Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za volantem po šestnácti letech: auto musíte cítit tělem

"Tak co, jela jste?" ptá se mě učitelka autoškoly hned, jak mě vidí. Hrdě přisvědčím a popisuji jí svůj nedělní zážitek, jak jsem sama vyrazila autem na desetikilometrový výlet. Máme před šestou kondiční jízdou a pojedeme prý "na Barranďák". Tuším problémy…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

roul

Celkem prijemne zpestreni nudneho odpoledne

a ti nabubreli pani ridici to tak dokonale jezdi a strasne se divi, ze pipina jezdit neumi, vas mi je fakt lito!

Jednou na mne takto troubil na kruhaku nejaky magor, to vite Karosicka je pomala a tezka... jsem zastavil a sel se ho zeptat, zda neco potrebuje ze tak intenzivne troubi a vyblikava, teprve zacala sranda.

Chci proste rict, ze tolerance je na miste a na silnicich obzvlast, vystresovana pipina nekoho sejme a bude, jenom proto, ze nejaky geroj nemuze do vedlejsiho pruhu.

Co mne v clanku prislo zajimave, ze z Anglicke na barrandak je ponekud do Brna pres Ceske budejovice :-)

jinak davam bod :-) R^

0/0
25.10.2012 15:38

vaclavzeman

Tenhle článek...

prostě nemá obdoby.Až dámu na silnici za její vtípky a posměšky řádně vyškolí,tak se asi bude divit.

+1/0
21.10.2012 21:43

Apolena Kolenatá

Re: Tenhle článek...

jaké vtípky a posměšky????

0/0
22.10.2012 18:07

vaclavzeman

Re: Tenhle článek...

budu citovat:ale opravdu nechápu toho chlápka v autě za mnou,který zvedá ruce a divokými gesty dává najevo,že ho zdržuji.Zubíme se na něj do zpětného zrcátka a máme z něho legraci....

Je třeba si článek přečíst,než začnete reagovat na komentáře.Jen abych vysvětlil,co mi na tom vadí,konkrétně na řidičích co se pomalu rozjíždí na semaforech v kolonách.Každá řada semaforů je nějak nastavená.I když je za semaforem kolona,je nutné,aby projelo co nejvíce aut,aby nedocházelo ke snižování kapacity křižovatek.Zbytečně se tím zvětšují kolony.A tato mistryně volantu a vtipné žurnalistiky místo aby hodila varovný jako že se omlouvá(ano,i to by jí měla žoviální instruktorka naučit),tak jí to ještě přijde vtipný.Je jedno,že sedí ve voze autoškoly,až pojede někde sama,tak na ní nikdo brát ohledy nebude a že jsou řidiči na zdržovače hodně vysazení.

0/0
22.10.2012 19:40

Apolena Kolenatá

Re: Tenhle článek...

takovej pitomec by mi byl také k smíchu, ale to, že mi někdo připadá směšný, není házení vtípků a posměškůRv a žákyně autoškoly se má soustředit na to, co dělá a ne na omluvné blikání, trošku tolerance by to chtělo, vážený, semafory nesemafory.....!!

0/0
22.10.2012 20:46

vaclavzeman

Re: Tenhle článek...

ona není žákyně autoškoly...ona si pouze zaplatila kondiční jízdy.Pokud se nedokáže soustředit na více věcí najednou,tak nemá za volantem co dělat.Uvedu příklad.Jedu po dálnici,začne brzdit kolona a kamion vedle mě mi hodí vodu na čelní sklo.Kolik úkonů je třeba udělat během pár vteřin?Pokud se někdo musí soustředit na věc,jako je rozjíždění na křižovatce,tak nevím no...

0/0
22.10.2012 21:03

Apolena Kolenatá

Re: Tenhle článek...

no proto má dáma právě dost rozumu, uznala, že není mistr světa, jako většina zde diskutujících a zaplatila si proto kondiční jízdy,nakonec bude lepší než většina pánů zde, co všechno ví, všechno zná a jejich reakce jsou srovnatelné s reakce Jamese Bonda a běda ostatním, nerozjedou-li se na světlech během setiny vteřiny!!V;-D;-D;-D

+1/0
22.10.2012 21:34

Apolena Kolenatá

Re: Tenhle článek...

no proto má dáma právě dost rozumu, uznala, že není mistr světa, jako většina zde diskutujících a zaplatila si proto kondiční jízdy,nakonec bude lepší než většina pánů zde, co všechno ví, všechno zná a jejich reakce jsou srovnatelné s reakcemi Jamese Bonda a běda ostatním, nerozjedou-li se na světlech během setiny vteřiny!!V;-D;-D;-D

0/0
22.10.2012 21:35

vaclavzeman

Re: Tenhle článek...

