Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault Trafic: parádní dodávka je zlobivý služebník

Trafic druhé generace nahradil na počátku třetího tisíciletí svého téměř 20letého předchůdce. Spolu se svými klony Opelem Vivaro a Nissanem Primastar je příkladem vysoce komfortní moderní dodávky. Škoda jen, že její odolnost a spolehlivost jsou stěží průměrné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.n

Jó - holt francouz !!

Po mnoha zkušenostech  ( a nejen mých ) francouzské auto už nikdy !!! .

.

Já osobně mám oktávku 1,9 tdi z roku 1998 a to auto prostě nedám - naprosto super .........na firmě máme Forda Tranzit - každý den na silnici - za 3 roky 210tis/km - to auto neví co je servis ................

.

Prostě mě nebaví poslouchat ty nářky frantíků , že mu odešlo čidlo , nebo ložisko , nebo lambda , nebo simering , nebo tlumič , nebo tryska , nebo hlava , nebo výfuk , nebo klakson , nebo ............. no kdo si takové auto může vlastně koupit ?;-D

+1/0
22.10.2012 6:23

ludra.hnida

rencek jako dodavka

tak do je dobry vtip :-D ani zadarmo!!!

0/0
21.10.2012 15:27

Nečasjennačas

Trafic je dodávka, kterou uznávám.

Po dálnici 150 km/h žádný problém, ani motor není nijak příliš hlučný.

0/0
20.10.2012 9:38

El-hréran

Nikdo rozumný

diesel dnes nekoupí-nemá-li naftu zdarma.Když spočítám prům.náklady na 150-200 tis.(výměna vstřiků,repase či výměna čerpadla,váhy,EGR,trable s hlavami a další)majitel nafťáku prodělá kalhoty natož aby ušetřil.Dokud byla nafta jakžtakž tzn bez ekosajrajtu a motory á la MB Piano či Peugot 1,8 a 1.9 byla situace opačná.

+2/0
17.10.2012 11:18

Paglia Orba

Re: Nikdo rozumný

:-) Můj starý Peugeot 205 1,9D. Koupil jsem ho v roce 1998 za 60t Kč, měl najeto 148t Km.

Počáteční investice do zprovoznění dle mé představy byla kolem 15t Kč. Když jsem ho v roce 2006 prodával, tak měl na tachometru 450T Km a kromě výfuku, destiček a olejů jsem do něj už nic neinvestoval.

To bylo auto.......

Dnes hledám nějaký zachovalejší kus, aby bylo zas čím jezdit do práce. Prodat ho, byla chyba.

0/0
17.10.2012 20:10

Roger Wilco - 4. reinkarnace

.

Já se chystám výhledově koupit Citroën Jumpy. Má tu někdo zkušenosti s ním?

0/0
17.10.2012 10:45

Paglia Orba

Re: .

Mám Fiat Scudo 140 a bez nejmenších problémů. Za 3 roky jediná závada a byl ve stejné výbavě o 90 000Kč levnější, než Citroen.

0/0
17.10.2012 11:16

václav xxl

Re: .

Pokud se k těmto autům člověk chová aspon trošku slušně, tak je to nezničitelný držák. Provozuje je známý a dle informací jen spotřebák a u jednoho ložisko v kole.

0/0
17.10.2012 19:40

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: .

Dík. :-)

0/0
18.10.2012 9:03

katano

nejlepší dodávka je ŠKODA ROOMSTER >>>>>

>>>>> s turbomotorem 1.2 TSI.

   PS : tečka :-P

0/0
16.10.2012 22:33

Paglia Orba

Re: nejlepší dodávka je ŠKODA ROOMSTER >>>>>

Král Trolů ... amen

PS : to je realita ;-D

+5/0
16.10.2012 23:08

ulkik

Zavádějící článek

Článek i přijde celkem zavádějící. Mám Vivaro z roku 2003 (najeto 200tis), a jezdí dobře. Jediné co se sype elektřina v autě, např. nejde spínač vnitřního osvětlení, nedávno přestal troubil kalkson, Ale motor a věci kolem drží, karoserie nerezne. A jezdí pěkně svižně, 160 km/h po dálnici není problém. Obecně, dodávky jsou o něco poruchovější než normální osobáky, ale že by to byla katastrofa v porovnání s VW Transporter, tak to ne, jsou to hodně podobná auta, kvalitou i výdrží. Stačí se podívat na testy ADAC.

