Diskuze

Revoluce v konstrukci a výrobě aut: Wikispeed jezdí za 1,5 litru

Wikispeed je neobvyklý automobilový projekt, v jehož rámci vyvíjejí dobrovolníci z celého světa úsporný sportovní vůz. Prototyp už jezdí a podle tvrzení tvůrců má dosáhnout spotřeby 1,5 litru benzinu na 100 kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

J16i92r25i 26S96i32m74a48k

2. 11. 2012 17:20

Ja myslel, ze Aprila je az za 5 mesicu.

Zaprve: kdyby se auta "vyvijela: s takovou spolehlivosti jako software, tak hned zitra zahyne pri autonehodach vice lidi nez za celou 2 svetovou valku. Zadruhe: aby to melo smysl, musel by mit kazdy doma 3D tiskarnu a spoustu levne naplne do ni, aby si mohl vecer stahnout z netu plany a rano si vytisknout celou kastli podle aktualni predpovedi pocasi a nalady. Trochu sci/fi Zatreti: open source je hezka vec, ale trochu mimo realitu, kdo zaplati pripadne reklamace, kdo zaplati odskodneni pozustalym, na com si asi tak neco vezmete a kdo za to da garance a zaridi pojisteni? Nikdo, Nikdo, Nikdo. Zactvrte: Trh. Kdo da pul mega za dvoumistne auto bez homologaci, bez zaruk, bez strechy, bez kufru a s prestizi trabose, kdyz predni masku navrhne nejakej uhrovatej teeneager z ruska a mechanismus dveri zas okopci Ind z nejake Mahindry ? Pokud se za to nepostavi nejake vehlasne studio a prestizni vyrobce a neudela to jako limitku - bez sance

0 0
možnosti
H

habásko

31. 10. 2012 7:59
Naši slavní registrátoři

by se asi po.....li když by měli zaregistrovat auto-stavebnici pokaždé dotvořenou jinak......

0 0
možnosti
LT

snickim

30. 10. 2012 16:11
Nadpis článku

V nadpisu k článku je řečeno, že to auto jezdí za 1,5 litru, zatímco uvnitř článku se říká, že jezdí za 2,35 a plány jsou se dostat na 1,5 litru - 100 km. Proč autor lidi oblbuje nesmyslným nadpisem?

0 0
možnosti
AL

alis

30. 10. 2012 23:18
Re: Nadpis článku

Protože každý začínající novinář už ví, že nadpis táhne, Setkáváme se s tím dnes a denně, kdy články občas mívají často nesmyslné nadpisy, jen proto, aby to táhlo a noviny se prodávaly. Teda přesněji, aby se čtenáři mohli prodávat inzerentům.

0 0
možnosti
R

rolb

30. 10. 2012 13:41
Spotřeba

Již pamatuji doby trabantů ,skoda 100 atd. Za celou dobu je spotřeba benzínových motorů pořád kolem 8 až 10 litrů. Zvýšili výkon,ale spotřeba dolů nešla.

0 0
možnosti
(!)

( ! )

30. 10. 2012 13:53
Re: Spotřeba

Z toho je vidět, že benzín nemá žádnou perspektivu.

Zato u nafty je pokrok jak hrom. Před 40ti lety se startovalo letlampou nebo novinama a tahalo to náklady, Před dvaceti lety to folcvágen začal ve velkým cpát do osobáků, před deseti lety to začalo ztrácet i ten traktoroidní zvuk a dnes to už ani neplive brikety.

0 0
možnosti
R

RozervalPaarkund

30. 10. 2012 13:33
hračka za 28.000 USD

Neřikám, že by mě ta stavebnice nebavila, ale 28.000 USD bych za to fakt nedal.

0 0
možnosti

Nezničitelný Žalud

30. 10. 2012 13:23
...jó ekoauta vlastně nejsou ekoauta

...neb jejich výroba,včetně hybridů je tak drahá a surovinově a energeticky náročná,že se za celou svou životnost nezaplatí,takže jen kecy a ekobyznys :-P

3 0
možnosti
R

Raynor

30. 10. 2012 19:44
Re: ...jó ekoauta vlastně nejsou ekoauta

a pak se nabijej elektrinou, ktera se vsude na svete z 50% vyrabi palenim uhli... hlavne ze pak daji na cedulku elektromobilu 0% co2;-D

0 0
možnosti
D

D.E.S

30. 10. 2012 12:32
no novím ..

klimatizace - chlazení/topení, Airback-y, ABS, ASR, ESP atd, atd ...  Tenhle projekt je mrtvý ještě dřív než začal. Ani soudruzi v Číně nedokáží udělat levnější "auto" .. :-/

0 0
možnosti
JH

duch zavražděného iuose

30. 10. 2012 12:38
hmm

divím se, že se dneska najde někdo, kdo neumí napsat správně airbag

0 0
možnosti
MB

Čuřil [ curil@hotmail.cz ]

30. 10. 2012 11:21
Praktičnost

Udělat auto s minimální spotřebou není až takovej problém a dokáže to každá automobilka, druhá věc je ale praktičnost takovýho auta. Pokud by šlo jen o to vozit se v něm 10km do práce a zpět s nákladem maximálně jedný nákupní tašky, tak je to o ničem. A pokud se plně naloží a zatíží, lze s úspěchem pochybovat, že ta spotřeba bude taková, jaká je, spíš půjde někam ke 4 litrům a to je už dneska normální.

0 0
možnosti
VT

čirokéz

30. 10. 2012 12:18
Re: Praktičnost

Otázka je, jestli se to vůbec rozjede, když do kufru naložíš sobotní nákup v kauflandu. :-)

0 0
možnosti
JD

Dvorin

30. 10. 2012 10:36
Co je převratné?

Dokud tam nebude nějaký motor, který má nějakým způsobem zajištěnu vyšší účinnost než sériové vozy, tak se budou závody ve spotřebě neustále odehrávat na poli snižování hmotnosti(míry bezpečnosti), snižování odporu vzduchu(omezení pohodlí) a snižování výkonu.

Co se týče ceny, tak si troufám tvrdit, že žádná manufaktura nemůže cenou konkurovat robotizovaným lisovacím a svářecím linkám, byť jsou investiční náklady astronomické.

Toto je hezký koncept, který však, dle mého názoru, nemůže uspět v masové produkci :-/

0 0
možnosti
MP

Genial

30. 10. 2012 14:56
Re: Co je převratné?

Tak ja si myslel, ze nejdrazsi je vyvoj vozu... Takze tohle bude takove Linux auto...

0 0
možnosti
PG

RBrider

30. 10. 2012 10:09
:)

tady de prostě o to, že na ježdění do préce cca 10-30 km by to stačilo, byla by to zábava a ještě by to skoro nic nežralo

0 0
možnosti