Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motory TSI se zbaví rozvodových řetězů, neosvědčily se

Rozvody poháněné řetězem motoristé dlouhé roky chválili za bezúdržbovost. Fungovaly stejně dlouho jako auto. Když pak v některých případech nahradili motoráři řetěz řemenem, zdál se to být krok zpět. Periodická výměna rozvodů totiž není malou položkou rozpočtu na servis. Řetěz se zdá být také odolnější. Když se rozvody poháněné řetězem vrátily třeba v případě motorů TSI koncernu Volkswagen, zaradovali se i zákazníci. Ne na dlouho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a55r81t13i60n 14K29a74r59n85i52k 4979320871584

Asi tak, zelezo predsa len vydrzi viac ako guma. Mal som Ford scorpio 1985. Tam bol remen. Ale uz neskor na FS z 1990 bola retaz. Kupil som ho s 220tis a ked som ho predaval z 440tis bol tichucky, lebo pri 300tis som vymenil voditko a sponovak. Mozno beha dodnes. Teraz jazdim MB 200 CDI. Bral som ho pri 600tis, teraz ma cez 750tis a pochybujem ze motor niekedy, niekto otvaral. Vstreky su repasovane, asi kladivom, zrejme isli tazko von, ale inak motor si pradie ako novy a dufam ze do miliona aj bude.

0/0
5.12.2012 0:29

D84a96v77i82d 71R86y49c85h48e74t10s74k77ý 9576181320620

Gratuluji autorovi k nebývalé ukázce statečnosti. Koncern se opravdu může jít zakopat s amatérismem takového rozsahu. TSI budou selhávat dál a to vesměs po té "velkorysé" záruce.

+2/0
24.11.2012 20:41

D47a66v85i39d 55J98a54n19s79a 5211393199600

Staré motory používaly rozvodový řetěz s mechanickým napínákem a řetězy vydržely po celou životnost motoru. Jen bylo občas potřeba utáhnout napínák. U TSI to vypadá na jiný problém, protože rozvodový řetěz nepřenáší skoro žádný moment, ozubená kola jsou větší než bývala dříve, možná jen, že mají ozubená kola menší zuby. Problém možná může být v tím, že motory TSI mají dvě vačky a tak řetěz neobepíná 50% obvodu ozubeného kola, ale jen kolem 25%. možná kdyby přidali ještě jedno ozubené kolo, tak aby řetěz obepínal 50% ozubeného kola vačky,  tak to zlobit nebude. A možná by pak ani nebylo třeba napínáků.

+1/0
24.11.2012 0:58

A63n11t38o92n95í71n 21S15e33b94e72r69a 7423378600399

No jak to tak čtu, ještě že kupuju oveřený 1,6 16V benzín.   R^

+1/−1
20.11.2012 19:53

L51i27b50a 62R89u60s65n12á29k 2390974335721

Dle mého laického a ničím nepodloženého názoru odchází řetěz u TSI těm, co s tim jezdí podle asistenta ražení na 1400 ot a méně, jako by to byl diesel. Pak se to zákonitě celé rozklepe, až se řetěz utrhne :)

0/−4
20.11.2012 8:08

P90e75t19r 76U87r20a97m 1452830603467

Audi bude mit dal retezy. Sice u nas se tomu taky rika TSI, ale Audi nazev je sravne TFSI.

0/−5
19.11.2012 22:25

D21a56d23a71k 23P69e22t70r 7931790384938

A ne, i  VW sedmá řada má gumu.

+2/0
20.11.2012 5:02

A88n55d70r13e45j 36S73o66c73h86a42r 9421292625915

Správně je TSI i TFSI. Turbo Stratified Injection a Turbo Fuel Stratified Injection. Dva obchodní názvy pro technicky shodný motor.

