Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákupem auta placení teprve začíná. Fabia vyjde na třináct tisíc ročně

Zaplacením kupní ceny to teprve začíná. Provoz auta něco stojí, a to i když jen parkuje před domem. Česká klasika, benzinová Škoda Fabia Combi, patří k robustním bezproblémovým autům s levnými díly. I tak kromě benzinu "sežere" v celkovém účtování přes 40 tisíc ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e90t92r 12P44r48á15š38i43l 7316661933368

Tohle mě fakt štve, sám jsem auto vybíral dny a pak jsem to vzdal (všude se něco nezdálo, nejasná historie apod.), tak jsem vsadil na profíky z Kontroly vozu a jsem skutečně spokojen. Auto mi zkontrolovali, vše prověřili a ještě mi stanovili orientační cenu investic na následující období (což vedlo ke slevě u bazaristy). Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz

0/0
8.1.2013 17:40

A22n13t52o72n15í96n 51S38e86b74e65r55a 7683128540539

Měn výjde felda rončně za opravy na cca 4 tisíce a co vím fabie za kazí trochu míň a díly jsou dražší o 30%. Takže se podle mně jsem schopný v pohodě dostat na maximálně 6 tisíc. A ta uváděná cena pojistky je nějaká vysoká. Počítal jsem si to pro sebe a pezníjko + havarijní mně na fabii 1,4 výjde na cca 6 tisíc kč.

Jinak si myslím, že si člověk má koupi takové auto, aby roční náklady byly maximálně jeden jeho měsíční čistý plat.  Jinak se to stává dost neúnosné.

+3/0
16.11.2012 8:17
Foto

P39e12t49r 34K21u35č34e78r22a 4900509142481

Cože? Maximálně jednu čistou mzdu na roční provoz auta?

.

S opravami 6000 Kč ročně, pojištěním za 6000 Kč, dálniční známkou za 1200 Kč, nutnou každoroční výměnou oleje, který vyjde s filtrem no minimálně na tisícovku = A to dělá celkem 14200 Kč.

Do průměrné mzdy (18.000 čistého) zbývá již jen 3800 kč, které použijeme na úhradu benzínu (asi 102 litrů), abychom mohli s tou fábií za celý rok ujezdit hezkých 1850 kilometrů. Dojeli bychom o pár kilometrů dál za tu průměrnou mzdu, kdybychom zrušili to havarijko, ale i tak - je to prostě blbost. Auto je prostě drahé.

+1/0
19.11.2012 19:07

D31a83v13i55d 84P66l74a42c85h67ý 2952386574259

není to tak dávno co tu v nějakém testu psali že fabie combi je při razantnějsím průjezdu zatáčkou silně nestabilní :) že je to právě oblíbené firemní auto kde s tím každý lítá a v těch zatáčkách je to neřízená střela. Hold každý novinář to vidí asi jinak :)). Dobrý řidič dostane do ruky každé auto ...

0/−1
15.11.2012 22:57

J36a55r74o46s60l84a58v 90B63u53r12s10í77k 8279935914152

Mám Fábii 2001, najeto přesně 150k a s podvozkem se kromě seřízení geometrie nikdy nic nedělalo. Stačí nevymetat každou díru xD

+2/0
15.11.2012 21:38

R10i34c47h53a81r52d 23O26l86e77o51w53n44i53k 5957630197

Náklady na provoz tak malého auta jako je fabie jsou poměrně vysoké. Vedu si přesnou evidenci všech nákladů na své i manželčino auto, jezdím ve Fordu Mondeo kombi 2002 2,0 TDCi, tedy auto o 2 třídy výš, auto vlastním 7 let, koupil jsem tříleté, ročně najezdím průměrně 16800km, nyní má celkem najeto 220000km a měsíční náklady včetně nafty, pojištění, dálničních poplatků, pneu, náplní filtrů, destiček a kotoučů...drahé výměny turba a spojky, repase vstřikovačů mi vycházejí na 10531,-Kč (včetně nafty!!!).... započtena i pořizovací cena 300tis. Kč. Fabie je podle toho příliš drahá na servis nebo příliš poruchová.

