Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pneumatika musí mít ekoštítek jako lednička. Údaje ale nemusí sedět

Pneumatiky musí být značené jako ledničky. Nové nařízení EU týkající se motoristů vstupuje v platnost příští měsíc. Podle něj se musí všechny nové pneumatiky prodávat se štítkem, podle kterého bude mít nakupující přesnější informace o pneumatice. Ne vždy na něm ale musí najít pravdivé údaje. U zimáků je rozhodně lepší sledovat jejich chování na sněhu než úspornost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bob-an

Přilnavost x valivy odpor

Neni tak docela pravda žepřilnavost a valivý odpor se navzájem vylučují. Levne gumymají často vyoský valivý odpor a zároveň mizernou přilnavost. Nopak kvalitni pneu maji spickove oba parametry (treba continentaly wintercontact TS 850, mebo micheliny alpin A4 mají parametry na špici jak v přílnavosti, tak i ve valivém odporu a opotřebení....)

0/0
14.10.2012 18:37

tom-2718281828459

Video

Teda n ato video šla asi hodně vysoká dotace z evropské unie ;-D. Tina je prototyp ideální EUovce, jen abychom se tím CO2 neudusili ;-D

+1/0
14.10.2012 16:43

231/4

A co stitky na efktivnost parlamentu?

Ty nebudou?

0/0
13.10.2012 19:23

mak1_re

Tak to se mi líbí -

budu si vybírat co nejhlučnější pneumatiky, abych vykompenzoval protihlukovou 50 ....

+1/0
13.10.2012 7:41

Pan Kája

Re: Tak to se mi líbí -

Při 50tce byste si příliš nepomohl...ale můžete jezdit s vytočeným autem na dvojku... a nemusíte kupovat pneu ;-)

0/0
14.10.2012 15:04

Oldimir

Titulek lže.

Pani redaktori?! To jste z Novinky.cz nebo co, ze pisete do titulku lzi? Udaje ze stitku sedi presne s tim, co ma ta pneumatika at uz letni nebo zimni. Jiste jste meli na mysli to, ze zimni pneu muze mit od pohledu spatne hodnoty na stitku, ale se vzorkem to sedi, protoze hruby zimni vzorek musi hucet a mit vetsi spotrebu, ale to se vyjadrujte presne a neblbnete lidem hlavu! Uz takhle to bude sranda, az si prijde nekdo pro zimaky a bude chtit podle stitku tiche pneu s minimalnim vlivem na spotrebu.

+1/0
12.10.2012 23:05

KarelV

V článku píšou, že nejlíp na silnici drží "Pirelli"

tož (letní) máme pneumatiky Pirelli ... ;-) ... (my jsme holt  vysazení hlavně na tu BEZPEČNOSŤ !)  R^

Na zimu máme pro změnu Vredesteiny. Taky prý zvítězily v jakémsi testu. ;-) 

Tož snad jsme vybrali dobře?!  8-o

0/0
12.10.2012 18:55

KarelV

Re:

Do včil jsme jezdili na Barumkách...  ale po 4 letech nás ty zimní už vyšplouchly - na Kouhútce nám to 100m pod vrcholem začlo prokluzovat... takže to doporučení, že po 4 letech nejpozději se mají VYMĚNIT asi fakt SEDÍ !!!

0/0
12.10.2012 18:59

MychalB.

Štítkovací virus zasáhnul Evropu

A zdůrazní taky někdo těm zákazníkům, že i kdyby, to, co je uvedeno, platí jen při správném nahuštění? :-P

0/0
12.10.2012 17:41

m4!_luke

Ostitkuj pneu, posilis mir!

Soudruzi zrejme nemaji nic kloudneho na praci, tak vymysleji dalsi kraviny. Dekujeme vam, ze jste nam tentokrat zdrazili pneumatiky!

+2/0
12.10.2012 15:48

Kazeasch

Re: Ostitkuj pneu, posilis mir!

Taková kravina to zase není. Uvádění vlastností mi nepřijde jako blbej nápad. Aspoň třeba lidi pochopí že pneumatika za 600 z Kauflandu je tak na okrasu, a ne na ježdění. Co by to ale chtělo tak víc parametrů který by se musely uvádět. Spotřeba, brzdná dráha a hlučnost jsou přeci jen trochu málo.

0/0
12.10.2012 16:32

m4!_luke

Re: Ostitkuj pneu, posilis mir!