+2/0
16.10.2012 20:22

taknevim

Ty auta jsou polámaný už jako nový. Osobní zkušenost (4 ks)

+3/0
16.10.2012 16:42

václav xxl

Re: Ty auta jsou polámaný už jako nový. Osobní zkušenost (4 ks)

pochybuji, že si někdy v životě řídil auto.Rv

+7/0
16.10.2012 18:54

taknevim

Re: Ty auta jsou polámaný už jako nový. Osobní zkušenost (4 ks)

Osobní zkušenost se čtyřmi kusy Renault Trafic. Jeden OK, tři vadné. Koupeno nové. Nic víc, nic míň.

+2/0
17.10.2012 9:58

return 1

Nissan

Původně kvalitní značka,je po spojení s Renaultem v kopru ;-(Rv Poslednï almery a primery to je tragedie! !!Rv;-€

+1/0
16.10.2012 15:10

Dewils1

Re: Nissan

jojo Almera do roku 2000 je nesmrtelný držák, jak k tomu přičuchl Renault tak to šlo do h..Rv

0/0
16.10.2012 16:04

PiPiiiiiK

Re: Nissan

Nissan? To je ten dacun ?;-D

0/0
16.10.2012 16:27

krtek 73

osobní zkušenost

mě vydržel motor 1,9 dCi přesně 143000km, Zdůraznuji že jsem kupoval nové auto, všechny pravidelné prohlídky jsem absolvoval v servisu Renault a nikdy jsem nenatankoval jinde než na Shellce.

V jednu chvíli mi praskl ventil, ten prorazil píst a hlavu, zničil žhav. svíčku a vstřikovač. Jenže nepochopitelně v tu samou chvíli odešlo vstřikovací čerpadlo a několik kilometrů po opravě jěště turbo a egr ventil.

Celková oprava stála 150000 Kč. Do té doby jsem jenom měnil žárovky.

Prostě auto s rytmem života.

0/0
16.10.2012 14:23

ajsmen

Re: osobní zkušenost

To bude asi tím, že tankujete na Shellce. Jejich nafta je předražené nic, zkuste třeba Benzinu, nebo tankujte v zahraničí, pokud můžete.

+3/0
16.10.2012 14:55

krtek 73

Re: osobní zkušenost

Tankování u Shell asi nebude chyba. Třeba nafta u statku někde v poli bude určitě daleko horší.

0/0
16.10.2012 16:10

václav xxl

Re: osobní zkušenost

benzina je nejhorší co může být, to je daleko lepší ta čerpačka ve vesnici, kde nafta nestojí v tanku, protože se prodává. Přitom dodavatelé jsou stejní s tím rozdílem, že u drahých pump jako je zrovna benzína dlouho leží.

0/0
16.10.2012 18:57

hurkadavid

Re: osobní zkušenost

Tak tohle je největší nesmysl, co tu dnes je. BENZINA má i obyčejnou naftu na vysoké úrovni, a to nemluvím o VERVA DIESEL 60. I když je VERVA o korunu dražší, vyplatí se kvůli nižší spotřebě. Při natankování na Benzině jede běžná motor o moc lépe než když se natankuje jinde.

0/0
16.10.2012 21:06

václav xxl

Re: osobní zkušenost

to je nesmysl většina čerpaček v čechách bere pohoné hmoty od čepra, takže jestli se ti zdá, že to jezdí lím než na nafta z dolní lhoty, tak je to nesmysl.Jestli to nebude tím, že u benziny nakoupíš odstáté pohoné hmoty, protože výtoč tam mají velmi malý.

