Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Motor pro mondeo si odvezete v kufru na dovolenou

Malinký tříválec od Fordu vzbuzuje od svého uvedení na trh velké vášně. Litrový motor se snaží získat důvěru zákazníků ve focusu. Velký rozruch vyvolala automobilka prohlášením, že bude také základním motorem pro nové mondeo. V Evropě už se motor prodává, v Americe bude mít premiéru až příští týden v Los Angeles. Inženýři si ho na cestu přibalili do příručního kufru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62a87r42t56i20n 58P78e43ř49i49n87a 5791730733947

Líbí se mi, jak někteří dole v příspěvcích porovnávají Fabii a Mondeo.To je trošku mimo mísu ne? To je jako porovnávat Fábku se Superbem protože Mondeo je stejná třída jako Superb, Passat,C5 apod. Nicméně ten motor, o kterém se zde diskutuje bych si nekoupil. Mám ještě ten klasický 2.0Tdci 96kW s najetými 242tis. km a motor jede jako hodinky, vstřiky, čerpadlo a turbo je pořád originál...Ale je fakt, že tam neleju kdejakou naftu a přidávám aditiva a celkově se o auto starám...a není to auto z Áček....

Jinak spotřeba je mezi 5,7 až 6,8l na 100km a to mám verzi kombi.

0/0
27.11.2012 11:18

I41v50o 14J87a72n63á11č70e96k 8793293311632

Docela dost vysoká spotřeba, se stejným motorem obdobné auto a mám skoro o dva litry méně...

0/0
27.11.2012 12:12

J45o71s70e58f 17B67r70o15ž92k15a 6814322518777

První již v roce 2009, to už asi mají zkušenosti, né?

http://www.tipcars.com/#magazin-motory-ecoboost-ma-pul-milionu-fordu-6002.html

0/−1
26.11.2012 19:32

A62n31t25o96n51í90n 21S93e24b47e59r98a 7713988850719

No, tříválec jde. Ale jen pro lidi co kupují jen nové auta a při nájezdu 100 tkm je zase prodají nějakému chiudákovi :-D

Ale pokud má člověk na to si co 100 tkm kupovat nové auto, tak nevím proč by si vybral zrovna 3-válec. Ale pořád jsou tací mezi námi. 8-o

Jako starší auto bych to nebral ani omylem. ...

+1/−1
26.11.2012 19:25

P59e39t39r 56H78o14f77m27a31n66n 6169344365560

Moje zkusenost - do nadrze narvu cca. 52-53l a mam na 1100 az 1150km vystarano.

0/−1
26.11.2012 12:40

A98n16d49r21e32j 17S74o64c32h78a71r 9331762565205

A pointa?

Asi tě překvapí, že existují i lidé, kteří mají kapacitu na to, aby nemuseli posuzovat u motoru jeden jediný parametr, spotřebu.

+1/−1
26.11.2012 18:35

L67a97d16i16s43l32a92v 22H30a83š27k47a 2791309337150

vw motor 1,9 tdi co se montovával do O1 žral 6,5 l/100. reálně. ve verzi 81 kw,ale jak víme tak se to dalo při zachované spotřebě chipnout bez nějakých extra vlivů na životnost třeba na 100 kw. se zaplou klimou a průměrnou rychlostí 130km/h. a jeho spolehlivost je pokud mu dopřáváte olej a filtry řekl bych velice nadprůměrná. a když na to přijde,tak to jede i na lukanu nebo vyfrit. koho teda zajímá nějakej 1,0 agregát. kdyby tam nebylo to eco v názvu,tak si to koupí málokdo;-D

0/−1
26.11.2012 1:59

I69v87o 90J60a92n31á86č63e63k 8833733171772

No tak s takovou spotřebou s tím musíte jezdit jako obrovské prase a nebo těžce stylem brzda plyn za každou cenu za účelem co nejvyšší spotřeby. Osobní zkušenost byla běžně tak kolem 4,5l/100km, delší trasy mimo dálnice kolem 3,6l/100lm, nejvyšší dosažená spotřeba byla 6,7l/100km 95% dálnice rychlost 150-180km/h. Jo a jinak šlo o kombi, takže u obyčejné verze by to bylo méně.

