Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slavná karosárna na lopatkách. Díru v kase lepí rozprodejem unikátů

Slavná francouzská karosárna Heuliez uspořádá tuto neděli už druhý výprodej svého depozitáře. V aukci se objeví i několik unikátních prototypů značek Citroën, Opel a Renault. Předchozí aukce ale přinesla do firemní pokladny mnohem méně peněz, než firma plánovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

to sou ale zrudy

se nevidim ze si karosarna bali kufry

0/0
13.10.2012 10:59

chicocheco

Tehdy byla

ještě auta krásná! ;-(

+1/0
6.10.2012 23:01

cernobila_televize

Re: Tehdy byla

a taky se na ne setrilo 5-10 let...

0/0
6.10.2012 23:57

chicocheco

Re: Tehdy byla

To není pravda, například pán, který najel nejvíce km s jedním autem (přes 4 miliony s Volvem P1800) tvrdil, že mu na auto v 60. letech stačil roční úřednický plat. Reálně tedy mohl našetřit na auto za tři roky. U nás to možná bylo 5 - 10 let, ale to je i dnes. Z průměrného platu ušetříte 10 tisíc, pokud šetříte hodně, a máte kde bydlet. A šetříte. Oktávku si koupíte za 4 roky, když se počítají i úroky, něco dražšího za dýl. Zas takovej rozdíl to není.

0/0
7.10.2012 15:22

cernobila_televize

Re: Tehdy byla

to ted mluvite o jednom platu? Vetsinou na to setrila cela rodina a jeste neco pridali babicka a dedecek a slo se do pro auto.

Asi by bylo lepsi, kdyby tady nekdo napsal realne ceny napr. za S100/S110/120 a jaky mel plat. 

Dale je treba rici, ze v podstate neexistoval trh s ojetymi vozy. A "jedine" naklady a koupi, co clovek planoval bylo: kuchynske spotrebice, televize, dum, auto a nabytek. Na dovolenou mohl jet jen do Cech. Dnes je tech lakadel mnohem vice :-)

0/0
7.10.2012 15:46

chicocheco

Re: Tehdy byla

V Československu to bylo v 70. - 80. letech zabité, to je pravda. Ale třeba děda byl v druhé půlce 40. let po odsunu Němců jediným profesionálním elektrikářem u nás v okolí a nevím, jestli měl tehdy nějaké auto, ale tvrdil, že motorku si koupil za měsíční plat. Prý se mu takhle dařilo až do roku 53, kdy přišla měnová reforma. Zajímavé je, že i přesto dodnes volí komunisty. To jsem ale odbočil. Každopádně pokud se vezme Západ v 60., 70. letech a Západ dnes (dnešní ČR a tehdejší Československo totiž kvůli rudé anomálii nelze srovnávat), na auto si člověk vydělal/vydělá za stejnou dobu. Hezká auta totiž vznikala především na Západě, proto srovnávám Západ (u nás v Tatře a škodovce vznikaly v té době úžasné prototypy, které nám bohužel Sověti v době normalizace zakázali hodit do sériovky; což mimochodem dneska dělají Němci).

0/0
7.10.2012 15:59

cernobila_televize

Re: Tehdy byla

no s tim narizovanim VW.... castecne pravda, ale na druhou stranu ani VW se nejak u svych konceptu neodvazuje a spise prosazuje konzervativni styl. Takze to podle me neni: kaze vino, pije vodu...

Ano je pravda, ze ostatni automobilky prichazi s krasnymi koncepty, viz reportaz, ale otazka je, co z nich nakonec zbyde. Takovy koncept musi byt extremne financne narocny.

0/0
8.10.2012 9:24

vikýř

Re: Tehdy byla

Ten poměr zůstává dlouhodobě v Československo/Česku neměnný, resp. s velmi pozvolným snižováním doby nutné k uspoření částky průměrného člověka na průměrný vůz. Kdysi na toto téma dělal kolega diplomku a i v době "sladké" I. republiky stále v době největší krize nejlevnější NOVÁ aerovka něco přes 18 tis. Kč /dovybavená kolem 20. tis/. Můj děd co by dobře placený účetní soukromé pražské firmy bral přes 1100 Kč/b.m. Pošťák tehdy cca 600,-. Ženy byly zpravidla s dětmi doma. Děd měl vlastní bydlení, přesto by na auto (které bylo v jeho očích zbytné) ušetřil (se 3 dětmi+"vyživovanou" manželkou) cca 3000 Kč ročně. Dal přednost vzdělání dítek, opravě bydlení, šachu a tu a tam vsadil na koníčky (to byla jeho jediná rozmařilost). Jedlo se ovšem dobře.;-D

