Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Rady pro přezutí na zimu na poslední chvíli

Na led a sníh už mohou řidiči vyjet pouze na zimních pneumatikách od začátku listopadu. Počasí je ale zatím milosrdné, takže ještě policie neměla důvod vyrazit na lov. "Jako indiánští stopaři četli ve stopách, tak my dovedeme číst v pneumatikách, co autu schází," doporučuje návštěvu pneuservisu odborník na pneumatiky Jindřich Šafránek. Taková návštěva může odhalit závadu na podvozku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i39r19o80s67l65a38v 67B58u23d66a 9602492877662

Lži a stále dokola jen lži!! Na suché (i promrzlé) silnici je letní pneumatika lepší než zimní, na mokré silnici také..a to výrazně, zimní pneumatika je lepší jen a pouze na sněhu!! Tím neříkám, že by se nemělo přezouvat protože nikdo nikdy neví kdy napadne sníh ale proč ty lži?

0/0
16.11.2012 11:09

A88n21t52o87n93í35n 86S88e51b32e91r58a 7203128760969

Já jezdím pořád na zimních. Kupuji dvě nové gumy co dva roky. Přední hodím na zadní a na předních mám co dva roky nové gumy. Při nájezdu do 10 tisíc ročně je to naprostá pohoda. Neplatím servisům, neplatím výrobcům gum, "zimní zákon" dodržím vždy" a ušetřím dost peněz. Jezdím tak 6 let a neměl jsem jedinou nehodu nebo ťukanec. Všude v zimě i v létě dojedu. Nidke jsem nikdy neuvázl. Body mám taky pořád všechny a bonusy na pojistku mám na naximum. Nevidím v tom problém, jen se řídím pravidlem "na nikoho se nelepit". Všem obyčejným lidem to doporučuji. R^

0/0
14.11.2012 19:17

P20e49t27r 73N96e83s83v12a34d74b40a 2464215436759

Každý ať přezuje kdy uzná za vhodné. Od prvního listopadu jsme přezuli cca 60 aut, čekám že ještě dvakrát tolik se přezuje z kraje prosince. Říkat někomu že je vůl a nevím co ještě že už má přezuto je na úrovni 5 třídy.Naopak nechápu ty kteří se budou za 5 minut dvanáct vztekat že jim auto nezvládnou pneuservisy přezout v den kdy si oni usmyslí jelikož jih bude  požehnaně:-/.

0/0
13.11.2012 20:07

P72a46v98e76l 39P34o91s57p57í48š79i98l 5776901679279

Jaké "na poslední chvíli" má redakce konkrétně na mysli? Teplota po ránu kolem sedmi, odpoledne klidně i přes plus deset, silnice suché - ještě můžu klidně dojíždět svoje letní, nicméně pro ovce jsem potenciální vrah, protože prvního listopadu už bylo, a já mám mít dávno přezuto...tahle demagogie mě ničí, lidi slepě věří tomu, co se píše v novinách, nepoužívají vlastní hlavu, a pak se stokrát opakovaná lež stává pravdou..

Vše podstatné bylo v diskuzi řečeno.

+6/−7
13.11.2012 10:45

D27a41v49i68d 75P64r84a41ž24á79k 6164752592596

Já přezul už 21. října a vůbec toho nelituji, neboť už třikrát jsem projížděl sněhovými vichřicemi. Souhlasím, je třeba používat vlastní hlavu.

+2/−1
13.11.2012 11:26

T24o51m52á54š 61M34a28c54e28j58k40a 6501482827387

Taky jsem teď při přezouvání nad tím kroutil hlavou - minulý týden. V místě mého bydliště se ještě teď dá v pohodě jerzdit na letních a borec v pneuservisu říkal, že začátkem listopadu přezouval i 12 aut denně. A navím za cos dastal tolik mínusů.

+3/−1
13.11.2012 14:16

P65a66v70e83l 15J64o81n35á11š 5611915409325

Za co ty mínusy, duté hlavy?

+1/−1
13.11.2012 19:17

M26a79r19e49k 15Š12v85u55b 8809331715197

Taky mam jeste letni. Zimaky lezi v garazi a cekaji na svuj cas, ktery zatim neprisel. Plne souhlasim ! R^

+1/0
13.11.2012 21:13

M86a75r91e66k 39H19r96u23b56y 6187242331498

tak to je husty - aktivita policie zvyšuje s klesajícími teplotami ;-D Takze nejvic pracujou pri absolutni nule? :-P

+2/−2
13.11.2012 9:53

K57a97r31e20l 29V38a81c24h77u48t 9263722849693

To je zajímavé, že v článku NIKDE nevidím informaci, kterou jsem si našel v NÁVODU K VOZIDLU, že totiž se mají v zimě hustit pneumatiky o 20kPa více 8-o než v létě?!  ... Hmmm... Tak jak je to teda?! ;-€

+1/−3
13.11.2012 8:33

P25e20t29r 78N89e78s27v74a54d83b21a 2534525766179

V každém dobrém pneuservise Vám tak učiní a ještě vám to při předání vozidla zdělí.

0/0
13.11.2012 20:09

K82a67r81e86l 38J84e73n13č40í12k 6836556462125

No vidíte a já jsem první letošní sníh a led odjel na letních, protože v servisu bylo volno až za týden a neměl jsem absolutně žádný problém, stačilo při jízdě přemýšlet, a to mám "sportovní" letní pneumatiky se kterými bych se podle novinářů měl asi vybourat i když zahlédnu sníh na poli vedle silnice

+2/−5
13.11.2012 7:35

J16i76ř55í 20H40u16d44e39c 4432691489372

Jo takovejch pár chytrolínů jsem potkal...brzdili v kopci provoz a děsně se divili, že to na letních nevyjedou...A přemýšlení jím vážně nepomohlo.

