Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levný velký Citroën C-Elysée je příjemné překvapení pro nenáročné

Francouzské automobilky pokračují v útoku na motoristy s nižším rozpočtem. Po Renaultu, respektive Dacii, se do třídy velkých vozů s cenovkou kolem 250 tisíc korun vrhly i Citroën a Peugeot. Jejich společné dítě jsme vyzkoušeli poprvé pod značkou Citroënu C-Elysée.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Muroň

Vyjádření fandy tříprostorových vozů

Čím dál více se mi tenhle počin líbí, exteriér i interiér pěkný. Vzhledem k cenám C4 a údajné startovací ceně 9000 éček na slovensku za neholý základ to může být docela trhák. Zatím jsem na něm objevil tři poměrně zásadní vady, které by mě jako potenciálního kupce odrazovaly: 1. S motory je na tom podobně (či hůře) než Rapid - neznámý tříválec, který bude příliš slabý, atmosférický 1,6 VTi je podobný rozvoďácký průšvih jako TSI, 1,6 HDi průšvih není, ale s ním už to nebude cenový trhák. 2. Sice mi nevadí, že je sedan, ale ty předpotopní panty víka kufru zasahují opravdu hluboko do kufru a nebudou vadit, jen když budete převážet peřiny nebo pytel listí. 3. Pevné opěrky hlavy na zadních sedadlech působí jako banalita, ale mám autosedačky Kiddy, co rostou s dětmi (9-36 kg) a ve většině aut i v jejich základní poloze musím opěrku hlavy povytáhnout, jinak nejsou opřené o opěradlo.

0/0
30.10.2012 16:44

sepík

Zase jeden co má od automobilky VW zadarmo auto k dispozici!

Páni novináři! Vy,kteří píšete do periodik, ale i ti kteří děláte různě Auto-salony, Auto-moto-revue aj., když Vám dá dealer k dispozici zadarmo auto k celoročnímu používaní + další výhody, tak napíšete i o"žebřiňáku s oslem", že je to důmyslný výtvor moderní technologie se spotřebou pouze "dvě kupky sena na 100 km", přirozenou venkovní klimatizací a dalšímy technologickými vymoženostmi.

Všude jde jen o komerci! Mám zkušenosti z auty nižší a střední třídy z Německa,Francie,Koreje i Japonska a pokud to někdo nesrovnáva s nejluxusnějšímy vozu BMW,Mercedes nebo Lexus, tak je to vždy kus od kusu. Na každém najdete plusy i mínusy. Samozřejmě,že ten,který má rád auta z Německa,tak je bude preferovat. Kdo má ráf frantíky či japončíky,tak zase bude preferovat vozy z těchto zemí.

+1/0
26.10.2012 10:00

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Zase jeden co má od automobilky VW zadarmo auto k dispozici!

Nemyslím, že je to přímo tak, že by hoši byli zaplacení. Problém je myslím v tom, že páni redaktoři jsou současně vášniví řidiči, kteří vyznávají sportovní jízdu a ideální auto pro ně je sporťák s tvrdým podvozkem, velkým zrychlením, tvrdými sportovními sedačkami, auto co v extrémních rychlostech sedí atd. Bohužel, je dost řidičů, kteří mají jiné preference a na ty recenze aut nemyslí, navíc pokud je právě na tyhle řidiče auto zacílené, v recenzi dopadne šeredně špatně. Já sám jezdím spíše svižněji, ale dávám přednost pohodlnému, měkkčímu autu, s velkým vnitřním prostorem a dobrou ergonomií. Jezdím dálky (denní nálož 1000-1300km) a tak produkci koncernu VW opravdu nemusím, ideální auto pro mě je C6, Chrysler 300C, jakákoliv větší amerika, Saab 95, P508 a jakékoliv větší MPV.

0/0
26.10.2012 19:13

Bob-an

Re: Zase jeden co má od automobilky VW zadarmo auto k dispozici!

