Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony Renault zkouší parní stroj, který využívá spaliny z výfuku

Mnichovské BMW už nějakou dobu koketuje s možnostmi získávání energie z odpadního tepla motoru. Trochu překvapivě teď stejnou oblast zkoumá výrobce nákladních automobilů Renault Trucks.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M61a67r80t60i61n 10K73o13k58e54š 3798884841430

Napadá mě, že k odběru tepla z výfukové soustavy by šel použít termoelektrický článek a s ním dále dobíjet akumulátor.

0/0
18.11.2012 11:10

P79r26o55k71o71p 33P50y13t84e64l 4419500989608

Nojo, Renault byl vždy nositelem pokroku. Kdo z nás se někdy netáhl oblaky dýmu za kilometrovou kolonou s neohroženým aviatikem v čele...

.

Renault-Saviem, pomsta imperialistů našemu pokrokovému společenskému zřízení. :-P

0/−3
16.11.2012 21:23

S15e66i69d29l 31P36e11t48r 1101751335674

Poněkud zapomínáte, že v době, kdy Renault  resp. Saviem vyvinul tohle auto (1967), u nás jezdily max. V3S, S5 a trambusy ... To, že se to auto prakticky  beze zněny v Avii vyrábělo dalších 25 let rozhodně nebyla chyba Renaultu ..

+3/0
17.11.2012 13:06
Foto

M71i29r60o47s63l84a43v 37Z64a56p68l64e16t80a84l 3377265768743

tlacháte o něčem o čem nic nevíte, Avie sice koupila licenci od Renaul-saviem ale stejné auta a motory nedělala, v renaultu byl moderní motor s moderně tvarovanýmy spalovacími prostory v pístech které ale vyžadovaly velmi vysoké vstřikovací tlaky, pouřívalo se tuším vstřikovací čerpadlo Bosch, bohužel v československu nebyli schopni takové čerpadlo vyrobit (nebyl materiál) a z dovozu vozit také nešla, tudíž česká čerpadla měla o řád nižší vtřikovací tlak, tudíž  nižší výkon a vyšší kouřivost a v zimě nešly natočit auž vůbec. Ale to nebylo díky Renaultu!!!!!

+3/0
17.11.2012 13:36

H95u68g33o 14B97a48s23t29a 4644227527246

Vubec nepochybuji, ze to EU zavede povinne jako EUROXII.;-D

0/0
16.11.2012 13:29

J16a70r95o10s81l40a65v 14N92o86v23ý 1272764111

Podobně se experimentuje už dlouho. Pamatuji, že některá automobilka zkoušela motor, kde by se do válců občas tříkla voda místopaliva a díky teplu a tudíž vzniklé páře by se tato energie využila. Ale pak už jsem o tom nečetl. Ale zdálo by se mně to rozumnější, než nějaký parní stroj.

0/−2
16.11.2012 8:11

K22a59r65e30l 30D63o71h58n55a92l 2751609374432

tenhle 4. cyklus se mel zavest z duvodu chlazeni uz si presne nepamatuji detaily ale urcite tam neslo o vyuziti vznikle pary..

0/0
16.11.2012 10:08
Foto

R65o46m29a18n 10V44i25e50t98z19e 9871372439460

tak tak, bylo to pro ochlazování prostoru

0/0
16.11.2012 10:11

J19a90r74o45s89l79a70v 22N16o14v55ý 1322934521

Tak asi máte pravdu a já mám nový nápad. Třeba bude jednou využit :-)

0/0
16.11.2012 11:03

J98i46ř53í 88Z64ý14k76a 9589313751960

systém vstřikování vody do válce používal Saab u modelu 99 Turbo S. Princip tohoto systému je v tom, že při nasátí směsi s vodní mlhovinou dojde k ochlazení směsi, takže ji lze stlačit více, aniž by došlo k nechtěnému samovznícení. V podstatě to má stejný efekt, jako benzin s vyšším oktanovým číslem u motoru, který se s ním umí poprat. Dalšími pozitivy tohoto systému je zvýšení výkonu motoru, snížení spotřeby, snížení emisí (převážně dusičnanů) a zvýšení životnosti motoru. Má to pouze dvě negativa - systém v zimě zamrzá a je nutné dolévat vodu.

Mimo Saab se to používalo ve 2.světové válce u bombardérů. V současné době to používají pouze někteří úpravci motorů.

0/0
16.11.2012 12:05

S68t11a77n43i25s31l20a74v 44M25e19l82i83c85h90a52r 8845745176112

Využíváme to všichni - mám na mysli pozorovatelné zvýšení výkonu motorů za chladu a deště.

0/0
16.11.2012 14:21

K95a87r92e55l 55H20o50s82n53e80d14l 7247251241235

Ano, využíváme to všichni - mám na mysli dotování benzínu vodou na našich benzínkách.

+1/0
17.11.2012 20:27

M81i12c21h38a69l 40Z11e82t77e63k 3318442160797

Kamioňáci jsou mistři úsporné jízdy? Aha, tak už chápu, proč se na dálnici mezi sebou předjíždějí cca 5-10 min8-o

+3/−4
16.11.2012 7:52

J28a84r16o45s10l89a67v 15N89o50v68ý 1752104331

A nemá to spíše něco společného s tachografem?

+2/−1
16.11.2012 8:11

T60o70m37á77š 69V69e76l38e13m72a95n 4725355567913

spíš ne bezohledností a tupostí ....

+2/0
16.11.2012 11:45

J72a76n 55N29o48v47á10k 9855388194775

Spíš je to důvod proč jezdí 5-10 merů za sebou, využívají vzduchový pytel.

+4/0
16.11.2012 9:18
Foto

R23o91m43a15n 48V29i71e34t81z53e 9131592169370

to bude tím, že mají nastaven limit maximálky a ten býva 80-85 a ono předjet kamion třeba rozdílem rychlostí 1km/h chvilku prostě trvá nedočkavče

vynechávám poláky, ti maj na čidle magnet a lítaj stovkou

+2/0
16.11.2012 10:10

J20i57ř18í 76Z42ý36k92a 9949783421570

kamarád kočíruje 40t soupravu a jezdí s ní za 28-29L/100km nafty. Když si vezmu, že 2,5t Audi Q7 4.2TDI jezdí za 15L/100km ...

0/0
16.11.2012 12:10

I94v97a54n 14M21a33r36e91k 6404608972

Na co kamion zatěžovat ještě parní turbinou a generátorem na výrobu el.proudu, pokud je k dispozici pára stačí už jen parní stroj úžasné síly zdroj ! R^

+2/−2
16.11.2012 7:01

V25í20t 38P89a33v16e84l66e90k 7330526687429

A jak si to prosím představujete? Přestavět auto na lokomobil? Převádět tepelnou energii páry na mechanickou k pohonu auta je značně komplikovaná záležitost. Z tohoto pohledu je mnohem jednodušší tuto energii přeměnit na elektrickou a tu ukládat např. do akumulátoru.

Pokud měl být váš příspěvek vtip pak se omlouvám, ale moc se vám nepovedl.

+2/−1
16.11.2012 7:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.