Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Rapid má pět hvězd z crash testů, velká dacia propadla

Nejnovější škodovka dostala maximální možné hodnocení z crash testů prováděných nezávislou organizací EuroNCAP. Stejně si vedlo dalších třináct nově hodnocených aut. Naopak u laciné Dacie Lodgy EuroNCAP automobilku kárá, že šetří i na bezpečnosti. Auto dostalo jen tři hvězdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T60o97m75á73š 48V78a84l54d28e46r 7853150629

Zdravím. Testy se zpřísňují. Ovšem počet hvězd tůstává. A tím dochází k matení obyčejných lidí, jelikož nevidí rozdíl mezi 5-ti hvězdičkovými vozy před pěti lety a 5-ti hvězdičkovými nyní.A 75 % lidí zde v diskuzi si určitě nepřečetlo celý test, natož protokol  celé zkoužky. Jinak s vámi souhlasím o zpřísňování testů a jasné rozlišení od minulých metodik testů. Otázka: Proč liftback nemůže být rodinný vůz a kombi ano? Zvláště, když chystají tzv. sportback (zkrácené kombi).

0/0
7.12.2012 20:13

P46e79t30r 57M40a26r83š71o45u32n 5785268316796

co je toto za blbost? Málo místa pro ramena je kvůli bezpečí ??? v clanku pisete, ze aby mne neohrozil sloupek, tak umistim sedadlo blize stredu, abych byl od sloupku dale (tedy pak mam jen pocit ze mam mene mista)

Ale to preci neznamena, ze musim mit malo mista na ramena, tedy uzsi interier (jak sami pisete ma rapid). Naopak, kdyby odemne byl bocni sloupek treba 20cm, tak to bude jiste lepe. myslim tedy dle clanku, ze sirsi auto je vyhodnejsi nez uzke...

nejak vam to zduvodneni proc je uzsi rapid lepsi nez sirsi konkurence nevyslo :-P

+2/0
30.11.2012 13:31

Z70b33y91n29ě72k 86L10o66s69k26o95t 7291468108442

Již od doby,kdy Dacia je na českém trhu, tedy od roku 2004 jsou jisté motoristé vysazení na tuto značku. Přitom název Dacia je používán pouze v Evropě.Rusko, i Amerika používá Renault.

Škodovka bohužel neumí vyrobit tak velké auto s cenou Dacie. I Rapid, který je také rodinný začíná pomalu na 300 tisících.To je fakt rodinná cena.

Já u Dacie kritizuji poměrně dlouhé řazení.

+4/0
29.11.2012 11:33
Foto

P11e18t49r 10K47u57č17e79r59a 4900649212431

Rapid není rodinné auto, jen se nám to snaží denně nakukat PR články. Snad Rapid combi bude fajn, až bude na trhu.

Škodovka by uměla vyrobit větší auto v kvalitě Fábie (= kvalitě relativně nízké) za cenu Fábie (= LEVNĚ). Jenže to by neměla takové miliardové zisky, a Volkswagenu by klesaly prodeje Golfů, Touranů a Sharanů a tak dále a tak dále....

+3/0
29.11.2012 12:27

P43e75t95r 12Š25v85e64c 1802403467

Loskote, ty jsis koupil Dacii? Gratuluji k odvaze;-D;-D;-D;-D;-D

+1/−3
29.11.2012 12:34
Foto

Š29t45ě45p50á59n 83B56i95n25k75o 3316444843316

Tak mohu vás uklidnit, pár majitelů Dacii v okolí mám a všichni jsou nadšení. Ale odvahu to chtěl, máte pravdu. ;-)