0/0
16.10.2012 22:11

Rambo-x

Re: osobní zkušenost

Aneb pokrok nezastavíš,mě ta dnešním okem prastará pravěká hliníková škoda OHV na felicii slouží bez jediného problému už 270 000km....nikdy na motoru žádná závada,druhý rozvodový řetěz a několikátý termostat,jinak vůbec nic

Na motoru je prakticky neznatelné opotřebení,nevidím sebemenší důvod proč by neměl najet ještě třeba jednou stejné množství

Nechci se chlubit,jen jsem s tím chtěl poukázat,co znamená pokrok,nemusí být jen pokrok do předu,ale i pokrok dozadu kvůli ekologickým limitům EU a politice výrobců:-P

0/0
16.10.2012 18:38

ddo

Re: osobní zkušenost

OHV má rozvodový řetěz? Tam snad je vačková hřídel dole a na ventil se ten pohyb přenese pomocí takových jako tyček, ne?

0/0
16.10.2012 21:01

Rambo-x

Re: osobní zkušenost

Tam je to trošku jinak,od klikové hřídele,se přenáší pomocí řetězu pohyb na vačkovou hřídel,která je uložena hluboko v bloku motoru.........(rozvod má dvě kola,jedno na klikovce,druhé na vačce a mezi nimi je dvouřadý nedělený řetěz,prostě kolo na kolo,žádný napínák a nic podobného)......od vačky která je v bloku motoru,jdou dlouhá zdvihátka,která zvedají vahadla a vahadla tlačí na ventily a otevírají je(na vahadlech se manuálně seřizuje ventilová vůle)

http://www.samarins.com/glossary/ohv_engine.gif

Je to skoro to stejné,až na rozdíl že škoda motor má klikovou hřídel uloženou ve 3 ložiskách namísto v 5

0/0
16.10.2012 21:39

ježo

Re: osobní zkušenost

U Škodovky.Jinak existují řešení i bez řetězu,třeba Tatra,nebo všeobecně větší motory.Rozvody jsou řešeny skupinou zubatých kol.

0/0
20.10.2012 12:05

Rambo-x

Re: osobní zkušenost

To je možná asi až nejlepší řešení,on i řetěz se po hodně dlouhé době vytahá a musí se vyměnit......nevím proč,se to místo různých pochybných hydraulických napínáků a podobných volovin,nepoužívá-jedno ozubené kolo na klikovce,druhé na vačce a hotovo........nebo by to mohlo být řešeno jako dva setrvačníky,místo jednoho dva o poloviční váze,každý na jedné straně motoru,ten u rozvodů by byl ozubený a poháněl přímo vačky,a ten druhý by sloužil klasicky pro spojku.....jenže to by odpadl servisní interval s výměnou rozvodového řemene nebo řetězu

0/0
20.10.2012 22:18

dobredo

Re: osobní zkušenost

Stačilo napsat že auto v jednu chvíli šlo doi sr**ek

0/0
17.10.2012 14:25

machomen

Má ho kamarád

Traffica s 1.9 dCi má kamarád. Auto zvenku pěkný, vevnitř hromada levných pochybně slícovaných tvrdých a drnčících plastů. Jízda docela ok, ale nijak zvlášť živé auto to není.

Již od novoty měl několik závad na elektroinstalaci a vapálenou kopu žárovek, to je takový evergreen. Motoricky to auto zatím drží, ale najeto ještě nemá ani 80 tis km.

0/0
16.10.2012 13:42

PiPiiiiiK

Re: Má ho kamarád

1.9 dCi ... řídil jsem 5tikvalt (naprostá zoufalost) a 6ti kvalt (pouze zoufalost, ale oproti předchůdci se polepšil). Jen si nedovedu představit jak to ten motor při plném naložené (což se u dodávky očekává) zvládne

0/0
16.10.2012 14:22

zorro_rojo

Re: Má ho kamarád

Proc by nezvladl? Tedy.. uvazuji jen vykonove hledisko, nikoli spolehlivost.. :]

Socialisticke S 1203 nebo Barkasy mely pomer vykon/hmotnost daleko horsi a jezdily celkem dobre.. na tehdejsi pomery. Tenhle Renault je na tom v prumeru trikrat lepe.