Z vlastni zkusenosti muzu rict ze auto od VW group mi maximalne vyhovovala (fabia I, octavia I, octavia II), pak jsem shanel nejake levnejsi auto z niysi stredni a volba padla na citroen C4, sice mi prislo na OII nema, ale zas priplacet dost penez za octavii se mi nechtelo a kvuli kufru octavii nepotrebuju. Po asi 3000 km jsem jel zase jednou octavii a to srovnani ted pro me vychazi dost jinak - z citroenu mam mnohem lepsi pocit, motor ackoli papirove slabsi tahne lepe i pri vyrazne tezsich prevodek, interier taky privetsivejsi. Jedinou vytku kterou ted k citroenu mam, je trochu haprujici pohon - i kdyz z funcnosti nema problem, tak obcas vyda nejaky divny zvuk, nebo v urcitych otackach a zatezi zacne cukat (to se mi se skodou stalo jen jendou kdyz se kdyzi na fabii ucpal nejaky privod paliva ci co to bylo).

0/0
28.10.2012 19:42

Fijak

Jzdím Škodovku

a som s ňou spokojný. Ale tento článok mi silne pripomína nemckú arogantnú povýšenosť : všetko čo neni nemecké je menejcenné. Alebo je to obyčajné PR platené Volkswagenom ?

0/0
25.10.2012 23:37

Hlinda

???

"Právě proto, aby uspěl na trzích s příšernými cestami, má elysée vyšší světlou výšku: celých 14 centimetrů je jen o zkruba čtyři méně, než mají běžná SUV."

Skoda rapid má světlou výšku 14,3cm. Takže ještě vice než prezentovaný citroen.

0/0
25.10.2012 23:28

Le Miserable

Re: ???

Ale oni nepíšou, že je světlá výška je vyšší oproti rapidu. Ona je vyšší, než u běžných kompaktů. Naopak rapid s o 3mm vyšší světlou výškou (ó, jaký velký rozdíl) bude mít vyšší spotřebu kvůli zhoršené aerodynamice :-). Navíc rapid má nepoužitelné motory, zatímco jednašestek v C-Elysée, popřípadě Fluence, se nebojím (dvoulitrové benzíny by samozřejmě byly mnohem lepší a IMHO úplně nejlepší dvaapůllitrové šestiválce).

0/0
26.10.2012 4:46

Hlinda

???

Hezky napsáno: "C-Elysée ale podle nás míří trochu jinam, k méně náročné klientele, která nepotřebuje moderní auto s atraktivním designem, jako je právě nejnovější škodovka."

Proto si kupte nejnovější škodovku která je starší než Citroen C-Elysée. C-Elysée je ale i atraktivnější.

Tak mi to potom nějak nesedí co píšou v článku. Ale nedivím se moc. Jsme přeci v Česku.

0/0
25.10.2012 23:21

henstridge

Re: ???

Přesně tak, jak C-Elysée, tak Peugeot vypadají mnohem lépe než Rapid - Škodovka se od uvedení Oktávky bohužel drží pořád stejné linie designu, takže vypadá všedně. Ale největší problém Rapidu bych hledal jinde - pouze dva použitelné motory, navíc ten benzínový 1,4TSI pouze s automatickou převodovkou :-/. Frantíci na to šli od lesa, atmosférický benzín o rozumném objemu 1,6 litru a pro milovníky nafty léty prověřený deisel 1,6HDi - pro auta téhle velikosti ideální volba R^

0/0
26.10.2012 8:00

Bob-an

Re: ???

Hlavne diesel od francouzu je jen za pomerne maly priplatek oproti VW group...

0/0
26.10.2012 10:42

navsteva proti levicactvi

Tzv. downsizovana auta jsou dobra jen na obrazku

v okamziku kdy v poblazeni zapnete prislusny konfugurator a zacnete cpat veci, ktere moderni auto ma mit, tak pokud je vubec k tomtuo nabizi, tak se cenove naskacete z tech "peknych castek 250k nekam k 450-500k.

A pak uz opet stoji otazka zda toto vyhodit za nove male auto nebo koupit neco jeteho z kategorie vyse.

