Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes půl Evropy s hybridem: 5 000 km průměrně za necelých pět litrů

Hybridní auto umí posloužit stejně dobře jako úsporný diesel. Toyota Prius nás překvapila: při průměrné rychlosti 80 km/h jsme spálili 4,8 litru benzinu na 100 km.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e37t87r 15O83u33ř97e30d49n86í42č61e82k 1519804

Je to vzdy nabiledni, zda-li takovyto clanek je placen autorum jako reklama nebo ne..

Mimo dobry pocit, ktery mate, kdyz jedete/spise dojizdite na baterie/tedy potichu a krasnou animaci zapojeni baterii a podil pohonu na jizde, zde muze by cela rada vyhrad..1/ elektricky lze mit dojezd 1-2 km a nesmite seslapnout plynovy pedal, natoz akcelerovat 2/ baterie NiMH jsou vyuzivany z 10% kvuli zachovani zivotnosti, coz je opravdu otazkou, zda-li se dosahne snizeni spotreby - viz zaloby v USA

3/ ucinnost benz. motoru je mensi nezli dieseloveho - viz srovnani napr. Octavia vs. Auris - napr. https://www.youtube.com/watch?v=GmMvCglyHs0 4/ pokud zrovna neprijde kopec ci brzdeni po vypotrebovani 10% kapacity system zamestna motor na jeho vyrobu 5/ pro evr. zakaznika tento typ vozu je vzdy otazkou - maly kufr, design apod. 6/

lepsi koncept je plug-in hybrid, kdy dojezd na ciste baterie je alespon

50 km,ale je drahy.

0/0
6.12.2012 16:59

J57o53s78e30f 48L58e60b94d95u48š32k80a 4152763933545

A kolik stojí výměna baterií a za jak dlouho se musí vyměnit? Navíc, vždy to auto s sebou tahá baterie, hrozná váha. Takže ani ekologické, ani úsporné. Jenom drahé, módní a u ekoteroristů in.

0/0
9.12.2012 0:25

J14i36ř83í 95K43o85c41u18r73e11k 6855404235668

Otestujeme auto do města tak, že ho protáhmeme 5000 km po dálnici. Asi jako vzít městský kloubový autobus a jet s ním Praha - Londýn.

Pokud chěl autor důkaz, že atmosférický benzín od Toyty najede 5000 km bez poruchy, tak ano. Toto je dobrý způsob testu.

0/0
6.12.2012 14:49

R22e51n27é 71H66a85l76l82a 8921168526326

Tady je zase TDI fanatiků. Jel někdo z Vás,co to kritizují,tím autem? Já jsem tuto možnost měl a ono se s tím dá jet v pohodě i pod 4l/100km. A to je na auto střední třídy mimořádné!!!,a můžete plácat,co chcete. Někdo píše,že to má tvrdé plasty - no a? Já teda úchylně nehladím palubku. Pro mě je třída daná prostorem a výbavou - srovnávat to tudíž s OIII je blbost. A ty baterky - viděli jste někdo,jak jsou velké?

+2/−1
5.12.2012 23:40

M61a31r86e89k 22H88r41u23b41y 6757512381248

Toyota v Cesku nikdy neresila problem s bateriemi, protoze je mistni zastoupeni resit _neumi_ Rv Problem je, ze ta nejvetsi baterka se lisi model od modelu, a v pripade problemu je treba ji objednavat v Japonsku. To trva od mesice vyse a auto je mezitim nepojizdne. Skvele pri delsi ceste :-/Rv

+1/0
5.12.2012 23:38

J45a11n 60F57r80o71l83í21k 6136420785574

U všech třech Priusů v ČR problém nebyl. V USA ovšem ano. Jezdí jich tam kapánek více. Baterie ztrácely v podnebně teplých  krajích výkon.

+1/0
8.12.2012 17:40

D53a55v16i64d 90R47y51c82h11e19t89s78k58ý 9656841790640

Nerozumím té fascinaci spotřebou. Mnohem důležitější je koupit SPOLEHLIVÉ auto. Úspora 0,5L/100 km znamená uspořených asi 25.000,- Kč během 150 tisíc km. To jsou třeba 1-2 výměny rozvodů nebo 1/2 nového filtru pevných částic, jedna oprava dvojhmoťáku nebo 2 vyměněné vstřikovače. Jsou i cvoci co koupí auto za 1,5 mega a pak jezdí opatrně aby to žralo o 0,3L míň.