+3/0
29.11.2012 12:37
Foto

Š19t51ě29p79á67n 80B84i38n21k14o 3636534403406

Myslíte, že za podobné články berou "novináři" MF DNES / iDNES.cz nějaké zvláštní odměny? Že by byli za podobně tendenční a nesmyslné články placeni nějak bokem? Od "inzerentů", kteří vlastně inzerenty jako nejsou? Nebo jak si podobné nesmysly vysvětlujete? Přístup Renaultu je mi naopak sympatický. Kdo chce stabilizační systém, připlatí si. Že mají jenom tři hvězdy, to inzerují všude. A nevykládejte si to prosím zle, ale myslím, že cílovku Lodgy rozhodně nebudou trápit blbosti jako třeba jak svítí ta či ona kontrolka (to je hodně o bezpečnosti, opravdu...). A s tou ochranou chodců si také nejsem jist. Věřím, že budoucí majitel nového Volva V40 vysokou ochranu chodců ocení a rád za ni zaplatí, ale cílovka Lodgy? Ta potřebuje auto pro přemisťování z bodu A do bodu B, trvanlivé, bezporuchové, jednoduché a nenáročné na servis. A hlavně za dobrou cenu. A to Lodgy je. K tématu 77 % = propadák vs. 80 % = zázrak nemám, co bych víc řekl... Šílený.... Nebo František Dvořák neví, o čem píše....

+10/−4
28.11.2012 20:25

J48i15ř63í 25Z64ý72k98a 9499623101210

propadák nedělají ona procenta či hvězdičky, propadákem je to, že se oddělila podlaha a zasáhla do prostoru pro cestující(řidiče) a také to, že se zdeformoval středový tunel, což je jedna z nejpevnějších částí auta. O trochu vyšší rychlost při reálné nehodě a stříhají z toho mrtvý.

+2/−1
29.11.2012 1:49
Foto

Š64t83ě68p30á35n 22B34i34n75k32o 3576154793516

To je samozřejmě průšvih a samozřejmě se to projevilo ve sníženém hodnocení. Ale i tak ve výsledku, pokud si výsledky testu projdete podrobně, není důvod k takovému plivání na Lodgy. Nebo myslíte, že jsou jeho výsledky natolik odlišné od vozů podobného určení, cenové kategorie a třídy? Kdyby testovali vůz s příplatkovým ESP (8tis.), myslím, že by Lodgy dosáhl na 4 hvězdičky a nikdo by nemohl říct ani popel. Ve finále si ale myslím, že je to jedno. Lodgy je pro cílovku, která si nikdy nepřiplatí za airbag přední kapoty pro zvýšení ochrany chodců. Rozumíte, jak to myslím? A třeba Renault Grand Scenic je v ochraně dětí dokonce o procento horší než Lodgy a v ochraně chodců dokonce o dvě procenta. Kdybych dělal závěry jako autor čistě na základě podobně zkratkovitých informací, musel bych apelovat na stažení vozu ze silnic, protože je to taky zabiják. Autor by ale uklidnil 99% za bezpečnostní asistenty, kde Lodge propadl (29%). Jasně, "nepískají" zadní pásy a ESP stojí 8 tis. ;-).

+4/0
29.11.2012 12:35

P29e42t64r 90K15o19v21á77ř 2929806599134

Stepane, fakt si myslite, ze bych si mel pro velkou rodinu poridit Lodgy s tim, ze pri nehode podlaha ureze soferovi nohy a strecha pasazerum hlavy, hlavne ze usetrim?

8-o8-o

Mimochodem, tech zminenych 77% je pouze v podkategorii ochrana deti. Napriklad v ochrane chodcu dostalo Lodgy 44%. Jezdite Lodgym, ze citite potrebu toto nebezpecne auto branit?

0/−3
29.11.2012 10:41
Foto

Š31t94ě31p30á97n 86B45i20n47k54o 3716144863376

Víte, já nemám zapotřebí hájit jedno konkrétní auto, ale nelíbí se mi články od "novinářů", kteří píšou podobné blbosti. Ano, těch 77% je u ochrany dětí, ale kvůli těmto 77% jde prý o vůz, o kterém by se nemělo mluvit jako o rodinném, protože je to v podstatě "zabiják dětí". Proti tomu Rapid (nic proti tomu autu) dosáhl výsledku 80% a díky těm třem procentům je to super bezpečné auto pro děti. Chápete? Autor zjevně neotevřel výsledky hodnocení a pomotal všechno možné. A když jsme u té ochrany dospělé posádky, tak Lodgy dostal od Euro NCAP 72% a jenom pro vaši informaci, tak zranění nohou u řidiče je označeno jako "marginal", tedy žádné uřezané nohy, navíc to prosím srovnejte s vozy, které podvědomě chápeme za výrazně bezpečnější. Porovnejte s vozy jako Fabia, Octavia a koukněte na nebezpečné partie a stupně možného zranění. Takový rozdíl to už opravdu není.

