Diskuze

Nissan zavede řízení po drátě, obejde přitom současnou legislativu

Již příští rok by se v některém z modelů luxusní značky Infiniti měl objevit systém řízení po drátě. Volant a kola tedy nebudou mít mechanické spojení, což prý povede ke komfortnější a bezpečnější jízdě. Kvůli zákonům ale bude muset ponechat záložní řešení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

P18e36t34r 20H59e43j92h65a49l

22. 11. 2012 6:35

Co v autě není se nepokazí

Je to stará pravda, která platí pro všechny ostatní systémy.

Z šlánku chápu, že jedna jednotka bude snímat volant, druhá zatáčet, třetí zálohovat řídící tyč, čtvrtá filtrovat zpětnou odezvu, pátá vracet reakci a šestá korigovat stavy jako boční vítr.

Takže řidič bude často bez zpětné odezvy, to znamená, nebude vědět spostu informací. Ona taková věc, že na náledí nebo sněhu fouká boční vítr a jakou má sílu asi k ničemu není....

6 0
možnosti
DJ

D90a15v70i71d 81J27a98n59s86a

21. 11. 2012 23:54

Pokud tedy tomu dobře rozumím, staré řízení v autě zůstane, jen bude nějakou spojkou (elektricky ovládanou) odpojené od kol, ale navíc přibudou 3 řídící jednotky, dva elektromotory na řízení, jeden elektromotor na volantu (zpětná odezva), nějaký snímač polohy kol a polohy volantu. A to vše má sloužit k tomu, aby měl člověk horší odezvu od vozovky, protože se nebudou přenášet rázy vozovky od kol. 8-o

4 0
možnosti
AK

Ovšem fly by wire se jaksi začalo používat z jediného důvodu: V letadle o váze 100 či 200 tun by na zadupnutí pedálu (pokud by šlo jen o mechanický přenos síly) nestačil ani slon. A než přidávat do mechaniky posilovače bylo jednodušší přenést povel po drátě a na místě určení instalovat hydrauliku. O nic jiného nejde a nešlo.

6 1
možnosti
ZV

Z40d35e40n16e24k 66V14r39b70a

24. 11. 2012 21:20

Ne tak docela. Ovládací síla na řídící plochy je překvapivě malá, i když samozřejmě u

velkých letadel to již bez posilovačů jde jen velmi obtížně. V letadle ale podobné systémy byly již dávno, protože to bez nich prostě nešlo.   Starý známý Yaw Damper, aneb tlumič bočních kmitů a další. Velká letadla dnes připomínají principem řízení spíše modely. Zatímco u auta volant ovládá maximálně kola, u letadla se zatáčí křidélky, ale do toho se vysouvají při ostřejších zatáčkách spojlery na vnějším křídle a pro správně zaletěnou zatáčku se hýbe i se směrovkou. Navíc třeba spojler není jeden, ale je jich několik, na B747 je směrovka ze dvou segmentů atd. Těch ovládacích prvků je prostě na velkém letadle příliš mnoho, aby to šlo mechanicky spojit a čistě mechanicky realizovat proměnlivé vazby mezi jednotlivými prvky. Navíc vzniká i potřeba letadlo "chránit" před neadekvátními zásahy pilota do řízení. Proto to dnes řídí počítače a pro pilota vlastně "emulují" jednoduché letadlo.

1 0
možnosti

Co v autě není - nepokazí se.

Naopak co tam je namontováno zbytečně - dříve či později za to v servisu zaplatíte majlantRv

12 1
možnosti
Foto

P60e24t67r 10Š41r23a36i64e96r

21. 11. 2012 15:51

Přátelé konzervativci, měli byste si uvědomit, že elektronická část zařízení je naopak poruchová nejméně. Nejvíce se kazí mechanické věci. Jiná věc je, že elektronika nás obklopuje skoro všude a tak často ani není šance, aby se pokazil mechanický díl, který by byl sice poruchovější ale v současných zařízeních už není...;-)

1 6
možnosti

Hmm... Tak proč 120ka škodovka jezdila 25let (dokud ne nezměnila v červenohnědý prach ;-D) a fabie je po 5 letech zralá na (v lepším případě) generálku?

7 1
možnosti
MJ

M54i57r71a 27J78a17n15í17k

21. 11. 2012 14:23

proc  nadavate na elektroniku, ano je to vec ktera se muze porouchat, ale to vsichni jezdite v uazu ktery mel elektricky snad jen svetla? Kdyby vsichni vyvojari resili co kdyby se nahodou neco, tak furt jezdime na odrazedlech. Driv byl volant pevne spojen s "koly" a vsadim boty, ze kdyz nekdo navrhl, ze tam da kloub kvuli bourackam, resilo se, co kdyz kloub povoli. a takovych pripadu je stovky.

0 0
možnosti
JB

J12a49n 87B38u49c31h40a30r

21. 11. 2012 13:52

Elekronika + Nissan = vražedná kombinace.

Poté, co je Nissan pod Renaultem, je po jeho spolehlivisti veta. Přetechnizovaná., poruchová auta, plná elektroniky, která se často kazí a opravy jsou velmi drahé. Příkladem budiž Nissan Primera - v první generaci jedno z nespolehlivějších aut (pod Nissanem), poté naopak jedno z nejvíce poruchových aut (pod Reanultem) a to tak, že museli ukončit výrobu.

3 3
možnosti
JO

J97a21c14k 50O26n76e59i73l67l

21. 11. 2012 13:20

Ti úřadové by si měli uvědomit, že klasická tyč volantu je při čelním nárazu smrtící zbraň.

1 2
možnosti
AS

Ne v dnešní konstrukci aut, kdy je tyč dělená klouby a "poskládá se".

7 2
možnosti
DJ

D49a31v33i18d 28J61a57n12s25a

21. 11. 2012 12:40

Jakákoliv elektronika v autě je zvýšení poruchovosti vozu. A pokud jde o brzdy a řízení, tak na to elektroniku nepustím. Stačí problémy s elektronickým plynem, se selháním ESP a ABS v krizových situacích díky chybě v SW. Představa, že se kousne ŘJ a během jízdy se ŘJ restartuje nebo se na displayi auta objeví hláška, došlo k neočekávané chybě a program řízení vašeho vozu bude ukončen, prosím zastavte jakmile to bude možné a zavolejte servis. Děkuji, ale to už jsem zažil u Forda a nechci to zažít znovu.

3 1
možnosti
RS

R24a80d76k48o 76S33ü36t34t85ö

21. 11. 2012 12:53

Mam Forda, takze ma zaujima, co si zazil.

0 1
možnosti