At se tim vyrobce pochlubi, pokud chce. A ta vase idea o prevychove lidi, co si kupuji ty nejlevnejsi pneu je prinejmensim detsky naivni ;-)

+2/0
12.10.2012 16:42

Kazeasch

Re: Ostitkuj pneu, posilis mir!

To není ani tak idea jako zbožné přání. Ale myslím že by se to přeci jen alespoň na některých mohlo projevit a z tech šmejdů si vybere některou kde šipka nebude na uplně to nejčervenější políčko.

0/0
12.10.2012 18:12

Bob-an

Re: Ostitkuj pneu, posilis mir!

A kdyby lidi i mrkli na net a zjistili ze TOP gumy nestoji o moc vic nez ty nejelevnejsi tak by i treba bylo na silnicich bezpecneji.

Treba co jsem tedkom kupovalnove zimaky ta v rozmeru 195/65 r15 byly nejlevnejsi pneu cca za 1150, pneu stredni tridy jako barum nebo kleber za 1250 a spickove continentaly jsem koupil za 1350 (michelin byly tusim za cca 1450)

0/0
14.10.2012 18:43

Leinad

Víc údajů

Chybí přilnavost, schopnost odvádět vodu,... ale jednotné značení je v pořádku.

+1/0
12.10.2012 15:41

Lucie_F

Budou dražší pneu,

děkujeme...

+3/0
12.10.2012 15:23

Leinad

Re: Budou dražší pneu,

O kolik a proč? Dokud si testy dělá sám výrobce. :-P

0/0
12.10.2012 15:36

MychalB.

Re: Budou dražší pneu,

Jo, a výrobce je dělá tak nějak bez finančních nákladů, že? ;-D

+1/0
12.10.2012 17:42

Leinad

Re: Budou dražší pneu,

Slušný výrobce stejně pneumatiky testuje a píše jaké mají vlastnosti. Jenom na to možná použije jiné formulace, než konkurence.

A že zdražej pneumatiky za 400 z marketu s chlebem nepovažuji za relevantní.

0/0
12.10.2012 19:09

libedejroznec

EU

už ať táhne do ....  .. stejně lidi kupují většinou pneu podle ceny ..paač jsou rádi, že na ně vůbec mají

+3/0
12.10.2012 15:00

Leinad

Re: EU

Myslíš takový ty, co ze zásady nepojedou sockou (MHD), daleko radši pojedou nějakým šrotem na nepřilnavých gumách a sejmou u toho pár chodců?

Já si myslím, že by v případě nehody měla být přitěžující okolnost použití nedostatečných gum.

0/0
12.10.2012 15:39

Owneil

Re: EU

Krávovina. To by jsi musel jet na dřevěných kolech z vozů, aby bylo riziko pro chodce. Jinak kvalitní x nekvalitní guma 90% řidičů nepozná.

+3/0
12.10.2012 16:08

Leinad

Re: EU

Narážel jsem na to: "stejně lidi kupují většinou pneu podle ceny ..paač jsou rádi, že na ně vůbec mají" => pokud nemám na auto, tak nebudu jezdit. Gumy poznat jsou i když řidič jezdí defenzivním stylem a pomalu.

0/0
12.10.2012 20:16

Fair-Play

Re: EU

Tedy ty máš dost 8-o!!

+1/0
12.10.2012 16:55

honza158

Bezpecnost tedy ne

Tak jestli tohle neco zlepsi tak rozhodne ne bezpecnost, protoze cim "ekologictejsi" tim horsi jizdni vlastnosti, prilnavost, brzdna draha, smerova stabilita... V tom Bruselu uz by se mel provest odchyt a pozavirat to do kleci

+3/0
12.10.2012 14:57

radegast_premium

štítek

Pro mne škoda štítku (papíru, lepidla, barvy) stejně mě ty údaje nezajímají, když potřebuji pneu tak vím, že to bude Bridgestone. Stejně tak to neřeším u elektroniky, důležitější je aby se mi to líbilo a splňovalo pro mne důležitější parametry, než jakou to má spotřebu.

0/0
12.10.2012 14:55

net.Xtreme proti diskriminaci

nemají "ekopneumatiky" špatné jízdní vlastnosti?

0/0
12.10.2012 13:29

Hra11

Re: nemají

To už psali v nákém dlouhodobém testu auta, kdy po zimě, teda po roce nasadili opět kola s pneu zn. Michelin Energy a byli celkem překvapeni zhoršenou přilnavostí přesto, že vzorek pneumatik dostatečně překračoval limit.

