Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejúčinnější dieta je hořčíková, tvrdí General Motors

Největší americká automobilka General Motors znovuobjevila hořčík. Použitím materiálu, který je lehčí než oblíbený hliník, chce snížit spotřebu svých aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš1977

Hořčík se přidával do oceli na mříže do vězení

byly pak tvrdší, šly hůř přeřezat. Nepochopil jsem to jak že má zahřátí hořčíku ochránit přek korozí.

0/0
26.10.2012 11:49

Lancer

Re: Hořčík se přidával do oceli na mříže do vězení

Jedna se o tepelne zpracovani, neco na zpusob kaleni a popousteni u oceli. Dojde tak ke zmene mikrostruktury, ktera ovlivnuje odolnost vuci korozi.

0/0
26.10.2012 12:42

Tomáš1977

Re: Hořčík se přidával do oceli na mříže do vězení

hmm, zajímavé, já myslel, že to bez legování nebo natírání nejde.

0/0
26.10.2012 12:59

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

v generals vymysli ruzny blbosti

tahle je jedna z mala. vw jede a nejde zastavit:-P

0/0
25.10.2012 23:39

B_B_Lobo

nechci tu slevu zadarmo

aneb autor plácá kraviny. když už píšu odborný článek, tak si o tom alespoň něco zjistím ve wikipedii. radši dodám i odkaz, kdyby se autor ztratil i v tomto...http://www.wikipedia.org/ možná se podaří najít i něco v gůglu: google.com

0/0
25.10.2012 22:24

Vit I.

Hořčík hoří

A nezapomněli soudruzi z NDR, že hořčík velmi rychle hoří? Hoří tak vysokou teplotou, že nejde hasit vodou. Rv

+1/0
25.10.2012 21:53

Rubik1

Re: Hořčík hoří

Práškový hliník taky.

0/0
25.10.2012 22:04

Lancer

Re: Hořčík hoří

Cisty horcik hori, ovsem jeho slitiny uz podstatne hure a v dnesi dobe se bezne pouzivaji. Podivejte se treba na svuj mobil u nich se ramy vyrabi prave z horcikovych slitin.

0/0
25.10.2012 22:43

stefi_ul

Re: Hořčík hoří

ale v prasku...

0/0
26.10.2012 10:26

809.KocuR

Re: Hořčík hoří

Máte bicykl? S hořčíkovým rámem?

0/0
26.10.2012 13:39

já George XVII

čistý hořčík?

článek o tom hořčíku píše jako kdyby se ty plechy dělali čistě jen z něj. To mi nepřijde pravděpodobné. Přeci jen je hořčík poměrně dost reaktivní s kyslíkem i vodou.

0/0
25.10.2012 20:00

Lancer

Re: čistý hořčík?

Jedna se samozrejmne o slitinu.  V tomto pripade je to tusim AZ31 -  96%Mg, 3%Al, 1%Zn. Zatim se jim podarilo vyrabit pouze toto viko kufru. Doba kdy se budou podstatny casti karoserie vyrabet z horciku je jeste hodne hodne daleko. Pomer ceny horcik/ocel je zatim tak vysoky, ze pokud to neprikaze nekdo uredne, tak se to nevyplati.

0/0
25.10.2012 22:40

katano

nevím = hořčíku NEROZUMÍM >>>>>>

>>>>> ale když opravdu AUTO-DIETA, tak stačí oprášit BAKELIT který se používal při výrobě TRABANTŮ.

     PS : to je - REALITA :-P

0/0
25.10.2012 19:00

Rubik1

Re: nevím = hořčíku NEROZUMÍM >>>>>>

Trabantem tam, vlakem zpátky!

0/0
25.10.2012 22:03

Buweiser Gear

Re: nevím = hořčíku NEROZUMÍM >>>>>>

Trabant nebyl z bakelitu ale z polaminovanýho plechu.

[>-]

0/0
25.10.2012 23:16

Kadel58

Re: nevím = hořčíku NEROZUMÍM >>>>>>

Základem karosérie Trabantu byla samozřejmě kovová kostra, na kterou lepily/šroubovaly povrchové díly z duroplastu. To byl laminát z bavlny a pryskyřice. Proto se taky Trabantíkům říkalo "Pryskyřičník pádivý".

0/0
27.10.2012 20:44

Inkvizitor Johny

Re: nevím = hořčíku NEROZUMÍM >>>>>>

Bakelit už je přežitek. Dneska frčí kompozit. Takový skelný by stačil. Bohužel ta sériová výroba je prostě složitá. Dokud někdo nenavrhne postup pro sériovou výrobu, tak ocel bude mít vždy trumf. Nedávno se něčím prsilo Ferrari, ale nakonec to stejně dělají snad čistě ručně.;-(

0/0
25.10.2012 23:17

Rubik1

Auta jsou stále těžší

Nepočítám-li malé odlehčení u některých posledních modelů. Auta se totiž dnes dělají zbytečně vysoká, což nejen samo o sobě hodně hmotnost zvyšuje, ale navíc je nutné přidávat elektronické stabilizační systémy, které ještě hmotnost zvýší a také zesilovat sloupky karosérie. Tím se zhoršuje výhled z auta, takže se přidávají kamerové systémy a hmotnost roste. Také velikost a hmotnost kol obrovsky narostla a tím se zhoršily jejich jízdní vlastnosti na sněhu. Proto se přidávají systémy traction control, zabraňující prokluzu při zrychlování. Sice to omezuje smyk, ale průjezdnost sněhem to nezlepšuje.

0/0
25.10.2012 18:12

El-hréran

Houby úspora

Jde jim o to že takové auto je prakticky neopravitelné při narušení skeletu navíc finančně tak náročné že se to ani nevyplatí.A8 je důkaz,Golf VII je sic z oceli ale bude tam platit to samé.Ťukanec do skeletu-auto na vrakáč,opraví se jen povrchová poškození.Odbyt zaručen,horší bude až to odkouká zbytek výrobců a začnou to valit všichni.

0/0
25.10.2012 17:47

radaumacher

Re: Houby úspora

Chcete bezpečnost ale nelíbí se vám její důsledky? Budete si muset vybrat. Nehledě na fakt, že i "běžná" ocelová karoserie je prostě pro určitých typech deformace nevratně poškozena. Fakt, že spousta mechaniků to (byť kvalitně ale většinou fušersky) svaří dohromady a jede se odznova, přestože je to technologicky nevratně narušeno, na tom nic nemění. Karoserie z výrazně zfermovaným sloupkem nebo jiným základním prvkem skeletu na silnice proste nepatří, protože není technologicky možné ji uvést do stavu odpovídajícího výchozím hodnotám.

0/0
25.10.2012 23:13

stefi_ul

Re: Houby úspora

nechceme, chce to po nas junie...

0/0
26.10.2012 10:29

mourrison

Re: Houby úspora

Viz vyse, to je podle me vyhoda. Odzvonilo by totalkam, ktere jsou nekdy lepe, jindy hure, nejak svarene zpet dohromady a vesele se prohani po silnicich, ale bez puvodnich vlastnosti zarucujici nejakou bezpecnost pri nehode.

0/0
26.10.2012 8:46

809.KocuR

Re: Houby úspora

Prča je, že takovou slpeninu ze dvou aut nepoznají ani na STK. Jakto?

0/0
26.10.2012 13:42

+Asterisk

Re: Houby úspora

Protoře na STK kontrolují to, co musí. Nic navíc.

0/0
28.10.2012 17:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.