(ale pokud je clanek pravdivy, tezko se v provozu dozije stejneho stari..)

0/0
16.10.2012 22:09

PiPiiiiiK

Re: Má ho kamarád

Samozřejmě se rozjede, ostatně u náklaďáku je výkon jaksi vedlejší. Mě spíš zajímala situace, kdy řidič naložené dodávky vjíždí na hlavní, kde je hustější provoz a navíc to musí rozjet ještě do kopce (nic neobvyklého).

Aby pak nezrychloval na tu devadesátku dalších 5km. Není to nic pěkného, obtěžuje to ostatní řidiče, kteří musejí zpomalit třeba na 40 (dost nebezpečné na rychlejší silnci) a ani pro řidiče té dodávky to nebude zrovna nejpříjemnější.

0/0
17.10.2012 11:29

zorro_rojo

Re: Má ho kamarád

Tak neprijemne (rozjezd na krizovatce s hustym provozem a jeste k tomu do kopce) to je.. vlastni zkusenost, prave s tim Barkasem, nalozeno neco pres tunu.. :]  Zrychlovani na 90 ale neni zas takovy problem, nehlede na to ze to je rychlost maximalni a nikdo nemuze nikoho nutit aby tak jezdil - zvlast pokud na to dotycne vozidlo nema.

A se zpomalenim na 40? Nebezpecne by to byt nemelo.. ale uznavam, ze spousta ridicu jedoucich po hlavni komunikaci se domniva, ze jim staci drzet maximalku a pak uz nemusi venovat pozornost nicemu.

0/0
19.10.2012 19:30

Mazlick

To si VW zaplatilo flame na Trafica ci co ? :-)

To jim Renault/Opel/Nissan tak moc lezou do zeli? Je fakt ze posledni dobou jsou tyhle dodavky videt vsude, ale to se za polovicni cenu oproti T5 se stejnou vybavou neda az tak moc divit. ;-)

Pokud to neni zaplaceny, nechapu proc to takhle agresivne srovnavaji prave s T5 - uplne mimo misu mi pripada odstavec 'Náhradní díly na Renault Trafic 2.0 dCi' - proc tam teda nedaji i ceny pro T5?

No kazdopadne, kdyby byly T5 aspon s polovny takovy nesmrtelny muly jako T4 nemeli by zapotrebi si platit takovyhle clanky....

+7/0
16.10.2012 11:46

_Xeon_

Re: To si VW zaplatilo flame na Trafica ci co ? :-)

;-DR^

+1/0
16.10.2012 12:50

Paglia Orba

Re: To si VW zaplatilo flame na Trafica ci co ? :-)

T5 je propadák a T6 na tom není o moc lépe. ;-)

A že tam není srovnání cen ??? To je logické, uT5 jsou ty ceny podstatně vyšší.

+3/0
16.10.2012 13:17

untrvasrman

uT5 jsou ty ceny podstatně vyšší.

to máte naprostou, ale opravdu naprostou pravdu;-D

0/0
16.10.2012 20:50

PiPiiiiiK

Při stěhování jsem najezdil cca 160km jako šofér a spolujezd

a horší sedačky jsem v životě neviděl. To je snad ještě horší jak vzadu ve fábii.