+4/0
29.11.2012 12:11
Foto

Š41t95ě34p60á95n 85B31i59n73k66o 3896384833176

Jinak Lodgym (nebo jak se to skloňuje) nejezdím, ale jsem schopen hodnotit vůz v rámci kategorie a účelu, ke kterému je vyroben. Pokud někdo srovnává moderní Rapid s cenou 350tis. a "nízkorozpočtový" Lodge, který je levnější skoro o 70 tis., není to fér ani omylem . Třeba vytýkat absenci ESP je legrační, u Lodge si jej pořídíte za příplatek 8tis. To třeba znamená, že díky 3 chybějícím bodům za ESP má celé auto sníženo hodnocení, protože v "důležité" kategorii "Safety Assist" má jenom dva body, Raid 5 a v hodnocení to vypadá drtivě: 29% vs. 71%.  Navíc prosím nezapomínejme, z jakých aut bude do Lodgy přesedat jeho cílová skupina. Tady myslím platí, že Lodgy bude vždy o třídu jinde, i v bezpečnosti, než předchozí vozy jeho nových majitelů.

+6/0
29.11.2012 12:22

T40a14d80e47á35š 14V91i36k46t39o21r20ý59n 9178479420148

A škodofilové můžou ona.novat......

+6/−9
28.11.2012 19:01

T94o79m57á24š 91B70l30e85c45h41a 8651469224

Rapid s 80% za ochranu dětí je super a Lodgy se 77% za ochranu dětí si nezaslouží název rodinný vůz? :))))))))))))))))))))))))))))))))))

Jak to, že tu nikde nevidím, že jde o PR článek ;-D

+7/−5
28.11.2012 18:37

T66o81m64á72š 22V50ů79č76k49a 3969291851749

Ovce se prizpusobi a moudri vedi o co jde.

+8/0
28.11.2012 19:42

V57á52c26l36a77v 85H41o23s90c45h 8196288442151

Uplne z toho caka tendencnost, jak je Lodgy nebezpecnej a jedine super autii je skodovka.

+12/−10
28.11.2012 17:38

P66e78t68r 63K74o48v96á19ř 2369706929174

Rapid je rozvedeny, protoze je to ceske auto a Lodgy, protoze propadlo v testech, kde ostatnich 14 vozu uspelo...

+1/−2
29.11.2012 10:43
Foto

P12e19t14r 15K65u49č54e93r17a 4580989522541

Nebylo by od věci opět přistoupit ke změně metodiky těch crashtestů, když 13 aut z 14 dostane plný počet hvězdiček?! = rozuměj zpřísnit.

Má to vůbec smysl? Může zákazník objektivně rozeznat bezpečnější a méně bezpečné auto, když mají všechny 5 hvězd?

+12/−3
28.11.2012 16:20

J75a57n 63N29o66v52á82k 9105178844325

Kdyby se testy staly moc přísnými (50% a více by nevyhovělo), mohly by na ně automobilky přestat dávat auta.

0/0
28.11.2012 17:04
Foto

P80e87t65r 25K86u59č19e33r68a 4810369562511

Ale v tom případě sorry, já bych si nekoupil auto, o kterém bych věděl, že jej automobilka záměrně nedala na crashtest, ... Asi k tomu měla ta automobilka patřičný důvod, ne?

Spíš by to vedlo k tomu, že by mohly automobilky konstruovat zase o stupínek bezpečnější auta.

To, že dnes má 5 hvězd i něco, co by mohli vyrobit někde ve fabrice na lázeňské oplatky mi fakt nepomůže při výběru.

0/0
29.11.2012 12:23

M90a25r21t85i15n 25R22o13h21á10č 6549816546357

K čemu, abychom mohli být ještě hrdější? Cílem testu je poukázat na kvalitní a nekvalitní auta tak aby měl zákazník možnost vybrat mezi svými favority. Nehody jsou co se týče přežití dost nevyzpytatelné, takže detailnější hodnocení by moc na důvěřen nepřidalo, nemyslíte?

0/−2
28.11.2012 18:04

M36a62r17e83k 31H30r48u88b78y 6887452691478

Nojo, EuroNCAP namisto zvyseni rychlosti pocita bodiky za kontrolky :-/

+3/−1
28.11.2012 21:28
Foto

P76e72t94r 12K84u41č52e43r61a 4370709962951

Já jsem si říkal, že ta Lodgy je na svou velikost poměrně lehké auto.Až do nynějška chyběl crashtest, ale už v odhadech jí očekávali "slabší průměr" a to se potvrdilo.