0/0
25.10.2012 22:26

Le Miserable

Sedan

V poslední době těchto levných sedanů nějak dost přibylo a tak mě to donutilo malinko přemýšlet. Došlo mi totiž, že tento aerodynamicky optimální boční tvar auta tu máme již více než dvacet let díky aerodynamicky bezkonkurenčnímu Opelu Calibra (sice to bylo kupé, ale dostatečně dlouhé i na versi sedan). Podle mě si výrobci vyvinuli levná auta tohoto tvaru a délky již před oněmi dvěma desítkami let a postupně jen optimalisovali detaily, aby mohli s hotovým vozem přijít na trh okamžitě, jak vzrostou ceny paliv.

Opravte mě, jestli se mýlím.

0/0
25.10.2012 21:15

navsteva proti levicactvi

Re: Sedan

ovsem Calibra nebyl sedan ale coupe a velikosti byl dan tim, ze stal na podvozku vectry - resp. byla to prestavena vectra. takze zrovna calibru bych nestavel do souvislosti s dnesnimi sedany.

Spise bych zduraznil - pokud zustaneme u OPELu - ze sedan VECTRA se svymi tvary je videt v mnoha dnesnich sedan - a v petidverove verzi je treba nase Octavia okopirovana VECTRA jeste dneska.

A to nemluve o vybave, kterou v 90. letech mala takovu co jeste dneska nektera auta nabizeji jako LUXUS.

0/0
25.10.2012 22:29

Le Miserable

Re: Sedan

Já o tom, že vím, že jde o kupé, psal! Také vím, že byla od Vectry odvozena. Avšak Calibra se, narozdíl od Vectry, proslavila dokonalejší aerodynamikou a protože si nejsem jist, jestli v tomto ohledu na tom Vectra nebyla podobně jako její tehdejší konkurenti, přilnul jsem k jistotě (Calibře) :-).

0/0
25.10.2012 22:48

ryccardo

citroen

Tak musím říct, že mě Citroen mile překvapil. Hlavně svým přístupem, že auto ladí tak aby vydrželo (špatný cesty, prach, vedro, díry) Tyhle, pro mě naprosto zásadní věci, ostatní automobilky jaksi přestaly sledovat. Hlavně aby to mělo hodně elektronických nesmyslů, ale jestli začne podvozek po projetí pár děr mlátit to je vedlejší.

+2/0
25.10.2012 20:46

stacer

Re: citroen

Nevim, odkud jsou pani vyvojari :-), ale vim, ze horsi silnice nez v CR, za hranicemi na zapad nenajdete :-). Mozna proto.

0/0
26.10.2012 20:23

stroup

.....

Základní otázka.. má to škrabku na led ve víčku nádrže? nemá? tak to je vskutku auto pro chudé....

.

někdy si říkám že je jen dobře že budou zrušeny tyhle diskuze, protože jen diskuze byly to co mě tahalo na idnes, jinak je to děs, vadí mi jak neustálé překlepy, recyklace starých článků, úsměvné "ilustrační fotografie", tak hlavně chybějící nezaujatost, objektivita a nepřekroucené informace...

0/0
25.10.2012 20:12

gazda2

Hezké auto.

S tím slabým motorem by to asi byla opravdu nuda, ale určitě by se v tom sedělo dobře. Škodovka v Čechách má smůlu v jisté obyčejnosti a všednosti, navíc se to hodně krade. Pokud bych neměl obstarožního, lépe vypadajícího, v zásadě technicky stejně vyspělého a stále dobře sloužícího Japonce, tak bych při volbě Škodovky a Citroenu rozhodně bral Citroen, popř. bych si počkal na Peugeota v bledě modrém.

0/0
25.10.2012 19:14

katano

Citroën C-Elysée - Renault Fluence - ŠKODA RAPID >>>>>>>

>>>>>> ve všech technických údajích, rozmněrech i rozvoru vede jasně ŠKODA RAPID.

Ti frantíci jsou málo prostorní, úzcí JEZEVČÍCI a mají i menší KUFR a výbava také tragédie.

