Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEOAUTOŠKOLA: Rychlokurz jízdy zatáčkou

První letošní sníh sice slezl, ale silnice jsou stále promrzlé, na mnoha místech je nebezpečná ledovka. I na zdánlivě suché silnici osobáky dokloužou ke karambolům. Recept, jak dojet, je jednoduchý: rozvážná jízda, opatrně na plynu i na brzdě a levačku pořád na spojce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B56o79n16i56f98á32c 70H38o10n94z13í37k 5212389843500

Tak jako kterej magor by vjel do takovyhle zatacky na takovym povrchu sedesatkou

0/0
2.12.2012 14:36

P27a84v69e87l 83S56t90a37v82j84a51n70í25k 1590586880491

Spojka, spojka, furt spojka. Nemám spojku ;-D. To jsou rady.

+3/0
1.11.2012 22:35

Highdriver

Jaká zase škola smyku? Tohle se probírá v autoškole pančélko :)

BTW: Co to je za paskvil ty nový diskuze8-o?

+10/−1
1.11.2012 13:34

Janaa

Hm řešení tak že sice vybral první půku zatáčky označenou kuželama ale v druhý části byl v monhem víc na kraji než u "špatného" řešení.. takže kdyby takhle vjížděl do delší zatáčky tak to nevybere tak jako tak... Hlavní faktor je asi rychlost.. čím je větší tím je potřeba delší oblouk.. žádná finta nepomůže..

+3/0
1.11.2012 13:29

PiPiiiiiK

Pomůže vzít to dveřmi napřed, jen se to nesmí přepísknout :-P

+2/0
1.11.2012 13:38

mladej.milionar

řeší se auto s předním náhonem, se zadním náhonem, ale jak je to např. u Audi quattro? Přijde mi, že když vyšlápnu spojku, tak se s vozem manévruje ve smyku hůře a neochotně, narozdíl od varianty, že spojku nevyšlapuju a pouze sundám nohu z plynu.?

+1/0
1.11.2012 13:02

PiPiiiiiK

ty máš quattro 8-o? Pokud ano, nevadí ti moje závist :-P

0/0
1.11.2012 13:41

mladej.milionar

nechápu proč by měla :-) ono není moc co závidět, mimo pár dnů v roce se to skoro nevyužije, na hory nejezdím a v ČR jsou většinou silnice a dálnice solené (pokud beru v úvahu silnice 1. třídy), takže zůstává jen vyšší spotřeba a riziko poruchy. Potřeboval bych od někoho odpověď, jestli má smysl vyšlapávat spojku :-)

+1/0
1.11.2012 13:49

Grašar M.

Ano má to smysl protože na auto bude působit jen ta odstředivá síla. S quatrem se pouze dostane lépe ven až budete za apexem.

+2/−1
1.11.2012 15:04

M88a55r23e78k 32H24r11u43b61y 6547902101718

sundani nohy z plynu je fyzikalne srovnatelne s mirnym pridanim plynu. Vyslapnutim spojky se tohle eliminuje. Navic u 4x4 v podani Audi je to zdaleka nejbezpecnejsi varianta - vyslapnutim spojky se dost omezi vliv prechytrale elektroniky ;-)

0/0
1.11.2012 15:25

J79i35ř92í 31H10r15d28l90i98č87k78a 2738231800983

a není tam ta chytrá elektronika z nějakého důvodu? Třeba právě proto, aby pomáhala v případě smyku? ;-)

+1/0
1.11.2012 15:39

M22a50r46e24k 87H33r49u39b36y 6477612541868

Elektronika pomaha se do smyku nedostat. Pokud uz se klouzete, je problem, ze se chova dost nevypocitatelne - napr. (u Audi) zmenou pomeru prenaseneho vykonu na napravach...

0/−1
1.11.2012 23:24
Foto

K49a94m46i46l 82Ř22e70h44á32k 4379574835309

To je nádhera.

0/−1
15.12.2012 10:45

Stringfelow

Ufff, to jsou rady. :-P Ale že je nutné jinak řešit smyk předních a jinak smyk zadních kol to už se nedovíme. A když už se mi to urve v zatáčce, tak určitě mám čas řešit trochu brzdit, trochu přidat, trochu točit kola.. ..když do stromu to mám 2 sekundy. Brzdit - a to vždy když už je průser! Lepší vletět do stromu ve 30, než v 60...

