Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První kilometry: nový Renault Clio je moderní auto ze staré školy

Nové clio okouzlí designem a učaruje jízdními vlastnostmi. Pořád je hlavně tím jednoduchým autem, které ve třech předchozích generacích přesvědčilo přes 11 milionů zákazníků, a to je na něm sympatické asi nejvíc. Čtvrtá generace clia se právě začíná prodávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

+Asterisk

hmmm

Uměli ho dělat i ve 3.0 V6, nebo ve verzi Williams....

0/0
28.10.2012 12:09

Ajvn

nove Clio na zivo - zklamani

Mel jsem moznost ho okouknout a detailneji si ho prohlednout. Ac jsem Cliovak a je to ma srdcova zalezitost, k tomuhle autu mohu rict, ze se snazi hrat na efekt, ale z praktickeho hlediska je des bes. Cerne plastove doplnky na dverich doplnene chromem, mozna a la chromem, nevim. Podstatne je, ze cerny leskly plast na spodku dveri bude na voze prvni opiskovany od necistot od podvozku, takze z parady zbydou oci pro plac. Veskere napojeni chromu do plastu, plastu do dveri je udelane jako excelentni lapac necistot do spar. Rezervni kolo schovane komplet nezakrytovane pod zadkem vozu, otresne a neprakticke. Vevnitr opet leskle cerne plasty a to v nejvice exponovanych mistech na loketnich operkach na dverich. Bude to vypadat asi stejne efektne, jako mobil omakany po cele plose od otisku prstu. Opet nemluve o tom, jak to bude casem poskrabane. Dojem z vozu ... neni uplne laciny, ale rada veci uvnitr i venku na nem lacine vypada. Je to skoda, takovyhle vyvoj si model Clio nezaslouzilo. :-(

0/0
27.10.2012 13:59

Phantasm

Všichni máte pravdu (svoji), ale...

vyberte auto pro mě 2metrového habána se 100kg s cenou do 300tis.Kč. Chci si do něj v pohodě lehnout(po vyjmutí zadních sedadel)Díky za info

0/0
27.10.2012 12:46

deméter

vypada trochu lacine...

a cena 350 za 1.5dci mi lakava teda neprijde...ani tech 220 za 1.2, tusim, ze je to pokus jak Renaulta vyhrabat ze srcaek ve kterejch je, ale tohle asi nepomuze.

0/0
26.10.2012 16:43

Ziegfried

Re: vypada trochu lacine...

Jasně, čecháček si radši koupí za 405 tisíc krátkou Fabii s 90 koňovým dieselem.

0/0
28.10.2012 18:15

jarafara

povedený

Hezkej prcek, dobrá cena jako druhý auto domů nebo na popojíždění do města, cena zajímavá a možná taky jedna z posledních šancí na záchranu Renaultu.

0/0
26.10.2012 16:27

Zombot

Vypadá nádherně, ale ty motory jsou tragické

Na pohled vypadá moc pěkně, ale chybí verze Clio RS. Francouzská auta moc nemusím (spíš vůbec), ale předchozí Clio RS je tak skvělý stroj, že mu odpustím i ten kosočtverec na chladiči.

0/0
26.10.2012 15:06

Tento příspěvek byl napsán

Kosočtverec na přední masce může vadit jen českému buranovi.

Ve světě skoro nikdo takový znak pro ženské přirození nezná, navíc je opravdu výrazem zastydlé puberty, že to vůbec někdo řeší :-);-)

+7/0
26.10.2012 14:29

PiPiiiiiK

Re: Kosočtverec na přední masce může vadit jen českému buranovi.

Řekl bych, že kdyby podobnou značku mělo ferrari, tak to nikdo neřeší... K renckovi to prostě patří :-P

0/0
26.10.2012 16:09

cernobila_televize

toz tak

jedna vec je zajimava, pred lety se vycitalo, proc nekteri vyrobci jsou skrti a jejich auta nemaji ruzne stabilizacni systemy a dnes se zase nadava, ze je zase maji vsichni a hodne 8-o

0/0
26.10.2012 12:11

Sanjuro

Re: toz tak

protože nejde o auta či jejich výbavu, ale o nadávání :-)