0/0
15.11.2012 21:07

B97r32o46n54i89s28l89a39v 30J58a53k84l 8870575485925

Jenze tam to byly 13k rozni naklady a ne mesicni! Kazdopadne je to ale troloidni clanek ..... evidentne ho psal clovek, co jezdi salinou a ve fabii mozna tak jednou nekdy sedel.

Jinak je videt jak se prodavaji auta ..... na takovou fabiu za 50k z roku 2003 v bazaru nenarazite ..... ani dovezenou z Italie, svarenou z peti aut a utocenym pul micem .......

0/0
15.11.2012 22:21

P61e95t14r 20R70u54m13p61l30i72k 4179177479283

já myslím, že on za nu dostal 50tkč a bazar má rabat.

0/0
17.11.2012 11:34

P10a16t45r67i28k 70M54a60r20e15k 8562237608926

clovek ktery by resil naklady si nema auto kupovat ... neni to TV kterou postavim doma a bude mi slouzit 10 let ..

popravde receno moc nechapu lidi, kteri si koupi (za kazdou cenu nove) auto za treba 250,000kc .. ale pak s nim moc nejedzi - protoze je to drahe, .. na povinne prohlidky/vymeny se taky moc netvari, protoze proc platit tolik penez kdyz s tim skoro nejezdim ?? .. proc si takovy clovek auto teda porizuje .. a kdyz uz .. proc si radeji nekoupi nejakou ojetinu za 90 tisic?

lidi budou porad vykladat, jak jsou ojetiny rizikove, jak se jim to vsechno pokazi, ..atp ... a pak daji skoro 3x vic penez za nove, se kterym pak stejne skoro nejezdi .. a nedavaji mu dostatecnou peci, protoze je draha ( a to mi nikdy nevymluvi ze u starsiho auta je bezna udrzba levnejsi )

ja osobne jsem mel 2 ojetiny, prvni byla hodna spatna (prvni auto, byl jsem mlady) .. nejneom ze jsem naletel na "vyhodny" leasing .. ale auto navic jeste bylo po bouracce (byt dobre opravene) .. najeto vic km,

0/0
15.11.2012 20:36

P69a41t98r29i12k 59M82a56r90e53k 8472527298846

chybelo tomu ABS, ktere to podle prodejce mit melo .. a kdyz sem se chtel soudit, tak mne leasingovka poslala k sipku, protoze jsem nebyl vlastnikem vozu a oni mi k tomu nedali souhlas - proc taky, ze?.. kdyz maji s bazary dobre ksefty na takova auta - .jasny, bylo to pred 9ti lety, dneska uz je situace asi jina

moje druhe auto byla 3 roky stara ojetina .. a lepsi auto jsem nemel! .. kupovane v nemecku primo u Autohausu, mel jsem ho teda jenom 1 rok .. ale nestihl sem ani vymenit olej (olej+filtry+udrzbu mi udelal autohaus v nemecku pred prodejem -takhle nejak funguji sluzby).. vsechno fungovalo dobre ... a priste bych do ojetiny sel zase .. nicmene vec se ma tak, ze auto ktere mam vyhledle stoji skoro stejne penize nove, jako 2-3 roky state ..takze si poprve budu kupovat nove auto a budu zvedavy to porovnat, jestli je to o tolik lepsi zkusenost

+1/0
15.11.2012 20:40

P34a26t21r82i91k 12M58a46r48e29k 8382767478106

ale i ta prvni opravdu spatna koupe mne po 4 letech vysla na cca 400 tisic (bez benzinu + znamek , ktere bych u noveho auta platil taky) ... a nove auto bez pojisteni by mne stalo 600 .. takze se to porad vyplatilo

