Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je čas přezouvání na zimní: test odhalil čtyři nebezpečné gumy

Německý autoklub ADAC otestoval téměř čtyřicet zimních pneumatik. Některé selhávaly na mokru, měly delší brzdnou dráhu, jiné nezvládly akvaplaning či zhoršily jízdní vlastnosti. Testovaly se pneumatiky na fabii a superb s octavií. Barumky se neztratily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ondy258

zimní pneu

V zimě na letních pneu bych to neriskoval,alespoň ne v oblasti kde bydlím. Sníh se tu drží poměrně dlouho a kolikrát cesty nikdo ani neprohrne, takže už mám doma nové continentaly a v pátek už jdu přezouvat. Škoda, že spousta lidí tohle neřeší a jezdí v zimě na letních a pak to vypadá,jak to vypadá :-/

Jinak pokud by někoho zajímaly i jiné testy než ty od adacu (které jsou snad všude),tak tady je odkaz http://www.axa-pneu.cz/test-zimnich-pneumatik-2012-casopisu-auto-motor-und-sport

0/0
23.10.2012 9:23

anahaqua

zimáky z áček

Dostal jsem zimáky od áček k autu a o víkendu je nahodím, snad budou v pohodě R^

0/0
22.10.2012 15:24

vrahoun11

Podminky pro pojištění hovoří jasně

dle nových podmínek stručně řečeno. Pokud máte auto pojištěné a budete účastník, nebo viník nehody v době od 1.11.do 31.3. musíte mít na vozidle zimní obutí. Pakliže ho nemáte ztratíte nárok na vyplacení pojistného.

Není k tomu co dodat. Zodpovědní nediskutují!!!

0/0
20.10.2012 7:32

neúplatný sudí

Telefonát

Idnes: Dobrý den, tady redakce Idnes. Barum: Dobrý den, co si přejete? Ides: Děláme test na zimní gumy a vy můžete být na 4-15 místě. Barum: Aha, a kolik stojí to čtvrté místo? Idnes: Tak 300 litrů. Barum: Dobrá, děkujeme za krásné 4. místo....

0/0
18.10.2012 15:30

KarelVrana

Chce to pořádný auto a offroad pneu a máte klid ;-)

Kupte si pořádněj teréňák (tím opravdu  nemyslím třeba Dacii Duster :D) a pořádný  offroad pneumatiky, nějaký špalky jako třeba TRUCK 2000 http://www.pneusoukup.cz/hledani/detail/protektor-205-70-r15-pneu-vranik-truck-2000-plus/15-palcu-12/ a přestane Vás štvát stav našich silnic, stejně tak už budete muset přezouvat jedině když pneu ojedete ;-)

0/0
16.10.2012 15:39

Pleshoun

Pro rozumbrady z diskuze...

Já docela chápu pražáky a lidi z nížin... oni si i když nasněží těch pár metrů kam potřebujou opatrně dojedou... ale berte prosím ohledy a nejezděte nevybavení do vyšších oblastí a míst, kde jsou táhlá stoupání... berte ohledy. Vy totiž chytře nakonec nasadíte řetězy, ale třeba autobus, který kvůli vám zastaví už se nikdy nerozjede...

Kdo tvrdí, že není žádný rozdíl mezi letní a zimní pneumatikou má buď shade 120 nebo jiný zadohrab s motorem vzadu, nebo nikdy nejezdil např. po jizerkách...

+5/0
15.10.2012 21:47

computer

Re: Pro rozumbrady z diskuze...

Ale my do hor na zimácích jezdíme. A kdo nejede a zapadne, tak ať dostane flastr. Na to vyhláška pamatuje. V čem je problém?

0/0
16.10.2012 16:46

pettyo

Re: Pro rozumbrady z diskuze...

V tom, že tomu autobusu ta pokuta prostě nepomůže.

0/0
17.10.2012 22:50

smeji.se.cenzorovi

Re: Pro rozumbrady z diskuze...

