Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Rapid vs. Citroën C-Elysée: nerovný boj má dva vítěze

Dvě malé děti, jeden kočárek, dva dospělí a hromada krámů, tak vypadá běžný náklad české rodiny při víkendové cestě na chalupu. A právě na rodiny cílí dvě velké novinky poslední doby: Škoda Rapid a dvojčata Citroën C-Elysée a Peugeot 301.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F60r82a45n88t87i92š84e20k 27L16e28b93e82d44a 4794717689

na diskuzích o škodovkách se ukazuje ta česká malost. To jak je tady nablito se dalo čekat, jen nadávky, kriitika, většinou bez argumentu. Podívejte se kde byla škodovka před 20 lety (silně zaostávala za např. francouzskou konkurencí) a kde je dnes - podle mého je na tom mnohem lépe. Podle mě takový Rapid v pohodě překonává své soupeře od Citroenu, Peugeotu, Hyundai a Kii

+1/−2
4.12.2012 13:18

V73i37l78é33m 77P81ř54í29h28o50d82a 2504989273567

Vzhledem k vaším příspěvkům mám chuť použít ostřejší slova, ale právě vy jste ukázkou české malosti. Nebo možná české velikosti sypat desítky tisíc navíc za srovnatelná auta, z nichž jedno má v základní výbavě, no považte, i volant. Seděl jste někdy vůbec třeba v tom Hyundai, třeba poslední i30? Jinak byste tu nemohl plkat něco o kosmických blikátkách.

0/0
31.12.2012 12:51
Foto

P69e11t31r 75K74u82č12e39r79a 4130759432141

Gratuluji redakci k jednomu z nejstupidnějších článků poslední doby.

0/−1
3.12.2012 13:04

P16e85t25r 60K73r50á40l 6397456692820

jako by tu něco bučelo....

0/0
29.12.2012 17:39

P90a68v68e51l 12S69v27r87č70i34n80a 1228131954847

Citroen je tak trochu designový salát s francouzským dresingem :-) Zepředu trocha Audi, zezadu špetka starších BMW a do toho všeho francouzské obliny, oblinky a oblinečky.

+2/−4
30.11.2012 18:13

P70a97v97e30l 11H48r49u23s42k35a 9312769575860

Kdyz vidm ten Peugeot 301, tak po dlouhe dobe v diskuzi chybi blici smajlik.

Francouze opravdu zachrani jedine znarodneni - jinak to proste zavrou ...

+2/−4
30.11.2012 16:30

F27r34a40n48t74i83š23e43k 86L77e42b58e54d43a 4814147139

souhlas - design francouzů začíná být zoufalost

0/0
4.12.2012 13:19

P57e76t65r 68M40a47r49š80o61u51n 5545368266796

tak sjem se dovedel jaka spatna tlacitka a ciudliky ma citroen, ale nejak v tom duelu neni zmineno hodnoceni tlacitek rapidu (asi autor predpoklada, ze tu jednotvarnost jiz zname)

+3/0
30.11.2012 13:44

P92e68t10r 53T98y50č72k38a 6225702379212

Škoda to vždy podělá motorizaci. Kdyby byl za těch 309 tis. motor 1.4 TSI tak by ti bylo OK.

+3/−3
29.11.2012 23:13
Foto

L29u86k52á93š 16N41o37v31o73t98n91ý 6286857858898

Je jasné, že normálně uvažující člověk tu "o třetinu lepší auto" nekoupí a raději ušetří těch 70 tisíc a bude vesele jezdit v Peugeotu nebo Citroenu. Dle mého jedinou šancí (kromě změny cenové politiky) je uvedeni verze Rapidu kombi, což by pro některé mohl být možná argument jej koupit. I když...

+1/−2
29.11.2012 20:05

M66í23r42a 68N16o69v97o49t88n53ý 5889817623399

Možná budu působit zaujatě, ale já třeba opravdu přesvědčen o tom, že automobil od koncernu bude kvalitnější, čímž myslím méně poruchový, než automobil z Francie. Ve světle tohoto uvažování se ten třetinový rozdíl opravdu umí smazat.

Napálil jsem s v minulosti několikrát a vím, že nikdo není tak bohatý, aby kupoval levně. Možná se mýlím a bude to super auto, ale ty zkušenosti hovoří jinak. Opravdu bych neodsuzoval lidi, kteří mu dají přednost. Jistou dávku nesmyslnosti bych viděl v případě, že dá někdo přednost Rapidu před novým Golfem, který ve své základní výbavě je velmi bohatý a má velmi nízkou cenovku, ale zde cenu opravdu nevidím jako rozhodující faktor.