0/0
15.11.2012 20:57

T85o97m62á56š 92V19e90l87e73m86a14n 4865455527243

podle mě jsou jetiny rizikové - nemálo 10-20 let starých auta má slabou bezpečnostní výbavu a konstrukci , je tu větší pravděpodobnost selhání (např. se mi vypnul motor, tedy i veškeré posilovače a málem jsem to neubrzdil a vjel na do tramvaje) , celkově považuji spolehlivost a bezpečnost za prvořadou. Možná budu nové auto za 10-12 let prodávat se 150tkm, ale mě to smysl dává ;-)

0/0
16.11.2012 12:17

P90a29t74r51i69k 36M92a93r72e31k 8582447328916

Sronavat nove a 10-20let stare je zcestne, protoze to se bavime 250,000kc vs 15,000kc

0/0
16.11.2012 17:21

A78d89o35l21f 81J70e91r90s90á59k 4196934454520

o Cliu ani nemluvě. Jeden z nehorších pekáčů všech dob!!! Propadák, co uzavírá všechny studie o spolehlivosti.

+1/0
15.11.2012 20:12

P78e15t65r 15N32ě57m98e62c 4340773730917

Kosti nejsou jediná známá závada, Fábiáci si stěžují ještě na praskající žárovky, tuším hlavně v pravém světlometu.

+1/−1
15.11.2012 18:13

K14a88r35e44l 74V67a95c93h95u77t 9743632809313

Nám pravá kost praskla už asi po 2,5 měsících ježdění (=na novém voze) ... vyměnili nám ji zdarma (uznaná záruka) a od té doby ulynulo už 5 let a zatím žádná další závada. - Tak nevím. ;-)

+1/−1
15.11.2012 18:50

P10a38t25r42i74k 90M49a69r92e26k 8922387108446

zrovna zarovky asi nejsou neco co by cloveka financne polozilo

+1/0
15.11.2012 21:07

P79e37t10r 42N18ě77m87e11c 4640243430357

To určitě ne, ale je to opruz, navíc při tom, jak blbě se v dnešních autech mění.

0/0
16.11.2012 13:03

D48a57v36i11d 39P12l34a11c56h69ý 2472916134819

máme v práci peugeoty 207 a tam to hoří jedna za druhou, a měnit to tam je taky zážitek ...

0/0
15.11.2012 22:58

K91a85r90e14l 98H86o19s89n18e39d35l 7357531151545

Kromě kostí (u mne výměna po 50k km) byly u prvních Fábií ještě problémy s kabelama. U mojí byl problém s kabelama zatím 2x - nejdřív uklepaná koncovka u čidla rychlosti na převodovce a pak u benzínového čerpadla.

Praskající žárovky předních světel naštěstí nejsou můj problém. Za 10 let jsem měnil každou jen 1x.

0/0
17.11.2012 20:50

J72i96ř67í 86H43r67d33l96i55č31k67a 2578951460933

Prý podvozek po 7 letech a 150tis km v bezvadném stavu ;-D I tlumiče, čepy, atd? Tomu těžko někdo, kdo jezdí denně po českých tankodromech uvěří. Zase nás  tu někdo lakuje. A za 240k si mohl pořídit pořádnou ojetinu, ne nákupní tašku.

+3/−8
15.11.2012 15:06

J63o39s60e11f 13Č33e60r42v67e73n14i78c68k12ý 9299764881933

Měl jsem dvě Fabie po sobě, vždy 5 let, koupeno coby nové vozidlo. Na první jsem najezdil 176 tisíc, na té druhé 167 tisíc. Ano na jedné se za mého vlastnictví neměnily ani čepy, ani tlumiče.

Teď mám dva roky a něco třetí Fabii. Nikdy mi tohle auto nepřipadalo jako nákupní taška. V pohodě s ní jezdím přes celé bývalé Československo na východ Slovenska 2 až 3 krát do roka. Nikdy nejsem nebyl z jízdy rozlámaný nebo jinak "postižený".