+2/0
26.10.2012 14:02

paiementenespeces

Jezdim Renaultem uz skoro dvacet let,

Nejdrive petadvacitkou,pak Safranem.U nej jsem zatim skoncil,Velsatis mne nenadchnul a nic noveho neni.Posledni Laguna zepredu vypada,ze nema zaklaplou kapotu,u tohodle Clia je ten dojem jeste vyraznejsi.A nejhorsi je,ze vam slusny automechanik na rovinu rekne,ze tahle nova auta jsou oproti tem pred deseti,patnacti lety uplna katastrofa.Motory nic nevydrzi,vse strasne rychle starne.A to plati o autech ve vsech tridach.Rikam,zlata petadvacitka v dieslu,vetsinu veci si clovek opravil ci vymenil sam a 600000 na motoru nebylo vyjimkou pri dobre udrzbe.

0/0
26.10.2012 12:10

Nehygienix

Re: Jezdim Renaultem uz skoro dvacet let,

Tak jest, na kvalitu aut z před 10-15ti let už ty dnešní vozy nemají. Už jsem dospěl dokonce do toho názoru, že mít těch 300-350 tisíc na vozítko, tak si raději koupím nějaké 10 let staré ve špičkovém stavu přesně dle mého gusta (samozřejmě ne někde z Aček, pěkně si najít sám) a za zbytek peněz si je vydržovat, než to nacpat do nejlevnější nové Eurokrabice.

0/0
26.10.2012 14:02

paiementenespeces

Re: Jezdim Renaultem uz skoro dvacet let,

presne tak to delam ja,jenom to chce trpelivost pri hledani, o hledanem aute dost vedet a vyhnout se ruznym autobazarum.Zatim plna spokojenost.Pro priklad Safrane model 2000,od duchodce,po revizi a nutnych opravach,4 pneu Michelin nove,rozvodovy remen a pumpa nove,rizeni nove,tlumice nove,brzdy nove.Motor 2,2 dt,150000 km.Technicka 0 zavad.Samozrejme ne v nejvyssi uprave,malinko skrable dvere.2900 €.Bych se musel zblaznit,abych za male auto (clio)dal 300000 tisic kc,tedy asi 12000 €.

0/0
26.10.2012 14:53

cernobila_televize

Re: Jezdim Renaultem uz skoro dvacet let,

tak si srovnejte kolik stala auta pred temi 10-15 lety a jak se na ne dlouho vydelavalo, ted jsou o 30% levnejsi a jsou vyssi platy. Takze si za cenu drivejsiho auta muzete koupit 2. Nebo si muzete koupit vyssi tridu.

0/0
26.10.2012 16:19

Lukas11111

Re: Jezdim Renaultem uz skoro dvacet let,

chcete snad říct, že felicie byla mnohem lepši a kvalitnější auto než současná octávie?

0/0
26.10.2012 22:26

favoman

Re: Jezdim Renaultem uz skoro dvacet let,

proboha co to srovnáváte? To jsou auta úplně jiných kategorií.

0/0
29.10.2012 8:04

intago

čím se otvírají zadní dveře?

nic nevidím, asi jsem slepý, je to snad pětidveřák? Dřív jsme si mohli vybrat třídveřák, kde je příplatek? A rezerva za příplatek? To nebejvalo!!!

http://www.renault-local.cz/pdf/ceniky/cenik_clio4.pdf

0/0
26.10.2012 12:03

krysa007

Re: čím se otvírají zadní dveře?

má to kliku v C sloupku..

0/0
26.10.2012 12:05

wildos

Re: čím se otvírají zadní dveře?

co takle zadní dveře černá klika před malým okénkem v C sloupku;-)

0/0
26.10.2012 12:07

intago

Re: čím se otvírají zadní dveře?

´dyt to není vidět! Chudáci neznalí, co budou chtít nastoupit!

Ušetří kliku a rezervu, pak je cena tak dole:-/

0/0
26.10.2012 12:30

intago

Re: čím se otvírají zadní dveře?

číst o výměně rezervy, to je napínavý román o několika dílech, toho jsou schopni jen Francouzi:-) Je zespoda a spouští se navijákem!:-/

0/0
26.10.2012 12:35

Tento příspěvek byl napsán

Re: čím se otvírají zadní dveře?

proboha, proč chudáci? 8-o;-D

0/0
26.10.2012 14:17

wildos

Re: čím se otvírají zadní dveře?