Ženy jsou lepší než muži naprosto ve všem.V řízení především...Stačí Vám to?Nicménně pochybuji,že žena píšící tento článek někdy bude řídit líp než třeba já.Po praze sem najel už tisíce kilometrů a aniž bych potřeboval reakce Jamese Bonda(mimochodem velmi vtipné) nikoho nezdržuji.

0/0
22.10.2012 21:48

HrubesaMares

Divne

nevzpominam si, ze by nekde na ridicak kat. B oficialne stacilo 10 lekci - to by zrejme vysvetlovalo tu ridicskou zkusenost. Jinak damo - rizeni neni ani povinnost, ani pravo. Pokud se na to necitite, tak jezdete taxikem neho hromadnou dopravu. Nebo to odnesou nevinni lide, jako treba v tomhle pripade - http://praha.idnes.cz/tragicka-nehoda-na-proseku-dch-/praha-zpravy.aspx?c=A120831_173414_praha-zpravy_zep. Taky nevyjezdena ridicka po X letech pauzy :-/Rv

0/0
21.10.2012 17:31

231/4

Re: Divne

a) kdyby se necítila, tak nejezdí

b) horší bývají ti se "cítí"

c) jak víte, že při té nehodě to byla nesutečná řidička. Třeba se cítila až moc a myslela, že to stihne.

P.S. Vy jste se cítil od naprostého začátku, nebo jste prostě uměl jezdit v okomžiku předání řidičáku?

0/0
21.10.2012 22:28

HrubesaMares

Re: Divne

c) - nikoli neskutecna, ale nezkusena. Vim to z jinych zdroju. Ja jsem v autoskole odjezdil 28 lekci a nez mi tatik pujcil auto, nejakou dobu jezdil se mnou. A to hned, ne az 10 let po autoskole. ;-)

0/0
22.10.2012 12:21

Apolena Kolenatá

Re: Divne

jo, mně táta po autoškole chtěl taky zaučit, jenže v autoškole jsme měli Felicie a Fabie, doma mi táta půjčil Moskviče a já projela křižovatku na červenou, jelikož ten tank mi prostě nechtěl zabrzdit..... fakt je, že to byl a je jediný můj hřích za celou moji řidičskou kariéru:-)

0/0
22.10.2012 18:14

pivak2

Re: Divne

My meli 13 hodinovych jizd a asi 6 teoretickych lekci.

+1/0
22.10.2012 14:10

B_B_Lobo

Nema to cenu

zabalte to, a to ted nemyslim jen rizeni...

+3/0
21.10.2012 0:09

BMBMBM

ŘP na zkoušku

Tady je krasny pripad cloveka, kde tato vec nic neresi.

Udela si papiry, 15let za to nesedne, ale dle zakona to bude "zkuseny" ridic.

+2/0
20.10.2012 23:42

net.Xtreme se nevzdává

Re: ŘP na zkoušku

Zákon to řeší už teď a to možností vrátit papíry:-)

0/0
21.10.2012 9:39

pavlik12

Re: ŘP na zkoušku

Kdyby jen "zkušenný" ale i z pohledu zákona ideální kandidát na hlídání mladých řidičů. Roky praxe, žádný bod v kartě...

0/0
22.10.2012 9:53

BMBMBM

Cenzor zas radil :(

Tak teda jeste jednou.

Mila pani, vy za ten volant radsi nelezte, protoze myslite-li to co pisete opravdu vazne, tak potes koste.

