Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Falešné airbagy ohrožují řidiče. Nový kupte ve značkovém servisu

Ve Spojených státech se rozhořela aféra kolem padělaných airbagů. Na první pohled nejsou od originálů k rozeznání, při testech se však ukázalo, že jsou zcela nefunkční, nebo dokonce ohrožují řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jisi258

Airbag neni vselek...

jakkoliv to Adac strihnul co to slo...

skocte rovnou na 1:20 - 1:26 a za domaci ukol zkuste ohnout hlavu tak, jak je maji zalomene ridic a spolujezdec ve Fiatu.

At si rika kdo chce co chce, zatizeni jejich krcni patere bylo mezni, u ridice hlava vyletela ven z auta a tvrde narazila na ram dveri, podle me by skoncil mrtvy na miste, nebo s dozivotnimi nasledky a to slo o docela malou rychlost.

http://www.youtube.com/watch?v=pREcuRF_e4c&feature=related

0/0
21.10.2012 19:35

Své dukáty věnuji na chudé psy

A airbagách vůbec panujou zvláštní představy....

Třeba můj kamarád policajt (!) jezdí zásadně nepřivázanej - aby se mu prý nestalo, že zůstane zaseklý pás a on v autě uhoří.

Že při případném nárazu dostane direkt airbagem pěkně pod bradu, že se mu šiška otočí dvakrát dokola, ho ale vůbec netrápí - i když úplně normální náraz, při kterém k tomu může dojít, statisticky hrozí asi o 1000% častěji než vznícení celýho auta ;-(

0/0
20.10.2012 22:14

Tomash

Re: A airbagách vůbec panujou zvláštní představy....

To je klasika, a takovejch je u policie nejvíc ;-D

0/0
20.10.2012 22:48

LovecTupců

Re: A airbagách vůbec panujou zvláštní představy....

Však na to má policie tým psychologů, aby se tam náhodou nedostal někdo s mozkem8-o

0/0
23.10.2012 12:15

von-bis

Re: A airbagách vůbec panujou zvláštní představy....

To já zase slyšel od jednoho teorii, že je nejlepší z toho auta vyletět oknem než se v něm rozmačkat.

0/0
23.10.2012 18:32

firer.diskuze

Dobrý servis je

Bosch Havel Přerov (majitel je Karel Havel - mistr Evropy v autokrosu, divize 3) a Toyota servis ve Lhotě u Přerova (majitel je F. Krejčí, bývalý motokárový závodník). Ceny přiměřené, práce kvalitní, jednání na úrovni.

0/0
20.10.2012 13:29

von-bis

Re: Dobrý servis je

Já zase mohu doporučit mistra Hetcla z Litovle http://www.hetcl.cz/index.php?id1=3&id2=1 Lepší diagnostika není široko daleko, když ji navíc i vyučuje na místním učilišti. Férové jednání i ceny. Ne jak chytrolíni co z diagnostiky vyčtou závada lamdy bez souvislostí a pokus omyl mění kvanta věcí za účelem namastit si kapsu. Co to je hloupost tady psát o airbagu pro stará auta z aukra. To je jen zoufalá snaha autorizáků zbavit se skladových zásob dílů za přemrštěné ceny. Do auta za 20 tis. nikdo pytel za 3000 nekoupí, stejně tak si nikdo nekoupí nárazník na starou hajtru v autorizáku za pět tisíc. Ty ceny aukra odpovídajíw cenám dílů ze starých aut prodávaných na díly.

0/0
23.10.2012 18:54

kokosovna

hodnota clanku

potkani ohrozuji Prazani :-) asi tak

0/0
20.10.2012 0:28

Tajemník Ministerstva zvěrstva 2

Něco málo o AUTORIZOVANÝCH servisech

Kdysi jsem si nechal v AUTORIZOVANÉM servisu Škoda měnit (v rámci servisky) brzdové kotouče... Po pár dnech brzdy pískaly. Nechal jsem si je u svého známého - ovšem NEAUTORIZOVANÉHO - fachmana prohlédnout. Kotouče made in COSI, vyrobené nejspíš z listového těsta... Takže toliko k autorizovaným servisům v ČR...

0/0
19.10.2012 19:44

Ochlupoun

No...