0/0
9.10.2012 10:44

nepetr

Francouzský

Automobilový průmysl je ve velkých problémech a směřoval k nim již delší dobu. Hlavně PSA si dnes může drbat hlavu kam to dotáhli;-D

+2/0
6.10.2012 19:08

cernobila_televize

Re: Francouzský

otazka, kolik za to muze vedeni a za kolik pravni a pracovni podminky, ktere nastavila vlada. Navic kdyz k tomu prictete neochotu Francouzu se omezovat a ochotu stavkovat, tak to jde tezko.

0/0
6.10.2012 20:52

nepetr

Re: Francouzský

Druhá věta mi sedí spíš na Čechy;-D

0/0
6.10.2012 22:31

cernobila_televize

Re: Francouzský

kolikrat se u nas stavkuje? Nezapomente, ze o kazde vetsi stavce u nas vite, ve Francii se stavkuje kazdy tyden, ale nikdo o tom neinformuje. Proc si myslite, ze je u nas cokoliv horsi? Moralka, pravo, prac. podminky a produktivita atd.

Napriklad kazdy dopravni podnik muze stavkovat, pokud to ohlasi dopredu, ale kazdy dalsi podnik ho muze solidarne podporit. Behem pul roku, co jsem ve Francii byl, tam tech par stavek jen v doprave bylo. Proste ridic tramvaje musi byt v praci, ale jenom neotvira cestujicim dvere, protoze stavkuje, takze musite pockat na dalsi, ktera nestavkuje.

Dalsi vec je, pokud jste jako Francouz na sluzebni ceste, tak vam firma plati vse, takze misto toho, abyste utratil 25-30€, co se dostava jako diety, tak Francouz muze projist 50 a nikdo mu nic nerekne.

0/0
7.10.2012 0:04

nepetr

Re: Francouzský

Nebavím se o stávkách a o tom co je tady horší, ale o neochotě se omezovat a přizpůsobit se.

0/0
7.10.2012 10:34

Hagenbaden

Re: Francouzský

Ja jsem to slyšel od kamaráda, kteý pro ně přímo pracuje na vývoji dílů, tak to nebudou předpisy. Jenom se ukazuje, kdo je schopný se v konkurenci prosadit a frantíci to nejsou. Jejich lenosta a bohorovnost je dostala do velkých problémů. Uvidíme, kde se to zastaví. Určitě budou mít ve Francii prodejnost vždycky, ale pravděpodobně to už nebude tak velký kolos a možná se budou muset spojit s někým, kdo jim ukáže, jak se to má dělat.

0/0
7.10.2012 16:50

vikýř

Re: Francouzský

Nepaušalizoval bych na "Francouze". Renault dělá Mégany ve Špěnlsku, Thalie v Turecku, nově ohlášená Clia ve Francii a opět Turecku, tiše spolupracuje v Rusku s Ladou a Dacia pod jeho taktovkou vesele vzkvétá an tiše nahání nepříjmené tlčení kol. břicha kapitánům VW. Takže pozor, pozor! Je třeba přesněji definovat kdo že je v problémech!

0/0
9.10.2012 10:48

Jolika

Re: Francouzský

Chce to rozlisit problem mezi "dela" a "nechava montovat".

Nedela, nechava montovat. Dokud je pracovni sila levnejsi nez ta francouzska. Az to prijde stejne draho, prestehuje se montovani treba do Afriky nebo jizni Ameriky.

0/0
9.10.2012 11:21

namestii

Já to nechápu

To to rozprodají, aby tam mohli dál zaměstnávat lidi???

Nejsou zakázky = konec. Na co čekají?

0/0
6.10.2012 18:33

Posel z Liptákova V.