0/0
21.11.2012 8:48

M54i27c61h92a67l 65Z14e51t42e47k 3938882590277

Neví tu někdo, jak se to má u 2.0TFSI, co se dává do O2RS? To bylo vlastně jedno z prvních TSIček vůbec a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s rozvodama...

0/−1
19.11.2012 21:35

M36i39c92h62a80l 30Z30e26t17e62k 3198192930717

1) nejlepší rozvod byl, je a bude vždy ten, co používá pouze ozubená kola

2) řetězový rozvod je spolehlivý pouze při použití víceřadého řetězu, což je v době downsizingu bohužel už jen utopické přání motoristy

3)  řemen by vydržel i mnohem déle než obligátních 150 kkm, ale nesměl by pohánět navíc vodní pumpu a další nesmysly.

+4/0
19.11.2012 21:32

J33i24ř80í 52Z59ý76k66a 9529413851700

je spousta aut s rozvodovým řemenem, co mají interval výměny 240t km a mají přitom vodní pumpu na rozvodech ;-)

+2/−3
19.11.2012 23:02

I37v83a14n 38M65a50r47e24k 6484478572

No když sleduji zdejší "odbornou" debatu ohledně pohonu vačkového hřídele řetěz & řemen rýsuje se tu ještě krom ozubených kol jeden už zapomenutý ale velmi spolehlivý,oblíbený přenos a to koženým řemenem který má snad jedinou nevýhodu že je ho nutné čas od času na vnitřní straně potřít něčím co je podobné asfaltu kvůli zvýšení přilnavosti na hřídel a tím možnosti prokluzu !            R^ ;-D

+2/0
19.11.2012 20:47

M48i79c47h42a70l 37Z20e98t83e57k 3718422270277

Tohle má např. motor LIAZ ML 635 ve starých Karosách nebo Tatrovácké 8mi a 12válce ještě se vzduchovým ventilátorem. Ale ty neplnily €uro 5 a 6, a vlastně ani 3 a 4, takže se už nedělají:-P

+1/0
19.11.2012 21:36

D65a50d38a81k 59P82e96t16r 7901520464268

A pokud náhodou praskne, tak jej nahradíme silonkami, že?

0/0
20.11.2012 5:03

J87a50n 21L70i94b54i34c74h 9752108145263

Takže místo řetízků, co praskají a vytahují se nasadí rupající řemínky, co rupají nebo se vyvlečou. Nevím, nevím, ale pod zkratkou TSI se skrývá Tak Se Inovují motory. No jak jinak nazvat tu parodii na motory. Marně člověk vzpomíná na skvělé motory 1,9 TDI a 1,8 Turbo 16V a další, které díky ekoterorismu už zavál čas.

+2/−1
19.11.2012 20:01

P15a39v42e42l 12S23t65a50v85j21a98n10í18k 1410886630591

Nojo, jenže 1.9 TDi byly úžasné do užitkového vozu, jinak to chtělo při jízdě hluchátka co měl Otík. Můžete poděkovat skvělým nápadům sovětským, ehm unijním komisařům a jejich Euro normám, které nás přivedou ke světlým zítřkům (prý bez smogu). Předpokládám, že motory Euro 10 už budou spalovat pouze pivo.

+2/0
19.11.2012 20:24

M42i87r93o95s54l49a68v 86J22i61n26d17r51a 6517658462226

1,9 TDi ma takovy emise, ze ten motor zabil vic lidi nez hitler. jet za 1,9TDi 2 minutyna kole po meste znamena kaslat asi 10 minut saze.

