody nechápu? Víš ono odsolování není žádná sranda:-/

+1/0
28.9.2012 21:13

BUDAS

Re: Bezva

od kdy je pro rozklad vody na vodík a kyslík důležité, aby šlo o pitnou vodu????? ?

0/0
28.9.2012 21:29

Jožin z planin

Re: Bezva

Třeba v jaderné elektrárně či přímo tepelným rozkladem vody (na to by nemohl být klasický reaktor, ale jde to). Nebo by se daly využít ty nestálé větrné a sluneční elektrárny, protože u výroby vodíku je jedno, jestli se to děje ve dne nebo v noci, takže se tím dají vyžírat přebytky. Jen to výsledné palivo by se dost prodražilo.

Nicméně vodík se mi nelíbí. Kdyby do těch palivových článků lili metan, metanol nebo něco podobného, co je buď tekuté nebo jde relativně snadno zkapalnit a kapalné uchovávat. To totiž není případ vodíku. Akorát články na něco jiného než vodík jsou zatím drahé.

0/0
28.9.2012 13:57

Frollik

Jaderné elektrárny jsme zrušili

(u nás v Německu) takže výroba vodíku se koná v nově stavěných uhelných elektrárnách rozkladem vody el. proudem. Je to neekonomické a vypustí se spousta fuj CO2, ale to nám v Germánii z nějakého důvodu nevadí. Koupíme si odpustky a jsme zase svatí.;-)

0/0
28.9.2012 14:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.