- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
teď je průměrná hrubá mzda nějakých 24 626 Kč, v roce 2001 byla cca 14 378 Kč, srovnejte jaké auto a za kolik jste si tehdy mohli koupit, Felicie v roce 2001 stála nějakých 300tis., dneska když lidi vydělávají o dost tisíc víc (sice jsou i vyšší životní náklady), tak si stěžují, že kupují Fábie v lepší výbavě za 300tis. a nebo Oktávky v základní výbavě za 350tis., ale přitom kupují o třídy vyšší auta než které se prodávali tehdy (je pravda že kvalita Felicie až na plechařinu je úplně někde jinde než současných Fábií a Oktávií, lepší na Felici, ale to samozřejmě taky souvisí s prodejní cenou) a samozřejmě s cenou souvisí i další věci, protože výrobci musí kupovat nejlevnější díly v Číně za 1Kč místo 3Kč za díl vyrobený v ČR...no a tak je to dokola, protože lidi nemají práci a tak nemůžou kupovat dražší auta a kupují to nejlevnější co je....a tak dál a dál.....dřív by Felicie stála 21 platů, dneska Fábie vyjde na 12 platů ;)
Mám s ním něco málo společného.Požadavky na kvalitu jako kdyby vyráběl Lamborghini,v množství podstatně vyšším a plat,za který by v zemi západně od nás možná uklízeli záchody.Něco je tady špatně
požadavky na kvalitu možná, ale kvalita? ono to auto bez problému vydrží 100tis. km, ale pak je lepší ho vyhodit než opravovat, protože opravy jsou díky "jednoduché" montáži na lince o dost složitější
kolik bude další hranice, kterou budou chtít překonat? už dokázali, že se dá "vyrobit" auto za 100tis. (sice při financování leasingem), ale dá, kolik bude další částka 50tis.
Tož tedy nevím, proč jsem si zase jinde přečetl , kolik miliard tady VW vydělává ..........
..... napište také o otrockých podmínkách dělníků , kteří ve 12 ti hodinových turnusech 365 dní v roce za minimální mzdu vyrábějí díly pro auťáky - tihle dělníci vyrábějí něco , co si nikdy nekoupí - tak potom ať automobilky nebrečí
To samé auto, nad jehož cenou v Evropě brečí neb museli slevit o 10% vyvážejí do USA a prodávají za POLOVIČKU. Kdy jsem se ptal PROČ? bylo mi řečeno, že za víc by to auto v USA neprodali. Problém je v tom, kdo zaplatí ten příšerně drahý vývoj. Smontovat auto stojí pár korun - zhruba polovičku prodejní ceny (v Evropě). Zbytek je za vývoj, zisk a podobně. Takže Evropští zákazníci platili v ceně kompletně vývoj (byli ochotni platit za auto nehorázné ceny) a do USA a zbytku světa se prodávaly vozy za cenu montáže plus minimální zisk, tedy za cca dvě třetiny Evropských cen. No a teď najednou Evropan nechce platit předražený výrobek a prodejci pláčou nad ztrátou "cenové disciplíny". To jako Evropan vítám, ale otázku, kdo teď zaplatí automobilkám vývoj to neodpoví. Uvidíme. Totéž se stalo s letenkami v nedávné minulosti. Letenka New York Praha a zpět stála polovičku toho, co letenka Praha New York a zpět, neb v Evropě BYLO ZVYKEM že letenky jsou drahý. To už neplatí. Snad budou auta následova
Ano , je to tak. Typickým příkladem Toyota Prius(Hybrid). U nás se prodávala za 900.000. V USA to samé za 25.000 $. Lidi u nás musí čelit vysokým nákladům za elektřinu,plyn, pohonné hmoty, nízké platy, a vysoké daně. Podobně i v Evropě. Takže krize na trhu aut je nevyhnutelná. Největší legrace je, jak třeba u KIA lákají na 7 letou záruku. Víte , co to znamená ? Znamená to jediné, že budete muset jezdit 7 let na garanční prohlídky, které jako obvykle jsou za přemrštěné ceny. První 3 roky se na většině aut až tak nic moc neděje, vysolíte 3x 5-10000 za garanční prohlídky a pak tam přestanete jezdit úplně a buď si údržbu provedete třeba i sami a nebo si necháte provést prohlídku kdekoliv jinde v nějakém servisu. Značkové servisy, alespoň to, co jsem sám zažil, zvládají sotva úkony, které jsou stanoveny garančními prohlídkami.
20 let vydělávají několik desítek miliard ročně a když vidí že by 2 roky měli výrobu dotovat tak jsou z toho na prášky. Přitom si za ty roky napumpovali firemní účty dost na to aby se tohle ustálo. Nebo hold do toho jako normalní člověk nevidím...
Odstupňovanou progresivně dle výkonu. To jim Kia a VW opravdu poděkují
Kia vyrábí něco výkonného?
Jinak by nastal mnohem dříve.
že automobilka nečeká v příštím roce dvou oživení na evropském trhu.
Jak mi toto vysvětlíte LUPO
a platí to i o automobilovém průmyslu.
jak se PSA stara o automobilky, aby nekrachly. Pritom Peugeot s Citroenem zkrachuji do roka a do dne, Opel to mozna ustoji diky Jizni Americe a Chevroletu (pro nezasvecene, je to byvale korejske Daewoo). Vzpominate na hybrid Opel Ampera, car of the year ? Cekam kazdym dnem, kdy ho zahrabou do zumpy pro nezajem.
Pak je tu Rencek, ktery nepadne, i kdyby delnici ve Francii stavkovali 5 dnu v tydnu 12 mesicu v roce. Blbci delnici z Dacie v Rumunsku a Maroku to zaplati.
Pak tu je Fiat, ktery krizi projde, ovsem za cenu toho, ze se omezi jen na miniauta a byvala slava Lancie a Alfy Romeo se stanou vycpanymi mrtvolami ve skrini. Pak tu mame BMW, ktere kvuli downsizingu dela "sportovni" trivalce a dvouvalce (asi puvodem ze svych motorek), vecny Mercedes, VW, ktereho nepolozi ani zdrbane motory TSI s rozvody z blata a pak ... Hyundai a Kia, ktere rostou mezirocne v dvojcifernych cislech. Vsak to ti blbi Cesi a Slovaci za par supu vyrobi.. podobna story jak Rumuni a Marocane..
siutace je mnohem slozitejsi : treba znacka OPEL se prodava pouze v Evrope a ma zisky pouze odsud - zbytek sveta ( s vyjimkou Japonska ) dostava auta pod znackou Vauxhall, Holden a Chevrolet. Z tech ale nema zisk Opel, ale pouze GM. Tvrdi se, ze kdyby GM povolila Opelu prodej celosvetove, pak by Opel vubec nemel financni problemy. Bohuzel GM vi, ze Opela potrebuje pro vyvoj malych aut, protoze o tech GM nema ani paru, a tak Opla dusi a nehodla prodat.....