Nedojedou ani v Praze... Předloni jsem stál v Praze na Evropské asi tři hodiny v kopci - na ledovce tam stáli idi*ti na letních a to i když celý den předtím v médiích řešili, že ledovka bude... Doufám, že policajti letos nebudou šetřit pokutama až nějakýho šetřílka potkaj.R^

0/0
20.10.2012 12:27

sunysun

Re: Pro rozumbrady z diskuze...

Přesně z tohoto důvodu už mám přezuto na zimní pneumatiky. Každoročně na takové lidi narazím a i když bych kolikrát mohla jet, tak stejně musím čekat. Jako kdyby byla každoroční zima, sníh a ledovky nějakým překvapením.

U mě to letos vyhrály Goodyeary UG 8

0/0
24.10.2012 10:46

K44a29r91e66l 90B78a84r79t49a78k 9516431895856

To je pravda. Já mám starou 911T z r. 1972 a na letních. Žádný problém!

A víš proč, protože ho v zimě vůbec nepouštím z ložnice;-D Ještě by mi nastydl;-D

0/0
12.11.2012 20:22

b1s1t

Nebezpečné?

Jak velký je rozdíl v jízdních vlastnostech těch super nebezpečných zimních pneumatik oproti těm nejlepším nebo oproti dobrým letním pneumatikám?

Nějak mi pro takové silné tvrzení chybí doplňující údaj o tom, že jejich brzdná dráha na ledu je o 70% delší nebo že průjezd zatáčkou, kterou ty průměrné zvládnout jet 60 km/h zvládnou maximálně 20 km/h.

0/0
15.10.2012 21:23

Krabat77

Re: Nebezpečné?

Jedeš po vedlejšce krokem (5 km/h) k hlavní z kopce rozsolenym sněhem. Na leťákách skončíš na hlavní a někdo tě akorát nabere, protože ta hlavní je protažená a ostatní řidiči jezdí jak prasata. To samí se stane i na horších zimákách. Mě se něco podobnýho stalo, vzal jsem za ručku a volantem jsem to otočil do závěje a na  konec to dopadlo dobře, ale pár lidem se to nepovedlo.

A nebo když někdo přibrzdí s kopce na dobrejch zimákách a ten stěma horšíma nebo leťákama to za nim už nemá nárok dobrzdit. Taky jsem párkrát viděl. A to nemluvím o tom, když u nás hustě sněží na rychlostní silnici vedoucí do kopce. Tolik Pražáků se špatným obutím co tam blokuje provoz a nemůže se rozjet, to bych vám přál vidět.

+3/0
15.10.2012 21:46

Krabat77

Re: Nebezpečné?

R^!

0/0
15.10.2012 22:01

Krabat77

Re: Nebezpečné?

To mělo být o příspěvek výš :-)

0/0
15.10.2012 22:02

dinid

Přezujete na zimní gumy,

chováte se na zasněžené a kluzké silnici zodpovědně, dodržujete dopravní předpisy... A najednou to do vás flákne vymaštěnec řítící se na letňácích jako prase a jako správě tupý mistříček světíčka všech vah a kategorií je i do té rány přesvědčený, že on vše zvládne a zimní gumy nepotřebuje... Nezabili byste takového dbila hned u krajnice...?!:-/

+1/0
15.10.2012 21:14

radaumacher

Re: Přezujete na zimní gumy,

Ne, najal bych na to velkého muže kavkazského vzhledu se špatnou češtinou a silným ruským přízvukem.

0/0
15.10.2012 23:24

malý červ

Re: Přezujete na zimní gumy,

to se ti fakt stává a nebo máš takový představy, mě se to nestává, podobný představy mohou signalizovat počínající duševní poruchu

0/0
16.10.2012 6:57

medved_cz

Re: Přezujete na zimní gumy,

No důležité je si vzpomenout tuto skutečnost uvést do protokolu.

0/0
16.10.2012 9:26

computer

Re: Přezujete na zimní gumy,

Vymaštěnec do vás napálí i se zimními gumami. Tomu je to jedno. Tohle bych vůbec nerozlišoval.

0/0
16.10.2012 16:49

majorBorovicka

je čas nepřezouvání...

zimní gumy jsem nasadil už vloni ;-)

0/0
15.10.2012 20:24

Fair-Play

Re: je čas nepřezouvání...