0/0
12.10.2012 14:11

WIFI

Re: nemají

už z principů fyziky je jasný, že pneu buď tzv. sedí nebo je úsporná. Tyto dva parametry jdou zjednodušeně proti sobě a člověk může mít jedno nebo druhý......

0/0
12.10.2012 19:13

Hroznej.puberťák

Průšvih!!!!

... mám pneumatiky bez ekoštítku...

0/0
12.10.2012 12:25

m4!_luke

Re: Průšvih!!!!

To jste sem nemel psat, zitra u vas zaklepe Bruselska ideo-policie a budete zatcen za zlocin proti Ctvrte Risi.

+2/0
12.10.2012 15:50

Hroznej.puberťák

Re: Průšvih!!!!

Spíš je hrozný pocit, že teď vlastně nevím, jestli mi auto jezdí ekologicky, přilnavě nebo tiše... :-P

0/0
12.10.2012 18:15

Obcan Svobodny

Jak si vybírat pneu?

Rozhodně  s nejhorším hodnocením ekologičnosti. Protože u pneu jde hlavně o přilnavost a ta není ekologická.

0/0
12.10.2012 12:23

Kazeasch

Re: Jak si vybírat pneu?

S tím musím souhlasit. Měl jsem Michellin Energy Saver a fakt je spotřeba krásná a skoro se nesjížděli. Ovšem rozhodně se nedalo spolehnout že mě v zatáčce podrží. Do města fajn, ale na okreskách to bylo často doslova o hubu. Ty štítky mi nepřijdou jako uplně blbej nápad, ale jen 3 vlastnosti? Chtělo by to ještě alespoň index přilnavosti, schopnost odvádět vodu, a ovladatelnost na kluzkým povrchu. Je sice hezký že tam mají jak to na mokru brzdí, ale já bych radši abych mohl manévrovat tak abych "brzdit nemusel".

+2/0
12.10.2012 12:46

billa98

Re: Jak si vybírat pneu?

Jo muzu potvrdit. S Energy Saverama je legrace jezdit. Obcas se clovek sune jinam nez by chtel, ale aspon me to nutí jezdit opatrne a pomalu :-)

0/0
12.10.2012 13:25

WIFI

Re: Jak si vybírat pneu?

nebo čínské zimáky. Pro km nájezd nemají konkurenci, akorát se jim moc nelíbí na zimní silnici :)

0/0
12.10.2012 19:12

Leinad

Re: Jak si vybírat pneu?

To není řešení, low cost gumy sice nejsou úsporné, ale to neznamená, že budou přilnavé.

Řešení je při nákupu sledovat i jiné parametry, než EU nařídila.

0/0
12.10.2012 15:34

100_ZA_JUCHANA

Říkal jsem si, když vyrazili Špidlijiče, že bude klid

.

ale mýliti se je lidské . . . . . .

.

;-O EU Rv

+2/0
12.10.2012 11:57

superkutil

To je tak když se od stolu vymýšlí zákony a předpisy

A EU je na to specialista. Vymýšlí různá nařízení a omezení a přikázání a dost často si ani neověří, zda je to smysluplné, zda se to vůbec dá splnit a zda to někdo bude kontrolovat. A speciálně u pneumatik se sledované údaje dají hodně těžko změřit a tudíž i výrobci mohou uvést hodně odlišné údaje od praxe. Hodně měření se totiž dělá v laboratorních podmínkách.

Dělal jsme kdysi na projektu, kdy Continental kupoval Barum. A ti to měli udělané tak, že měli několik vozů a několik řidičů a ti pneumatiky projeli a bodově ohodnotili různé parametry. A podle výsledků pak pneu postili nebo ne. Vím, že Barum tehdy řešil pískání, dělali různá měření a pak přišel Continental, řidiči pneu projeli, řekli že moc pískají a pneu se do výroby nepustilo.

