Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Trh s auty v Evropě je u dna. Někdo nepřežije, říkají automobilky

Některé evropské automobilky mají asi opravdu na kahánku. Volkswagen, který doteď působil, že se ho krize prodejů netýká, omezuje výrobu passatů. Renault volá o pomoc. A oslabený Opel chce spolupracovat s churavějícím PSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jozxyqk

jinak k těm cenám aut

teď je průměrná hrubá mzda nějakých 24 626 Kč, v roce 2001 byla cca 14 378 Kč, srovnejte jaké auto a za kolik jste si tehdy mohli koupit, Felicie v roce 2001 stála nějakých 300tis., dneska když lidi vydělávají o dost tisíc víc (sice jsou i vyšší životní náklady), tak si stěžují, že kupují Fábie v lepší výbavě za 300tis. a nebo Oktávky v základní výbavě za 350tis., ale přitom kupují o třídy vyšší auta než které se prodávali tehdy (je pravda že kvalita Felicie až na plechařinu je úplně někde jinde než současných Fábií a Oktávií, lepší na Felici, ale to samozřejmě taky souvisí s prodejní cenou) a samozřejmě s cenou souvisí i další věci, protože výrobci musí kupovat nejlevnější díly v Číně za 1Kč místo 3Kč za díl vyrobený v ČR...no a tak je to dokola, protože lidi nemají práci a tak nemůžou kupovat dražší auta a kupují to nejlevnější co je....a tak dál a dál.....dřív by Felicie stála 21 platů, dneska Fábie vyjde na 12 platů ;)

0/0
22.10.2012 17:48

čita

Renault volá o pomoc ?

Mám s ním něco  málo společného.Požadavky na kvalitu jako kdyby vyráběl Lamborghini,v množství podstatně vyšším a plat,za který by v zemi západně od nás možná uklízeli záchody.Něco je tady špatně:-/

0/0
22.10.2012 7:58

Jozxyqk

Re: Renault volá o pomoc ?

požadavky na kvalitu možná, ale kvalita? ono to auto bez problému vydrží 100tis. km, ale pak je lepší ho vyhodit než opravovat, protože opravy jsou díky "jednoduché" montáži na lince o dost složitější ;-)

kolik bude další hranice, kterou budou chtít překonat? už dokázali, že se dá "vyrobit" auto za 100tis. (sice při financování leasingem), ale dá, kolik bude další částka 50tis. ;-D

0/0
22.10.2012 17:29

pavel.n

Hezký - zatlačil jsem slzu .........

Tož tedy nevím, proč jsem si zase jinde přečetl , kolik miliard tady VW vydělává ..........

..... napište také o otrockých podmínkách dělníků , kteří ve 12 ti hodinových turnusech 365 dní v roce za minimální mzdu vyrábějí díly pro auťáky - tihle dělníci vyrábějí něco , co si nikdy nekoupí - tak potom ať automobilky nebrečí !

+1/0
22.10.2012 6:44

burden

v USA jsou auta levnější

To samé auto, nad jehož cenou v Evropě brečí neb museli slevit o 10% vyvážejí do USA a prodávají za POLOVIČKU. Kdy jsem se ptal PROČ? bylo mi řečeno, že za víc by to auto v USA neprodali. Problém je v tom, kdo zaplatí ten příšerně drahý vývoj. Smontovat auto stojí pár korun - zhruba polovičku prodejní ceny (v Evropě). Zbytek je za vývoj, zisk a podobně. Takže Evropští zákazníci platili v ceně kompletně vývoj (byli ochotni platit za auto nehorázné ceny) a do USA a zbytku světa se prodávaly vozy za cenu montáže plus minimální zisk, tedy za cca dvě třetiny Evropských cen. No a teď najednou Evropan nechce platit předražený výrobek a prodejci pláčou nad ztrátou "cenové disciplíny". To jako Evropan vítám, ale otázku, kdo teď zaplatí automobilkám vývoj to neodpoví. Uvidíme. Totéž se stalo s letenkami v nedávné minulosti. Letenka New York Praha a zpět stála polovičku toho, co letenka Praha New York a zpět, neb v Evropě BYLO ZVYKEM že letenky jsou drahý. To už neplatí. Snad budou auta následova