     PS : kdo má pod čepicí, ten si koupí naši ŠKODA RAPID, tečka :-P

0/−1
25.10.2012 18:43

gazda2

Re: Citroën C-Elysée - Renault Fluence - ŠKODA RAPID >>>>>>>

Tak to bych chtěl vidět někoho, kdo by přesedlal z Citroena ve stejné třídě a výbavě do Škodovky a liboval by si. Tomu se mi opravdu nechce moc věřit a to jsem obojími vozy zase tolik nenajezdil. Škodovka má jistou výhodu na rozmlácených silnicích, přece jenom bych věřil VW přední nápravě více než francouzské. Ale u motorů je to obráceně, VW bych moc nevěřil.

+1/0
25.10.2012 19:19

pesimita-optimista

Re: Citroën C-Elysée - Renault Fluence - ŠKODA RAPID >>>>>>>

zřejmě nevíš, o čem mluvíš, prober se

0/0
25.10.2012 23:42

martin1234

Re: Citroën C-Elysée - Renault Fluence - ŠKODA RAPID >>>>>>>

jen klid, to je přece katano, škoda a šipečky

0/0
25.10.2012 23:57

chekov

Re: Citroën C-Elysée - Renault Fluence - ŠKODA RAPID >>>>>>>

ale jedině s LUMINOU, že?

0/0
26.10.2012 0:27

LaHa1

Nevím,jestli mohu něco přidat.

Mám dva Citroeny Berlingo.První r.v. 1999,druhý r.v. 2008.Najeto 280 000 a 160 000km.Ten první samý tvrdý plast,ale dodnes drží.Ten druhý,rádoby zlepšení,ale všechno uvnitř je vyrobené z laciných materiálů,které se jako kvalitní pouze tváří.Po čtyřech letech používání vypadá hůř,než ten starší.Ten starší až na běžné opotřebení žádný problém,novější,pořád něco. Citroena už bych se bál koupit.

0/0
25.10.2012 18:29

katano

Re: Nevím,jestli mohu něco přidat.

>>>>>> Citroën Berlingo si koupí jen NECHYTRÝ člověk.

                        PS : v této kategorii je jasně lepší Škoda Roomster. :-P

0/−1
25.10.2012 18:45

LaHa1

Re: Nevím,jestli mohu něco přidat.

Tady NECHYTRÝ. Když jsem kupoval první Berlingo,nekoupil jsem je z rozmaru,ale kvůli podnikání a byl jsem spokojen.Když jste spokojen,koupíte za pár let novější verzi,na tom nevidím nic nechytrého.To co naložíte do Berlinga a co do Roomsteru je nesrovnatelné.Mám vyskoušeno.

0/0
25.10.2012 19:06

chekov

Re: Nevím,jestli mohu něco přidat.

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
26.10.2012 0:28

mogul333

Něco pro prudiče...

Mám stařičkou Xsaru 1,9 TD najeto 337000 km a nějaké hodnocení, že Citroen je bída a podobné sliny jsou pro mě pasé! 8-o Zde je vidět názor nějakého puberťáka, že nemá ani kolo!! Za sebe hodnotím svého dědu Citrouše jako velmi pohodlné,živé a úsporné vozidlo, které kde nechám,tak ho tam zase najdu R^ Co víc si přát ?

+5/0
25.10.2012 18:19

katano

Re: Něco pro prudiče...

>>>>>> další POHÁDKA o Citroënu ............

        Xsara byl propadák a technických závad bylo víc než dost = proto se jich moc NEPRODALO. 

PS : Xsara byl takový nepodařenec, že ho ani NEKRADLI zloději. :-P

0/0
25.10.2012 18:48

mogul333

Re: Něco pro prudiče...

Docela by mě zajímala reakce, jaké technické závady to jsou? A kdyby to bylo nepodařené, tak už to nejezdí! Jestli Vám takhle neslouží Váš automobil, pak je problém mezi volantem a sedadlem!! A né hudrat na diskusi ;-)

+2/0
25.10.2012 19:39

martin1234

Re: Něco pro prudiče...

to je přece katano, nad tím se nerozčilujte

0/0
26.10.2012 0:03

B_B_Lobo

Re: Něco pro prudiče...

Xsara? jedno z nejpodařenějších aut citroenu a v hodnocení majitelů a spolehlivosti v daném roce vyloženě nadprůměrné....