+2/−1
19.11.2012 20:39

J29a50n 64L13i77b86i94c39h 9762518215623

emise to mělo velké, ale pozor současné diesely mají díky mikrovstřikům velmi drobné saze, které ne vždy úplně filtr zachytí, zejména je-li na sklonku životnosti a ty se pak dostanou až do plicních sklípků, kde jsou zárodkem rakoviny plic nebo leukémie, pokud se dostanou až do krevního řečiště, starší diesely pump-diese nebo ještě s poctivými čerpadly měli saze větší a zachytily se už na průduškách a s těmi emisemi je to taky otázka, v jakém cyklu laboratorním se to měří, třeba benzíny bez filtru čmudí dneska prakticky stejně jako ty staré jen ne v těch laboratorních cyklech tolik, ale při vyšším výkonu čmudí často i více

+2/−1
20.11.2012 0:49

J63a64n 69L25i42b22i20c30h 9592898725543

Jelikož jsem s 1,9 TDI jezdil, tak hladina hluku zahřátého motoru byla celkem v normě, spíše mne štval nepěkný turboefekt, který hodně kazil jízdu po městě, ale spotřebou, spolehlivostí a na dálnici to byl ideální pohon.

+1/−1
19.11.2012 21:24

E88d60a 48H42a43n69s 5427622956639

Je to zvláštní, ale pomalu se obrací trend, Němcům klesla kvalita, sice ten problém se pokusí zbagatelizovat, ňácí novináři si zaletí testovat auta do teplých krajin a problém zmizí, hlavně zabránit výměnám motorů, to by byla finančně katastrofa. Dojeli na ten trend hledání hranice mezi levnou výrobou, co největším ziskem a životností. Zisk vychází, jsou jedna z nejlépe vydělávajících fabrik světa,ale lidem se to holt časem rozpadne ty auta.Fór je, že korejci, kterým se dřív stávalo že běhěm dvou let čtyřikrát změnili závěs dvěří dneska na tý kvalitě záleží víc a snazí se promítnou lidem za jejich peníze trvalejší hodnotu.

+12/0
19.11.2012 18:04

F68e23r94d39i19n16a10n25d 72S27l75a59v96í61k 1475362182539

Tak já od VW moc velkou kvalitu nečekal nikdy, to je spíš takové místní klišé. VW je zkratka lidový vůz, tedy čekám kompromis mezi cenou a tím co za to dostanu. Co je problém, že táhnou dolů i AUDI. Ale když se řekne Německá kvalita, tak to znamená hlavně BMW a Mercedes.

+6/0
19.11.2012 19:02

M35i90c26h39a76l 19B23u27d48í61k 4946164188573

No BMW řady 3 jsem měl a katastrofa, tam se kazily věci, co by mě vůbec nenapadly...

+2/−2
19.11.2012 19:51

P65a98v95e56l 29S13t12a13v29j44a27n55í78k 1390626860941

To bylo u předchozího modelu, jestli se nepletu. Znám dva "šťastné" uživatele. Ale na druhou stranu bylo vše bez problémů opraveno. Nebo se problémy s elektronikou vyskytují i u posledního modelu?

+1/0
19.11.2012 20:20

P16a60t88r37i15k 47M38a45r84e25k 8912677488306

zasi za 3 tydny (uz se nemuzu docakt) mi dojde moje bawo .. tak uvidim .. nepredpokladam, ze by se tam melo neco vyrazne kazit ... co znam par majitelu, tak si nikdo nejak vyrazne nestezoval

+1/0
19.11.2012 23:16

J65i18ř28í 93P97e64l89n17á15ř 6505323706819

Mercedes sice soudit nemůžu, protože ty nemáme, ale pokud můžu porovnat vyšší modely Audi a BMW, tak je to víceméně stejná "kvalita". Když máš kliku na kus, tak to jezdí k neutahání, ale běda když ne... Asi nejkatastrofičtější zkušenost jsem měl s 730D E65. To byla ve 200 000 (po čtyřech letech) úplná popelnice se kterou už jsem se bál jet někam dál. Děkoval jsem bohu, že to byla ta největší holota co byla k dostání, protože tím pádem na tom bylo míň věcí k podělání. Moje minulá A6 3.0TDI byla v pohodě, momentálně má 280000 a pořád kamarádovi jezdí na první vstřiky, turbo, převodovku a i filtr pevných částic je světe div se původní...

