Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tuzexová corona byl držák. První toyotu v ČSSR měl i Gustáv Husák

Corona je zvlášť pro české zastoupení japonské automobilky výjimečné auto. "Je to první toyota, která se oficiálně dovezla do tehdejšího Československa," vysvětluje Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. Exkluzivně pro iDNES.cz vzal auto, které bylo exotickým kořením silnic ČSSR v 70. letech, na vyjížďku. I proto, že automobilka Toyota letos slaví 75. výročí založení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88a32r91e78k 57K59l77u37f33a 3318784704296

To vyklápění SPZ není vůbec špatné, asi něco takového zařídím na svém voze, pěkně to bude mít ovládání na servo z kabiny vozu, a pak se nebudu muset loudat u Kačerova, na Strakonické a podobných radary nesmyslně hlídaných místech.  ;-DR^

0/0
7.12.2012 16:04

M59a18r65t32i77n 68J52i79r37o84u20s36e10k 7936885865408

Kardinál pronásledovaný režimem měl stejné auto jako prezident. Neuvěřitelné. [>-]

+2/−2
5.12.2012 13:46

D12a70v30i94d 88H28o98l25c77m44a77n 7315572323736

Jojo, zetory to jsou traktory :-)

0/−2
3.12.2012 11:06

M80a57r64t20i79n 17K72o52l42á18ř 9618470815525

Soudruh Husák žádnou kapitalistickou Toyotu neměl, co by tomu řekli sooudruzi ze SSSR. Socialistický prezident, používal jen socialistické výrobky a nepropagoval ten odporný kapitalismus....:-P

+1/−4
2.12.2012 11:17
Foto

M56i65r87o50s92l29a17v 49S34t69e88i65n17e10r 6338744583785

Diskrétně bylo z historie koncernu vynecháno, že největšího rozvoje doznal válečnou výrobou. Tím také získal zkušenosti zejména s terénními vozidly.

+5/−4
28.11.2012 10:19

P61e46t55r 52P38a78v16e32l 5388289871868

A?

+9/−2
28.11.2012 16:32
Foto

V37á80c27l71a30v 77J88i79n64d13r65a 7410323945316

No a? To je stejné v podstatě pro komplet celý světový průmysl.

+2/0
4.12.2012 10:07

J23i10ř72í 28K67r58a81m84p44l 4966144376196

koukám, že se dost naklání v zatáčkách. Tak nevím jestli byla auta dříve o tolik měkčí nebo mají moderní auta vyřešené naklánění v zatáčkách tak, aby se nemusela dělat s tvrdým pérováním?

0/0
27.11.2012 16:16

S44e69i89d88l 61P46e42t17r 1481441795554

Š1000 rozhodně s T-Coronou srovnávat nešla ...Jak koncepcí, dynamikou, úrovní jízdních vlastností.

 Srovnatelný typ byl F124, tedy v té době zde známý v licenční podobě zn. Žiguli..

+1/0
22.11.2012 21:12

M84i77l24a58n 80Š23v29a43g56r92o32v65s98k29ý 9372559945828

"Za dvoumetrovým čahounem..." Nemělo tam být Čehounem? Asi ne. ;-D

0/−6
20.11.2012 16:26

P73a25v50e79l 45N94e22j75e78d85l61ý 7231742647

Já jsem si vždycky myslel, že Toyota se jmenuje podle zakladatele - Toyoda, který prý sebekriticky uznal, že toyota zní líp, tak to pozměnil. Tak jsem to někde četl. Nevíte někdo kde je pravda?

+4/−3
20.11.2012 14:28

T91o72m81á80š 66M36a63c82e84j93k61a 6501472347897

Však jo, uznal to proto, že v japonských znacích se slovo Toyota zapisuje 8mi znakama a to je v Japonsku šťastné číslo. Toyoda se zapisuje jinak, ale nevím jak.

PS: Doufám, že jsem to nepomotal ;-).

+2/−1
20.11.2012 17:35

M41i18c85h22a65l 70T63r14i14s41k29a 2450157442437

Toyoda se zapisuje 10 tahy stetcem, toyota 8mi. Cislovka 8 je povazovana za "priznivou".

+3/0
28.11.2012 7:01

J80a43n 27P66i72v35a46r56n87í68k 1288903403561

Ale pánové tady máte překlad

トヨタ (toyota)    豊田(toyoda);-D;-D

0/0
30.11.2012 12:02

J28a93n 56P87i84v47a76r75n11í19k 1938383683761

To je blbý ýDěs nema japonskou grafiku ;-(

+2/0
30.11.2012 12:03

P48e47t89r 58V48a51c22l28a32v79i60k 4646933615972

neuveritelne

+1/0
1.12.2012 19:39

D52a46v78i32d 57H85o46l71c57m29a95n 7655152413186

:DDDDDDDDDDD

0/0
3.12.2012 11:04

J72i44ř66í 69V17o50g77e69l 6512882436988

Pěkné auto. V jeho éře se u nás vyráběla Škoda 1000 a subjektivně mi přijde, že ta auta šla ještě srovnávat. Ale když si vezmu rok 85, kdy jsme tu dělali Š 120 a Toyota v té době produkovala Carinu (vypadala takhle http://en.wikipedia.org/wiki/File:Toyota_carina_st162.jpg), tak nám díky socialistickému vývoji už notně ujížděl vlak.