Jasně, zákonem se docílilo toho, že mnoho lidí jezdí celoročně na zimních. Není to sice v pořádku ale je to naprosto pochopitelné.

0/0
15.10.2012 20:28

Bob-an

Re: je čas nepřezouvání...

POdle me to moc pochopitelne neni teda....

+1/0
15.10.2012 22:11

Agent-přisluhovač

Re: je čas nepřezouvání...

Když mají Felicii s ročním nájezdem 3-4 tisíce km, tak je to pochopitelné.

0/0
31.10.2012 10:38

Jardajar

Re: je čas nepřezouvání...

Jo, budu si ničit zimáky a jezdit za 8 litrů, jen abych si ušetřil tu hodinu práce při přezouvání.;-DRv

+2/0
15.10.2012 22:54

radaumacher

Re: je čas nepřezouvání...

Pochopitelné to není, protože si tito jedinci slavně koupí zimáky, které v létě vedra vyřídí a pak další zimu jezdi s gumou, která by nebyla dobrá ani jako obal na sešity.

0/0
15.10.2012 23:25

Fair-Play

Re: je čas nepřezouvání...

Nejspíš sem se špatně vyjádřil. Zimáky co mají 4 mm a méně dojedou v létě!! Aby se z toho tady někdo nepotento8-o

0/0
16.10.2012 11:39

Mr_Hypra

Re: je čas nepřezouvání...

Já jsem si koupil zimáky na kterejch ujedu 50tis km a pak je vyhazuju při 4mm vzorku. Jezdím s nima i přes léto a neni pravda že by ubejvaly rychlejc. Navíc tim, že nedám vydělat v pneuservisu za neustálý přezouvání tak si můžu dovolit vyhodit i pneumatiky se kterejma by se dalo jezdit i v létě až na vzorek 1,6mm. To už je totiž dost o hubu, bezpečnost souvisí s hloubkou vzorku a méně už s použitou směsí.

0/0
18.10.2012 20:30

Fair-Play

Ukázka výplachu mozků

reakce jedné paní když jsem jí tahal ze škarpy.."vždyť mám zimní gumy tak jak to, že mi to uklouzlo"   fakt, nekecám8-o, je do dva roky zpátky.

+1/0
15.10.2012 19:59

ztrewq

Re: Ukázka výplachu mozků

každoročne manželka konštatuje: na trabim i w353w sme nepotrebovali "extra" obutie na zimu a aj tak sme sa "nešmýkali", dnes máme zvlášť letné a zimné a na jazdných vlastnostiach to nepridalo a je jedno či felícia, p405, p207, ...

keď som bol celkom mladý a prišla skutočná zima, koňom sme ali na podkovy ostré štulpne a išlo sa, autobus tatra (horský) nepotreboval ani prehrnúť cestu po celonočnom snežení, ...

0/0
15.10.2012 20:40

Owneil

Re: Ukázka výplachu mozků

Úplná klasika ;-D "Mám zimní gumy tak se nemůže nic stát "

0/0
16.10.2012 12:14

pan pearson

Re: Ukázka výplachu mozků

Což ovšem není chyba pneumatik, ale blbce za volantem. :-(

0/0
16.10.2012 13:53

ODS čstější než Standův kříšťál

zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

ale dá se jezdit i s letníma, jen tomu musíte přizpůsobit jízdu víc než se zimákama.

Po pravdě, ty zimní pneumatiky a všechny možné brzdné systémy dodávají jistým individuiím na silnici pocit, že jim se stát nic nemůže a jezdí stejně prasácky jako v létě - výsledkem je, že vliv zimního obutí na nehodovst je zanedbatelný :-/

+1/0
15.10.2012 19:00

nepetr

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

Svatá pravdaR^. Jen bych se nechtěl s letníma dostat na sníh, ovladatelnost nulaRv

0/0
15.10.2012 19:04

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

to ano, vloni v říjnu nasněžilo a já nezatočil v jedný velmi pomalý zatáčce ;-D, až na trávě

0/0
15.10.2012 19:07

nepetr

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

Skončí li to jen vytlačením a úsměvem na rtu je to v pohodě, člověk má zkušenost a ví o čem mluví;-).