No jestli to nevidíš, tak si přestań kupovat auta v měřítku 1:64 a zkus aspoň jednou v životě sednout do 1:1 ;-)

0/0
26.10.2012 15:56

intago

Re: čím se otvírají zadní dveře?

já Clio III mám, ale tohle bych nechtěl. Chudák je ten, co marně hledá kliku.:-)

0/0
29.10.2012 8:27

wildos

Re: čím se otvírají zadní dveře?

clio trojka není špatná , ale tohle bude daleko lepší.

0/0
29.10.2012 10:25

JeFFik

Re: čím se otvírají zadní dveře?

kopie z Roomsteru, Apple by je za to žaloval :-P

0/0
26.10.2012 23:22

Le Miserable

Re: čím se otvírají zadní dveře?

A Hnůjstrovy zadní dvéře jsou zase kopií Alfy romeo 156. Alfa nežalovala, snad si to nechala zaplatit.

0/0
27.10.2012 8:36

Tomáš1977

Vozit se v autě

s takovou velikou pí**u na kapotě bych nechtěl. (Cenzore, laskavě to nemaž, já si logo Renaultu nevymyslel.)

0/0
26.10.2012 11:51

paiementenespeces

Re: Vozit se v autě

nahodou,holkam se to libi,davate tim najevo,ze nejste nejaka slabotinka;-D

0/0
26.10.2012 12:12

quagaar

Re: Vozit se v autě

tohle je tu asi postopadesáté ... nj prázniny, venku hnusně..

0/0
26.10.2012 12:40

syky01

Re: Vozit se v autě

furt lepší ve znaku než za volantem

0/0
26.10.2012 12:50

Darkhalf o5 vysílá

Re: Vozit se v autě

Někdo ji má na kapotě, někdo ji má v hlavě a leze s ní do diskusí....:-P To, že kosočtverec pro tebe znamená jen to jedno je problém tebe a tvé vlastní primitivní omezenosti, ne problém Renaultu.

0/0
26.10.2012 15:12

chriswebb

Re: Vozit se v autě

bych....

0/0
26.10.2012 16:21

Tomáš1977

Re: Vozit se v autě

Co je na "bych" špatného?

0/0
26.10.2012 17:06

_Xeon_

Re: Vozit se v autě

Uvažuj. ;-D

0/0
26.10.2012 22:29

Nehygienix

Tak nevím.

898ccm s větrníkem, výkon 90koní, spotřeba 5-8 litrů... Pořád nevím proč by mě to mělo odradit od mého 1.6 brava z roku 96. obsah 1589 atmosféra, 103 koní spotřeba 6-9litrů. Beze rzi, motor bez chybky, nikdy žádný blackout (pouze běžné spotřební díly). To vše po téměř 200 000km. Zajímalo by mě, jako takové klio bude vypadat za 3-4 roky, zda bude mít vůbec původní motor...

0/0
26.10.2012 11:47

sefin

Re: Tak nevím.

Tak to máte docela kliku. Budoucí tchán to má taky a je to docela hrůza. rez, trable na motoru, tekoucí olej a spousta jiných problému. taky rok 96 a něco přes 200tkm. Možná jen smůla na kus. Jinak motor mě opravdu překvapil. Mám 2.8 benzín bmw z 98 roku a řídit toho fiata s 1,6 je i docela zábava. Opravdu mě to mile překvapiloR^

0/0
26.10.2012 12:22

Nehygienix

Re: Tak nevím.

Ono to je hodně o přístupu, pokud se o něj budete náležitě starat, tj. netankovat zbytečně nejlevnější benzín, pravidelně a zavčas měnit olej (nedávat tam oleje jako je Mogul atp), a nenecháte ho v zimě venku stát 14dní bez hnutí na mrazu, tak se vám odvděčí. My už máme v domě čtvrtýho fiata, nejdřív uno 1.0, poté uno 1.5, následovalo první bravo 1.6 a pak jako druhé auto do rodiny pro mě další 1.6tka. A u žádného z nich jsme neměli nikdy žádné potíže :-) A máte naprostou pravdu, že u fiatů je to s kvalitou kus od kusu. Taky jsem musel spoustu fiatů projít, než jsem si nakonec jednoho vybral. Jinak mě těší že majitel BMW s motorem 2.8 považuje naši skromnou 1.6 za zábavnou :-)

0/0
26.10.2012 13:54

newky

Re: Tak nevím.