+8/−3
15.11.2012 15:18
Foto

P28e37t11r 80P64r57o74c68h88á44z81k41a 3392236522244

Mám v pořadí druhou Fabču,rovněž kombi a jezdím ročně v průměru padesát tisíc kilometrů.Kupuji vždy na doporučení lehce ojetou tedy za docela výhodnou cenu.Olej měním sám stejně jako všechny filtry a jiné náplně.Seřízení a diagnostiku je li třeba nechávám na značkovém servisu.Jezdím nejen po našich cestách ale i různě po Evropě.Problémy v podstatě žádné.Pro dva lidi,případně dva další nebo děti docela vhodné auto.1,4 16V ze spotřebou cca 5,8l.Možná dáno tím,že mám něco naježděno a na auto nemám přehnané požadavky.Podvozek je opravdu slušný a dost vydrží na rozdíl od jiných,často i dražších aut.

+2/−2
15.11.2012 19:29

P75a94t74r52i12k 31M22a63r98e23k 8382877648946

musim rict, ze na najezd 50 tisic km rocne bych si urcite koupil neco vetsiho/pohodlnejsiho ... neni to o jenom o tom, jestli to clovek vyuzije nebo ne

+2/0
15.11.2012 20:41
Foto

I35v54a77n 63K76o18p92t82a 5747122351437

Asi pán nechtěl ojetinu, ale nové auto této velikosti.

+1/−3
15.11.2012 15:23

J44i25ř59í 36H43r90d35l54i35č34k11a 2458911960243

tak proč si koupil dvouletou ojetinu? ;-DRv

+2/−1
15.11.2012 16:51

P46a80t50r29i85k 13M92a18r37e62k 8752457438306

pravda, 2 roky stara Fabie nebo o 2 roky starsi Focus ... ale je to kazdeho volba :)

0/0
15.11.2012 20:45

I92v30a72n 26Z67y86k96á14n 9710793469626

Každý nemusí dennodenně brázdit D1čku. Pokud jezdíte v ČR v lokalitách, kde jsou silnice v relativně slušném stavu, tak není problém dosahovat mnohem delších nájezdů na tlumičích a čepech. Čepy jsem měnil až po 221tis.km (po 6 a 1/4 roku) a tlumiče jsem měnil po 268tis.km (po přesně 9ti letech). Takže nějakých 150tis. je ještě v pohodě a majitel Fábie zde rozhodně lhát neměl důvod.

+5/−2
15.11.2012 15:39

R20a68d11e52k 41M71i79t93a56s 6111338821490

Jinak opet clanek, ktery je k nicemu, tohle snad musi vedet kazdej, ze mu to auto nebude vydelavat. A pan fotograf by se mohl naucit pouzivat i blesk, aby na tech fotkach bylo neco videt ;o)))

+1/−11
15.11.2012 12:13

P40e50t17r 31N73e66s54v90a33d42b14a 2384295336199

Divil by ses kolik lidí je překvapených kolik je stojí provoz auta. A pak to taky podle toho vypadá. Rv

+4/−3
15.11.2012 12:38

D41r18a70h81o33m92í34r 16Š84k30u14b65n49a 1739903955887

:-PKde se prodávají Fabie Combi za 50 000 Kč?

+3/−4
15.11.2012 11:51

J36a46n 88S81v97o22b90o70d86a 6354964242221

Pro devět let starou  a s 150k na tachometru je ta cena odpovídající

+4/−3
15.11.2012 13:15

J47a69n 76N24o91v62á11k 9255478264105

Na Tipcars je benzínových Fabií kombi do 50 tisíc v nabídce 33 ks.

V AutoEsa třeba jedna s rýhou na blatníku za 38 tisíc.