+2/−1
1.11.2012 12:56

J88a66n 44N15o18v43a11k 7300206174766

no tak to asi ne, lepsi je jet pomalu a kdyz jdes do smyku, tak natocit spravne kola a jemne pridat plyn :-P

+2/0
1.11.2012 18:22

chudejklukzvesnice

Driftování je jasná volba ;-D

+7/−1
1.11.2012 12:44

809.KocuR

Skvělé, takže pár lidí začne pro jistotu mít položenou nohu na spojce trvale. Vřelé díky posílají z autoservisů, objednávájí spojková obložení ve velkém. Při nárůstu poptávky ovšem očekávejte také zvýšení ceny.

+2/−1
1.11.2012 11:48

billa98

divná grafika príspevků...

+9/0
1.11.2012 11:03

.MichaL

nj, plocha monitorů roste, tak je potřeba jí zaplácat omalovánkama bez informační hodnoty, aby se tam ty písmenka nebály:o)

+7/0
1.11.2012 11:07

0xf

http://www.youtube.com/watch?v=-4CnFWSrEeU&feature=related asi tak no ;-) staci koukat a poslouchat

0/0
1.11.2012 10:31

taktonee!

zatáčku s nohou na spojce mě přijde jako nesmysl

přece kola musí být v zatáčce v záběru,pokud v zatočených kolech vyšlápnu spojku tak mě logicky prdel předjede ,nebo jsem jen blbě pochopil jak to autor myslel:-/

0/0
1.11.2012 9:52

PiPiiiiiK

Re: zatáčku s nohou na spojce mě přijde jako nesmysl

Když mi s čerstvým řidičákem na mokru půjčili tehdy luxusní E36 compact (měli jsme jen starého fiata), taky jsem si to myslel. První zatáčka mě vyvedla z omylu :-P

0/0
1.11.2012 9:59

0xf

http://www.youtube.com/watch?v=rp1qSb94J-U&feature=related asi tak ;-) jsou v zaberu nebo nejsou ;-)

+1/0
1.11.2012 10:09

PiPiiiiiK

tohle musí bejt naprostá krása..R^V

+1/0
1.11.2012 12:10

taktonee!

na mokru fajn ale bavíme se o ledu,tam kde to klouže a pokud zpomalím přední kola tím ,že vyšlápnu spojku když zatáčím tak předchází zadek protože ten má ještě energii a přední kola se zpomalí dřív ,neříkám ,že udělám hodiny ,ale rozhodně když mám natočený kola a potřebuju aby mě síla vynesla nevyšlápnu spojku-to je blbost

0/−1
1.11.2012 10:26

.MichaL

Vyšlápnutím spojky ale přední kola nezpomalíte, jen se začnou "točit navolno" stejně jako kola zadní. Předek i zadek auta mají energii stejnou, pokud už tedy vysloveně netočíte hodiny (a pak je to stejně všechno jedno:). Fakt si nakreslete si šipky se silama na kolech a bude to jasný.

+1/0
1.11.2012 10:30

taktonee!

v pohodě každý se bavíme o něčem jiném ,já o bezproblémovém průjezdu zatáčkou a autor o situaci ve smyku-už jsem autora pochopil -takže můj začátek vlákna je mimo

0/0
1.11.2012 10:34

PiPiiiiiK

pravda, na mokru je to pro řidiče lehčí...ale stejně se mi povedl parádní power-slide (necílený a první v životě...od té doby má u mě zadokolka přednost). 

Teď mám rychlejší fáro a pokud přidám v zatáčce na mokru/sněhu plyn tak mě zadní kola předjedou :-) ... předokolku jsem taky srovnával jak říkáte, ale ne vždy je to nejlepší volba, záleží na rychlosti a na zatáčce

0/0
1.11.2012 11:53

pablo_II

No ono je to často v těchto případech tak, že auto už je v režimu, kdy motrem brzdí, takže pak to vyšlápnutí ty kola skutečně uvolní a díky tomu, že přestanou přenášet brzdnou(podélnou) složku sil, tak jsou schopny přenést více příčné složky, kterou potřebujete na řízení. Navíc pokud jedete s připojeným motorem (nesešlápnutá spojka) tak prakticky vždy jste bu´d v režimu pohonu, nebo v ržimu brždění (by´t třeba jen mírně) a vzhledem k tomu, že se ve smyku pohybujeme na hranici nebo těsn za ní, tak i to málo může být ta kritcká část, která Vás zachrání.