0/0
21.10.2012 6:13

mi_golem

Re: v USA jsou auta levnější

Ano , je to tak. Typickým příkladem Toyota Prius(Hybrid).  U nás se prodávala za 900.000. V USA to samé za 25.000 $.  Lidi u nás musí čelit vysokým nákladům za elektřinu,plyn, pohonné hmoty, nízké platy, a vysoké daně. Podobně i v Evropě. Takže krize na trhu aut je nevyhnutelná.  Největší legrace je, jak třeba u KIA lákají na 7 letou záruku. Víte , co to znamená ? Znamená to jediné, že budete muset jezdit 7 let na garanční prohlídky, které jako obvykle jsou za přemrštěné ceny.  První 3 roky se na většině aut až tak nic moc neděje, vysolíte 3x 5-10000 za garanční prohlídky a pak tam přestanete jezdit úplně a buď si údržbu provedete třeba i sami a nebo si necháte provést prohlídku kdekoliv jinde v nějakém servisu. Značkové servisy, alespoň to, co jsem sám zažil, zvládají sotva úkony, které jsou stanoveny garančními prohlídkami.

0/0
22.10.2012 16:07

GiGiD

a jéje

20 let vydělávají několik desítek miliard ročně a když vidí že by 2 roky měli výrobu dotovat tak jsou z toho na prášky. Přitom si za ty roky napumpovali firemní účty dost na to aby se tohle ustálo. Nebo hold do toho jako normalní člověk nevidím...:-/

0/0
20.10.2012 13:35

Antikodex

A do toho si na Slovensku zavedou daň z registrace

Odstupňovanou progresivně dle výkonu. To jim Kia a VW opravdu poděkují:-P

+1/0
18.10.2012 16:02

Barbucha_the_bearspook

Re: A do toho si na Slovensku zavedou daň z registrace

Kia vyrábí něco výkonného?

+2/0
18.10.2012 21:51

T76o68m33á30š 40N10e48u20g61e77b56a16u86e28r 1415154629381

Vyrabi!!! 1.6 GDi/99kw/ 1.6CRDi /94kw/....vykonny motory 4 valcovy,ne ty 3 valcovy pokusy 1.2 co cpou do Rapida bez vybavy za 300.000!!!Pokud nesledujete to o cem pisete

tak to nepiste!Napr.nova KIA CEED SW...skvele vybaveny auto.Vybavě ktera je u KIA CEED v zakladu se muze Rapidu jen zdat.

Presne jak se zlepsuje kvalita jihokorejskych filmu ,se zlepsuje kvalita korejskych vozu!!!

0/0
14.11.2012 12:15

Antikodex

Tenhle propad v €U byl pouze odložen šrotovným

Jinak by nastal mnohem dříve.:-/

+1/0
18.10.2012 16:00

oprasnik

naučte se číst LUPO

že automobilka nečeká v příštím roce dvou oživení na evropském trhu.

Jak mi toto vysvětlíte LUPO;-€

0/0
18.10.2012 8:50

macarát

Žádný strom neroste do nebe

a platí to i  o automobilovém průmyslu.

+1/0
18.10.2012 8:43

jisi258

Dojemne

jak se PSA stara o automobilky, aby nekrachly. Pritom Peugeot s Citroenem zkrachuji do roka a do dne, Opel to mozna ustoji diky Jizni Americe a Chevroletu (pro nezasvecene, je to byvale korejske Daewoo).  Vzpominate na hybrid Opel Ampera, car of the year ? Cekam kazdym dnem, kdy ho zahrabou do zumpy pro nezajem.

Pak je tu Rencek, ktery nepadne, i kdyby delnici ve Francii stavkovali 5 dnu v tydnu 12 mesicu v roce. Blbci delnici z Dacie v Rumunsku a Maroku to zaplati.