0/−1
19.11.2012 20:39

F22e31r40d83i63n61a65n87d 55S28l30a60v61í66k 1205432872199

To by mě zajímalo, kde udělaly soudruzi z NDR chybu. Řetěz na mém už skoro 12 let starém mondeou slouží bez problému už 210tis km a popravdě, těch zhruba 30 - 40tisíc, které jsem ušetřil za výměny rozvodů je fajn. Ale možná, že ve VW jim došlo, že když tam daj řetěz, tak si ukrajujou zisky v servisu :-)

+7/0
19.11.2012 17:54

P80a24v60e46l 60S45t64a31v15j98a55n48í14k 1430646260241

Soudruzi udělali chybu v tom, že motor do sekačky na trávu vyhonili na sto koní (nebo kolik) a vrazili ho do auta. Pak je jasné, že něco tak nepoddajného jako je řetěz tyto výkony nemůže vydržet. Můj starý poctivý hondí 3.5 litr  to přežil s jednou výměnou rozvodů za 310 tisíc kilometrů. Měnit už to nebudu, dokud bude fungovat.

+5/−1
19.11.2012 18:09

F54e40r38d16i81n41a19n88d 96S42l45a97v78í72k 1275402862889

tak on by to třeba řetěz vydržel, ale musel by se udělat pořádně a ne co nejlevněji...

+5/0
19.11.2012 18:12

P67a60v83e78l 48S97t39a60v88j10a79n25í26k 1950506950871

Snad ano, ale přijde mi to přece jen trochu komplikované. Přeplňování za každou cenu taky není výhra. V podstatě od VW není atmosferický použitelný motor. Ne každý potřebuje mocné výkony (veskrze papírové). Moje auto má celkem mizivý výkon přes 200 koní, ale aspoň vím, že motor a převodovka v tom autě přežije všechno ostatní. Na předjetí to stačí a víc jak 140 stejně nemám potřebu jezdit.

+4/0
19.11.2012 18:17

F56e80r38d98i81n51a57n62d 12S28l32a35v35í37k 1175262532969

S tím souhlasím, přeplňovaným autům se vyhýbám. Mám raději jednodušší techniku, kde nesjou zbytečné nákladné součastky, které se lehce pokazí. Mě stačí moje "slabá" 1,8 atmosféra benzin. Až budu chtít výkon koupím si 2,5 nebo 3,0 atmosféru, ne přeplněnou sekačku. Budu alespoň vědět, že ten motor na ten výkon má.

+5/0
19.11.2012 19:00

J64i40ř74í 91Z40ý75k30a 9529193181810

prozatím jste ušetřil cirka 10-20t Kč za rozvody. Dražší jsem u Fordu nikdy neviděl. A pokud bychom to srovnávali s nějakým moderním motorem (třeba 2.5T ve Focusu ST), tak jste doposud neušetřil nic - interval výměny je u Focusu ST po 240t km. Ale to jen tak na okraj. ;-)

0/−1
19.11.2012 19:21

J25a49n 57M82u83ž69í59k 4582894842199

30 - 40 tisic za vymenu rozvodu u mondea ? Ja mam Octavii II a vymena rozvodu a kladek ( vse original ) me vcetne vodni pumpy stala 6.500 Kč.

0/−1
19.11.2012 19:23
Foto

P35ř26e45m78y16s35l 62Č71e72j98p 8718987848646

Jo, ale měníte po každých 40-60tis. najetých kilometrech. Řetěz se prakticky nemění vůbec. Takže pokud najedete s motorem 250tis. tak počítejte ...

0/−1
19.11.2012 20:22

J22i64ř49í 61Z77ý39k41a 9489803851780

ale prd, rozvodový řemen se běžně mění po 150-160t km, u modernějších aut po 240-250t km. A už se objevují první náznaky, že řemeny vydrží i 300t km hranici.