Pokud fiat slouží, tak ok, ale měl bych obavu ohledně bezpečnosti. V tom směru bude toto Clio zcela jiná liga.

+1/0
26.10.2012 13:09

Nehygienix

Re: Tak nevím.

To bezpochyby, v tomhle ohledu moje bravo bezpochyby na hony za zmiňovaným cliem. Při kolizích v menší rychlosti (do 70-90km) to může být opravdu propastný rozdíl. Avšak dovoluji si tvrdit, že při přímém střetu se zdí či kamionem by však dopadla obě auta (a posádky) relativně stejně, nehledě na počet hvězd :-) A navíc, já dávám zatím ve své mladické nerozvážnosti spíš přednost zábavnější jízdě před několika batohy navíc, asi do toho ještě musím vyrůst ;-D

0/0
26.10.2012 13:58

Tomáš1977

Z boku to má takového Golfového ducha.

0/0
26.10.2012 11:44

BajnyPhoenixV

Dnešní auta

Už nejsou špatná. Každé má svou cílovou skupinu a té nadmíru vyhovuje. Jen pokud člověk do té skupiny z jakéhokoliv důvodu nepatří,prská a haní. Typicky třeba Škoda Fabia  1,2 HTP. Vozidlo pro přesun z bodu A do bodu B. Většinou pro důchodce = malý důchod. Auto k lékaři odjede,na chatu také,času dost a netřeba závodit na silnici a díky malolitrážnímu motoru,nizké poplatky kolem auta. Plně vyhovuje. Naopak nevybouřený puberták bude prskat jak to nejede. Ale i pro něj má výrobce model Fabia WRS. Nebo podnikatel koupi zedníkům Dácii na to,aby jí zlikvidovali cihlama a cementem,Audi ani VW s koženými sedačkami neni moudré pořídit. Stejně tak podnikatel zase pokud na to má a chce,nebot musí hodně cestovat koupí pohodlné Audi/Mercedes.

A ojetina versus nový,tak je vždycky horší ojetina. Nejde o značku,ale všechny značky jsou stroje a na všech značkách dojde k uvolnění vůlí mechanických částí,degradaci tekutin,pryží,zrcadlových ploch.

+1/0
26.10.2012 11:01

Canis Rufus

Re: Dnešní auta

S vaším příspěvkem nelze souhlasit. Dnešní auta naopak jsou špatná. Důvodem je ekoterorismus evropské unie, která nařizuje výrobcům aut různé nesmysly. Opravdu si myslíte, že motorista požaduje mít v 1,5 tunovém autě litrový motor (např. Focus, nově Mondeo)? Opravdu si myslíte, že motorista požaduje mít v autě povinně ESP, KGB, STB a jiné elektronické featury? Dnešní auta nenabízí vůbec žádnou radost z jízdy, pouze sterilitu. Například jsem vyzkoušel rapida. Nemohu tomu autu nic vytknout (až na cenu), ale moje dojmy z jízdy byly nulové. Asi se ze mě stane nadšenec, co si doveze a zrekonstruuje nějakého youngtimera (např. BMW E30)

S názorem na ojetinu versus nový také nesouhlasím. Z ekonomického hlediska je vždy příznivější pořízení ojetiny, byť pár měsíců staré.

0/0
26.10.2012 11:18

BajnyPhoenixV

Re: Dnešní auta

Ohledně ojetin - nikdo Vám neprodá dobrou ojetinu. Základem tohoto byznysu je koupit levně = co nejvetší šmejd a udělat z toho vizuálně "funglovku" a co nejvíc se přiblížit ceně nového vozu. Rozdíl v ceně nakolik se to povede je "vejvar" prodejce. A pokud náhodou se takový vůz vyskytne (umře starý pán co už auto moc neužil,ale udělal si radost ), tak takový vůz ani do prodeje nejde. Bud si ho necha bazarnik nebo skonci u nekoho v jeho rodine. Vim o cem mluvim,sam jsem se chtel jako mladsi takto zivit a mam zname a vim co vyvadi,aby se uzivili.