+2/0
20.10.2012 23:40

Antidukat

Jestli mjela Fabií I, je jedno, jak svítila

Tohle auto má totiž snad vůbec nejhorší světlomety ze všech vozidel, co dnes potkáte na silnici....;-€

+3/0
20.10.2012 21:36

Apolena Kolenatá

Re: Jestli mjela Fabií I, je jedno, jak svítila

a ještě Octávky zadní světla, to není vidět už vůbec....:-(

0/0
22.10.2012 18:09

b.f.pears

hm

kdo to řekl:

kdyby bylo víc žen jako vy, bylo by mene žen jako vy

+2/0
20.10.2012 21:00

Achille Volfoni

Zubíme se na něj do zpětného zrcátka a máme z něho legraci.

Série dementních příběhů této neschopné ženy pokračuje.Chlubit se svou neschopností...to jsem ještě neviděl.Zkuste psát své příběhy na nějaký web pro matky na mat.dovolené.Ty Vám budou tleskat a posílat milióny smajlíků.Ale už prosím neobtěžujte a neohrožujte ostatní řidiče,cyklisty a chodce.Evidentně jste,co se řízení vozu týče,totálně neschopná.

Hlavně že se zubíte....pak se nedivte,že někomu z téhle provokace rupnou nervy.

+9/0
20.10.2012 19:41

JMoudry

Re: Zubíme se na něj do zpětného zrcátka a máme z něho legraci.

Ne že bych tenhle "seriál" nebo jeho autorku kdo ví jak obhajoval, ale šlo-li o auto označené jako vůz "autoškoly", pak je vztekající se řidič opravdu trouba. U koho jiného už by měl člověk za volantem projevit trochu tolerance, než u žáků autoškol.

+6/0
20.10.2012 21:04

Bubaak1

Re: Zubíme se na něj do zpětného zrcátka a máme z něho legraci.

ano, souhlas, ale...

Pokud si v autoškole, soustřeď se na řízení ne na: "hele, viď  že ho dobře toho pražáákaa vybrždujemeee hehehe to je zadnice, vybrzdíme ho víc a na semaforu ho necháme čekat 4 cykli, hahaha to je zadnice" Rv

A toho ňoumu v noci pořádně ozářím, bych musela šáhnout jedním prstem jeden cm pod volant, hahaha to je zadnice ahahaha Rv

Pokud si přečtete příspěvky pod staršíma člankama, zjistíte že jsem se jí zastával... tohle už ne Rv

+1/0
22.10.2012 11:25

JMoudry

Re: Zubíme se na něj do zpětného zrcátka a máme z něho legraci.

Z článku mi spíš připadá, že první přišlo vztekání od řidiče vzadu a pak až (zbytečné, ale možná vyprovokované) usmívání do zrcátek. Nebyl jsem u toho, tak neznám detailní průběh, ale stojím si zatím, že ať už se řidič vozidla označeného "autoškola" chová v provozu sebenemožněji, tak to prostě překousnu a nedávám na sobě žádné podráždění znát. A nějak se mi nechce věřit, že by nejdřív přišlo úmyslné pošklebování jak pěkně pána vybržďujeme a až pak nějaká reakce od něj.

+1/0
22.10.2012 16:47

Apolena Kolenatá

Re: Zubíme se na něj do zpětného zrcátka a máme z něho legraci.

ať čtu jak čtu, o žádném vybržďování jsem se nic nedočetla... a kromě toho - jak lze vybržďovat v městské koloně? popojedu, zastavím, popojedu, zastavím....kam strčím to vybržďování????;-D

0/0
22.10.2012 18:12

231/4

Re: Zubíme se na něj do zpětného zrcátka a máme z něho legraci.

Ten za ní těžko ví, že se zubí.

Zubila se i učitelka autoškoly.

Pokud se někdo snaží vytroubit auto autoškoly je debil, a zubení je velcie rozumná legrace. Ostaně ten kdo potřebuje šlápnout prudce na plyn a by po 100m bežnžné jízdy prudce zabrzdil, protože tam stojí kolona bývá debil.

+2/0
21.10.2012 22:34

Bubaak1

Re: Zubíme se na něj do zpětného zrcátka a máme z něho legraci.

R^

souhlas, ale pak se tá dotyčná tím nechlubí že to dělá schválně

Osobně jsem vůči autoškolám tolerantní a vydržím za nima jet dlouho, dokonce je někdy i pouštím před sebe (z vedlejších)

0/0
22.10.2012 11:27

Kat bez dukátků

Nejčernější den všeho lidstva byl, když se rozhodlo, že se..