+10/−1
20.11.2012 11:58

L71i76b36o30r 52T24r76u57x71a 6246151209903

Hodně to připomíná moskviče, včetně toho víčka nádrže pod SPZ - je vidět, kde se soudruzi inspirovali ;-)

+6/−6
20.11.2012 9:54

M11a74r42t38i52n 84S17k86o24u16m26a97l 1342544567740

Moskvič to připomíná pouze v tom,že se jedná o tříprostorovou karosérii typu sedan. Tak jako většina v té době vyráběných vozů. A víčko nádrže pod SPZ? To měli Moskviče již od roku 1956 u typu 402 a vydrželo to Moskvičům až do konce výroby vozů s klasickou koncepcí.

+3/−2
20.11.2012 10:35

K76a36m43i24l 85J74a93r31u98š52e51k 6376827456579

Trochu to připomíná Moskvič.

+2/−5
20.11.2012 9:23

T38o55m77á15š 74N45o40v98o14t35n22ý 9560693191315

To jsem teda netušil - ale logiku to má - že jeden ze dvou servisů byl na Prajzké.

+5/−2
20.11.2012 8:14

P28e68t30r 82K94o86m71í95n14e36k 3799207392989

To mě taky pobavilo, že zrovna v Hlučíně byl jeden ze dvou mechaniků :))

0/0
10.12.2012 13:10

L43i79b13o77r 58M87o51u55č49k80a 1398457375392

interier a motorovy prostor je proste ala Fiat potazmo zigulik ...

+2/−3
20.11.2012 8:09
Foto

A87n72t27o34n21í76n 34Š81i17m10č50í69k 3657599730780

To jste se trochu sekl ne? Fiat a Moskvic jsou ala Toyota ne?

+3/−4
20.11.2012 11:31
Foto

J94a34n 11M10r69á55z 5190786219311

divil by ses, ale v 60. až 80. letech se Japonci inspirovali víc v Evropě než mi u nich /hodinky, elektronika, auta, stroje/. Originální evropské nápady pak zperfekcionalizovali k dokonalosti a nepoznání, vychytali tomu mouchy...

+5/0
1.12.2012 14:04

J79a71n 29K48o52m59á59r42e17k 5405188559983

corolla byla 1100 a corona 1500

+1/−2
20.11.2012 7:55

J61i74ř60í 72N13e37u87m31e90i81s69t85e14r 2442365683421

První toyotu v ČSSR měl i Gustáv Husák. To údajně je jako víc údajně nebo spíš míň údajně?:-/

+5/−2
20.11.2012 7:37

M63a48r23e89k 95F61l61e67k56a89č 2200334522423

to je něco jako "přibližně 402kusů"

+7/−1
20.11.2012 7:55

J69a48n 35R48i34c18h82t16e51r 5322982883895

Hm, takže ji měl údajně komunistický prezident, pár taxikářů, veksláků a katolický kardinál. Až je mi ho líto... (obzvlášť když to byl vcelku slušný člověk)

+5/−2
20.11.2012 8:56

M24i32l72a73n 75Č69e42r18n65ý 5233989149552

Ten prezident nebo ten kardinál?8-o

+3/−4
20.11.2012 10:19

M75a86r59e77k 65K10l15u26f81a 3218194774596

Kardinál Tomášek jezdil Volvem 740GL.  ;-)

0/0
7.12.2012 15:57

J14a53n 11J50e51ž58e24k 3681285307225

"...přibližně 402 vozů..."

Mohli byste být přesnější? Bylo to 401,537684 nebo snad 402,0936643589721409 vozů?

+14/−6
20.11.2012 6:30

M24a28r72e51k 28F58l51e96k96a47č 2700904472693

áá jste rychlejší

+2/−2
20.11.2012 7:55
Foto

V81l10a41d62a 23V89a50n80e97k 9913466884658

Toyoty se jmenovala "Corolla" ne corona ;-€Rv!!

+2/−33
20.11.2012 6:06

J29a52n 91J49e57ž65e46k 3621475377635

Vaněk je Honza a ne Vlada!

+8/−2
20.11.2012 6:31

L97u33k68a21s 79N22o43v62a63k 4809689583818

Melete blbosti.

Corolla byla mensi Corona je predchudce modelu Carina a ta je predchudce modelu Avensis.

+10/−2
20.11.2012 7:31

L16u14k39a71s 43N30o79v15a38k 4919319533158

Za corollou ma byt tecka.

Corolla je mensi.

Corona je predchudce modelu Carina...

+5/−2
20.11.2012 7:32

P97a22v34e10l 16F43a71r77a 9634885308388

Hodně velké ztrapnění, co? :-)

+12/−2
20.11.2012 8:07

J10i84ř57í 83M35a83r60e93č19e42k 3529361742

Jste tím 100% jist?

+1/−1
20.11.2012 16:04

V29a27c56l57a68v 40K47u67b74i24s 5301371639747

Corola byl a je drivejsi ekvivalent dnesnich golfu a rapidu a oktavii. Dnes se prodava ve variantach auris a corolla. Corona je auto tridy vyssi (Superb, Pasat) a byla predchudcem modelu Camry a carina, tedy vozu ze kterych vznikli Prius a Avensis plus stale zustava Camry ale uz jen v Americe a UK

+1/−1
20.11.2012 18:53

P34e85t14r 51S24t19r43a43k44a 9317317135183

Camry je k dostani pravdepodobne ve vsech ostatnich statech krom Evropy...

0/0
21.11.2012 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.