... vypadá to jak článek psaný pro značkové servisy.  Nedělejme si velké iluze. Likérka Drak byla taky "značkovým servisem" a jak to dopadlo... A že se roztrhne airbag i ve zcela novém autě se občas stane. Pár hodně ošklivě popálených xichtů jsem viděl, nejhorší je, že těm lidem, kdyby tam ten airbag neměli by se asi vůbec nic nestalo. (šlo o malé rány). Airbag ve volantu je ve velkém autě víceméně k ničemu - tam máte kolem sebe tolik místa, že Vás pásy na volant nepustí. Spíše oceníte kolení a boční aitbagy. V malém autě kde jste jak sardinka v krabičce je ale situace opačná.

0/0
19.10.2012 16:54

jisi258

Re: No...

vypada to jako clanek psany blbem s jakymsi povedomim o tom, ze airbagy se opravuji pokud mozno ve znackovych servisech. autor placa z vody a absolutne mu unika fakt, ze spousta znackovych airbagu take tezce selhava. Kolik uz bylo pripadu, ze bagl bouchne presne ve chvili, kdy je uz davno po nehode a do auta leze hasic nebo zachranar. A kolik zachranaru uz takhle zarvalo...

0/0
19.10.2012 17:23

Barbucha_the_bearspook

Re: No...

Kolik?

+1/0
19.10.2012 22:00

JeFFik

Re: No...

Neví....

+2/0
19.10.2012 23:39

jisi258

Re: No...

http://www.youtube.com/watch?v=0SeXolkr6qY

http://www.youtube.com/watch?v=5Dll2rMaeoE

http://www.youtube.com/watch?v=2mZ_Fvtq0jY&feature=related  :) trochu pro odlehceni....

0/0
21.10.2012 18:54

David558

Re: No...

Nevím o tom, že by někdo ze zachránářů zemřel, ale co vím, je že hasiči mají spešl pomůcku pro nevybouchlé airbagy. V podstatě jde o kovovýkru, který se připevní na volat, přičemž na straně k volantu má ostré hroty.

0/0
20.10.2012 10:24

jisi258

Re: No...

http://www.emsvillage.com/articles/article.cfm?id=9

statistiku z USA , rocne airbagy zachrani kolem 4700 zivotu a naopak kolem 150 lidi zemre zbytecne kvuli airbagu.

Takze asi tak. Co se tyce zachranaru, vazne zraneni vcetne trvaleho ochrnuti a smrti byly a nelze je vyloucit ani do budoucna. Ochranne obaly na nevybuchle bagly nejsou nikdy kovove, ale pouze latkove a silu vybuchu jen zmirni, zastavit ji nejde. Po odpojeni baterek dojde k vybiti energie nutne pro odpaleni airbagu behem 2-30 minut podle auta. A tech 30 minut je dost dlouho na to, aby zraneny uvnitr auta zemrel nebo aby tam zachranar vlezl a nasledne byli vazne zraneni airbagem oba dva. K dokonalosti maji airbagy hodne daleko.

0/0
21.10.2012 20:01

Tomash

Re: No...

No ty budes fakt pablb. Tohle ani nemůžeš myšlet vážně. Kecy o tom jak tě pásy nepustí sou hodně mimo, protože pás je ve velkým namáhání docela elastickej. navíc při řízení je člověk stejně daleko od volantu v malým i velkým autě... Doporučuju si o tom něco přečíst..

0/0
20.10.2012 22:52

Více takových Kožených!

Kapitalismus

dosažení zisku za jakoukoli cenu.

0/0
19.10.2012 16:51

PiPiiiiiK

hloupost

napsání komentáře za každou cenu.

+3/0
19.10.2012 17:02

jisi258

Re: Kapitalismus

kus ty moulo. nebyt kapitalismu, tak auto stoji jak 4 baraky a stoji vic v servise nez jezdi po cestach.

a ze ma airbag poruchovost par desetin procenta, no to je fakt traga. Podivej se treba na armadniho willyse z 2he svetove, ten nemel ani dvere, volant je na tenkem sloupku ktery se pri narazu zabodne primo do hrudniku, pasy to nema, ochranne oblouky to nema, a proc vlastne, kdyz se tim odvazeli vojaci na smrt.

A ty tu resis nejake nesmyslne bagly, ktere jeste pred 25 lety byly domenou tech nejluxusnejsich aut pro hornich 10tisic. Bez baglu se da uplne v pohode existovat, samo je lepsi,kdyz tam jsou, ale delat z toho aferu...

0/0
19.10.2012 17:02

Pruit Igoe XI.

