- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kdysi dávno jsem měl odjet strejdovým maluchem (fiat 125 P). Na středové konzole mezi sedadly byla páčka (myslel jsem že sytič) Otočím klíčkem a nic..... Poto mi bylo vysvětleno, že ta páčka je startér. Startovalo se to jako motorová pila.....Potáhnout... roztočit motor.....
A teď mi poraďte, kde se v dnešní době dá nejvýhodněji koupit Trabant. Na veteránových webech? Tam si jich každý hrozně cení.
kdysi jsem na tytrubko nasel peknej dokument o vyrobe trabantu ... paradni kousky. Treba perfektni mechanizace na ovezeni tesnosti predniho skla .... no jen se podivejte http://www.youtube.com/watch?v=d7lQCyZiRzk
Měli jsme trabanta, byl dosti poruchový a nastartovat jej za studena bylo opravdové umění. Zřejmě zde byl vliv i tatínka, který vůz extra neudržoval a také nešikovnost mámy, od malička si pamatuju slovo "sytič", které bylo při studeném startu často vyslovováno. Když jsme jeli autobusem, tak jsem obdivoval, jak motor autobusu vždy naskočil ihned, u trabanta to bylo nemyslitelné. Nebyly vyjímkou ani 3 závady během krátké jízdy - chod motoru na jeden válec, zadrhávání lanka plynu, nemožnost nastartovat...
Tenhle "Jaguár" si nezaslouží, aby o něm na idnesu psali s malým počátečním písmenem v názvu :-(
Jinak ne každý byl pomalý, můj zvládl i 180 km/h :-)
podstatné nepresnosti - trabi-m sa dali predbiehať aj násobne drahšie a "modernejšie" autá, taký hrdý majiteľ žiguli 1600 trápil auto na piatom prevodovom stupni a trabi-mu stačil trochu kopcovitý terén - dolu kopcom sa rozpálil a pred vrcholom stúpanie rozdielom 80/60 km/hod zanechal udiveného víkendového vodiča v diaľke.
ps - prepálený olej nemusel byť, veď zmes 50/1 bola znesiteľná (škodovky mali takú spotrebu oleja, teda vrátane výmeny). bolo ale nutné po jazde mestom vytočiť teplý motor na trojke aspoň na osemdesiat a výfuk sa prečistil od úsad.
Jako že na dvě nádrže benzínu bylo třeba dolít litr oleje do motoru? Nesmysl. Kdysi jsem ji provozoval, sežrala 1,5 litru oleje na 10000 km, takže od výměny do výměny se dolévalo jednou.
Trabantem se i dnes dá bezproblémů jezdit. Pokud je vůz alespoň trochu udržovaný (zejména čepy, řízení, brzdy) netřeba mít na tachometru šedesát a v očích smrt.
Když jsme se posledně vraceli ze Švédska tak ze severu Německa ze Sasnitzu jsme těch 750 km ujeli za 11 hodin včetně přestávek a tankování. S plně naloženým vozem při spotřebě 6,5 l / 100 km. Na Trabanta nedám dopustit!
GO TRABI GO!
Je video upravené nebo iDNES zcela vědomě porušuje pravidla provozu na pozemních komunikacích? Ta přelepená registrační značka vpředu...
Také jsem byl "šťastným" majitelem Tráboše. Kamarádi na něj dodnes vzpomínají s hrůzou v očích. Vše se v něm klepalo, netopil, o odmlžení čelního skla ani nemluvím... Byl to vrak a jízda v něm byla adrenalinový zážitek. Dneska se chytám za hlavu, čím jsem to jezdil
Samozřejmě je vše relativní. Za totality jsem jezdil především na Jawě 250, nejméně 200 tisíc km. Mládí vydrží hodně, ale za deště třeba z Ostravy do Jihlavy, to nebyla žádná legrace. V Trabantu by na mně alespoň nepršelo, ale 1967 to byl jenom sen...