+8/0
5.12.2012 13:14

J84a49n 67N16o68v34á17k 9285398464105

Nevím, kde nakupuješ filtry pevných částic a další díly, můj je v ceníku výrobce za 9000,- (C5 Break 1.6HDI) + 3000,- aditivum cca na 120 tisíc km, dvouhmota za 10000,-.

0/−3
5.12.2012 13:37

A87l41e24x78a14n88d12r 97K62o63s75t90k70a 5739386949426

Ano, též nechápu tu fascinaci spotřebou. Pro vůz, který nenajdede řekněme 80 tisíc km ročně je spotřeba docela nepodstatná. (jasně, pokud není rozdíl 2-3 litry, ale jen pár deci) Mimochodem, kamarád jezdí logistiku. Tak jsem se ptal, proč neberou do náklaďáků biodiesel, byť je o dost levnější. Prý to zkusili a bylo to k ničemu. Cena zvýšené údržby vyrovnala úspory na spálené naftě. Zato rozdíl ve spotřebě, kdy jeden náklaďák bral trvale kolem 11l a druhý 13 neřešili, prostě se nedá nic dělat, je to velká kráva a je potřeba dojet rychle.

+1/0
5.12.2012 21:01

A53l88e55x64a64n81d65r 41V90i26d38n75e12r 1747880487885

dekuji cesky vlade ze nezavedla na tyhle pseudoauta dotace

desny zverstvo co dela evropaRv

+5/−1
5.12.2012 12:53

J28i34ř28í 28B15a30r69t51o36š 5742389848

A podle čeho posuzuješ, že je to pseudoauto? Netvrdím, že na to nutně musí být dotace! To auto má své kvality a ceny už jsou dle mého názoru docela solidní i bez dotací. Řekl bych, že moc čteš "pseudonázory" druhých a zkušenost s ním žádnou;-) Prius má svůj smysl a netvrdím, že je to nejlepší auto na světě. Kvalita a hlavně trvanlivost je na rozdíl od rádoby überaut, neporovnatelná.

+1/0
5.12.2012 22:24
Foto

P12e34t12r 91K25u11č10e70r96a 4220529752881

Tak mě napadla krásná myšlenka, jak bych jel po Evropě elektrickým autíčkem, cestoval bych "zadarmo" protože bych každý den najezdil do 150 km, koukal se po památkách, a večer to zapíchl v kempu, kde bych si to zadarmo dobil, jelikož tam platíte paušál za elektřinu a nikdo se vás nezeptá, jestli jen osvětlujete jednou LEDkou stan, nebo si celou noc vytápíte stan topením, vaříte na elektřině a nebo dobíjíte auto...

+1/−1
5.12.2012 12:00

B84o63h83u79m56i42l 16S48t44e97j98s19k39a29l 5853634481623

Jste asi dlouho nebyl v kempu... já vždy zažil hodiny

+2/0
5.12.2012 12:31

A80l94e44x77a73n62d85r 27K20o14s67t41k85a 5289786829166

S dením nájezdem pod 200 km neduejdete za celou dovolenou dál, než na okraj Francie. Kdežto v normálním autě se dá při dením nájezdu řekněme 500 km objet vše zajímavé. (1. zastávka porýní, historické města, víno, kuchyně. 2 zastávka Paříž. Francie, krása. 3. Mont San Michel, starodávný klášter atd. A kamarád, co umí i francouzsky mi líčil, jak jeli venkovem.. Například se ptali, kde se dá najíst. Tak je místní poslali k takovému dědulovi.. A snífaně (púlka kuřete od včerejška, lahvinka vína, které ukládal ještě jeho otec, sýr, pečivo a ukecaný děda k tomu) platili i s holkou asi 8E. No a pak třeba postáli u takového dědy dva dny a projeli okolí. Například jsem viděl gotickou kapli, půdorys tak 4X6m, která hodně připomínala katedrálu Notre Damme. Ale nebyl čas zastavit.

0/0
5.12.2012 21:55
Foto

O30n59d21r16e87j 74V46a48l52o17u57s47e37k 4460831797121

Přiznejme si narovinu, že za současného stavu technologie baterií jsou hybridy spíš tak pro eko-nadšence. Až se dostanou technologie jako Lithium-vzduch pod kapotu takovýhle miláčků, tak o tom teprv začnu uvažovat (a to vůbec nemluvím o tom, že Prius II generace má furt Nikl-kadmiové baterky, - tzn bída).