+1/0
1.11.2012 12:04

.MichaL

Re: zatáčku s nohou na spojce mě přijde jako nesmysl

Není důvod aby vás zadek předjel, kde by na to vzal energii. Přetáčivý smyk u předokolky je výjimka. Při malé přilnavosti máte omezenou třecí sílu mezi kolem a vozovkou, a tuhle sílu nesmíte překonat dostředivou silou. No a pokud k síle dostředivé přičtete ještě záběr motoru (nebo brždění, to je totéž), vektory sil se sečtou a situace se vždycky zhorší. Jednoduchá fyzika, kreslení šipeček:) Nějaký fígle s přetočením kol a přidáním plynu bych rozhodně jinde než na prázdném parkovišti nezkoušel...

0/0
1.11.2012 10:13

HrubesaMares

Zalezi na aute - treba auta na podvozku Focusu mivaji spis pretacivy smyk

0/0
1.11.2012 10:36

.MichaL

Já mám starýho focuse-kombíka, to budu muset otestovat:)

0/0
1.11.2012 10:39

HrubesaMares

jj, to jsou situace, kdy clovek oceni povedenej multilink :-) Zajimavy je, ze treba multilink v Octe nebo v Ceedu tohle chovani nema

0/0
1.11.2012 10:55

TBC

Re: zatáčku s nohou na spojce mě přijde jako nesmysl

nene. Tady se bavíme o smyku přední nápravy. Kola ztratí přilnavost a když na to budete šlapat, tak to ještě zhoršíte. Když vyšlápnete spojku, tak se kola budou točit "přirozeně". Představte si to tak, že vy potřebujete odpor ve směru bočného pohybu kola, nikoliv sílu směrem dopředu - tu dodá setrvačnost vozu.

0/0
1.11.2012 10:20

0xf

no ono se da klouzat bokem pri smyku obou naprav ;-) tak ze plynem urvete i predni a pomoci plynu dobu toho urvani ridite...

0/0
1.11.2012 10:25

TBC

Jasně, ale to už je vyšší dívčí;-)

0/−1
1.11.2012 10:33

mladej.milionar

u systému quattro se to dá zvládet celkem dobře. Stačí to utrhnout, aby to jelo bokem pak se jen plynem řídí smyk + to chce adekvátní reakci volantem. Pár kol na zasněženým okruhu a zvládne to každý.

0/0
1.11.2012 13:04

HrubesaMares

predpoklada to ovsem dostatek prostoru - takze daleko pravdepodobnejsi je navsteva pankejtu ;-)

0/0
1.11.2012 10:38

taktonee!

už jsem autora pochopil ,výborně já se bavím o průjezdu zatáčkou a on o situaci kdy už je ve smyku-díky teď je to jasné

0/0
1.11.2012 10:32

TBC

Přesně tak...

0/0
1.11.2012 10:37

J40a95n 66F83r47o59l41í50k 6146510425894

Když máte kola natočená a auto jede rovně jako sáně je třeba vyšlápnout spojku a nebrzdit dokud se kola nechytnou.

0/0
1.11.2012 11:23

Buweiser Gear

Ha

A co my co máme automat a ruční brzdu vedle levý nohy?...:-)

0/0
1.11.2012 9:39

_Xeon_

Re: Ha

My nemôžeme na cesty... ;-D

0/0
1.11.2012 9:45

Buweiser Gear

Re: Ha

Achjo a já se tak těšil...;-D

0/0
1.11.2012 9:52

0xf

Re: Ha

normalka dam na rucni razeni a utrhavam si to sam... je to sice slozitejsi ale jde to... spise mam problem stim ze mam sedan dlouhy pres 5m takze vest to bokem jako kdyz jsem mel sierru nebo bmw to nejde...

0/−1
1.11.2012 9:51

debeer

Re: Ha

V tom případě máte auto asi se zadním náhonem a tam ručku na vyvolání smyku nepotřebujete.;-)

+2/0
1.11.2012 9:53

0xf

Re: Ha

to tezko rucku mam slapaci mam automat a predohrab ;-)

0/0
1.11.2012 9:54

debeer

Re: Ha

Můžu se zeptat co máte za auto?

0/0
1.11.2012 9:58

0xf

Re: Ha

chrysler 300

+1/0
1.11.2012 10:12

HrubesaMares

v tom pripade zapomente na smyky - to neni auto na zabavu;-)

0/0
1.11.2012 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.