Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boubelaté elektrické infiniti zamíří do výroby. Nabije se i bez drátů

Japonský Nissan chce využít své zkušenosti s výrobou elektromobilu leaf i na poli luxusních vozů. V Paříži tak firma v evropské premiéře ukázala Infiniti LE Concept, sedan střední třídy, kde pohon zařizují elektromotory. Auto nevšedních tvarů se má začít v dohledné době vyrábět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MartinB

Muj Nazor

Tesla udelal taky autos dojezdem 150km ne?

0/0
10.10.2012 22:45

MartinB

Re: Muj Nazor

nebo se mozna pletu, ale neak v roce 1915 mel taky automobil cca150km dojezd

0/0
10.10.2012 22:52

beldor8

hmm

Dojezd 160 km = realne 140km , v zime s bidou 80km = ne diky ........ A to nemluvim o cene a poctu cyklu u tech bateriiRv

0/0
10.10.2012 15:12

Qíteček - nikoli alpský

Hmmmm...

V článku není ani slovo o účinnosti toho bezdrátového nabíjení.

Jinak 100kW motor zní sice hezky, ale zas ani slovo o hmotnosti toho povozu. No a kapacita baterky celých 24kWh, vzhledem k výkonu motoru, no comment....

0/0
9.10.2012 23:33

Lvy

Re: Hmmmm...

Necelých 15 minut na plné koule a pak Infiniti bude Finito. ;-D

0/0
10.10.2012 11:09

islandan

Je to

slepá ulička. Zastánci si to ale nechtějí/neumějí přiznat. Jednotlivé kusy možná ano, masové rozšíření, resp. náhrada současného benzinového hospodářství nikdy. Co ale až dojdou zásoby ropy je otázka. Situaci by mohl zachránit nějaký nečekaný převratný vynález s možností masového uplatnění. To sice není vyloučeno, je to ale málo pravděpdobné. A pak - všichni se soustřeďují na osobní automobily, nikdo se ale nepouští do oblasti nákladní dopravy, kde je situace nesrovnatelně složitější. Je hezké se tvářit zeleně, nesmí to ale škodit.;-O

0/0
9.10.2012 23:04

Qíteček - nikoli alpský

Re: Je to

Nákladní dopravu už mají přece ekologisté dávno vyřešenou. Obnovitelná nafta přece roste na poli, a navíc při výrobě jednoho litru té jediné správné se spálí dva litry té zlé přece....

0/0
9.10.2012 23:35

zpravy.ceskazpravodajska.cz

tjn

Vypada celkem dobre , ma slusny vykon a bezdratove dobijeni je super sice je tam asi nejaka vetsi ztrata ale vidím v tom celkem budoucnost pokud pujde auto dobit za pul hodiny a to jeste bez nutnosti ho nekam pripojovat jen tim ze zaparkuje v garazi nebo na dobijeci stanici a spustí se to automaticky tak uz to zacina byt pohodlne tedy pouzitelne.R^ Nissan hezky.

+1/0
9.10.2012 16:30

wanad

Re: tjn

Jelikoz mraz rapidne snizuje kapacitu baterii, vidim pouzitelnost pouze u fanoušků elektromobility. Dalo by se sice pouzivat v zemich blizko rovniku. Ale tam maji zase vetsinou problemy s trvalym dodavanim elektrinyRv

+2/0
9.10.2012 19:20

truthspeaker

Re: tjn

Ano, akorát že je to BLBOST.

Ten battery pack je stejný jako se dává do Leafu - cena 280 tisíc bez servisních prací a DPH.

Při rychlonabíjení (cca hodina) je na polovině nominální kapacity už po 300 cyklech..

Jeden kilometr vychází zhruba na 7 korun, a to prosím bez spotřební daně a s perspektivou, že druhý rok provozu vozidla s každodenním rychlonabíjením se dostanete na maximální dojezd 40 km při plném nabití.

Není problém to si dohledat včetně part numberu toho battery packu.

0/0
9.10.2012 19:32

truthspeaker

Re: tjn

Ještě doplním, že Nissan prodal celosvětově v roce 2011 cca 9500 Leafů, většinou firmám, které potřebují předstírat jak jsou superzelené. V roce 2012 to podle interního zdroje vypadá na prodejní katastrofu.

0/0
9.10.2012 19:45

BOP B 3AKOHE

Po baroku příchází

rokoko ;-D;-D;-D

0/0
9.10.2012 15:52

truthspeaker

ta baterka, to je vtip, ne?

takže ten motůrek při plné záteži vyžahne baterku za cca 13 minut. ;-D

Komfort asi jako kdyby fábie měla spotřebu jako BVP, tedy 120 litrů / 100 km ;-D;-D;-DR^

0/0
9.10.2012 13:05

Azgalor

Domácí a bezdrát

Nebylo by jednodušší, když už stejně bude stát v garáži, ho prostě připojit do zásuvky?

+1/0
9.10.2012 12:58

zpravy.ceskazpravodajska.cz

Re: Domácí a bezdrát

Nebylo. Je jednodušší ho jen zaparkovat.:-)

0/0
9.10.2012 16:32

zpravy.ceskazpravodajska.cz

Re: Domácí a bezdrát

Ja te chci videt jak treba 3x denne pripojujes auto k dobijecce to by me za chvili pekne s.... bezdrat je nahodou dobry napad.R^

0/0
9.10.2012 16:33

tenkdomacas

Mám jen jednu drobnou, ale zásadní připomínku.

Výkon bateie se neuvádí v KW ,ale v v Amperhodinách.!!!!

0/0
9.10.2012 12:17

Little Boy

Re: Mám jen jednu drobnou, ale zásadní připomínku.

Zklidni hormon, vykon baterie se skutecne udava v kwh, Ah nepopisuji mnozstvi ulozene energie.

0/0
9.10.2012 13:18

CYnikCYnik

Pokrok

Máme štěstí, že jste nežil na přelomu 19 a 20.století, protože s progresivitou, kterou tu předvádíte by u vás neuspěla ani spalovací auta. V té době vládl parní stroj a potřebné uhlí, dřevo nebo vodu jste našli na každém rohu. Princip auta byl nesmyslný, protože nebyla vybudována síť cest pro automobily a jízda přímou železnicí byla podstatně rychlejší. Kdo by budoval speciální cesty pro těch pár automobilů? Kde by řidiči brali benzín? Vždyť měla jen 50 litrové nádrže a žralo to 50l na 100km. Benzin je hořlavý a nikdo to ve své stodole nebude skladovat. Budouvat speciální benzinové nalévací stanice? Kdo by to platil? Jak dlouho by se to dolévalo?

Lokomotiva mne přece doveze všude a pak dojedu povozem. Oves a voda pro koně je taky všude! ;-)

+1/0
9.10.2012 11:50

Frollik

Re: Pokrok

Ten pokorok asi spočívá v tom, že zatím co špatně a postaru mě doveze můj 850 kg benzínový tříhrnek za 4,2 - 5 litrů na sto kilometrů bude správně a novátorsky dvaapůltunový elektromobil spotřebovávat alikvotně více energie, kterou třeba nyní Japonci získávají pálením ropy v elektrárnách. Účinnost těchto procesů je také známa. Prostě zelený pokrok nezastavíš;-D

+3/0
9.10.2012 12:41

Pedro Rodriguez

Re: Pokrok

Já netušil, že elektromobil je horká novinka ;-D

0/0
10.10.2012 0:21

Achille Volfoni

k čemu tyhle auta vůbec jsou?

Rv

0/0
9.10.2012 11:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.