+8/−6
29.11.2012 20:36

E28d64a 93S40t29á27r62e38k 6666444222976

Kdyby byl Rapid o takových 30 tis. levnější tak bych to celé chápal, takhle by pro mne byl jasnou volbou třeba Hyundai I30 a nebo nový Ceed a to dokonce i před Golfem (i když mne koncern s aktuální cenovou nabídkou velmi mile překvapil).

0/−1
30.11.2012 9:46

E93d15a 92S76t81á67r22e60k 6166254782126

O 30 tis. levnější a alespoň s nějakou základní výbavou jsem chtěl říci, ne ty škodovácké holátka ;-)

+2/0
30.11.2012 9:57

M30í50r31a 46N63o49v27o59t74n91ý 5559437973869

Tak s korejskými automobily zkušenost nemám, takže to nechám z tohoto hlediska bez odezvy. Každopádně musím uznat, že poslední Kie jsou moc hezký auta a věřím, že dávnou jsou pryč doby, kdy to byly levný křápy.

+1/−1
30.11.2012 13:44

F65r68a36n38t55i96š55e18k 75L91e55b21e71d30a 4684127339

zřejmě jste v těch dvou korejcích ještě nejel. Zlatej Rapid, natož Golf

0/0
4.12.2012 13:11

M13í85r90a 19N78o95v25o74t27n27ý 5629337123599

Heh, co já bych dal za ovládání oken na středovém tunelu! To byl vynález. Nechápu, proč to všichni cpou do dveří. Volant držím převážně levou rukou a pravou mám volnou pro řazení. Zvládl bych s ní i ovládat okna a nemusel bych furt přehmatávat :) Je to určitě ptákovina, ale sakra, udělalo by mi to fakt radost :)

+8/0
29.11.2012 19:24

J77i93ř11í 53P33e76l68n80á55ř 6225733386909

A kolikrát za jízdu ty okna ovládáš, že musíš chudáčku nešťastná pořád přehmatávat? ;-D

+2/−7
29.11.2012 20:21

M51í77r95a 90N72o67v51o57t16n77ý 5869727203639

No, někdy fakt hodně krát. V létě si kolikrát okénko stáhnu pokaždé, když vjedu do obce :) To je hodně přehmátnutí, to mi věřte.

+1/0
29.11.2012 20:31

J38i79ř92í 84P73e42l95n43á76ř 6295243776559

A to je nějaká úchylka? Stahování oken je dobré tak na otření vody před výjezdem když auto stojí venku, nebo při tahání karty z parkovacího automatu. Jinak nevidím důvod, proč by se měl někdo nechat otravovat hlukem a nechat na sebe foukat.

+1/−2
29.11.2012 22:21

R44o14b45i95n 14Ž67i34ž32k49a 2318704596436

Někdo má holt rád vítr ve vlasech a pocit záplavy kyslíkem místo hučení klimatizace:-)

+3/0
30.11.2012 1:31

M17í11r70a 26N24o80v22o23t40n11ý 5619377103949

Asi tak, díky :) A rozhodně to není tím, že bych klimu postrádal. Pokud není úplně na chcípnutí, tak preferuji otevřené okno. A rozhodně to nepovažuji za úchylku ;) Za sebe musím prohlásit, že zlatý šíbr ;)

+1/−1
30.11.2012 6:33

J93i18ř10í 75P75e94l21n17á53ř 6705803816149

Hm, jenže takhle budeš mít tak akorát vítr v uchu. Kdo chce mít vítr ve vlasech a pocit záplavy kyslíkem, může si koupit kabriolet.

+1/0
30.11.2012 7:32

P85e40t87r 57M31a34r39š34o93u71n 5605158436646

jsme rad, ze timto rikate ze je vlastne jedno, kde tedy ovaldani oken je. proto nevim co je spatneho na otvirani ve stredu, kdyz jak sam rikate, kolikrat za jizdu okna ovladate? (to je ale asi spise poznamka pro autora clanku)

0/0
30.11.2012 13:42

P42a13v12e82l 68N13o71v40á24k 7491546939643

a já si auto nekupujo podle toho kde má tlačítka, mně stačí když má volant pedaly motor převodovku.... těch 5k co sem letos najel je mi opravdu fuk celý leto strávím na mašině...

0/0
30.11.2012 19:50

M31í10r57a 10N44o41v75o36t82n51ý 5539397133709

Tak sto lidí, sto chutí :) Já to nikomu neberu :) Sám to se na věc dívám tak, že když už mám vysolit sta tisíce, tak chci aby mi to vyhovovalo pokud možno ve všem :) Jo, jsou to detaily, který na funkčnost nemají zrovna velkej vliv, ale postupem času to začne otravovat a štvát. Jako například 12V zásuvka v OI pod loketní opěrkou až za ruční brzdou. Všechny kabely k navigaci pak lezou přes půlku interiéru a to jen v případě, že máte štěstí a jsou dlouhý. Jinak no chance. Nebo absence držáku na pití v přední části toho samého auta.

