Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes nechce používat ekologickou náplň v klimatizacích, může být nebezpečná

Automobilka Mercedes-Benz provádí v USA neobvyklou svolávací akci. Do servisů musí některé modely SL, a to kvůli chladicí náplni v klimatizaci. Je sice ekologická, ale může být nebezpečná při havárii. Mercedes je v tom nevinně, ekologické chladivo vyžadují evropské předpisy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MychalB.

Sice po nehodě máte větší pravděpodobnost uhoření,

ale budete umírat s vědomím, že jste nepřispěli k použití náplně přispívající k tvorbě skleníkových plynů.

Thank you, EU :-P

0/0
17.10.2012 10:40

honzasl

Tak, přidávám si do seznamu...

- bezolovnaté pájení

- zákaz NiCD baterií

- biosložky v benzínu a naftě

- žárovky

- SmartGrids...........

0/0
17.10.2012 7:21

solimPC

Re: Tak, přidávám si do seznamu...

Jelikož úředníků EU je víc než červených krvinek v lidském organismu a každý potřebuje občas prokázat svou nepostradatelnost vymyšlení nějakého blábolu, nařízení či zákazu, bude se váš seznam ještě dlouho a hodně rozšiřovat :-(

+1/0
17.10.2012 15:39

já George XVII

cena?

jsem něco zaslechl o tom, že to nové chladivo je cca 3x dražší než klasika R-134a, hlavně kvůli licenčním poplatkům firem DuPont a Honeywell. A možná i kvůli tomu, že někomu z EU proudí do kapsy nějaká hezkoučká sumička. ;-O

0/0
17.10.2012 1:57

solimPC

Re: cena?

...si jen říkám, jestli se úředníci EU rychle učí od našich nebo naši od nich. Každopádně odklánění je nejspíš nesmtelné a bují všude :-/

0/0
17.10.2012 15:40

vipeeer8

Evropská komise

Kam náš to ekopošuci zaštítění EU až dovedou?

0/0
16.10.2012 15:58

solimPC

Re: Evropská komise

Kam? To snad víte, ne? V televizi se to místo nahrazuje pípnutím ;-)

0/0
17.10.2012 15:42

Antikodex

R1234yf je extrémně nebezpečná

Idnes neuvádí, že při tom požáru se R1234yf mění na kyselinu fluorovodíkovou. Ta je velmi žíravá. Silně leptá kůži, oči a zažívací ústrojí. Proniká přes kůži až ke kostem a způsobuje dekalcifikaci. Zředěné roztoky (do 20 %) mohou způsobovat závažná poleptání, roztoky nad 40 % silnou bolest a poškození kůže. Vdechování plicní edém a bronchopneumonii. Byl hlášen smrtelný případ expozice 9 - 10 % povrchu těla 70% kyselině fluorovodíkové. A tohle teď díky €U budeme mít povinně v autech.

0/0
16.10.2012 13:01

Dusan321

Re: R1234yf je extrémně nebezpečná

Jenze k nicemu z popisovaneho nemuze pri nehode dojit. To byste se tou kyselinou musel polit, jeji koncentrace v dymu pri pozaru bude takova, ze bude vyrazne mene nebezpecna nez ostatni bezne slozky dymu.

0/0
16.10.2012 13:33

Antikodex

Re: R1234yf je extrémně nebezpečná

Myslíte? Obávám se, že opravdový důvod výměny té náplně u Mercedesu je právě v riziku tvorby jedovatého fluorovodíku. Autotip před nedávnem udělal experiment, při němž vystavil plynnému fluorovodíku vepřovou hlavu. za pár minut z ní byl černý škvarek, který musel putovat do kontejneru na vysoce toxický odpad.

0/0
16.10.2012 13:36

Dusan321

Re: R1234yf je extrémně nebezpečná

Jenze horenim auta nevznikne plynny fluorovodik, vznikne smes oxidu uhliciteho, uhelnateho, vodni pary se stopovymi mnozstvimi fluorovodiku a ruznymi uhlovodiky. Jako pri kazdem nedokonalem horeni.

0/0
16.10.2012 13:44

Antikodex

Re: R1234yf je extrémně nebezpečná

Fluorovodík vznikne z R1234yf, pokud je vystavena vysoké teplotě (např. rozpálenému motoru nebo hořícímu okolí místa, odkud uniká z potrubí). Mimo jiné to znamená, že hasiči budou muset vyjíždět ke každému požáru auta stejně vybaveni jako při havárii v chemické továrně.

0/0
16.10.2012 13:47

809.KocuR

Re: R1234yf je extrémně nebezpečná

Kolik toho flourovodíku je v jedné náplni? 10 mg nebo 0,1 kg? Radši si to najdu. DE wiki uvádí koncentraci 6,7 až 11,7 %. Teplota varu -30°C a teplota samovolného vzplanutí je 400 °C. Takže tady máme něco, co lze udržet kapalné pouze pod tlakem a pokud se to dostane k výfukovému potrubí, tak to blafne a výsledkem budou páry silné kyseliny.

To už fakt raději ten potravinářský plyn ze sodovek, ten nehoří - naopak má hasící účinky.

+1/0
16.10.2012 18:37

Lotus III.

MERCEDESEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>

>>>>>> Katano by si koupil POUSE ŚKODU RŮMSTR!

PS. - to je HALUCINACE :-P

+2/0
16.10.2012 12:29

mahony3307

Re: MERCEDESEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>

Ne ne Katano teď k Renaultu Sabbu a kdoví čemu všemu ještě,plánuje koupit Mazdu 6 ;-) Já bych chtěl mít byt tak velkej jako on má garáž ;-D

0/0
16.10.2012 13:01

peKom

Re: MERCEDESEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>

Máš pravdu, Saaba už má předobjednaného skoro rok;-(

0/0
16.10.2012 13:09

I Shot the Devil

Re: MERCEDESEM tam a VLAKEM zpátky >>>>>>

kdepák,minule vysvětlil,že mu(posledního vyrobeného Saaba v únoru) ho nedodali a nyní se jeho právník soudí o složenou zálohu.... a já mu to věřím;-D

0/0
17.10.2012 18:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.