+3/0
19.11.2012 23:04
Foto

P74ř51e51m66y56s66l 63Č21e55j14p 8588557608686

Opravdu, rozvody 250tis.? Ford, VW, škoda, opel, peugeot, citröen, fiat, hyundai, chevrolet aj.? a to i ročníky 2005 a starší?

0/−4
19.11.2012 23:17

J94i89ř46í 45Z82ý52k49a 9729273701150

ano, typicky jde třeba o některé diesely od PSA (přítomny i u Fordu jako TDCI), případně již v diskuzi zmíněný 2.5T od Volva, resp. ve Fordu ST - to vše je i v autech starších MY2005. V poslední době s k těmto motorům s dlouhým intervalem výměny řemenu přidaly ještě motory od Mercedes/Renault v modelu Mercedes Citan.

Nejsem si jist, ale mám za to, že i Fiat má motor s 240t km intervalem rozvodů - 1.4L Multiair.

U VW je dokonce interval 300t km - minimálně u Golfu VI MY2009 1.6TDI 105PS.

0/0
20.11.2012 2:39
Foto

P19ř96e21m55y76s86l 44Č59e98j41p 8828217148256

To jste ale vyjmenoval pár speciálních modelů. Většina aut v běžném provozu, mění rozvody na cca 60tis. km. No a Ford s označením TDCI, taky není žádná výhra, stačí se jen podívat na ceny takových vozů v bazarech.

0/−2
20.11.2012 10:48

J41i18ř86í 39Z60ý63k18a 9889913811490

interval 60t km měli staré Opely v 90. letech. Zrovna jsem měnil rozvody na Astře z roku 2004 - předepsáno 160t km. Na mém starším Volvu z roku 2001 -160t km. I to co bylo z roku 1999 mělo interval 160t km.

Zkuste nadhodit Vy, jaká soudobá auta mají interval 60t km, rád se pobavím ... pokud vím, tak ani korejci nemají tak mizerný interval.

0/0
20.11.2012 11:28
Foto

P94ř12e97m42y39s12l 33Č79e60j46p 8698517658776

Ford focus, fiat marera, peugeot 206, 306, 406, škoda fábia, renault megáne, a mnoho dalších. Vše je samosebou typem motoru, a taky benzín / diesel, nejde to takhle zevšeobecnit, že všechny auta mají 160tis. Skočte si za nejbližším automechanikem a popovídejte si s ním o tom. O dojezdech Korejských, Čínských a aut nižších tříd (příkladem spark), se snad ani bavit nebudeme, když to auto v provozu stejně do pěti let shnije, tedy pokud tomu po 150tis. najetých km nezatlačíte oči ...

0/−1
20.11.2012 11:54
Foto

P23ř95e61m37y21s77l 41Č29e50j44p 8628437668176

Teď mne tak napadá, nemáte na mysli jen první výměnu po koupi nového vozu? Tam ano, tam je výměna 80-120tis. (u nějakých těch HD, TD atd..) je to i 160tis., ale další výměny jsou v intervalech 40-80tis. dle typu vozu ... Pr. je 60tis. u většiny běžně používaných aut.

0/0
20.11.2012 13:02

J96i30ř14í 39Z16ý81k83a 9469263691380

proč by se měla další výměna provádět ve zkráceném intervalu? 8-o

V autorizáku tam dají to samé, co ve fabrice

0/0
20.11.2012 20:43
Foto

P58ř41e52m78y70s65l 31Č60e43j49p 8228367638696

Protože se motor ojíždí a čím je více ojetej, tím více a častěji potřebuje údržby? Co myslíte? Nebo už máte auto s bezúdržbovým palivovým motorem? Proč koulíte očima? tlačíte?