Pak tu je Fiat, ktery krizi projde, ovsem za cenu toho, ze se omezi jen na miniauta a byvala slava Lancie a Alfy Romeo se stanou vycpanymi mrtvolami ve skrini. Pak tu mame BMW, ktere kvuli downsizingu dela "sportovni" trivalce a dvouvalce (asi puvodem ze svych motorek), vecny Mercedes, VW, ktereho nepolozi ani zdrbane motory TSI s rozvody z blata a pak ... Hyundai a Kia, ktere rostou mezirocne v dvojcifernych cislech. Vsak to ti blbi Cesi a Slovaci za par supu vyrobi.. podobna story jak Rumuni a Marocane..

0/0
18.10.2012 8:36

3D-thoughtcrime

Re: Dojemne

siutace je mnohem slozitejsi : treba znacka OPEL se prodava pouze v Evrope a ma zisky pouze odsud - zbytek sveta ( s vyjimkou Japonska ) dostava auta pod znackou Vauxhall, Holden a Chevrolet.  Z tech ale nema zisk Opel, ale pouze GM. Tvrdi se, ze kdyby GM povolila Opelu prodej celosvetove, pak by Opel vubec nemel financni problemy.  Bohuzel GM vi, ze Opela potrebuje pro vyvoj malych aut, protoze o tech GM nema ani paru, a tak Opla dusi a nehodla prodat.....

0/0
18.10.2012 9:56

jisi258

Re: Dojemne

Opel udelal mozna docela slusnou Insignii, ktera generovala zisk (maly sice, ale porad zisk) ale pak to naprosto zabil Amperou, ktera je takovy financni pruser, ze by to Insignie nesplatila ani za 50 let prodeje.

Osobne Vauxhall v Anglii neni taky zadne terno,  australsky Holden je neco jako ceska Skoda... velky podil na trhu, protoze ho tam povazuji za domaci znacku, ale na jak dlouho... technicky nemuze konkurovat Japoncum.

No a o Chevroletu uz jsem mluvil, to mi pripomina ceskeho Rapida -vykradene Polo riznute komponenty pamatujicimi pracloveka Janecka. Stejne to je tak s chevy Cruze (globalne uspesny model) na technice vykradene Astry ... kdyz to teda zjednodusim.

S takovymi auty Opel nema sanci uspet, respektive na narocnem evropskem trhu skonci.

Ted vyplivl do sveta "stylovku" Adam, ktera ma dost dobre naslapnuto na dalsi propadak.. predrazeny krap s mizernou technikou. Trochu mi to pripomina zoufale snahy Renaultu dohanet technicke nedostatky brutalnim designem.

0/0
18.10.2012 11:43

3D-thoughtcrime

Re: Dojemne

Astra se vyrabi uz ve 4. generaci, Zafira ve 3. generaci. Navic Astra je nastupce Kadetta cili Opel uz par let vyrabi auta.Ono je asi taky otazka, co dovoli panove z GM v Opelu vyvijet a vyrabet, protoze evropsky trh je pro GM pouze okrajovka.

0/0
18.10.2012 12:26

jisi258

Re: Dojemne

jj. to je jedno s druhym, ja se GM nedivim, ze jim toho moc nedovoli, kdyz jsou u Opla dlouhodobe ve ztrate. Ktery byl posledni opravdu komercne veleuspesny Opel... Kadett ?

To uz je ale hodne hodne davno. :-(

0/0
18.10.2012 14:13

bobomyl

Všechno se bude vyrábět v Číně a okolí

kde se pracuje za hrst rýže.To je totiž ta neviditelná ruka trhu která vše řídí tak jak o tom mluví Václav Klaus..

0/0
18.10.2012 5:30

jisi258

Re: Všechno se bude vyrábět v Číně a okolí

vsak ono se uz to vsechno v cine vyrabi.. vicemene.

Podivej se, ktera auta jsou nejprodavanejsi v celosvetovem meritku.

Corolla, Elantra a Wuling

same sikmooke znacky, japonec, korejec a cinan.

0/0
18.10.2012 8:39

venca777

Re: Všechno se bude vyrábět v Číně a okolí

No jo, ono se to jednou vse vyrovna. Uz ted se nevyplati nekterym firmam (nejen v automotiv) vyrabet v Cine,

protoze je draha logostika, doprava atd ... Rika se, ze do 5 let se uz nevyplati v cine vyrabet to, co se tam neproda.

