Diskuze
Revoluce v konstrukci a výrobě aut: Wikispeed jezdí za 1,5 litru
Děkujeme za pochopení.
J74i70r70i 72S68i62m88a32k
Ja myslel, ze Aprila je az za 5 mesicu.
Zaprve: kdyby se auta "vyvijela: s takovou spolehlivosti jako software, tak hned zitra zahyne pri autonehodach vice lidi nez za celou 2 svetovou valku. Zadruhe: aby to melo smysl, musel by mit kazdy doma 3D tiskarnu a spoustu levne naplne do ni, aby si mohl vecer stahnout z netu plany a rano si vytisknout celou kastli podle aktualni predpovedi pocasi a nalady. Trochu sci/fi Zatreti: open source je hezka vec, ale trochu mimo realitu, kdo zaplati pripadne reklamace, kdo zaplati odskodneni pozustalym, na com si asi tak neco vezmete a kdo za to da garance a zaridi pojisteni? Nikdo, Nikdo, Nikdo. Zactvrte: Trh. Kdo da pul mega za dvoumistne auto bez homologaci, bez zaruk, bez strechy, bez kufru a s prestizi trabose, kdyz predni masku navrhne nejakej uhrovatej teeneager z ruska a mechanismus dveri zas okopci Ind z nejake Mahindry ? Pokud se za to nepostavi nejake vehlasne studio a prestizni vyrobce a neudela to jako limitku - bez sance
habásko
Naši slavní registrátoři
by se asi po.....li když by měli zaregistrovat auto-stavebnici pokaždé dotvořenou jinak......
snickim
Nadpis článku
V nadpisu k článku je řečeno, že to auto jezdí za 1,5 litru, zatímco uvnitř článku se říká, že jezdí za 2,35 a plány jsou se dostat na 1,5 litru - 100 km. Proč autor lidi oblbuje nesmyslným nadpisem?
alis
Re: Nadpis článku
Protože každý začínající novinář už ví, že nadpis táhne, Setkáváme se s tím dnes a denně, kdy články občas mívají často nesmyslné nadpisy, jen proto, aby to táhlo a noviny se prodávaly. Teda přesněji, aby se čtenáři mohli prodávat inzerentům.
rolb
Spotřeba
Již pamatuji doby trabantů ,skoda 100 atd. Za celou dobu je spotřeba benzínových motorů pořád kolem 8 až 10 litrů. Zvýšili výkon,ale spotřeba dolů nešla.
( ! )
Re: Spotřeba
Z toho je vidět, že benzín nemá žádnou perspektivu.
Zato u nafty je pokrok jak hrom. Před 40ti lety se startovalo letlampou nebo novinama a tahalo to náklady, Před dvaceti lety to folcvágen začal ve velkým cpát do osobáků, před deseti lety to začalo ztrácet i ten traktoroidní zvuk a dnes to už ani neplive brikety.
RozervalPaarkund
hračka za 28.000 USD
Neřikám, že by mě ta stavebnice nebavila, ale 28.000 USD bych za to fakt nedal.
Nezničitelný Žalud
...jó ekoauta vlastně nejsou ekoauta
...neb jejich výroba,včetně hybridů je tak drahá a surovinově a energeticky náročná,že se za celou svou životnost nezaplatí,takže jen kecy a ekobyznys
Raynor
Re: ...jó ekoauta vlastně nejsou ekoauta
a pak se nabijej elektrinou, ktera se vsude na svete z 50% vyrabi palenim uhli... hlavne ze pak daji na cedulku elektromobilu 0% co2
D.E.S
no novím ..
klimatizace - chlazení/topení, Airback-y, ABS, ASR, ESP atd, atd ... Tenhle projekt je mrtvý ještě dřív než začal. Ani soudruzi v Číně nedokáží udělat levnější "auto" ..
duch zavražděného iuose
hmm
divím se, že se dneska najde někdo, kdo neumí napsat správně airbag
Čuřil [ curil@hotmail.cz ]
Praktičnost
Udělat auto s minimální spotřebou není až takovej problém a dokáže to každá automobilka, druhá věc je ale praktičnost takovýho auta. Pokud by šlo jen o to vozit se v něm 10km do práce a zpět s nákladem maximálně jedný nákupní tašky, tak je to o ničem. A pokud se plně naloží a zatíží, lze s úspěchem pochybovat, že ta spotřeba bude taková, jaká je, spíš půjde někam ke 4 litrům a to je už dneska normální.
čirokéz
Re: Praktičnost
Otázka je, jestli se to vůbec rozjede, když do kufru naložíš sobotní nákup v kauflandu.
Dvorin
Co je převratné?
Dokud tam nebude nějaký motor, který má nějakým způsobem zajištěnu vyšší účinnost než sériové vozy, tak se budou závody ve spotřebě neustále odehrávat na poli snižování hmotnosti(míry bezpečnosti), snižování odporu vzduchu(omezení pohodlí) a snižování výkonu.
Co se týče ceny, tak si troufám tvrdit, že žádná manufaktura nemůže cenou konkurovat robotizovaným lisovacím a svářecím linkám, byť jsou investiční náklady astronomické.
Toto je hezký koncept, který však, dle mého názoru, nemůže uspět v masové produkci
Genial
Re: Co je převratné?
Tak ja si myslel, ze nejdrazsi je vyvoj vozu... Takze tohle bude takove Linux auto...
RBrider
:)
tady de prostě o to, že na ježdění do préce cca 10-30 km by to stačilo, byla by to zábava a ještě by to skoro nic nežralo
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie v bude v pátek 19. března měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...