+2/−2
5.12.2012 11:59

L47u17d57ě98k 45N14o96v50á22k 4551374386199

Prius II. stejně jako III. generace má NiMH (nikl-metalhydrid), nikoliv NiCd (nikl-kadmium). To je dost rozdíl.

0/−1
5.12.2012 13:41

M33a72r90t75i78n 15C10e35r43v21e63n75y 2363558386278

Rozdil to sice je, ale stale je to proti Litium cokoli hruza.

+1/0
5.12.2012 16:46

D74a10v69i90d 73R72y51c53h96e96t86s30k39ý 9196691450230

Pan Švindroch je opravdu synonymem tendenční novinařiny. Prius je nepoužitelný a už se mi ani nechce rozepisovat důvody - prostě se podívejte kolik jich na ulici jezdí a důkaz je na světě.

.

Srovnánat to s Oktávkou 2.0 TDI elegance za 576 tisíc je opravdu vynalézavé, když je k dostání model Champion 2.0 TDI od 340 tisíc (což je mimochodem od červnové smrti Octavie Tour asi jediná koupitelná Oktávka).

+1/−2
5.12.2012 11:34

V19a94s92e71k 10B90l54a61z36e46k 3465656353716

No, prodalo se jich 2.4 milionu. A treba tady u nas ma hybrid kazdej druhej taxikar (samo eko podpora statu). A taxikari jsou asi nejlepsi dukaz, ze to auto neni uplne mimo. Ja jsem priznivcem elektromobilu bez hybridu. Nicmene si nemyslim, ze je nepouzitelny...

+1/−3
5.12.2012 11:49

J61a52r52o24s67l17a97v 10B63r37ü76m66m82e21r 7384343526

Eko podpora státu - takže bez podpory je nerentabilní. Takže je to na nic.

+6/−1
5.12.2012 12:29

L65u11d48ě89k 18N71o91v12á47k 4271474586149

Srovnávat to není myslím vynalézavé, ale přiměřené. Jakmile někdo chce oktávku s automatickou převodovkou a podobnou výbavou, vysolí za ni podobné peníze. Tím neříkám, že ji musíte chtít zrovna vy. Ale semtam někdo evidentně ano. Stejně jako Prius.

+2/0
5.12.2012 13:47

J44i55ř95í 43K58o52c72u35r57e17k 6875654395918

prostě se podívejte kolik jich na ulici jezdí a důkaz je na světě.

Podívejte se, kolik jezdí mercedesů Vito - to auto je prostě nepoužitelné.

0/0
6.12.2012 14:42

F32r20a82n81t69i33š97e29k 27L75e67b27e96d55a 4804197639

až hybrid bude jezdit za 2,5 l/100 km a baterie vydrží ve slušné kondici aspoň 5 let, tak to bude zajímavé. Ještě by se hodilo vrazit na střechu solární panel aby se baterie sama dobíjela, protože elektřina zadarmo rozhodně není

+1/−4
5.12.2012 11:26

M73i15r29o87s10l53a29v 15D23i68o83p41a24n 2906879538252

Je vidět, že jste článek vůbec nečetl:-/

+2/−1
5.12.2012 12:34

F44r30a30n90t76i94š79e29k 32L37e38b63e71d81a 4384117739

tak jestli narážíte na nabíjení při sjíždění prudšími serpentýnami a poté pár minut jízdy na nasyslenou energii, tak to je v Česku jistě "reálné". Samozřejmě - pokud vyjedu na Passo Stelvio a pak budu dobíjet jízdou dolu, tak prosím, určitě to chvíli pojede, přesto je průměrná spotřeba bídná

+2/−1
5.12.2012 12:56

L96u55d59ě17k 29N94o37v53á88k 4771984366989

Nemusíte jezdit zrovna ze Stelvia, sbírá se i po troškách - v koloně,... A taky jedna podstatná odlišnost: tím, že spalovací motor má krytá záda ještě elektromotorem, může být naladěný na Atkinsonův cyklus (efektivnější, ale méně pružný). Vlastně taková trochu obdoba turba. Jo, a baterie 5 let ve slušné kondici vydrží.

+1/−1
5.12.2012 13:53

M71a46r76t33i52n 79K98a63r91á76s28e23k 9138973698968

No panel na strese je ti co do vyroby elektriny nadve veci - nez bys tim dobil baterky tak ti auto zrezne.