+1/−1
26.11.2012 9:41

L79a10d69i21s20l47a35v 29H49a65š83k56a 2981119337560

to,co vám ukazuje počítadlo spotřeby,není vždy reálné. na počítadle mám taky třebas 3,2,ale realita je těch 4,5 minimálně. ale při rychlejší jízdě mimo dálnici s plným autem je to realita,kolem 6ti to je

0/−1
26.11.2012 11:43

I52v58o 48J27a16n68á29č94e74k 8763283521782

Ano rozdíl tam je a proto jsem to vždy počítal podle toho kolik jsem tankoval, rozdíl byl kolem 10%.

0/−1
26.11.2012 11:47

L47a28d14i52s76l46a46v 19H18a23š66k43a 2671509937190

tak jestli jste do nafty přidával napalm tak jo:) s plným autem a průměrné rychlosti 90 po okreskách a 130  po dálnici(říkám průměrné) tak to tak je,ale jak říkám-záleží trochu i na stylu jízdy,jestli člověk spěchá, kolik má naloženo...

0/0
26.11.2012 11:58

I74v86o 61J39a37n57á64č28e67k 8613933111902

No tak na dálnici průměr 130km/h problém není, ale na okreskách to jaksi nehrozí, to vám snad musí být jasné. Teda ne že by to nešlo, ale mám rád svoji peněženku, své papíry a v neposlední řadě i své zdraví. Jo a tam prázdný, zpátky naložený.

0/−1
26.11.2012 12:06

A72n58d11r95e85j 45S38o93c58h56a19r 9781422495345

Mít průměrnou rychlost 130 km/h je docela problém i na německých dálnicích. V ČR je to téměř nedostižná hodnota.

0/−1
26.11.2012 18:36

I60v71o 11J78a10n64á11č40e90k 8483203691492

Nesouhlasím, pokud jedete v noci a např. v zimě, je pusto prázdno, takže i u nás se dá udělat průměr 130km/h a v Německu naprosto v pohodě.

0/0
27.11.2012 11:05

A34n18d83r52e17j 27S97o92c84h65a53r 9181722465915

Za absolutně ideálních podmínek ano. 

Najezdím se docela dost, Praha - Ostrava od cedule k ceduli jsem zvládl už i za 2:39, ale to je fakt velká výjimky, pokud člověk nechce prasit a ohrožovat ostatní.

0/0
27.11.2012 11:59

I12v82o 27J77a31n77á42č11e31k 8103223231172

Však já taky nikde nepíšu, že tak jezdím stále. Jezdím třeba Ostrava - Berlín s průměrem kolem 110km/h jednak proto, že tam je dost omezení a jednak proto, že se mi nechce tankovat mimo ČR a tak těch cca. 1100km udělám na otočku bez tankování a ještě pak většinou u nás najedu nějakých 100km než musím tankovat...

0/0
27.11.2012 12:11

S57t69e15p46a35n 67T54o33t47h 8348369355328

Kamarad si nechal nacipovat 103kWcko a to uz je mazec...Me tech 140 kobyl ale bohate staci... Zatim najezdeno 112k a v pohode... oleje normalni, meneni kazdych 10t+filtry.

0/0
26.11.2012 17:40

J36a66n 86B44u34c91h91a63r 9479871652916

R.I.P., Mondeo ;-(

Rest In Piss... Rv!!;-D

+2/−3
25.11.2012 22:48

J91o28s55e75f 82L31e16b14d84u84š37k95a 4482703473785

Mám moped, Stadion, obsah 50, kolik má kW nevím, ale když se z kopce rozšlape, tak si to po rovince pak valí i 80 a jezdí za 2 litry. Kam se na to hrabe Ford. ;-D

+1/−3
25.11.2012 22:40

M47a78r45e91k 51H94r55u16b44y 6437652861318

Americani to prijmou v pohode (a ja taky), pokud je pod kapotu budou montovat po dvou ;-)R^

+4/−4
25.11.2012 22:00

T25o92m31á26š 80M42a74r36n77ý 4710512142286

Jasně... Už jsem měl prima motor v Peugeotu 5008 - 1.6THP - údajně vyvinutý ve spolupráci s mercedesem...

V 60 tisících to ztratilo tah, rozsvítil se vrtulník a turbo v háji. Podle diskusí tedy rozhodně nejsem sám, rekord je v 15 tisících.

0/0
25.11.2012 21:17

J28a51n 80K59r47p85e30c 5536843104192

jo a ještě jedna věc, kterou vám nikdo neřekne, že to bude žrát jak kráva... ono ty malé spotřeby které uvádějí jsou dosažené v ideálním stavu, povětšinou v laboratorních podmínkách.