0/0
20.11.2012 21:05

J70a62n 82M56u97ž75í68k 4662714632259

interval výměny rozvodů u Octavie II 2,0 TDI je 120.000 Km u 1.9 TDI je to myslím 90.000 Km u některých motorů 110.000 Km i 130.000 Km

0/0
20.11.2012 18:48
Foto

P65ř22e59m95y42s76l 78Č90e97j62p 8468877508796

Ano, již jsem psal, že je to motor od motoru a druhu paliva, na které motor jede. Každý model auta to má jinak (dle daných konstrukčních kvalit), některé opakovaně po 40tis., jiné po 60tis., další 90tis. a některé 120tis. Reagoval jsem na tvrzení diskutéra, že přeci běžně 150tis. a normál je i 250tis. až 300tis, a také jsem reagoval na diskutéra, který se divil, že někdo díky řetězu ušetří 30-40tis. když jej přeci výměna stojí jenom 6,5tis., ale zapomněl si poznamenat, že těch výměn rozvodů na životnost motoru provede 3-4x. Jako ani řetěz není výhra, když pak slyšíte vyprávět, jak si prasklý řetez pohrál s vnitřkem motoru audi, nebo jiných podobných modelů a protože bylo po záruce, tak to nebyla oprava za 2 husy a plato vajíček ... Ne nadarmo se říká, každý auto je originál.

0/0
20.11.2012 19:11

M78a41r81e32k 66K83u92m49p68r44e29c11h89t 6289927698912

Na mém Audi A4 2,0 TFSI, vypověděl službu řetěz 1 měsíc po záruce, rozuměj ve stáří 2 roky a jeden měsíc, potkaly se ventily. Koncern se ke mně postavil zády, naštěstí jsem si sehnal repasovaný motor za pouhých 150 tis. Kč + DPH, nový by stál 400 tis. Prostě německá kvalitka..., náskok díky technice.

+9/0
19.11.2012 17:43

P68a87v62e15l 52S70t64a11v72j42a44n65í17k 1330736410751

Celkem mě překvapují ty prodeje koncernu na našem území. Za srovnatelnou cenu je MB a někdy i BMW, kde se problémy s motory tak markantně nevyskytují. To mají tak dobrý marketing, nebo co je příčinou úspěchu?

+3/−2
19.11.2012 18:20

F28r44a85n44t14a 79S31t25r53n24a75d 7405856605

Fakt? Hoďte sem cenu BMW nebo MB velikostí srovnatelného s oktávkou. Mám O2 1.4 TSI 90 kW a 6-kvalt za 330 tisíc. Zrychlení 9,8 s. Dejte mi sem prosím srovnatelné BMW anebo MB s těmito parametry a půjdu oktávku okamžitě prodat. Díky!

+2/−4
19.11.2012 18:52

P97a38v69e77l 98S86t74a35v69j27a30n93í50k 1580836600201

Reagoval jsem na příspěvek o Audi A4, tak nevím proč do toho motáte nějakou nižší střední bez motoru.

+5/0
19.11.2012 19:36

F54r69a23n98t57a 82S57t63r18n40a88d 7985556875

Aha, to jsem nepochopil. Já jsem reagoval na vaši větu "prodeje koncernu na našem území", což jsem vztáhl i na škodovku. Asi v souvislosti s původním článkem, který pojednává právě o motorech TSI. Žil jsem v představě, že ten motor se vyvinul a dává jen do škodovek, že do VW, Audi se dávají TFSI, případně dřív FSI. TSI beru jako specielně vyvinutý levný motor do škodovek, přičemž vrchnost ze západní evropy používá něco lepšího, tedy TFSI, FSI, což naopak pro škodovky k dispozici není. Ale nevím detaily těch motorů, v čem se liší atd.

0/−1
20.11.2012 10:26

A70n85d80r46e36j 46S55o73c53h11a92r 9741682235205

Naprostý nesmysl. TSI a TFSI jsou jen různé obchodní názvy technicky totožných motorů.

Mimochodem, motory ve VW jsou také označovány TSI.

+1/0
21.11.2012 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.