Čína

V

+1/0
19.10.2012 14:50

jisi258

Re: Čína

pokud bych si mel vybrat mezi nemeckym airbagem vyrobeny nemeckyma turkama  za 20tisic kus nebo cinskym airbagem vyrobenym sikovnymi cinskymi prstiky za 500 kus, beru ten cinskej. Protoze ten nemeckej by de facto byl taky cinskej, jen by ho ti turci vybalili, nacpali do jineho igelitaku a krabky a nalepili na to nalepku Genuine Part a Made in Germany. To je cele.

+1/0
19.10.2012 16:56

JeFFik

Re: Čína

přeju hodně štěstí, výhodou tvého řešení je, že ti zbude 19 500 na tvůj pohřeb a nebudeš tak na obtíž pozůstalým ;-)

+1/0
19.10.2012 23:48

Ochlupoun

Re: Čína

No, má tak trochu pravdu. Některé náhradní díly se přesně takhle vyrábí. Stejná fabrika, stejné stroje, stejný materiál. Osobně jsem takto viděl produkci zdravotnických přístrojů. Neznačkový výrobce nám takto před lety ukazoval kvalitu svých strojů - na každý druhý ve výrobní lince lepili nálepy siemens :-) U spotřební elektroniky raději nemluvím, tam výrobci dokonce úmyslně zkracují životnost, aby donutili zákazníka si za pár let koupit nový výrobek. Distributoři co mají 50% marže pak oblbují zákazníky tím, že tzv. šedý dovoz je poskládaný z použitých součástek ale technik vám řekne, že je to úplně identické železo, jenom tady se musí udělat propojka, protože tahle funkce neprošla v EU certifikací :-)  Problém je, že málokterý koncový zákazník pozná skutečný rozdíl a drtivá většina lidí se tak nechá okrást řetězcem dovozců a prodejců, aby náhodou nenaletěli povodníkovi, co skutečně výrobky šidí. O tom, že vás podvedou i v autorizovaném servisu škoda mluvit.

+1/0
20.10.2012 2:09

Lotus III.

AIRBAGEM tam, VLAKEM zpátky >>>>>

>>>>> rosumný člověk si může koupit pouse Škodu RŮMSTR.

PS. To je - HALUCINACE :-P

0/0
19.10.2012 13:54

PiPiiiiiK

Re: AIRBAGEM tam, VLAKEM zpátky >>>>>

nůďo průďo chlape :(

0/0
19.10.2012 17:02

JeFFik

Re: AIRBAGEM tam, VLAKEM zpátky >>>>>

na "katano" nemáš....Rv

0/0
19.10.2012 23:50

martin1234

Re: AIRBAGEM tam, VLAKEM zpátky >>>>>

a není to von? když katányho přece dávno zastřelili

0/0
19.10.2012 23:56

ztrewq

a kam sa podeje

ten kryt na volante, prístrojovaj doske? ten čo vystrelí na boku sedadla odhodí krytku do boku, ale tie "predné" človeka praštia do xichtu!

+1/0
19.10.2012 13:42

Rebby

Re: a kam sa podeje

Videl jste nekdy bouchnuty airbag? Krytka airbagu je na volantu uchycena pruzne (obvykle v horni casti) anebo dojde k jejimu roztrzeni uprostred volantu (Skoda). Palubni deska pred spolujezdcem se roztrhne, horni cast priklopu zustava pevne spojena s palubni deskou. Nic ho do "xichtu" netrefi.

+1/0
19.10.2012 13:49

ztrewq

Re: a kam sa podeje

fakt?

pretože som videl iba "palubku" po výbuchu a žiadne "zbytka krytu" (okrem roztrhnutého poťahu) som nevidel.

0/0
19.10.2012 13:59

radaumacher

Re: a kam sa podeje

Vzhledem k razanci či konstrukčnímu řešení se díly oddělit mohou, ale za žádných okolností nelétají směrem k pasažérům.

0/0
19.10.2012 16:25

ztrewq

Re: a kam sa podeje

aha,

takže poletia inam ako vak.

0/0
19.10.2012 19:35

Obcan Svobodny

To je panečku pěkná blbost

;-D R^ Autorizovaný servis si zaplatil reklamu a bude nám tu vyprávět o milisekundách.