+5/−2
25.11.2012 20:38

V29í10ť50a 32K10r68u48t87i50š 9267624693438

Presne tak. Podle uzivatelu na Spritmonitoru si tohle vezme v prumeru naprosto nakceptovatelnych 6,81 litru, zatimco atmosfericka osmnactka o stejnem vykonu v minule generaci Focuse jezdila za prijemnych a pouhych 8,36.

+2/0
25.11.2012 21:24

M74i31c89h15a13l 21B10u73d50í47k 4766374648623

Paráda, nicméně např. Lexus IS250 s motorem V6 2.5 umí jezdit kolem 8mi litrů bez problémů a dává přes 200 koní. Navíc mu nehrozí, že se rozsype turbo, honěné hrozným způsobem, aby ze z Forďáckého polomotoru vymačakalo nějaký výkon. Já osobně rozhodně nejsem fanda downsizingu, protože ten uspořený litr nebo dva spotřeby mi přijde krutě zaplacený spolehlivostí.

0/−2
25.11.2012 21:48

V83í27ť11a 10K71r17u30t17i60š 9417344143778

Bez problemu to asi nebude, kdyz stejny zdroj u Vaseho motoru uvadi prumer 9.48.

+1/0
25.11.2012 23:04

M12i13c26h77a11l 87B21u25d72í64k 4396484808883

Ano, to je celkový průměr všech uživatelů - několik (českých) majitelů ale při běžném používání uvádí hodnotu cca 8/100 (delší trasy dokonce i méně). Věřím více lidem, které znám ;-) Já osobně jezdím se starším modelem zhruba se spotřebou co uvádíte - ale ani tak bych si tříválec nekoupil :)

0/0
25.11.2012 23:43

J19a55n 59K13r54p71e14c 5846143324252

je to už velmi, velmi dávno, ještě v dobách, kdy mohly být ve F1 turbomotory, kdy z 1,5l motoru vyšlapali 1200 koní. mmj. jsem šťastným majitelem 24let starého 6ti válcle s nájezdem 148tis. mil. Jen málo věcí bylo od novoty měněno a na motor se nešahalo vůbec. A každý den toto auto nastartuju a odveze mne do práce a z práce, zatáčku na suchu projede driftem a zvládlo by i mnohem více, pokud bych chtěl. Nabídne mi ford i něco z toho co jsem uvedl výše? Pokud ne, tak to asi až takový zázrak není.

PS: musím se přiznat, jedno litrové vozidlo mám taky, a je to dokonce jen 2-válec a přitom je rychlejší a hbitější než naprostá většina toho, co je možné na cestách potkat...

0/−1
25.11.2012 20:33

V62í96ť36a 53K24r39u72t78i17š 9317714463308

Ano, vy jste evidentne presne cilova skupina na tento motor, protoze co koupi zajemce o rychly Focus? Prece litrovy motor. A to ti naivove u Forda jeste delaji takove zbytecnosti, jako ST a RS verze, kdyz zakaznici totez cekaji od spotrebni motorizace ...

+2/0
25.11.2012 20:51

J97a35n 75K50r67p54e46c 5696333364412

dal jsem vám plus :) jsem si vědom co dělá ford... nicméně já mám taky jednu ze základních motorizací kdysi naprosto běžného vozu. ale nerozumím tomu, proč tehdá měli technologii a možnosti, a přece radši vyrobili 6ti válec než 3válec? možná to tehdy nebyli tak schopní okecat a lidi uměli používat mozek aby se nenechali obalamutit...

+4/−1
25.11.2012 20:58

M97a15r81e31k 58H15r96u27b21y 6557842351238

To bylo v dobach, kdy EU jeste nemela prezidenta :-P

+4/−1
25.11.2012 22:02

A88l28e49x10a74n12d81r 86K83o22s81t56k45a 5389446459766

Cca před dvaceti lety se přestala auta vyrábět na spolehlivost a začla být jen spotřebním materiálem. Tedy v Evropě a Asii, USA auta počítají (a musí) s tím, že to má farmář do nejbližšího obchodu 50 mil a auto hodlá používat 20-30 let a lít do něj jen benzín, vodu a olej. A když jste sám tak pěkně zmínil F1, tak si uvědomte, jakou životnost má motor formule. Vždyť to někdy nevydrží ani těch 305 km, kolik má závod.