Re: Já to nechápu

A proč by stahovali kalhoty ještě před brodem. Pro každou firmu je ze všeho nejcennější kvalifikovaná pracovní síla, ta jí generuje zisk. Pokud má vedení nějaký plán, jak firmu zachránit, může rozprodání majetku pomoct, ale zaměstnance si logicky musí zachovat. Podobně postupovala řada českých firem, které byly po revoluci na kolenou a dnes se dynamicky rozvíjejí a jsou v zisku.

+1/0
6.10.2012 19:28

Xladi

Re: Já to nechápu

Ono na západě propustit lidi není nic snadného mají tam dost velké odstupné tak je asi lepší rozprodat co se dá a získat trchu kapitálu na rozjezd výroby těch elektromobilů

0/0
6.10.2012 23:14

Jolika

napred problemy velkych automobilek

ty predchazely, protoze jinak by se v clanku nepsalo......

Finanční problémy začal mít Heuliez poté, co přestal dostávat zakázky od velkých automobilek, se kterými dlouhá desetiletí úzce spolupracoval.

0/0
6.10.2012 14:14

júlovodič

Re: napred problemy velkych automobilek

Škoda, že podobný vývoj nikdo nepředpokládal a i teď chce udržet za každou cenu velikost fabriky a počet pracovních míst. Tudy cesta nevede.

Spíš přes malou specializovanou výrobu.

0/0
6.10.2012 15:17

Jolika

Re: napred problemy velkych automobilek

no, vite, oni Frantici nejsou jako Cesi, kteri kdyz neco extra nejde, tak to klido prodaji do cizich rukou. Frantici nic ze svych francouzskych  rukou dat nechteji, kdyz to nejde dal, vypomuze stat, aby to neprislo do ciziny.

Je skoda, ze tohle v Cesku nefunguje. Kdyby to fungovalo, tak by tatík 'Folksvágn' nemohl dneska narizovat Skodovce co se smi a co ne.

Škoda. Vecna škoda Škody, kterou dokonce i komanci ve svych rukach udrzeli, ale v dobe pravdy a lasky prisla do cizich rukou;-(.

Ja vim, zadny radovy a radny obcan za to nemuze.

0/0
6.10.2012 15:24

B.Walsh

Re: napred problemy velkych automobilek

Nestačím se divit 8-o.

0/0
6.10.2012 17:19

nepetr

Re: napred problemy velkych automobilek

A kam myslíš že by to spělo? Nebýt VW tak by jsme dnes o Škodovce četly max. tak vzpomínkové články a stejně by to dopadlo kdyby tehdejší soutěž vyhrál Renault. Ať se to někomu líbí nebo ne VW Škodovku zachránilo a taky si dnes uvědomuje že se to velmi vyplatilo. Jak dopadla Tatra nebo Zetor? Nejsou li peníze na vývoj těžko se prosazuje na trhu.

0/0
6.10.2012 19:06

cernobila_televize

Re: napred problemy velkych automobilek

bohuzel musim rict, ze jste mimo. Jeden priklad...napr. z vinarstvi (co je nakonec typictejsi pro Francouze). Pokud mate rodinnou znacku (napr. Chateau v Bordeaux) a puvodni majitel zemre, tak ta dedicka dan je tak vysoka, ze i kdyz potomci by chteli pokracovat, tak tolik penez proste nesezenou a musi to prodat zahranicnim investorum/bankam. Puvodnich majitelu vinarstvi je navic po krizi v 50-letech mizive mnozstvi. Tehdy vinari nemeli penize na obnovu vinic a nakup novych technologii a museli se zadluzit nebo vinarstvi prodat.

Takze bych byl s tim, ze na zapade delaji jeste vsechno poctive a spravne byl opatrny.

:-P

0/0
6.10.2012 20:09

Jolika

Re: napred problemy velkych automobilek

Nejvic mimo jsou vami jmenovani vinari od Bordeaux, kteri patrne netusili, kolik ù je dedicka dan. Nepomohlo by ani darovani dokud jeste puvodni majitel zil. Jak dedicka i darovaci dan je 50%, musi se s tim zavcasu pocitat a odlozit si "neco" na tyto ucely.

Ale nebojte, do Ceska to prijde taky.

O tom, ze by na zapade delali vsechno poctive, o tom rec nebylarec.  To rikate jen vy.

Kazdopadne dulezite a tradicni "veci" francouzsky stat do cizich rukou neda, radsi doplati nebo koupi sam. Ale idealni to neni nikde, tak to proste je.