0/0
16.11.2012 9:32

I46v52a62n 87Z51y58k51á17n 9480523969726

No do te kalkulace ten clovek zapocist havarijko musi, pokud ho platil. Stejne tak tam chybi, jak nekdo spravne uvedl, dalnicni znamka, ikdyz ne kazdy ji potrebuje. Ale urcite tam chybi i poplatky za STK/emise. Tisicovka k tisicovce. I bez toho STK mi ale vyslo u te Fabie, ze se pohybuje majitel na 4,08Kc/km, coz je jeste ok. Mam ted na Cliu*2002 po 290tis km presne stejnou hodnotu kc/km, navic s jistotou, ze tam mam absolutne kazdou kacku, co mi kdy auto vzalo z penez. Kdyz mi znamy prochazel muj Excel a videl ty castky, tak sel do kolen. Ano, auto je stale servisovane v autorizovanych servisech, nicmene ty castky v radu casto statisicu, 282tis palivo, temer 80tis vybava, doplnky 3tis(a la kosmetika atp), 147tis poplatky (STK, pojistky, pokuty 2tis., trajekty), 186tis servis (ale auto uz ma vymenenou vetsinu klicovych generacnich dilu na vydrz min. do 450-500tis.km). Je to darda. 700tis (bez porizovacky) Vam auto spolkne pri tomhle najezdu km, ani nevrknete! Lepsi nevedet ci vedet?

+2/−5
15.11.2012 11:49

I37v58a20n 57Z89y62k15á97n 9190693189666

teda ja v te sve castce 4.11kc/km nemam zohlednenu prodejni cenu, ktera jeste neexistuje, takze ji ani nekalkuluju. Ani s ni moc kalkulovat nelze, pokud chce clovek to auto ojezdit a vyuzit ho maximalne, dokud je to "rentabilni" a ta krivka hodnoty kc/km nezacne de facto trendem jit nahoru. Ale i tak se to vyplati to auto udrzovat. Kdyz nainvestuju na opravach sice treba 100, ale at nezeru, treba i 150tis.kc na navyseni projezdu auta o dalsich 200.000km, pak je to porad vyrazne a NASOBNE levnejsi investice, nez jit do auta jineho a vse zacinat odznova.;-)

+3/−3
15.11.2012 12:00

P95a72v59e97l 42Z87u60k88a30l 6888455540593

tak tak když si vemu,že na každé auto z bazaru je potřeba udělat rozvody,vyměnit oleje v motoru,převodovce,filtry,brzdovou kapalinu,většinou i zimní letní gumy..tak jsme na 30 000.-kč min.nezávisle na značce.

+2/−2
15.11.2012 12:28

J12a28n 37N83o88v74á68k 9505958484645

Nevím, mě před třemi lety po koupi rozvody stály 3000,- (práce vlastní),zimní kola (včetně ráfků) 10000,- , oleje a filtry 2000,-. To jsem na polovině. Díly a další náplně od té doby cca 6000,- (z toho 3000,- aditivum k FAPu), povinné ručení 2200,- ročně, 1x technická, 3x dálniční známka.

Spokojeně najeto cca 20 tisíc ročně, auto Citroen C5 Break 1.6HDI.

0/0
16.11.2012 9:43

J81i14ř20í 62H41l27i89s75n44i95k91o78v98s52k74ý 9603911172521

Mě servis u Hondy Civic tedy vyjde levněji.

+1/−3
15.11.2012 11:11

P48e23t65e97r 86A43d77a24m30e94c 8488262984333

Nejsem si jist, ale ceny, které jsou tam uváděny mi přijdou jak u servisu, tak u pojištění přehnané. Já třeba aktuálně platím snad 15tis povinné+havarijní u dražšího vozu se silnějším motorem. Stejně tak, pokud opravdu servis byl u garážníků/svépomocí, tak mi přijde přehnané, dát uváděné ceny. Třeba 12tis za rozvody? Já včetně práce platil cca 9tis na specifické verzi 2.0TFSI (BYD), kde jsem třeba napínací kladku musel kupovat originál, protože druhovýroba neexistuje. Na standardní verzi 2.0TFSI (AXX, BWA) to vycházelo cca 5tis s prací. Stejně tak lambda 2x+3x klimatizace + čidlo mi za 12tis přijde moc, hlavně, když pořád předpokládám, že to nebylo v autorizovaném servisu a možná se ani nejednalo o originální díl.