0/0
12.10.2012 10:56

Bornholm

Humbuk

Namísto studia nějakých štítků, na které stejně není spolehnutí, stačí koupit si kvalitní značkové pneumatiky, já osobně dávám přednost Continental nebo Michelin. Aby se snížila spotřeba, staří nahustit pneu vyšším tlakem (dávám tlak do pneu na plné zatížení). Vyšší tlak vzduchu v pneumatikách, který je předepsaný výrobcem, jim neškodí, naopak nízký tlak ničí "obutí" rychleji a je nebezpečný. Hluk závisí nejen na pneumatikách, ale také na povrchu silnice, to jaksi řidič ovlivnit nemůže. Brzdná dráha se u značkových pneu zase tak moc neliší. Lépe je držet bezpečnou vzdálenost. Kola se skladují nejlépe tak, aby hmotnost kola působila na disk a ne na pneu, v chladu a ve stínu.

0/0
12.10.2012 10:20

Bornholm

Re: Humbuk

Ještě jsem zapměl na hloukbu profilu, u zimních se doporušuje min. 4 mm. V Rakousku dokonce na některých silnicích v zimě tuto min. hloubku vyžadují. Při předepsané min. hloubky (v Německu 1,6 mm) je zimní pneu na sněhu na 2 věci......

0/0
12.10.2012 10:25

tmx

Re: Humbuk

K tomu "doporučuje" já doporučuji přečíst Zákon o provozu na pozemních komunikacích... http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/B4C0BA26-9083-4260-8506-DBE4C2AF1243/0/sb005120111332011.pdf - konkrétně § 40a Provoz vozidel v zimním období. ;-)

0/0
12.10.2012 10:36

Bornholm

Re: Humbuk

Aha, takže V ČR jsou taky předepsány u osobních aut 4 mm, to jsem nevěděl. Díky, až zase pojedu do ČR, tak jen se zánovními zimními pneu.

0/0
12.10.2012 10:45

diskuter99

Re: Humbuk

podle nějakých výzkumů škodí vyšší tlak stejně jako podhuštěnost ... tak nevím ...

0/0
12.10.2012 10:26

krysa007

Re: Humbuk

jo, přehustit pneu klidně můžeš, opravdu to sníží o cosyk spotřebu, ale bacha, zase to zhorší přilnavost, takže pozor, s přehuštěnýma pneumatikama si nemůžeš dovolit to, co se správně nahuštěnýma....

0/0
12.10.2012 10:37

Bornholm

Pro diskuter99 a krysa007

Na webu jsem v odkazech našel jen varování při nižším tlaku. Zvýšený tlak vzduchu (ne přehnaný) v pneu neškodí, ale jak správně píše krysa007, musí se tomu přizpůsobit styl jízdy. Protože nejezdím "sportovně", ale spíš jsem zvyklý nehonit auto nad únosnou míru a neřezat zatáčky, tak jsem ještě neměl problémy. A ještě je důležité netřít pneu o obrubníky, to si pneumatiky pamatují...:-)

0/0
12.10.2012 10:51

Hra11

Re: Humbuk

Co je to přehustit pneumatiku. Jezdím-li v autě většinou sám, předepsanými rychlostmi, tak tlak na dolní hranici předepsaný výrobcem plně postačuje. Jezdím-li více plně zatížený, tak je dobré udržovat tlak na horní hranici. Řada výrobců (pneuservisů) u aut ve svém návodu uvádí rozsah huštění o 0,4 až 0,6. Vyberu třeba nejpůžívanější auta u nás: http://www.az-pneu.cz/rady-informace?husteni=skoda. Totéž platí při trvalém ježdění rychlostí přesahující 160 km/h. Třeba na těch tolik oblíbených německých dálnicích. Jinak je velmi dobré používat dusík. Vyplatí si připlatit.

0/0
12.10.2012 13:52

uživatel eliminován v23.0

Re: Humbuk

Přehuštění je taky blbost, sjíždíš střed pneu a to co ušetříš na troše benzínu, utratíš za nový gumy, protože ti ty starý tak dlouho nevydržej Rv

0/0
12.10.2012 11:23

Bornholm

Re: Humbuk

Najezdím za rok tak 25 000 km, z toho tak asi jednu třetinu na zimních. Sada zimních kol, kterou mám, má po 3 sezónách hloubku dezénu ještě kolem 5 mm a pneumatiky jsou ojeté rovnoměrně. Psal jsem o vyšším tlaku vzduchu, ne přehnaném. No a velký vliv má taky stav vozovek, a ty, jak známo, jsou v České republice mizerné.Rv

0/0
12.10.2012 11:55

uživatel eliminován v23.0

Re: Humbuk

a já sem zase koupil krbová kamna Borgholm ;-DR^

0/0
12.10.2012 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.