Diskuze
Nissan zavede řízení po drátě, obejde přitom současnou legislativu
Děkujeme za pochopení.
P31e32t66r 54H17e54j69h44a27l
Co v autě není se nepokazí
Je to stará pravda, která platí pro všechny ostatní systémy.
Z šlánku chápu, že jedna jednotka bude snímat volant, druhá zatáčet, třetí zálohovat řídící tyč, čtvrtá filtrovat zpětnou odezvu, pátá vracet reakci a šestá korigovat stavy jako boční vítr.
Takže řidič bude často bez zpětné odezvy, to znamená, nebude vědět spostu informací. Ona taková věc, že na náledí nebo sněhu fouká boční vítr a jakou má sílu asi k ničemu není....
D29a33v58i44d 26J76a88n21s87a
Pokud tedy tomu dobře rozumím, staré řízení v autě zůstane, jen bude nějakou spojkou (elektricky ovládanou) odpojené od kol, ale navíc přibudou 3 řídící jednotky, dva elektromotory na řízení, jeden elektromotor na volantu (zpětná odezva), nějaký snímač polohy kol a polohy volantu. A to vše má sloužit k tomu, aby měl člověk horší odezvu od vozovky, protože se nebudou přenášet rázy vozovky od kol.
A52l89e77x47a86n40d17r 58K57o98s21t62k27a
Ovšem fly by wire se jaksi začalo používat z jediného důvodu: V letadle o váze 100 či 200 tun by na zadupnutí pedálu (pokud by šlo jen o mechanický přenos síly) nestačil ani slon. A než přidávat do mechaniky posilovače bylo jednodušší přenést povel po drátě a na místě určení instalovat hydrauliku. O nic jiného nejde a nešlo.
Z86d67e48n70e41k 67V66r78b13a
Ne tak docela. Ovládací síla na řídící plochy je překvapivě malá, i když samozřejmě u
velkých letadel to již bez posilovačů jde jen velmi obtížně. V letadle ale podobné systémy byly již dávno, protože to bez nich prostě nešlo. Starý známý Yaw Damper, aneb tlumič bočních kmitů a další. Velká letadla dnes připomínají principem řízení spíše modely. Zatímco u auta volant ovládá maximálně kola, u letadla se zatáčí křidélky, ale do toho se vysouvají při ostřejších zatáčkách spojlery na vnějším křídle a pro správně zaletěnou zatáčku se hýbe i se směrovkou. Navíc třeba spojler není jeden, ale je jich několik, na B747 je směrovka ze dvou segmentů atd. Těch ovládacích prvků je prostě na velkém letadle příliš mnoho, aby to šlo mechanicky spojit a čistě mechanicky realizovat proměnlivé vazby mezi jednotlivými prvky. Navíc vzniká i potřeba letadlo "chránit" před neadekvátními zásahy pilota do řízení. Proto to dnes řídí počítače a pro pilota vlastně "emulují" jednoduché letadlo.
T87o73m85á59š 69Ž37i26t42n92ý
Co v autě není - nepokazí se.
Naopak co tam je namontováno zbytečně - dříve či později za to v servisu zaplatíte majlant
P97e11t31r 20Š82r45a35i47e58r
Přátelé konzervativci, měli byste si uvědomit, že elektronická část zařízení je naopak poruchová nejméně. Nejvíce se kazí mechanické věci. Jiná věc je, že elektronika nás obklopuje skoro všude a tak často ani není šance, aby se pokazil mechanický díl, který by byl sice poruchovější ale v současných zařízeních už není...
T70o32m63á11š 49Ž56i57t57n37ý
Hmm... Tak proč 120ka škodovka jezdila 25let (dokud ne nezměnila v červenohnědý prach ) a fabie je po 5 letech zralá na (v lepším případě) generálku?
M29i84r21a 73J59a22n53í56k
proc nadavate na elektroniku, ano je to vec ktera se muze porouchat, ale to vsichni jezdite v uazu ktery mel elektricky snad jen svetla? Kdyby vsichni vyvojari resili co kdyby se nahodou neco, tak furt jezdime na odrazedlech. Driv byl volant pevne spojen s "koly" a vsadim boty, ze kdyz nekdo navrhl, ze tam da kloub kvuli bourackam, resilo se, co kdyz kloub povoli. a takovych pripadu je stovky.
J29a82n 77B69u29c81h78a75r
Elekronika + Nissan = vražedná kombinace.
Poté, co je Nissan pod Renaultem, je po jeho spolehlivisti veta. Přetechnizovaná., poruchová auta, plná elektroniky, která se často kazí a opravy jsou velmi drahé. Příkladem budiž Nissan Primera - v první generaci jedno z nespolehlivějších aut (pod Nissanem), poté naopak jedno z nejvíce poruchových aut (pod Reanultem) a to tak, že museli ukončit výrobu.
J84a13c44k 93O19n69e17i79l33l
Ti úřadové by si měli uvědomit, že klasická tyč volantu je při čelním nárazu smrtící zbraň.
A71n46d12r22e78j 88S24o22c77h26a20r
Ne v dnešní konstrukci aut, kdy je tyč dělená klouby a "poskládá se".
D45a33v32i81d 89J70a76n86s53a
Jakákoliv elektronika v autě je zvýšení poruchovosti vozu. A pokud jde o brzdy a řízení, tak na to elektroniku nepustím. Stačí problémy s elektronickým plynem, se selháním ESP a ABS v krizových situacích díky chybě v SW. Představa, že se kousne ŘJ a během jízdy se ŘJ restartuje nebo se na displayi auta objeví hláška, došlo k neočekávané chybě a program řízení vašeho vozu bude ukončen, prosím zastavte jakmile to bude možné a zavolejte servis. Děkuji, ale to už jsem zažil u Forda a nechci to zažít znovu.
R93a81d67k77o 81S72ü33t83t85ö
Mam Forda, takze ma zaujima, co si zazil.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
Prodej chalupy Rozstání, okr. Prostějov
Rozstání, okres Prostějov
2 490 000 Kč