0/0
7.10.2012 11:58

cernobila_televize

Re: napred problemy velkych automobilek

vam prijde normalni odevzdat 50% hotnoty firmy nebo treba bytu? V podstate byste musela setrit celou dobu, abyste to mohla dat svym potomkum. To ze to tak je, neznamena, ze to je spravne.

0/0
7.10.2012 12:34

Jolika

Re: napred problemy velkych automobilek

V tomhle aprosty souhlas. Nemam co dodat.

0/0
7.10.2012 12:39

Jolika

Re: napred problemy velkych automobilek

Neni to spravne, ale je to tak.

0/0
7.10.2012 12:40

dikobraz

Re: napred problemy velkych automobilek

No tak to těm příbuzným nedarujete, ale "prodáte". Na prodej firmy určitě 50% daň nebude.

0/0
8.10.2012 8:20

cernobila_televize

Re: napred problemy velkych automobilek

no tak urcite vlada neni blba, ze by si nechala unikat zisky jenom tak. Na druhou stranu i ti pribuzni by museli najit nekde ten milion Eur a urcite by se o to zajimal financni urad, jestli uver nebyl splacen temi stejnymi penezi. Kdyby to bylo tak jednoduche, tak by o tom frantici asi vedeli. Toto se opravdu stava, ze dedici nakonec vse prodaji:-/.

Mozna by to slo vyresit akciovkou.

0/0
8.10.2012 9:21

dikobraz

Re: napred problemy velkych automobilek

No když už to jsou "dědici", tak se té 50% dani nevyhnou. Je potřeba to řešit před tím, mež se z nich ti dědicové stanou. Polopatě, znamená to ještě za života původního majitele. Prodej firmy rozhodně 50% daní zatížen nebude. Dá se to řešit i navýšením jmění firmy apod, možnosti jsou, jen je nutné to řešit včas.

0/0
9.10.2012 7:42

Jolika

Re: napred problemy velkych automobilek

Dikobraze, 6.10 ve 20:09 je to jasne napsano

__Nepomohlo by ani darovani dokud jeste puvodni majitel zil. Jak dedicka i darovaci dan je 50%, musi se s tim zavcasu pocitat a odlozit si "neco" na tyto ucely.__

0/0
9.10.2012 11:15

dikobraz

Re: napred problemy velkych automobilek

Hmm, co napsat člověku, který nechápe ani rozdíl mezi darováním a prodejem? Asi nic...

.

Jako obvykle, je to úplně jinak. V případě úmrtí občana s trvalým bydlištěm ve Francii podléhá dědické dani veškerý majetek zemřelého. Jestliže měl zemřelý trvalé bydliště v jiné zemi, tak podléhá dědické dani pouze majetek ve Francii. Od daně je osvobozen majetek do částky 151 950 € (pro rodiče a děti), 15 195 € (pro sourozence). Sazba daně je progresivní, 5 % (pro majetek do 7 699 €), 10 % (od 7 699 € do 11 548 €), 15 % (od 11 548 € do 15 195 €), 20 % (od 15 195 € do 526 760 €), 30 % (od 526 760 € do 861 050 €), 35 % (od 861 050 € do 1 722 100 €), 40 % (nad 1 722 100 €).   A jak už jsem napsal výše, i to vysoké zdanění velkého majetku je řešitelné, jen se to musí udělat včas.

.

Je velmi pravděpodobné, že výše uvedené sazby se brzy zvýší.

0/0
9.10.2012 14:46

Jolika

Re: napred problemy velkych automobilek

Vite co, opatrete si posledni francouzske zakony v originale. Nikoliv nejake zastarale ceske vydani o Francii.

Zatim byste mohl pochopit aspon to, ze jak dedicka tak darovaci dan ma stejnou procentualni sazbu.

Nazdar.