0/0
27.11.2012 7:06

R78a91d73k98o 21S26ü34t89t56ö 8571268731295

V tom litrovom EcoBooste toci turbo 350 tisic otacok. Co to s nim urobi po naraze castice prachu tazkej 0.1 gramu, nie je tazke spocitat. Jednoducho neverim, ze ten motor bez problemov a vymeny drahych dielov vydrzi 150k km. Kupit ako nove, najazdit 100 - 120 k km a predat. To by ale nemohol stat tolko, co stoji.

+2/−2
25.11.2012 18:57

M18a52r50e50k 36H77r35u95b69y 6577332591208

Tyhle malinky tubomotory maji takovou zivotnost, ze by je meli pridelavat na suchy zipy ;-)

+2/−1
26.11.2012 0:08

R31a69d49k11o 68S68ü82t75t77ö 8161428491885

Na papieri ten motor vyzera uplne fantasticky. Podla tych, ktori ho testovali vo Focusoch, s prehladom nakope stare atmosfericke jedna - sestky s vykonom 74 kW. V praxi a porovnani s inym downsizom - 1.2TSI to ale vychadza nie prilis idealne :

Fobia 1.2TSI, hmotnost cca 1150 kg, vykon 77kW -> 67 kW / 1 tonu 0-100 10.3 sek.

FFIII EB 1.0 cca 1300 kg, vykon 92 kW - > 70 kW / 1 tonu 0-100 11.5 sekundy

Zasoferoval som si 1.2 TSI 63 aj 77kW, ten silnejsi motor s Fabiou jazdi priam fantasticky. Aj ten slabsi bol ale v kopci schopny nakopat papierovo silnejsieho Focusa II 1.6i 74kW 8-o Ked ale pozeram na papierove parametre toho EcoBoostu, neverim, ze to vo Focuse pojde aspon tak, ako 77kW TSI vo Fobii.

Otazkou je dlhodoba spolahlivost. Ta rozdeluje  motory na dobre a zle. Zatial ale s 1.0l EB nikto neurobil ani 100k km, takze na vyjadrenia, ze je to super motor je este prilis skoro.

+1/−3
25.11.2012 18:54

V17í33ť75a 84K54r33u70t19i91š 9727134943868

Dve drobnosti. Srovnavate auta 2 kategorii - maly vuz a nizsi stredni tridu. Takze lze predpokladat urcitou vahovou diferenci. A za druhe - u Fabie jde o vrcholnou beznou benzinovou motorizaci, zatimco u Focusu o nabidku ze stredu vykonove palety a kdo chce, ma na vyber jeste 2 vyrazne vykonnejsi benzinove motory.

0/−1
25.11.2012 19:46

J17a66r50o82m31í26r 75K60r15á13l 4290179554569

Dobře.  Ale uvažujte životnost cca 400 tisíc km (to ta 1,6 nejede bez problémů), vezměte cenu motoru (to turbo bude asi dražší), cenu servisu za dobu životnosti a cenu paliva (ono si to turbo o moc míň nevezme).  A je jasno.

+1/−1
25.11.2012 20:15

M15a46r42e73k 43H17r86u88b28y 6717922711788

jako problem bych videl, ze s 1.2 TSI uz se mnozi o 100 tisic km pokusili, ale zdaleka ne vsichni to dokazali :-P BTW to byla obvykla doba pro repasi u motoru ve 120kach, VW se zjevne drzi tradic ;-)

+1/0
25.11.2012 22:08

A36n49d21r76e76j 96S72o80c75h18a37r 9321202325235

Ve svém srovnání zcela pomíjíš vliv převodovky, který je při porovnávání živosti, zrychlení atd. zcela zásadní.

0/0
26.11.2012 18:38

V55í28ť72a 64K47r76u23t14i55š 9397394603798

Osobně si nemyslím, že tento motor je něco až tak extrémního. Do první generace Mondea byl základem motor s výkonem dnes směšných 66kW (a tohle auto asi taky občas jezdilo naložené a s 5 osobami). A stále, bavíme se o "základní motorizaci", která asi neosloví ty, kteří chtějí něco silnějšího a kde jim Ford nabízí možnosti až o dvojnásobném výkonu.