.....ženám budou vydávat řidičské průkazy!

+1/0
20.10.2012 18:41

blekekeke

Re: Nejčernější den všeho lidstva byl, když se rozhodlo, že se..

Ženská nebo chlap, průser je vždy v blbovi ...

+7/0
20.10.2012 19:27

JMoudry

Re: Nejčernější den všeho lidstva byl, když se rozhodlo, že se..

V tom případě ten maestro, co jsem ho dneska dopoledne potkal, musel být fousatá plešatá ženská. Na křižovatce s více pruhy z rovného pruhu odbočení vlevo (přímo mě, odbočujícímu v odbočovacím pruhu před čumák), v půli manévru pak blinkr vpravo, zastavení, blinkr vlevo a rozjezd směrem vpravo (před čumák dalšímu řidiči. Docela si nás povodil.

+2/0
20.10.2012 21:08

secho

pro debily

kteri v dnesni celodenni mlze maji zapnute jen denni sviceni (bud namontovane svepomoci nebo od vyrobce) !!!! Sviti Vam jen predek, vzadu Vam nesviti vubec nic, snazte se to pochopit. V nekterych mistech nejste vubec videt. Sice se dnes jezidlo hodne opatrne, ale pisu to pro Vasi bezpecnost, dekuji. Nevim, zda to nekdo z Vas bude cist, ale kdyz je tu clanek o autoskole, neni na skodu to sem napsat.

+6/0
20.10.2012 18:30

Achille Volfoni

Re: pro debily

proč bych měl mít zapnuté mlhovky,když byla celý den vymetená obloha,20°C a skvělá viditelnost?

0/0
20.10.2012 19:43

secho

Re: pro debily

Ja nevim, ale jel jsem z Jicina do Hradce a zpet a vymetena obloha rozhodne nebyla a stupnu bylo devet. A ja nepsal o mlhovkach, ale o svetlech denniho sviceni, kdy to je zapojene tak, ze vepredu svitej pidi diody a vzadu nesviti vubec nic. Ale treba to od Vas byla ironie;-)

+5/0
20.10.2012 21:07

vandor

Re: pro debily

... nebyla e nejen u něj, na D11 dnes dopoledne v mlze bylo na denních několik expertů  ...

0/0
20.10.2012 21:11

misslonely

Re: pro debily

a tak to bylo i dneska na hradecké dálnici, mistři co maj zapnuté jen "jakomlhovky" instalované systémem DODO ( dodělat doma ) a to, že vzadu nesvítí, jim je srdečně fuk. Dokonce někdo tyhle ledky prodává jako schválené pro denní svícení a navíc jako "výhodu" uvádí, že se tím šetří baterie.

+1/0
21.10.2012 16:15

vandor

Re: pro debily

...   ježiši, von něco říká vo mlhovkách?   ...8-o...

+2/0
20.10.2012 21:08

pablo_II

Re: pro debily

Takže pro ty nejméně chápavé ještě jednou. Dnešní auta jsou vybavyny buď systémem dennío svícení, kdy SVÍTÍ POUZE PŘEDNÍ POTKÁVACÍ SVĚTLA, nebo mají přímo samostatnou funkci deního svcení. I V TOMTO PŘÍPADĚ SVÍTÍ NA UTĚ POUZE PŘEDEK!!! To bohužel pochopitelně vadí řidičům jedoucím za Vámi v případě, že vjedete i do řídké mlhy. lžete tak totiž způsobit potencielně nebezpečnou situaci protože nemáte vzadu VŮBEC osvětlené vozidlo. Oni po  Vás nechtějí, abyste si zapnul mlhovku, ale abyste si zapnul normální osvětlení vozidla jak vám nařizuje ve zhoršených podmínkách vidtelnosti rovněž i zákon. V příadě, že by došlo k nehodě a byl byste nabourán zezadu, byl byste spoluviníkem takové nehody se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

+3/0
20.10.2012 21:36

WIFI

Re: pro debily

zákon nařizuje při mlze rozsvítit zadní mlhovky, pojem řídká mlha nezná. Zadek + běžný světla (potkávačky) musí svítit při snížené vidtelnosti.