+2/0
19.10.2012 13:32

Barbucha_the_bearspook

Re: To je panečku pěkná blbost

O milisekundách to je, ale nevím, proč se řeší falešný pytle, když problém může způsobit pouze řídící jednotka? A pohádky o tom, že pouze autorizovaný servis umí namontovat, bla bla bla. Snad podle VIN se dá ověřit, jaký pytel do auta patří a ten objednat.

0/0
19.10.2012 22:05

martin1234

Re: To je panečku pěkná blbost

to je pravda, pytel může bouchnout akorát špatně nebo vůbec, ale načasování a souhru předpínačů atd.. dělá řídící jednotka

0/0
19.10.2012 23:59

řešení

Hlavně si kupte ojetinu

;-)

0/0
19.10.2012 13:10

nosalis

Re: Hlavně si kupte ojetinu

a proc ne ? dobra ojetina se koupit da, kdyz clovek vi na co si davat pozor ... a bude lepsi nez spatne nove auto za stejne penize ;)

to ze si clovek koupi neco nove vubec neznamena, ze s tim nebude v servisu kazdy mesic, jo mozna nebude platit vsechno ( i kdyz bych se v CR nedivil uz nicemu) ... ale cas tim ztrati ..a ten je pro nekoho dulezitejsi nez penize ktere takhle "usetri"

+1/0
19.10.2012 17:51

JeFFik

Re: Hlavně si kupte ojetinu

mnohem pravděpodobnější je, že člověk koupí špatné ojeté, než špatné nové.

0/0
19.10.2012 23:45

nosalis

Re: Hlavně si kupte ojetinu

to zalezi kde clovek nakupuje

ale asi by se dalo souhlasit, ze pravdepodobnejsi to je

byt ja si myslim ze s kvalitou dealeru v CR je nove auto horis, nez kvalinti ojetina .. ale kdyz se budeme bavit o velkobazarech AAA atp.. tak jasny ...

0/0
19.10.2012 23:48

Rambo-x

Ještě že já

Žádnej érbag nemám.....vlastně mám,když se nažeru čočky,to je pak podprdelní airbag:-P

0/0
19.10.2012 12:17

m4!_luke

Ukazka novinarske zumpy

Na videu jsou ocividne dva spatne airbagy. Cesky pisalek se asi snazil, aby prevzate video vypadalo vice jako z vlastni vyroby a zaradil tam uplne nesmyslny popisek. Gratuluji!

+4/0
19.10.2012 11:05

Artemy

Re: Ukazka novinarske zumpy

Taky jsem si toho všimnul...

0/0
19.10.2012 11:09

Relativ

Kam až ten kapitalizmus dokáže zajít ?!

Typická ziskuchtivost za kapitalismu, třeba i přes mrtvoly. Metanol, airbagy. V Číně za to popravují (případ se smrtelným sušeným mlékem). Doufám, že v USA bude za to také nějaký trest smrti.

0/0
19.10.2012 11:00

PiPiiiiiK

Re: Kam až ten kapitalizmus dokáže zajít ?!

Tak se odstěhuj do Číny, možná budeš moc dál psát i na idnes, když ti to povolí

+1/0
19.10.2012 11:42

Lvy

Re: Kam až ten kapitalizmus dokáže zajít ?!

Co má kapitalismus společného se zločinem???

0/0
19.10.2012 12:11

Jan Motůrek

Re: Kam až ten kapitalizmus dokáže zajít ?!

Zatímco v komunismu se přes mrvoly nechodí.....

+3/0
19.10.2012 12:22

Barbucha_the_bearspook

Re: Kam až ten kapitalizmus dokáže zajít ?!

Tady se troubové jako Relativ popravují sami lemtáním metylu. Za fšechno můžou ti "kapitalizti" a "imperializti". "Socializti" a hlavně "komunyzti" by tomu zabránili.

0/0
19.10.2012 22:08

honza271

Jak vypadá originál airbag

Pro autora článku. Jak funguje originál airbag je například zde: http://www.youtube.com/watch?v=A2fAgW_1nD0

To co je na videu presentováno jako originál airbag je ovšem padělek, protože to ani nevytvoří natož aby udrželo tvar polštáře ale ihned splaskne.

0/0
19.10.2012 10:44

Agent-přisluhovač

Re: Jak vypadá originál airbag

Titule, že je to originální airbag do toho videa přidal některý český redaktor dodatečně (iDnes?) - původní video ukazovalo jen dvě varianty padělků :-)

0/0
19.10.2012 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.