Proto cinani kupuji firmy ve svete...

0/0
18.10.2012 13:07

Centurion

Tak, teď je ta vhodná chvíle,

aby si odborová organizace zaměstnanců Škody řekla o vyšší platy.

+6/0
18.10.2012 0:00

pavel.n

Re: Tak, teď je ta vhodná chvíle,

to že nic nevíš nemusíš troubit do celého světa veřejně ...........

.

Kolik si vydělá dělník ve Škoda - 1000 eur - kolik si vydělá dělník u VW - 3200eur ............ pokud v tom nevidíš rozdíl , tak diskuse s tebou je ztráta času  RvRv

0/0
22.10.2012 6:35

Jozxyqk

Re: Tak, teď je ta vhodná chvíle,

kolik si vydělá normální člověk v ČR a kolik v Německu, tohle taky musíte srovnávat...jinak ano, rozdíl to je, ale pokud budou lidi volit, tak jak volí teď a ještě k tomu nechodí k volbám, tak ten rozdíl bude ještě větší a to netvrdím, že ODS, TOP09 je nějaká výhra, ale ČSSD a KSČM taky ne ;-)

0/0
22.10.2012 17:26

marky24

Krize

Čistý zisk automobilky Renault v prvním pololetí klesl o 37 procent na 786 milionů eur (20 miliard Kč) kvůli slabé poptávce v Evropě. Tržby se snížily zhruba o procento na necelých 21 miliard eur.

tomu se rika krize, ... 20mld zisk a sef Renauktu strasi ze automobilka nemusi v soucasne podobe brzy existovat.

Zadna krize neni, je tady jen nenazranost a rozezranost vsech ....

0/0
17.10.2012 23:34

jisi258

Re: Krize

zapomina na jeden maly detail, uvedeni jednoho priblbleho modelu auta do vyroby stoji miliardu euro. 700 milionu eur je v automobilove branzi uplne prd do sumavskych hvozdu.

A renault nejsou jen auta, ale taky nakladaky atd, s takovym ziskem se potaceji na okraji propasti.

0/0
18.10.2012 8:41

Barbucha_the_bearspook

Re: Krize

Zdá sem že Renault skončí jako montážní fabrika Nissanu, bude dělat Datsun.

0/0
18.10.2012 21:51

jishii

nerozumim

muze mi nekdo tedy vysvetlit tohle? http://auto.aktualne.centrum.cz/novinky-a-recenze/clanek.phtml?id=738064#

0/0
17.10.2012 22:19

narath

Re: nerozumim

Nejvíce loni firma rostla v Rusku, kde zvýšila prodej o 63 procent na 74 tisíc vozů. V Indii vzrostly prodeje o polovinu na 30 tisíc vozů, více než pětinového růstu dosáhla společnost v Číně a východní Evropě.

0/0
17.10.2012 22:21

superkutil

Taky mi nepřipadá, že 11% pokles prodeje firmu položí.

Prostě jen šéfové už nebudou mít tak obrovské zisky a auta konečně budou za rozumnou cenu. ;-D

+2/0
17.10.2012 22:14

narath

Re: Taky mi nepřipadá, že 11% pokles prodeje firmu položí.

Trochu se snizi platy a propusti par procent zbytecnych zamestnancu, vypovi se kontrakty externim dodavatelum... pokles poptavky ma dopad i na vyvoj naseho HDP (pokud skoda nenajde odbyt jinde).

0/0
17.10.2012 22:20

superkutil

Re: Taky mi nepřipadá, že 11% pokles prodeje firmu položí.

No jasně, protože majitelé a manažeři si platy nesníží. Vždy se vše řeší snížením režijních nákladů a platy dělníků jsou první na řadě. To že subdodavatelé jedou s minimálním ziskem je jejich blbost. A zrovna Škodovce se pořád daří dobře. A navíc dobře expandují do Číny.

0/0
17.10.2012 22:27

narath

Re: Taky mi nepřipadá, že 11% pokles prodeje firmu položí.