0/0
15.10.2012 19:09

littlemoon

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

Si jen říkám jak jsme dříve mohli bez zimáků jezdit ... Ve sněhu i na náledí v dešti i ve vedrech a furt stejné gumy na ráfkách :-/

0/0
15.10.2012 19:22

nepetr

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

Pneu před 20 lety a dnes byli o něčem jiném. Bydleli jsme v Beskydech měli Š105 a na OR 34 nikdy žádný problém. Na Bravurisech už bych se 105 jezdit na sněhu nechtěl:-/

0/0
15.10.2012 19:28

Fair-Play

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

OR 34 byla také celoroční guma ALL SEASON

0/0
15.10.2012 19:32

nepetr

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

To ano, aůe dnešní takzvané all season jsou k ničemu. Nejsou něco mezi letní a zimní spíš něco mezi novou letní a sjetou letní.

0/0
15.10.2012 19:40

Fair-Play

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

Ale jdi ty :-) Novou letní  a sjetou letní ;-D;-D

0/0
15.10.2012 19:42

nepetr

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

Už jsi někdy měl tu čest s celoroční pneu?

0/0
15.10.2012 23:35

martasex

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

V jo s Vredesteinama. Vydržely 3 sezóny, je pravda, že poslední sezóna v létě už byla na mokru o držku, ale jinak super.

0/0
16.10.2012 13:17

Hra11

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

Úplně jednoduše. Protože pneumatiky prodávané za totáče měli většinou univerzální dezén, který byl velmi členitý a většinou bohatě lamelovaný. Kdežto dnes, když dostanete nové auto s pneumatikami, které mají pouze pásový dezén sem tam s prořízlou lamelou, tak je nutné mít zimní pneumatiky. Protože ty letní jsou opravdu na sněhu špatné a jezdit s nimi v zimě je hazard, protože nevíte co vás cestou potká. Podívejte se schválně, který výrobce nabízí na letních pneumatikách dezén, který by se podobal OR6 na Barumkách či OR 36 na Matadorech. A podobně.

0/0
15.10.2012 19:33

ztrewq

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

ani to nie je presné - stačí sa pozrieť na dobové foto (jedno či predvojnové, povojnové, i predjarné) - všetko boli pozdĺžne vlnovky a je jedno či to bol BAťaRUbenaMatador, či sovietska (gaz m20), tatrovka H+Z.

0/0
15.10.2012 20:44

Hra11

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

To poslední M není náhodou MITAS?

0/0
16.10.2012 11:51

Krabat77

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

Tak možná někde v Práglu. Ale když přes noc nasněží na Liberecku, tak se do práce autem nedostaneš. Do kopce se nerozjedeš a z kopce nezabrzdíž.  Silničáři to stihnou protáhnout tak někdy před polednem, a když to rozsolej, tak je to ještě horší. Loni jsem měl starší no name zimáky a nebylo to nic moc. Nebezpečné i v rychlostech 20km/h. Takže podle mě nemáte pravdu.

0/0
15.10.2012 19:32

romank3

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

spis je to nezodpovedne.. kdyz umis ridit vis sice co si sam muzes dovolit, ale kdyz ti tam napr. nekdo skoci na prechodu rozdil poznas okamzite... a on taky

0/0
15.10.2012 19:52

sunysun

Re: zimní gumy jsou v zimě určitě lepší

http://www.axa-pneu.cz/nemecti-vedci-odhalili-inteligentni-pneumatiku-do-kazdeho-pocasi

Třeba se tohoto taky někdy dočkáme a nebude se muset řešit přezouvání a zimní pneumatiky. Otázkou jenom je,kal dlouho to bude trvat a kolik taková pneumatika bude stát :-)

0/0
24.10.2012 16:33

_xprim01_

Tady je test zimní vs letní

A ten rozdíl 20 % brzdné dráhy je opravdu směšný pro odůvodnění zákonné povinnosti.

http://www.autorevue.cz/na-zimu-se-letni-pneumatiky-nehodi-tema_2

0/0
15.10.2012 18:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.