+5/−2
13.11.2012 9:09

J14a55r54o13s46l69a10v 37L49e62b51e68d53a 3666409647820

to je zase masáž ;-D

+14/−1
12.11.2012 22:06

J75o82s12e70f 63N24o76v76á24k 9183174677543

Nojo, zimni gumy se malo prodavaj, tak je potreba zas nejaky to PR, zejo, navic obsahujici zas spoustu nesmyslu. ;-D

+10/−7
12.11.2012 21:25

J63a35n 42J34e48ž14e12k 3131625307135

Může mi někdo znalý říct, jakou teplotu má jízdou zahřátá pneumatika? Já mám pocit, že ta hranice "pod 7 stupňů Celsia" nemá vzhledem k ohřátí pneumatik reálný smysl.

+3/−2
12.11.2012 20:27

J76o57s49e45f 90N37o63v33á41k 9673784557703

po zahrati v -7 stupnich mi sla motorka na zadni bez prokluzu na normalnich sportovne-cestovnich gumach, pricemz prokluz mam i v lete pokud je guma studena, guma byla v tech -7 pomerne tepla, odhaduji 40-50 st

+2/−2
12.11.2012 21:27

J60i88ř46í 46P44e90l15n73á93ř 6245243476669

Při počasí jako je teď, mám brzy ráno po dvaceti kilometrech v kolech 225/55 R17 teplotu kolem dvaceti stupňů při váze auta necelých 1900 kilo...

+1/−4
12.11.2012 21:37

L49u14d19v60í15k 28G43a65j78d36o59š53í44k 2555383614962

No víte, provozní teplota pneumatiky se počítá vždy u zahřáté gumy. Jak letní, tak zimní. Těch 7°C okolí je teplota, kdy zimní guma dosahne provozní teploty, ale letní už ne, protože ta má provozní teplotu i přes 30°C

0/−1
13.11.2012 10:07

P93e74t88r 94N89e57s97v37a18d47b16a 2654195186449

No ono ohřát a udržet teplotu jdou dvě různé věci. O tom by vám mohli povídat teba piloti F1. V nízkých teplotách se pneu samozřejmě chladí víc než v létě v +25 a letní se na provozní teplotu běžnou jízdou nedostane je li již kolem 7 stupňů ne li méně.

0/0
13.11.2012 20:16

K35a40r31e45l 88B74a88r52t94a26k 9256431175846

Desítky metrů. Jestli to náhodou nezavání přeháněním. Neřekl na jakém povrchu.

+4/−2
12.11.2012 20:12

F47r96a40n84t97i34š66e48k 38M41i65c13h93a95l19i98c40a 8486148245646

Pokud zjistíme, že se pneumatika atypicky opotřebovává nebo se rychle sjíždí, znamená to závadu na podvozku.

Zdroj: auto.idnes.cz

Ale to vůbec nemusí být pravda. Z vlastní zkušenosti vím, že může být i vadná pneumatika

+7/−1
12.11.2012 19:21

L68u66d85v65í79k 77G41a80j20d52o59š67í51k 2205233494272

Krom toho se z pneumatik dají poznat maximálně 3 druhy závad podvozku a to ještě musí být ty závady dosti značné. Vadné tlumiče, špatná sbíhavost a špatný odklon. Ale třeba vadné čepy, což je závada nejčastější, se z gum poznat prakticky nedají.

0/0
13.11.2012 16:35

M79i75l77a32n 46Š35v35a89g44r50o47v80s61k55ý 9752319295668

Při nízkých teplotách se na letních pneumatikách výrazně prodlužuje brzdná dráha vozidla, a to v řádu až několika desítek metrů. Tak desítek metrů říkáš...;-D

+19/−7
12.11.2012 18:15

J28i98ř14í 87H80r16d79l86i30č52k63a 2758251430303

vždyť je to pravda.

+3/−14
12.11.2012 19:50

R17a11d78k87o 73S34ü26t47t83ö 8281328641585

Sorry, ale je to somarina, ktora bola dokazana uz niekolkokrat. Napr. www.auto

kde letna vyhrala vsetko samozrejme okrem snehu, tu - auto.sme.sk je zasa dokazane, ze rozdiel je minimalny. Takze ake desiatky metrov ??? 7 stupnov je demagogicky mytus. A teraz moje zistenie - z nula na 100 zaakcelerujem na zimnych pri teplote 2 stupne o 3 - 5 desatin sekundy horsie, ako na letnych za rovnakej teploty. Brzdenie vyhodnotit neviem, handling v kruhovom objazde vykazuje lepsie vysledky pre letne gumy, rozdiel je ale v statistickej chybe merania. Akceleracia merana cez OBDII zasuvku a software Torque.

+9/−4
12.11.2012 19:56

L90u84d41v68í47k 31G41a43j47d92o55š35í68k 2705203914682

No a právě to "okrem sněhu" je to podstatné. Tam jsou to totiž právě ty desítky mertů... To že mají zimní gumy takový výsledek jen na tomto povrchu se samozřejmě už taktně neuvádí. Na druhou stranu je celkem logické, že se předpokládá, že v zimě je sníh... :-)

0/0
13.11.2012 16:42

M36i48l68a92n 86F31l59á82d44r 9486947432545

Jiří Hrdlička

opět reaguje někdo, kdo o tom nic neví...

+6/−3
12.11.2012 20:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.