- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
videa se řidič celkem bál a radši se ani nepokoušel zatočit... A počítám, že ti dva pánové na konci ho chytali, aby nespadl i s tím super vynálezem na bok
až na ty gyroskopy. Dálník měl vyklápěcí opěrná kolečka, která se samočinně vyklápěla a zase zaklápěla při určité rychlosti.
Dokonce se to sériově vyrábělo, ve Švýcarsku, i když ne moc úspěšně.
Na ten jsem si vzpoměl eště před čtením článku.
týpek v tomhle přede mnou bude zpomalovat, zpomalovat a najednou se zastaví, a pak vyvrátí... očekávám pohled pro bohy...
A ten nákladní skůtr je taky docela bomba :))
jiz mnoho let zpet je v techto nesmyslech ridici elektronika, ktera nedovoli uplne vycerpat baterie a cele tohle dvoukolove vajicko zastavi drive nez tomu uplne dojde stava a prestal by pracovat i ten gyroskop ale na zem to jiste poslat muzete, stejne tak jako normalni motorku, spise bych chtel znat, co to udela, kdyz se neodhadne rychlost a vjede se do zatacky, u normalni masiny stale zvetsujete naklon az se muze stat, ze podklouzne jedno z kol, pokud tohle gyroskop eliminuje, tak vas to posle ze zatacky ven v primejsi poloze, protoze gyroskop neumozni vetsi naklon
Švýcaři ho teď vyrábějí pod jménem Monotracer.
Treba jak se to naklani do zatacky nebo to samo stoji kdyz zastavis :)) Ze by teprve nedoladeny prototyp ?
Se mi zda, ze se v tomto udaji sekli. 1720 Nm by pro toho malyho slona stacilo na katapult.
To je moment vyvíjený setrvačníkem (roztočeným na vysoké otáčky) udržující rovnováhu, neslouží pro rozjezd. Že pan Dvořák, ačkoli údajně student ČVUT, nezná rozdíl mezi silou a momentem síly je věc druhá.
A proto to stojí i na dvou kolech. Ale jak se zařídí, aby mu gyroskop dovolil zatočit? To ho za jízdy vypnou a zabrzdí? A při zastavení co? Rozběh do plných otáček musí chvíli trvat. Jaksi tomu nevěřím.
Jsou elektronicky rizene a pomahaji i nejakym zpusobem zatacet. Ten, co to vymyslel s timto asi pocital.