+2/0
25.10.2012 20:19

martin1234

Re: Něco pro prudiče...

tak tak, mám Xsaru Picasso 1999 2.0 HDi, když přičtu stočené km z bazaru, má asi 250t . Bojím se koupit novější auto.

0/0
26.10.2012 0:02

chekov

Re: Něco pro prudiče...

mam ji taky, jen 2003. Neni na trhu auto s lepším poměrem cena/užitná hodnota/kvalita

0/0
26.10.2012 0:30

petrolhead

je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

Základní čtyřválec ostudu neudělá, stejně tak diesel který francouzi umí. Oproti smrtící dvojici HTP/TSI rozumná volba. Škoda že není hatchback.

+3/0
25.10.2012 17:33

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

Hatchback je. Jmenuje se C4, je větší a doporučuju si ho půjčit na předváděčku. Je moc prima.

0/0
25.10.2012 17:38

entony13

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

repre vůz social byznys klasa C5....

0/0
25.10.2012 17:40

entony13

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

když děláte tak skvěle marketing, poraďte citronům, jak prodávat auta, nějak to nezvládají a hrnou se stále do levnějších strojů, kde není žádný výdělek... Audi udělá na autě okolo 4000 euro, koncern VW se jen směje, škoda dělá kolem 1000 euro

0/0
25.10.2012 17:42

entony13

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

Základní motorizací c-elysée bude nový tříválec o objemu 1,2 litru o výkonu 53 kW , okopírované HTP :-)

0/0
25.10.2012 17:39

tolstoj

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

tak to urcite nebude okopirovane HTP, takovou zrudnost nikdo jiny, krome koncernu, vyrobit nedokaze

0/0
25.10.2012 18:15

entony13

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

nepovedených motorů bylo vyrobeno dost různými automobilkami, jenže HTP patří mezi nejrozšířenější motor v ČR.... třeba téměř každé litrové corse zemřel mezi 65000 až 80 000 km krokový motorek Bosch za 10 000 Kč atd.....

0/0
25.10.2012 18:28

tolstoj

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

tak tady nemuzu nic rict, jen se smat, Vy jste asi opravoval vsechny "litrove" Corsy na svete ;-D

jinak to ze je ten motor rozsireny (diky tomu, ze se prodaval jako zakladni ve Fabii) jeste neznamena, ze to je nejaky zazrak....

0/0
25.10.2012 18:41

entony13

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

když ten krokový motorek vyměňovali tchýni, tak jí bylo řečeno, že je to běžná závada, našel jsem to i na netu...

0/0
25.10.2012 18:54

Bob-an

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

Kdzy chces hatch, tak si porid C4 - auto o uroven vys ne c-elysee, a za 300 se da koupit s dieselem a dost pouzitelne vybave ....

0/0
25.10.2012 20:08

petrolhead

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

Ne díky, po praktické a spolehlivé Xsaře byla c4 velkým krokem zpět, opravdu nechci odmontovávat blatník kvůli výměně žárovky.

0/0
26.10.2012 8:07

Bob-an

Re: je to koupitelné, narozdíl od Rapidu

No k prednim svetlum je pristup uplne v pohode, vymenis to sam za par minut, zadni svetla nevim, ale ty se zas moc nemeni....

0/0
26.10.2012 10:40

entony13

Něco jsem našel

Rapid pro Indii a Elysee pro Čínu http://www.auto.cz/citroen-c-elysee-nova-tvar-pro-cinsky-zx-7923

0/0
25.10.2012 17:32

michaloaaaa

tak za 250.000,-

bych si urcite koupil jine 2-3 roky jete auto (audi, mozna volvo v70 2008)

0/0
25.10.2012 17:09

entony13

Re: tak za 250.000,-

někdo chce nové auto ( jistota původu a záruka-i VW dává za mírný poplatek 4 roky, jiné automobilky plnou pětiletou), staré auta neřeší

0/0
25.10.2012 17:28

vtech

Re: tak za 250.000,-

Nekdo si ty novy auta kupovat musi, abychom si my pak v klidu mohli kupovat 4 roky stary V70ky ;-)

0/0
25.10.2012 18:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.