Alespoň v jedné věci máte pravdu - majitelé si plat opravdu nesníží :-)

+2/0
17.10.2012 22:30

JeFFik

Re: Taky mi nepřipadá, že 11% pokles prodeje firmu položí.

mno to jsou jednoduché počty: když firma vyrobí za 100 milionů zboží vše prodá a má cca10 procentní zisk tak má zisk 10 milionu. Když prodeje klesnou o 11% má ztrátu -1milion a je v ři.ti . Výpočty jsou poněkud zjednodušeny ale tak nějak to funguje. 10% (a menší) zisky jsou ve velkovýrobě mnohem běžnější než extrémní marže Applu, ty jsou zcela výjimečné.

0/0
17.10.2012 23:06

Plyšák Hubert

Re: Taky mi nepřipadá, že 11% pokles prodeje firmu položí.

Cos měl z matiky? ;-D

+2/0
17.10.2012 23:25

pettyo

Re: Taky mi nepřipadá, že 11% pokles prodeje firmu položí.

Pokud je ten pokles meziroční tak má v kase těch 10 mega zisku a tu ztrátu z toho v pohodě zacvaká. A to už nemluvim o tom že pokud má ta firma 100 mega obrat tak má hromadu jiných nástrojů jak to dostat zpátky do černých čísel.

0/0
18.10.2012 0:09

buvolx

Renault ma za pul roku

Cisty zisk 20 ´iliard a tomu rika automobilka krize??????? Co to ku...va je?

+1/0
17.10.2012 21:47

Frantizsekk

Velky oci

Kazda automobilka ma cely portfolio modelu a hleda skulinky na trhu. Francouzi a italove bankrotujou, ale museji nabizet hromadu modelu. Chce to zdrave zestihlit automobilky, nabidnout 3-4 modely, ktere se prodavaji a hotovo

0/0
17.10.2012 21:12

fredie_b

No to je dobrej blábol!

...Podle informací iDNES.cz má dealer na autě velikosti Fordu Fiesta v Česku výdělek kolem pěti set korun....

Páni redaktoři, to snad ani nemůžete myslet vážně! Pětikilo na autě, když zaplatí jenom energie v baráku, kde prodává, je na nule. Tomu fakt věřím.

0/0
17.10.2012 20:56

entony13

Re: No to je dobrej blábol!

u Forda se nedivím...... někdo asi umí prodávat lépe než Ford, Fiat, Opel a PSA....čím víc prodají, tím mají větší škodu

0/0
17.10.2012 21:03

superkutil

Re: No to je dobrej blábol!

Hodně prodejců žije ze servisu. Ale prodej může to být na autě třeba jen 10tis.Kč.

0/0
17.10.2012 22:18

JeFFik

Re: No to je dobrej blábol!

což je 20x více než uvedených 500....

0/0
17.10.2012 23:09

Plyšák Hubert

Re: No to je dobrej blábol!

Může to být i nula, žádný blábol to není. U malých aut smutná realita...

0/0
17.10.2012 23:24

nepetr

Je na čase

Zbavit se slabých. V přírodě to tak funguje normálně a spolehlivě. Slabý může ostatní připravit i o život. Na světě není místo pro příživníky a ve světové ekonomice to platí dvojnásob. Co se týče PSA kráčeli k tomuto závěru takových 10 let a očividně úspěšně. Posledním důkazem byla nová 508. Ono je hzeké hrát si na červený kříž, ale důležitější je vykazovat s prodeji i zisky!!

0/0
17.10.2012 20:40

D.E.S

Re: Je na čase

přesně tak a proto je potřeba přesunout výrobu aut do číny ..

0/0
17.10.2012 20:50

nepetr

Re: Je na čase

A proč prosím tě?;-D

0/0
17.10.2012 20:51

D.E.S

Re: Je na čase

a jak se chceš zbavit těch slabých ?

0/0
17.10.2012 20:56

nepetr

Re: Je na čase

Slabí si pomůžou sami, nevím co s tím má společného vyrábět v Číně... Co se týče kvality zpracování by to vybraným mohlo naopak pomoct.

0/0
17.10.2012 20:58

drsňák

konec

Seat, Fiat, Peugeot, Opel.

0/0
17.10.2012 20:39

janfort

Re: konec

blbost.

0/0
17.10.2012 20:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.