+2/−3
28.11.2012 16:17
Foto

P84e76t98r 43K39u88č34e52r34a 4110489422471

Otázka ESC/ESP?

Když si dneska objednáte novou Fábii nebo Roomstera, tak tam máte ESC za neskutečný poplatek. Citigo ho má v ceně kromě nejnižší výbavy. Do Octávky a Rapidu to dávají myslím v základu.

Lodgy ho má tedy za poplatek - a co má bejt? Srovnávejte laskavě taky cenu těch vozů (Rapid je o dost dražší auto).

+4/−2
28.11.2012 16:13

F77r62a55n54t72a 18S41t29r19n28a78d 7565206295

Jak je to s tím ESP? Loni v prosinci jsem koupil úplně novou Octavii 2, takzvaný facelift. Mám základní výbavu, ale ESP tam nemám. Takže se jedná o nehomologovaný vůz, když od 1.11.2011 nešlo auto bez ESP homologovat?

Nedovedu ani popsat, jak se cítím. Podvedený, frustrovaný, méněcenný,.. prostě nehomologovaný ;-(

+6/−2
28.11.2012 15:26

P26e64t38r 65N32e16s32v86a18d98b53a 2464205676989

Jedná se o nově uvedené modely jako je třeba Rapid. Octavie II se již nějaký pátek vyrábí, zjistit si co je ve výbavě není až takový problém ne?:-(

+2/−3
28.11.2012 15:35

J44o35s27e49f 38W86e78n35c29e17l 1608780274374

O2 i s faceliftem je homologovana uz z drivejsiho data, datum koupe neni datum kdy automobilka homologovala dany model pro provoz, takze bohuzel....

Nehomologovane auto se prodavat nesmi, resp. musel by jste si homologaci zaridit a draze zaplatit sam.

+2/−3
28.11.2012 16:06

P66e78t26r 74H59á67j30e28k 4780602331474

octavia 2 byla homologována někdy v letech 2003/2004 a facelift z ní nový model neudělal  - a i kdyby, tak to byl rok 2008, takže model byl homologován ještě před povinností mít ESP

+3/−3
28.11.2012 17:08

P33e25t45r 86Z73d73e16n12ě68k 2884919764

A to nešlo se na to zeptat?

0/−1
28.11.2012 21:16

V84e10n19d13e59l48í93n 49S53o70t43o48l84á26ř 2918889486

:-) Pěkně účelový článek. Nemá smysl moc  machrovat s jinýma evropskýma plečkama, natož tak si honit triko se škodovkou. Snad kromě Mercedesu už nemají evropský "auta" úrověň. Pořád ještě platí, že amerika je, co se týče bezpečnosti a spolehlivosti, prostě pořád dál. Kdo má doma nějaký us auto, určtě potvrdí.

+3/−17
28.11.2012 14:56

L20u87k92á33š 92Š98l15e60h22o15f90e89r 1343599805779

Tak ten byl dobrej ;-D;-D;-D

+12/−1
28.11.2012 15:04

P16e70t10r 29N35e77s34v88a89d97b48a 2984525976359

Amerika a spolehlivost nejde ruku v ruce:-/ to sorry. To už je Ital dále. Bezpečnost je na stejné úrovni.

+9/−1
28.11.2012 15:37

P63a28v18e45l 94O91b71d34r86ž14á22l68e23k 6436674748632

Snažit se objektivně porovnávat evropská a americká auta je nesmysl. On i stejný model téže značky v provedení pro Evropu a USA je prakticky jiné auto.

+4/0
28.11.2012 17:19

M72a47r65t89i23n 63S58e29d88o54n34a 2495116796969

Autor clanku objevil po skoro roce Ameriku. Dacia Lodgy ma na vsech svych letacich od zacatku prodeje uvedeno, ze ma jenom 3 hvezdy, kdo bude chtit 5 hvezd tak si koupi Grand Scenic od matky Renaultu. Nemuzu se zbavit ucelovosti clanku, asi diky reklame na Dacii (auto za par korun) se hure prodava Skoda a tak sprizneny novinas napsal skutecnost, kterou ale kazdy vi. Je zajimave ze Skoda neni porovnavana s vozy Renault ci Peugeot, kde by kvalita byla podobna, ale cena v neprospech Skody.

