- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tohle mě fakt štve, sám jsem auto vybíral dny a pak jsem to vzdal (všude se něco nezdálo, nejasná historie apod.), tak jsem vsadil na profíky z Kontroly vozu a jsem skutečně spokojen. Auto mi zkontrolovali, vše prověřili a ještě mi stanovili orientační cenu investic na následující období (což vedlo ke slevě u bazaristy). Vřele doporučuji http://www.kontrolavozu.cz
Měn výjde felda rončně za opravy na cca 4 tisíce a co vím fabie za kazí trochu míň a díly jsou dražší o 30%. Takže se podle mně jsem schopný v pohodě dostat na maximálně 6 tisíc. A ta uváděná cena pojistky je nějaká vysoká. Počítal jsem si to pro sebe a pezníjko + havarijní mně na fabii 1,4 výjde na cca 6 tisíc kč.
Jinak si myslím, že si člověk má koupi takové auto, aby roční náklady byly maximálně jeden jeho měsíční čistý plat. Jinak se to stává dost neúnosné.
Cože? Maximálně jednu čistou mzdu na roční provoz auta?
.
S opravami 6000 Kč ročně, pojištěním za 6000 Kč, dálniční známkou za 1200 Kč, nutnou každoroční výměnou oleje, který vyjde s filtrem no minimálně na tisícovku = A to dělá celkem 14200 Kč.
Do průměrné mzdy (18.000 čistého) zbývá již jen 3800 kč, které použijeme na úhradu benzínu (asi 102 litrů), abychom mohli s tou fábií za celý rok ujezdit hezkých 1850 kilometrů. Dojeli bychom o pár kilometrů dál za tu průměrnou mzdu, kdybychom zrušili to havarijko, ale i tak - je to prostě blbost. Auto je prostě drahé.
není to tak dávno co tu v nějakém testu psali že fabie combi je při razantnějsím průjezdu zatáčkou silně nestabilní :) že je to právě oblíbené firemní auto kde s tím každý lítá a v těch zatáčkách je to neřízená střela. Hold každý novinář to vidí asi jinak :)). Dobrý řidič dostane do ruky každé auto ...
Mám Fábii 2001, najeto přesně 150k a s podvozkem se kromě seřízení geometrie nikdy nic nedělalo. Stačí nevymetat každou díru xD
Náklady na provoz tak malého auta jako je fabie jsou poměrně vysoké. Vedu si přesnou evidenci všech nákladů na své i manželčino auto, jezdím ve Fordu Mondeo kombi 2002 2,0 TDCi, tedy auto o 2 třídy výš, auto vlastním 7 let, koupil jsem tříleté, ročně najezdím průměrně 16800km, nyní má celkem najeto 220000km a měsíční náklady včetně nafty, pojištění, dálničních poplatků, pneu, náplní filtrů, destiček a kotoučů...drahé výměny turba a spojky, repase vstřikovačů mi vycházejí na 10531,-Kč (včetně nafty!!!).... započtena i pořizovací cena 300tis. Kč. Fabie je podle toho příliš drahá na servis nebo příliš poruchová.
Jenze tam to byly 13k rozni naklady a ne mesicni! Kazdopadne je to ale troloidni clanek ..... evidentne ho psal clovek, co jezdi salinou a ve fabii mozna tak jednou nekdy sedel.
Jinak je videt jak se prodavaji auta ..... na takovou fabiu za 50k z roku 2003 v bazaru nenarazite ..... ani dovezenou z Italie, svarenou z peti aut a utocenym pul micem .......
clovek ktery by resil naklady si nema auto kupovat ... neni to TV kterou postavim doma a bude mi slouzit 10 let ..
popravde receno moc nechapu lidi, kteri si koupi (za kazdou cenu nove) auto za treba 250,000kc .. ale pak s nim moc nejedzi - protoze je to drahe, .. na povinne prohlidky/vymeny se taky moc netvari, protoze proc platit tolik penez kdyz s tim skoro nejezdim ?? .. proc si takovy clovek auto teda porizuje .. a kdyz uz .. proc si radeji nekoupi nejakou ojetinu za 90 tisic?
lidi budou porad vykladat, jak jsou ojetiny rizikove, jak se jim to vsechno pokazi, ..atp ... a pak daji skoro 3x vic penez za nove, se kterym pak stejne skoro nejezdi .. a nedavaji mu dostatecnou peci, protoze je draha ( a to mi nikdy nevymluvi ze u starsiho auta je bezna udrzba levnejsi )
ja osobne jsem mel 2 ojetiny, prvni byla hodna spatna (prvni auto, byl jsem mlady) .. nejneom ze jsem naletel na "vyhodny" leasing .. ale auto navic jeste bylo po bouracce (byt dobre opravene) .. najeto vic km,
chybelo tomu ABS, ktere to podle prodejce mit melo .. a kdyz sem se chtel soudit, tak mne leasingovka poslala k sipku, protoze jsem nebyl vlastnikem vozu a oni mi k tomu nedali souhlas - proc taky, ze?.. kdyz maji s bazary dobre ksefty na takova auta - .jasny, bylo to pred 9ti lety, dneska uz je situace asi jina
moje druhe auto byla 3 roky stara ojetina .. a lepsi auto jsem nemel! .. kupovane v nemecku primo u Autohausu, mel jsem ho teda jenom 1 rok .. ale nestihl sem ani vymenit olej (olej+filtry+udrzbu mi udelal autohaus v nemecku pred prodejem -takhle nejak funguji sluzby).. vsechno fungovalo dobre ... a priste bych do ojetiny sel zase .. nicmene vec se ma tak, ze auto ktere mam vyhledle stoji skoro stejne penize nove, jako 2-3 roky state ..takze si poprve budu kupovat nove auto a budu zvedavy to porovnat, jestli je to o tolik lepsi zkusenost
o Cliu ani nemluvě. Jeden z nehorších pekáčů všech dob!!! Propadák, co uzavírá všechny studie o spolehlivosti.
Kosti nejsou jediná známá závada, Fábiáci si stěžují ještě na praskající žárovky, tuším hlavně v pravém světlometu.
Nám pravá kost praskla už asi po 2,5 měsících ježdění (=na novém voze) ... vyměnili nám ji zdarma (uznaná záruka) a od té doby ulynulo už 5 let a zatím žádná další závada. - Tak nevím.
Prý podvozek po 7 letech a 150tis km v bezvadném stavu I tlumiče, čepy, atd? Tomu těžko někdo, kdo jezdí denně po českých tankodromech uvěří. Zase nás tu někdo lakuje. A za 240k si mohl pořídit pořádnou ojetinu, ne nákupní tašku.
Měl jsem dvě Fabie po sobě, vždy 5 let, koupeno coby nové vozidlo. Na první jsem najezdil 176 tisíc, na té druhé 167 tisíc. Ano na jedné se za mého vlastnictví neměnily ani čepy, ani tlumiče.
Teď mám dva roky a něco třetí Fabii. Nikdy mi tohle auto nepřipadalo jako nákupní taška. V pohodě s ní jezdím přes celé bývalé Československo na východ Slovenska 2 až 3 krát do roka. Nikdy nejsem nebyl z jízdy rozlámaný nebo jinak "postižený".
Jinak opet clanek, ktery je k nicemu, tohle snad musi vedet kazdej, ze mu to auto nebude vydelavat. A pan fotograf by se mohl naucit pouzivat i blesk, aby na tech fotkach bylo neco videt ;o)))
Divil by ses kolik lidí je překvapených kolik je stojí provoz auta. A pak to taky podle toho vypadá.