0/0
8.12.2012 0:06

J93o73s55e87f 35L22e87b27d26u71š82k52a 4672343253805

5 litrů při průměru 80 km po dálnicích. Mám X5 4d. Pokud jedu po dálnicích v Německu, mám spotřebu pod 7 litrů a rychlost se pohybuje mezi 130 až 170 km/hod, samozřejmě někde, zejména v okolí měst, je nižší. Jezdím-li v Česku mimo dálnice a městě, mám spotřebu 7,8 litru a využívám plně rychlostních limitů. Takže hybrid, žádný zázrak.

+1/−1
5.12.2012 10:59

D65a39v60i20d 49J67a82n68s14a 5791323989710

Kamarád teď koupil Oktávku kombi 2.0TDI CR 81kW za 420tis.Kč a mimo město je spotřeba 4,5litru. Dá se jet i za míň. Pokud hybridy nebudou jezdit pod 3 litry, tak se investice do nich nevyplácí. A co znám lidi co mají staršího Priuse (nový stál někde kolem 800tis), tak při běžném způsobu jízdy se dalo jezdit za 6 litrů. Takže těžce ztrátové. Při úsporné jízdě se dalo jet samozřejmě za méně.

+3/−1
5.12.2012 11:08

B81r16o16n19i37s27l94a55v 68J73a56k65l 8200935905685

Fuj srovnavat ropak s hybridem, potazmo benzinakem, je uchylne. Nafta patri do traktoru a do kamen, u nas se prodavaji naftaky jen proto, ze nove auta si kupujou firmy na lizing a jelikoz je nemuzou predelat na plyn, tak kupujou uspornejsi auta na ropu. Sice je to ciry hnus a do auta to nepatri, ale takova je hold doba. Pak to po odpisu s nalitanyma 250tkm (cili pokud jde o diesel, tak motor po smrti = zraly na kompletni generalku) jeste nejakemu chudakovi streli za 200 tisic v domneni, ze diesly jsou "drzaky" a vic vydrzi, to se jen musim vzdy smat:)

Nastesti se uz zacinaji objevovat i "manazerske" auta na plyn, ne jen 1.6ka oktavka.

+4/−7
5.12.2012 11:35

Z58d94e18n17ě23k 43W79e97r96n25h86a67r45t 6597185272418

Plyn bych do toho už vůbec nemíchal. Jediná výhoda plynu je v tom, že zatím na něj není spotřební daň. Technicky je to naprostá blbost, hůř se s tím manipuluje, přenáší méně energie atd atd atd.

+3/−1
5.12.2012 11:44

J58i51ř24í 26P42e72l42n56á31ř 6705303536969

Z tebe ten antinaftismus úplně kape. :-P Můžeš nám vysvětlit, co je na pořádném dieselu ten čirý hnus?

+1/−1
5.12.2012 12:49

P16e87t84r 70S88t91e64j63s21k73a88l 3739598844126

Saze (pevne castice) a oxidy dusiku. Jednoduse ciry hnus. Odpad z rafinace.

+1/0
5.12.2012 14:06

J77i23ř94í 41P10e44l48n72á47ř 6715523176339

Kdežto z benzínového motoru žádné saze nejdou a to co jde z výfuku je libý vánek... :-P

0/−1
5.12.2012 15:45

P46e34t50r 25S44t85e51j97s93k84a74l 3159498284636

Jdou, ale mnohem nizsi:

http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Hlavne tedy NOx:

diesel: 0.180

benzin: 0.060

Az s prichodem Euro6 a SCR systemu bude diesel na 0.080, co bude ale stale vice nez benzin  0.060

+1/0
5.12.2012 15:53

J20i24ř81í 92P10e93l84n77á63ř 6965163716649

A co jako? Pokud budu uvažovat průměrné stáří vozu v ČR a z toho vyplývající průměrné Euro, tak z mého nového chrochta nepůjde o nic víc sazí, než z průměrného benzíňáku. S tím, že když motor s výkonem 230kW ženu jak nadmutou kozu, tak si sosne pod osm litrů...

0/0
5.12.2012 17:57

P71a49v84o47l 93K70u77b45r67a48n 6549950730872

Práveže pôjde. Sadze sa u benzínových motorov sledujú iba pri piamovstrekových, lebo v podstate iba tam sa vyskytujú, teda väčšina benzínov má práveže čistejšie emisia ako namodernejší nafťák - minimálne čo sa sadzí  a NO týka ...

0/0
5.12.2012 19:59

J94i30ř93í 46P25e65l84n74á40ř 6985863446839

Bez reálných čísel se můžeme hádat do nekonečna a k ničemu to nebude. Navíc je mi to úplně jedno. Pár největších lodí zaneřádí planetu jako všechna auta světa, takže já to asi nevytrhnu...