+3/−4
15.11.2012 10:09

P93a26v37e76l 96Z57u12k97a68l 6198635200493

ne každý je finančě gramotny aby si udělal x nabídek od ruznych společností před tím než se rozhodne

+1/−2
15.11.2012 11:22

J38i40ř24í 23H76r42d53l10i50č26k16a 2338291630123

15tis za povinné? ;-D Mám třílitr a platím 4000 - ČSOB.

0/−2
15.11.2012 16:49

P69e80t95e78r 91A54d15a36m46e83c 8938592494493

Myslím, že jsem jasně napsal "povinné+havarijní".

+2/−1
15.11.2012 16:52

J54i55ř44í 75H92r49d83l15i80č70k82a 2558321520103

pardon, přehlédnul jsem se. 15 je dobrá cena R^

+1/−1
15.11.2012 16:56

P30e53t77e93r 10A38d86a22m83e27c 8948322144763

A to je včetně připojištění čelního skla :-)

0/−1
15.11.2012 17:03
Foto

P39e81t82r 13K60u95č69e71r56a 4350239282631

Tyhle kalkulace ukazují lidem realitu. R^ Kdysi jsem si počítal náklady z vlastnictví Fábie za 300.000 Kč během 10 let s nájezdem 15.000 km ročně, opravami a pojištěním na 850.000 Kč. Případně 5,60 Kč na 1 km. A kdo ví, jestli jsem tam dal všechno.

.

Můžete to použít na cokoliv: Vždyť jen lepší sportovní bunda s goretexem za 8000 Kč nošená 8 let jen v dešti 10 dní v roce (když je hezky, leží vám v batohu, kdyby se to zvrtlo a plní maximálně tak v noci úlohu polštáře) = vyjde na 100 Kč / 1 den v akci. Ale pokud je dobrá vydrží i dýl.

+5/−5
15.11.2012 10:00
Foto

P10e34t95r 46K31u61č36e26r40a 4260649492211

...ehm no. Možná to bude méně jak 850.000 protože na opravy máte nejdřív záruku a koupíte si jen olej, zimní kola a nebo nosiče. Opravujete hlavně mezi 4-8 rokem a ke konci už na to zase kašlete, protože to je srará rachotina. A havarijní pojistku ukončíte nejspíš po čtvrtém, pátém roce.

Malé auta mají výhodu v tom, že blbá spojka nestojí 20-30.000 ale třeba jen 4.000. A tak je to se vším.

+5/−1
15.11.2012 10:12

E67d42a 59D58r97á26b79e38k 7519872983517

Možná? Takže když jste to kdysi počítal, tak majitel opravoval i mezi 1-3 rokem a na konci na to nekašlal, a havarijko neukončoval? Nebo proč nás tu lakujete vycucanými příklady z prstu?

0/0
16.11.2012 5:44
Foto

P71e56t39r 58K95u51č79e80r73a 4860879862791

Spočítejte si to po svém, co je na tom tak těžkýho?

0/0
19.11.2012 18:35

P72a70v76e60l 97Z65u27k63a49l 6388365210963

s tou bundou je to trochu případ z jiné reality..na oblečení a fuknčním by se šetřit nemělo...a taky kupujete li si goretexovou bundu,započítal jste tam i náklady na mytí,přípravky na impregnaci goretexové membrány???

+3/−1
15.11.2012 11:23

M37a96r48t57i58n 15N95e66r43m74u84t 9687477798549

dobrý jsou taky goretexový boty, 1km chůze může stát zhruba jako jízda autem.

0/0
19.11.2012 19:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.