Tak motorista si vybírá. I já sám jsem odmítl v autě litrový motor 1,2 TSI a zvolil jiný,archaicky,ale dle meho technickeho svedomi,lepsi. Stejne tak jsem nechtel elektroniku,tak jsem zvolil nejzakladnejsi model (stejne ji tam mam hodne me navzdory),ale vše se řídí trhem.Pokud by lide šli po těch zakladních modelech,stalo by se tak. Ale statisticky většina zákazníku se pyšní co všechno tam má.

0/0
26.10.2012 11:28

acpu

Re: Dnešní auta

Pro naprostou většinu lidí je podle mne auto dopravním prostředkem, které je veze odněkud někam. Prostě od něj chci, aby nastartovalo, pohodlně a bezpečně mě dovezlo někam. Pokud člověk řídí denně a není to jen  za roh do práce či na nákup, tak pokud mi elektronický stabilizační systém pomůže s řízením tehdy, když bude za zatáčkou třeba namrzlá kaluž či bláto, tak jsem rád že tam je. Nevěřím tomu, že by existoval řicič, který by se podobným situacím dokázal vyhnout, jednou za čas se to přihodí každému.

0/0
26.10.2012 11:40

BajnyPhoenixV

Re: Dnešní auta

Já tam elektroniku nechci. To co dela,delám sám vlastní hlavou. ESP neudela nic jineho než přibrzdi kola a ubere výkon motoru,když nekdo jede jako "prase" s cihlou na plynu. To udelam sam ubraním nohou z plynu,případne pribrzdením. A lety zestarne material asistentu a začne zlobit "elektronika" a to me vadi. Kdyz tam neni,nemuze odejit a auto je drzak :-)

+1/0
26.10.2012 11:52

Pan Kája

Re: Dnešní auta

Tohle je podle mě názor daný nedostatkem informací a objektivního pohledu na věc. Uvědomte si, že:

A) ESP neznamená jen systém, který prostě ubere plyn jako když z něj sundáte nohu. Přinejmenším u lepších modelů dokáže přibrzďovat jednotlivá kola. Těžko pedálem přibrzdíte třeba levé zadní kolo, abyste srovnal vůz.

B) Když si někde chcete vyzkoušet vůz, proč ne, tam ESP zbytečně kazí radost z jízdy. Ale pokud na silnici dojde k nepředvídatelné situaci, silně pochybuji, že drtivá většina řidičů v tom momentu se zachová přesně jak má a bude citlivě pracovat s pedály, když to nečekají....

Jinak přiznávám, že jako relativně klidný a předvídavý řidič jsem se zatím nedostal v běžném provozu do situace, kdy by ESP bylo zapotřebí, ale to neznamená, že se to nestane třeba zítra :) Tak jako tak, je fakt, že jde o další díl, který se může pokazit, ale těch je dneska tolik.... a zatím jsem neslyšel o problémech se stárnoucím ESP u ojetin.

0/0
26.10.2012 19:04

JeFFik

Re: Dnešní auta

Z ekonomického hlediska NENÍ VŽDY příznivější pořízení ojetiny (několik měsíců staré auto nepovažuji za ojetinu). Pro toho, kdo auto intenzivně využívá (roční nájezd 40 tisíc a více) je většinou výhodnější koupit nové. Riziko poruchy u spolehlivého nového je VŽDY menší než u spolehlivého ojetého, se kterým se předtím dělo "bůhvíco" A riziko poruchy u nespolehlivého nového je mnohem menší než u nespolehlivého ojeteho (navíc tu je výhoda záruky). A porucha může leckdy znamenat značnou ekonomickou ztrátu i jinou než jen náklady na opravu....Když se pak započtou provozní náklady (spotřeba benzínu, oleje apod....), které jsou vždy menší u nového.....

A srovnávat "pocitově" Rapida s BMW E30? To je trochu mimo mísu.

0/0
26.10.2012 11:45

Canis Rufus

Re: Dnešní auta

Ale ano, s Vaším názorem na ojetiny se dá souhlasit (po doplnění slov NENÍ VŽDY) . Srovnání rapida s E30 byl takový povzdech nad dobou mého mládí, které si samozřejmě člověk s narůstajícími léty idealizuje ;-)

0/0
26.10.2012 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.