+12/−9
28.11.2012 14:19

P93e95t55r 93H42á87j56e90k 4120582401154

rozhodně mě zajímá srovnání škoda rapid/peugeot 301

+3/−1
28.11.2012 17:10

T90o19m59á34š 27V59ů81č18k39a 3439751431389

Nechapu co Vas na tom zarazi, to je tady preci uplne normalni ne ;-D

+1/−1
28.11.2012 19:23

M62i20r55a 90J90a36n91í17k 5653744805555

pri jakych rychlostech se jednotlive testy provadi?

0/0
28.11.2012 13:47

J21a83n 61N23o16v60á98k 9135148334125

64km/h (40mil/h)

0/0
28.11.2012 14:53

M39i72r25a 20J66a14n62í65k 5423444485505

diky:)

0/0
28.11.2012 16:43

J96a29n 97N94o92v65á33k 9455978744725

Boční náraz samozřejmě méně, myslím že 30 km/h.

0/0
28.11.2012 16:49

M13i52r31a 19J35a39n52í40k 5983894945445

tak ten jsem nahodou vedel:)

0/0
28.11.2012 16:50

J33a86n 73N36o73v30á35k 9395578904855

Tak ještě jedno upřesnění od zdroje:

Čelní nárazová zkouška se provádí při rychlosti 64 km/hod do přesazené

deformovatelné bariéry, boční nárazová zkouška při rychlosti 50 km/hod,

boční náraz do stromu při rychlosti 29 km/hod a zkoušky bezpečnosti

chodců při rychlosti 40 km/hod.

+2/0
28.11.2012 17:02

L66u30k50á36š 62A15d38a60m98e85c 8514167837375

Dacii by si koupil jenom sebevrah! Tohle jsou pojizdné plechovky a né auta... jedine auto je DAS AUTO! LIDOVÉ VOZIDLO!VVV

+11/−14
28.11.2012 13:20

J60a31n 66N52o49v13á27k 9195558704305

Bezpečnost je cca stejná jako u Škody Octavia 1. generace (přímé bodové srovnání výsledků testu není kvůli jiné metodice možné) - jednoho z nejčastějších aut v ČR.

+7/−2
28.11.2012 13:23

M71a39r92t86i16n 87S16e81d12o93n55a 2295106916419

Zalezi k cemu auto chces pouzivat. Na popojisteni pri mensich rychlostech nema cenove konkurenci.

+3/−1
28.11.2012 14:20

P22a48v88e60l 95O35b51d68r31ž79á32l22e47k 6456244458582

Věřte, že pokud by legislativa umožňovala dneska prodávat auto bez

elektronických asistentů, airbagů, předpínačů pásů, atd... jako třeba v Číně, tak by kvůli ceně šlo na dračku.

+2/0
28.11.2012 17:22

J20a43n 75N98o49v53á27k 9835568594635

Jinak stručně, co v článku jako souhrn chybělo:

ochrana dospělých / dětí / chodců / výbava různými asistenty

Lodgy 72% / 77% / 44% / 29%

Rapid 94% / 80% / 69% / 71%

Takže pokud odečteme poslední dva body nemající vliv na pasivní bezpečnost posádky, je významnější rozdíl hlavně v ochraně dospělých na předních sedadlech, děti jsou chráněny téměř stejně.

+11/−3
28.11.2012 13:05

M36a68r89e53k 13H60r52u31b83y 6147112981918

Tzn. Dacii by si meli kupovat lidi, co umi ridit ;-)

+6/−3
28.11.2012 14:34

J17o79s48e70f 73W69e33n90c59e79l 1308600474244

Nebo spis s ni jezdit tam kde umi ridit zbytek ridicu kolem, coz se ale tezko odhadne :(

+3/−1
28.11.2012 16:03

M38a90r38e95k 69H65r60u25b27y 6297782901638

Chybejici ESP ochrani proti okolnim ridicum jak? A druhy nejvetsi rozdil je ochrana chodcu (kdyz pominu, ze jde o rozdilne kategorie aut), takze zase mimo ;-)

+3/0
28.11.2012 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.