0/0
9.10.2012 15:22

vikýř

Re: napred problemy velkych automobilek

Francouz je skutečně jiný. Patriot na své, neseriózní v okamžiku, kdy se dostane k "cizímu"-viz curkovary v ČR. Jeho postup s cukrovary v ČR je pochopitelný a/ koupil lacino b/ natáhnul na "české" cukrovarnictví ve fr.rukách max.dotace EU a ty vycucal c/zavřel vycucané cukrovary, d/ to označil za ozdravení cukerného trhu EU v době "přebytku" cukru,EU tleskala a Češi u kormidla čučeli jak puci. Francouz tak podpořil výrobu a stabilitu FR cukrovarnictví, potvrdil, že je patriot a vše prezentoval v zemích s cukrovou třtinou jako pozitivní krok EU /rozuměj jako politickou jasnozřivostí fr.vlád/ vůči odbytu třtiny v EU.Ergo kladívko, Francouz se zasloužil o prosperitu často bývalých francouzských kolonií a států v době přebytku cukru /kterého je teď nedostatek/. Nyní může vyhrát jackpot ve formě vysokých cen v době /jím zlividovaných/evropských kapacit a závislosti na /částečně "francouzské" třtině/. Z pohledu Francouzů ideální a skvělý ekonomický krok.

0/0
9.10.2012 11:01

Jolika

Re: napred problemy velkych automobilek

No a jsme u puvodniho problemu zpatky. Tohle vsechno by nemuselo byt, kdyby si Cesi drzeli v rukach to, co maji.

Ale kdyz se bud tuneleuje nebo prodava, vsechno je jedno, pak to takhle vypada. Nema smysl nad tim brecet, kdyz nebreci predevsim ten, kdo to z ruky dava.

0/0
9.10.2012 11:19

+Asterisk

njn

to jsou hnusně frncouzský auta. Jen to Rancho vypadá dobře

0/0
6.10.2012 13:50

zbiro

Re: njn

viděl jsi nejnovější koncept Peugeot? Superb je vedle něho jak Trabant vedle Ferrari. Nemusím francouzská auta, ale co se týká degnu, tak raději Francouz než unifikovaný nudný němec.

0/0
6.10.2012 14:34

PiPiiiiiK

Re: njn

1. je to koncept 2. srovnávat koncept se 4 letým hotovým automobilem fakt nejde.

0/0
6.10.2012 18:28

cernobila_televize

Re: njn

sice je to francouzka znacka, ale design jim delaji Italove...

A koncept je hodne diskutabilni, je to spise efektni a i prinos.

Vzpomente, jak potom byli lidi navic vzdycky nastvani, ze se nakonec ty vychytavky nedostaly do vyroby (to je priklad Skody), ale na zapade jsou zase lidi kriticti ke svym znackam.

0/0
6.10.2012 20:14

quagaar

tak to

je smutné:-(

0/0
6.10.2012 1:03

katano

Re: tak to

>>>>> není :-P

0/0
6.10.2012 12:57

katano

PRÝ slavná karosárna ..................

>>>>>>> jediná slavná karosárna kde se vyrábí více jak 110 let, je ta ve ŠKODA Mladá Boleslav, tečka.

      PS : dobrou noc :-P

0/0
6.10.2012 0:16

jimbo1

Re: PRÝ slavná karosárna ..................

Kdyz uz tak pobocka Nemecke karosarny ve skodovce mluvi cesky jenom delnici.

0/0
6.10.2012 1:13

chudejklukzvesnice

Re: PRÝ slavná karosárna ..................

Většina administrativních pracovníků v MB neumí německy. Co na to povíš?

0/0
6.10.2012 1:19

jimbo1

Re: PRÝ slavná karosárna ..................

A kolik snich rozhoduje o chodu fabriky ?

0/0
6.10.2012 1:28

kryton

Re: PRÝ slavná karosárna ..................

Sníh rozhoduje o tom, jestli si vezmeš kulicha...

+1/0
6.10.2012 7:28

cernobila_televize

Re: PRÝ slavná karosárna ..................

tak minimalne nakup, design a sef designer. Kulhanek mel taky vysokou pozici, nemyslite?

Jinak je celkem logicke, ze si ve firme drzite slovo, pokud ji vlastnite. Kdyby jste mel firmu, veril byste mistnim Americanum, Cinanum, Francouzum nebo si tam radeji dosadil vlastniho cloveka. Zapdnich firem, ktere maji na nejvyssi pozici sveho cloveka je vetsina.

0/0
6.10.2012 20:19

vikýř

Re: PRÝ slavná karosárna ..................

spíš polsky....

0/0
9.10.2012 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.