+1/0
20.10.2012 22:04

misslonely

Re: pro debily

to nic nemění na tom, že zadek takové auta je absolutně neviditelný, to je fakt takovej problém zapnout normálně světla? jo ono jde jen o bezpečnost, že?

0/0
21.10.2012 16:17

WIFI

Re: pro debily

světla pro denní svícení se mohou používat pouze při nesnížené viditelnosti, tj. ne za šera, hustého deště, mlhy, sněžení atp.). Pokud je někdo používá za mlhy, či snížené vidiletelnosti, není to chyba denních světel, ale řidiče. To je jako kritizovat existenci mlhovek, jen proto, že s nima pár kokotů svítí za pěkného počasí či v noci, jen proto, že se jim nechce pořídit si brýle

0/0
21.10.2012 18:29

Apolena Kolenatá

Re: pro debily

zlatá slova!!! přesně popsáno, kromě toho ta nízká světla těsně nad vozovkou velmi často nejsou vidět, tedy pokud nejedete po naprosté rovině a auto za vámi není v ideální vzdálenosti - když je daleko, není vidět, protože světla svítí málo a těsně nad vozovkou, což ve zpětném zrcátku příliš neregistrujete a když je auto těsně za vámi, což spousta ňoumů prostě bývá, tak už je opět mimo zorný úhel ve zpětném zrcátku

o protijedoucích autech s tímto debilním svícením ani nemluvím, opět musí být rovina a ideální vzdálenost, jakmile je trošku šero, tak auto, které nesvítí i vzadu, je téměř neviditelné..... fakt blbej vynález

+1/0
22.10.2012 18:06

WIFI

Re: pro debily

i když namontuješ denní světla např. do mřížek  v nárazníku, jejich odstup od vozovky splňuje normu pro denní svícení. A jelikož to není jen norma čr, tak nebude asi tak špatná.

0/0
22.10.2012 18:24

misslonely

Re: pro debily

primárně jde o to, že ta auta nejsou osvětlená vzadu

0/0
23.10.2012 12:47

navsteva proti levicactvi

rizene krizovatky se projektuji

a ackoliv to tak nevypada, spravne naprojektovani signalu - resp. napocitani jednotlivych dob signalu je pomerne veda. Pravda dnes uz diky pocitaci neblbnete s papirem. Nicmene stale plati, ze zelena se pocita na rozjezd prvni cca 4 vozidel, od dalsiho se pocita ze uz projizdi krizovatkou v plne rychlosti. Jakekoliv pomale rozhizdeni kohokoliv znamena jedine - vyrazne snizeni kapacity krizovatky a nevyuzivani signalu zelena.

Ergo, kazdy kdo jezdi na spotrebu a setri tu pelchovou krabici, ma chodit pesky. Auto je od toho aby jelo, aby jelo naplno a aby jelo rychle tak jak mu to umoznuje jeho technologie.

0/0
20.10.2012 17:32

Ananta

Re: rizene krizovatky se projektuji

Než o rychlosti jízdy je to spíše o přístupu k řízení, kdy řada lidí místo toho, aby se rozjela když konečně padne zelená začne honit fofr klacek....:-/

0/0
20.10.2012 17:56

tx999

Re: rizene krizovatky se projektuji

V te posledni vete jste ponekud "zapomnel" na stav vozovky, dopravu a taky treba zakon (to, ze auto umi jet 250 jeste neznamena, ze tak jet musi)

+1/0
20.10.2012 18:10

navsteva proti levicactvi

Re: rizene krizovatky se projektuji

samozrejme mluvim o jizde krizovatkou v obci, tedy v limitu 50kmh, nicmene to tedy znamena ze ma jet auto 50.

0/0
20.10.2012 19:03

pablo_II

Re: rizene krizovatky se projektuji

Fakt? a co třeba v zimě kdy může být vozovka před křižovatkou namrzlá, každý má svou rychlost především přizpůsobit technickému stavu vozidla, svým schopnostem, povětronstním podmínkám a technickému stavu vozovky a okolního porvozu. nějaké zbožné přání projektanat semaforu s epokud si dobře pamatuji zákon nikde v legislativě nevysktuje.

+2/0
20.10.2012 21:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.