A ani výkon není až tak výjimečný, protože už pěkných pár let není pro konstruktéry problém udělat atmosférický benzín o výkonu okolo 60 kW/l a zatím jsem neslyšel, že by tyto byly nějak extra poruchové a s malou životností. Tzn. že tenhle motor je o 50% "přifouknutý" a to při použití spousty moderních řešení a postupů. Naproti tomu, dieselové motory, které se před 15-20 lety pyšnily v atmosférickém provedení brutálními výkony okolo 25 kW/l (viz. např. i u nás notoricky známá 1.9D), mají dnes ve svých vrcholných verzích litrový výkon více než tronásobný. Tzn. přeplňováním bylo nahoněno víc než 200% výkonu, ale přesto jsou tyto stále modlou a

+6/−2
25.11.2012 14:33

V29í77ť31a 20K37r54u95t34i65š 9907524403578

vzorem spolehlivosti a životnosti.

+5/−1
25.11.2012 14:34

R82a33d70k34o 46S20ü95t64t74ö 8721538301175

Tu nejde o to, kolko % vykonu bolo nahoneneho oproti atmosfere, ale o to, za akych okolnosti. A mat pod kapotou v rodinnom aute turbo vrtiace sa 350k otackami za minutu, ehm, to radsej nie.

+1/−1
25.11.2012 18:59

V40í59ť35a 17K31r46u67t22i11š 9557394153228

Uz ve druhem rodinnem aute mam turbo a vubec nevim, kolik otacek toci. A i pro priste za mne jednoznacne opet, jen na vetsim objemu, nez je tento litr.

+1/0
25.11.2012 19:40

V81l77a26d30i61m81í22r 17H28a40v79r84á15n92e49k 7826636120587

motor 1,2 HTP je něco tak strašného, že to snad může obhajovat jen Váš redaktor....hrajete jen za 1 tým, a už je to směšné.......Rv

+9/−8
25.11.2012 14:14

M66a17g46d65a 74N39o82v30á92k89o70v31á 8242932405976

Jak jste na to přišel? chápu ze když někdo jezdi škoda 120glx nemuže si zvyknout jako Vy ;-D

0/0
25.11.2012 21:13

D23a86v58i51d 90P48š93t33r40o94s37s 9459409730714

Nejsem sice konstruktér ,ale moc nevěřím tomu ,že tak malý blok může vydržet nějakou rozumnou dobu. Navíc, když mu přidají nějaké větší turbo což určitě udělají tak nevěřím tomu,že se po max 100 000km nerozpadne a pokud bude tahat mondeo ke všemu verze kombi tak se to s pár lidma a nějakýma věcma třeba na chatu snad ani nerozjede.

+11/−8
25.11.2012 11:48

P28a91v37e56l 55S74t40a60v55j32a97n90í23k 1370696570701

Small block také není nijak veliký.

0/−1
25.11.2012 16:16

K21a62r51e68l 76V53a16c74h67u52t 9413432449553

Škoda versus Ford? ... Před 3 nedělemi jsme měli možnost porovnat náš tříválec Fábia combi HTP (47kW) s nejnovější vychytávkou od Fordu, když jsme dojeli až nahoru na Kohůtku, na parkoviště pod horským hotelem... ;-)

Zatímco náš HTP tříválec spočinul zcela tiše na parkovišti, vedle nás zaparkovaný nablýskaný nový Ford Mondeo ještě hodnou chvíli bzučel (jak se točil ventilátor chlazení motoru) a po celou tu dobu se od toho motoru ozývalo praskání a cvakání (asi teplotou vyvolanými rozměrovými změnami) :-/

Že by to řidič toho úžasného ECO-boostu (?) tou svižnou jízdou do vrchu trochu přehnal ?! ;-)

+7/−2
25.11.2012 11:29

V84l61a25d98i13m32í65r 83Z52a48u56š96k94a 5681502137203

Nejspíš jo. Asi zapoměl, že turbo potřebuje po záhulu trochu dochladit. Jinak HTP (high torque power) je práve na slušný výšlap do vrchu asi o něco lepší než klasický benzín a odolnější než turbobenzín. Na dálnici by se poměr sil určitě obrátil.

+7/−1
25.11.2012 12:10

T13o35m78á74š 29M21a30z58a24l 1821492797163

Vzpomínky na budoucnost? "Nejvíc otazníků zatím vyvolává slib Fordu, že se ecoboost dostane i do nové generace mondea."

+2/−1
25.11.2012 12:52

P87e28t22r 87T51y16č60k22a 6695542479542

To asi těžko.

0/−1
25.11.2012 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.