0/0
5.12.2012 21:52

I60v86o 56J54a66n49á82č58e48k 8883103271532

Pominu to, že netušíte jaký je rozdíl mezi ropou a naftou, ale proč pak na "naftu" (kerosín je vlastně jen trošku lépe rafinovaná nafta stejně tak jako RP-1) lítají veškerá velká dopravní letadla a dokonce i rakety? To jsou ale hlupáci ti konstruktéři co?

0/−1
5.12.2012 17:03

J97o69s73e97f 26L17e35b63d84u90š29k23a 4542843183275

Bez problémů 500 tisíc. BMW 525D. A mnohý benzíňák si jak o výkonu, tak o životnosti může nechat jenom zdát.

0/0
9.12.2012 0:23

Z82d44e63n44ě32k 87W45e49r93n56h35a10r88t 6777225682828

a má auto s větším prostorem, vyšší třídy, úspornější a pomalu o dvěstě tisíc levnější.

+1/0
5.12.2012 11:40

M39i73r65o61s84l23a77v 26Š10ů26s 1328211313777

Vyšší třídy ;-D;-D

Tak to je vtip století. Víte vůbec, jaké je zařazení jednotlivých aut do tříd? Rv

0/0
6.12.2012 10:18

F14r42a63n90t62i98š37e75k 84L11e89b68e51d51a 4724777719

současné hybridy nejsou na spotřebu žádný zázrak, spíš bída a jejich ekologický přínos se dá počítat jen do té doby než výrobce přizná ekologickou zátěž výrobou hybridu a likvidací - zejména baterie

+2/−1
5.12.2012 11:24

P22a12v22o38l 61K96u94b14r40a30n 6799400350452

Keď ekologická záťaž, tak u obidvoch, nie? Čo takto ťažba ropy, spracovanie ... A to nehovorím o iných dôsledkoch - napr. politických, že ...

0/0
5.12.2012 11:34

B22o28h70u34m19i30l 35S70t94e14j67s61k63a48l 5563604801303

A jak se vyrábí elektřina? Vy máte doma pouze větrník nebo solár? Nepoužíváte elektřinu z uhelných nebo jaderných elektráren? (Jaderky narozdíl od různých dotovaných panelů na polích mají podle mě budoucnost). Takže náklady na výrobu elektřiny a ropy beru jako +- stejné, jen u těch ekověcí je navíc ještě výroba a likvidace baterií, super.

+2/−1
5.12.2012 12:30

J95a84r12o40s89l52a68v 30B45r29ü37m89m17e49r 7244153856

Těžba ropy má mnohem menší zátěž, než těžba kovů.

+1/0
5.12.2012 12:32

P10a89v86o33l 31K20u40b80r26a52n 6599650140612

Kecy. Záleží totiž na tom ako a kde sa ťaží. Povrchová ťažba niklu je samozrejme veľmi neekologická, ale to napríklad ťažba z morského dna takisto. Takisto nikto z vás dvoch nespomenul, že väčšina ropy sa ťaží v politicky nie moc stabiálných územiach, dokonca sa kvôli rope vedú vojny - no super.

0/0
5.12.2012 19:57

L70u98d44ě21k 96N54o14v77á56k 4291334296459

Dlouhodobá cestovní rychlost 80km/h docela ujde - i na dálnici když to srazí všechny popojížďky v kolonách, omezené úseky (občas mám pocit, že půl Německa), odpočívadla, mýtnice, .... tak z těch standardních 130 se klidně ve skutečnosti 80-100 může stát.

+2/0
5.12.2012 14:00

F82r70a82n57t30i81s32e13k 11M25r25z43e24n12a 3955785548239

Mate na mysli X5 od BMW?  Taky jsem si liboval, jak jezdi za 7, nez jsem v realu na plnou nadrz 90l ujel presne 900km pri ceste po dalnici na tempomat 130.  

To byl duvod k prodeji, ted jezdim a6 ktera ukazuje vic, ale tankuju mene nez s tou X5. At mi nekdo vyklada ze auto o 400 kilo tezsi zere min ;-D.

Zvlast kdyz mam osobni zkusenost.

+2/0
5.12.2012 17:22

T25o66m71á18š 65K86n14a40i43f12l 6523680157110

Buď mám dejavu ... a nebo tady ten článek tady už asi před měsícem visel....

0/0
5.12.2012 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.