Byl jsem úplně rozlámanej a každej kilometr jsem se modlil ať už jsem v cíli. Trochu mi to přišlo jako dřevěná deska potažené látkou :-( Naprosto nechápu jak v tom někdo může celej den jezdit :-/

0/0
16.10.2012 9:48

Své dukáty věnuji na chudé psy

Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

dovolím si doplnění ke "spolehlivým" PD motorům (příspěvek níže týkající se viklajících se PD vstřikovačů): Tuhle drahou zkušenost s PD mohu bohužel potvrdit z zprvní ruky. Ještě bych dodal, že se netěsné vstřiky mohou  projevovat dvěma způsoby:

a) buď utíká nafta do oleje, čehož si málokdo všimne, když auto ze zkušenosti skoro nežere olej, tak ho kontrolujete tak po 5000, a pak je to samozřejmě mazec, když ho máte naředěný 1:3 naftou - to se vám zadře turb o a pěkně se rozlítne do celýho motoru

b) nebo jdou spaliny s naftou do vody, čehož si všimnete, protože se vám vzdouvá voda ve vyrovnávací nádobce, což se stalo naštěstí mně. Projevilo se to tak, že se rozsvítila kontrolka nízké hladiny chladicí kapaliny a když jsem otevřel motor, byla vyrovnávací nádobka narvaná až nahoru nad víčko.

Takže to jistila oprava za pár desítek tisíc a přísaha, že příští auta už budou jenom benzíny - sice vyšší spotřeba, ale nižší pořizovací náklady, nižší náklady na údržbu, a hlavně - nemají DPF!!!

+4/0
16.10.2012 9:25

Paglia Orba

Re: Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

R^

+1/0
16.10.2012 9:33

petrolhead

Re: Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

Myslím si, že původní problém je ve výměnách oleje po 30tkm, olej je po 20tis vyjetý a kyselý. Pokud se jede od začátku po 15 tisících, vstřikovače drží (vím o více "půlmilionových" motorech) - to ale NIKDO NEDĚLÁ, 90% lidí si tam nechá od technika nalejt drahý long-life svinstvo, takže ve výsledku platí PD nezaslouženě za nespolehlivý motor.

+1/0
16.10.2012 11:39

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

Zajímavé, vždycky jsem měnil olej po 15 tis., používal jsem jen nejlepší plně syntetické PD oleje, a přesto...

+1/0
16.10.2012 17:26

forticek

Re: Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

Jojo benzín do dodávky ;-D

0/0
16.10.2012 9:37

Paglia Orba

Re: Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

Ale on píše o PD motorech od WV a ty jsou nejen v dodávkách. ;-)

+2/0
16.10.2012 9:40

forticek

Re: Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

1.9 TDI PD 77kW je jeden z nejdoporučovanějších motorů pro všechny ojetiny jako nejspolehlivější diesel. Že jemu něco odešlo z toho se nedá dělat žádnej větší závěr.

+1/0
16.10.2012 9:44

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

O PD motorech je tenhle probém obecně známý. Je to prostě trapná konstrukční chyba, kdy je vstřikovač upevněný pouze na jedné straně pouze jedním šroubem a v důsledku toho se viklá a vydře drážky do hlavy, čímž vznikne netěsnost. Má to každý motor, je jen otázka, v jaké míře se to projeví. Problém nastane i tehdy, když třeba sundáš hlavu kvůli přetěsnění nebo z jiného důvodu - pak zjistíš, že ty vsřikovače už nedotěsníš a můžeš jít hledat jinou hlavu na vrakáči za 10 tisíc, která nebude TOLIK vylítaná, nebo koupíš novou za 40 ...

+1/0
16.10.2012 9:49

Paglia Orba

Re: Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

A u motoru 2,0 to bylo vyřešeno tak, že tam jsou sice šrouby dva, ale mají průměr 5mm a jsou dlouhé cca 15cm. Takže se ten vstřikovač kolíbe úplně stejně, jako u staré 1,9.

Jediný rozdíl je v tom, že se kolíbe v hlavě, která je děravá jak ementál a není tam téměř žádný materiál. Když se pak ta díra vyšmatlá, tak se musí hlava vyhodit, protože nejde vyvložkovat, jak je to možné u 1,9.

+1/0
16.10.2012 9:56

machomen

Re: Aniž bych chtěl dělat reklamu Renaultu (jsou to šitky),

Nová hlava nestojí ani 30 tis. ;-)

0/0
16.10.2012 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.