Další příklad bych viděl v super pohodlných bomba měkkých sedačká v Opel Omega, který však nemaj praktický žádný boční vedení, nebo palubní display v Toyotě Yaris, kterej se sluníčkem v určitém úhlu vidět není. Nebo neochota automobilek montovat dojezdy na zadní okna.

Všechno to jsou detaily, ale dokážou se člověka, kterej za volantem sedí často vážně naotravovat.

+2/−1
30.11.2012 22:28

P69e98t45r 48S70e42k39a78n13i51n87a 6223776418550

ten interiér škody je na zblití... už 15 let to samý, nudný, černý kus plastu. Skopčáci holt nemají fantazii. I Porsche je pořád stejný...

Hlavně že mám kufr, co? 

Stejně je to marný, dokud nebudou mít pořádný benzinový motory, sen mladý rodiny z města to nikdy nebude.

+12/−1
29.11.2012 17:58

F25r48a12n37t69i18š33e46k 70L26e72b66e38d59a 4614577529

a jaký interiér preferujete Vy? Kosmickou blikající loď ala Hyundai? 8-o

0/0
4.12.2012 13:13

F65r42a11n40t77i10š83e61k 34L51e96b15e22d32a 4624437809

a btw, 1,4 TSi je motor dost dobrej pro obyčejný ježdění. A pokud chcete závodit, tak si nekupujte osobní auto

0/0
4.12.2012 13:14

F66r12a50n12t42a 62S45t62r74n32a97d 7755116295

Ty jo ale všimli jste si toho posunu v recenzích? Škodovka už není jednoznačný vítěz, ale zatím ani poražený. Autoři článku to vyřešili kulišácky, podle nadpisu jsou vítězové obě auta ;-) Ještě tak rok či dva a dočkáme se pravdivých článků.

+6/−1
29.11.2012 17:30

P51e92t44r 56M45a40r25š47o48u28n 5745448656366

dalsi stadium je: neni to prohra, je to nevyhra ;-D

0/0
30.11.2012 13:46

M40i58c92h19a32l 57H91o58r16a49k 2324795647762

Me se libi jak vzdycky v diskuzich na netu vsichni nadavaji na Skodovku a pritom ve skutecnosti s ni jezdi pomalu kazdy druhy (mysleno samozrejme s mirnou nadsazkou) .;-D Takze z toho vypliva, ze bud na techto diskuzich nejsou vsichni zcela uprimni a nebo na takove diskuze chodi jen lide pro, ktere je Skodovka trnem v oku nebo z ni maji nejaky mindrak a potrebuji to za kazdou cenu vsem kolem sdelit.;-D PS. Toto v zadnem pripade neni obhajoba Skodovky, spis takove zamysleni nad urcitou schizofrenii Cechu.;-) (Skodovku ani nevlastnim, jezdim v Passatu)

+3/−5
29.11.2012 17:25

M13a77r85t85i33n 32V55a22n76ě74k 9274137642293

Tak jsem si právě spočítal, že jezdí škodovkou jen 4 z  mých cca 25 kolegů. Dva kolegové jsou mladí kluci a proháněj se v oktávce RS, kolegyně dostala oktávku od manžela, který to koupil jako druhé auto do rodiny a poslední kolega se superbem  je škodovácký srdcař, který nikdy neměl jiný auto než škodovku. Nějak mi to nevychází na každého druhého. 

Možná jestli to počítáte včetně firemních aut, tak pak možná jo.

+3/0
29.11.2012 20:27

V63í32ť37a 97K96r19u31t25i38š 9877524523368

Máte pravdu, kolega se asi spletl. Se Škodovkou jezdí jen každý třetí, protože tyto tvoří cca. 1/3 registrovaných OA v ČR.

+1/−1
29.11.2012 20:45

P91e85t94r 34M64a74r47š43o70u42n 5885208426806

ano jezdi, ono kdyz je sluzebni, tak tim proste jedete, ale to neznamena ,ze jste z toho auta nadseni

0/0
30.11.2012 13:48

M28i80l28a91n 28S91z72a93b83ó 4227331824556

Vycházet z českých recenzí, tak je Škodovka nejlepší automobilkou na světě a každý jednotlivý model má všechny nejlepší možné vlastnosti - spotřeba 4 litry, rychlost jako Supersport, jízdní vlastnosti formule1, interiér jako Rolls Royce, nákladní prostor jako ávie, cena jak u armády spásy :)

+12/−7
29.11.2012 16:03

T55o87m48á96š 42B79a94r62á35k 1813502610386

Naprosto nestranná recenze... Pří čtení výroků typu "V interiéru citroënu vládnou 90. léta, rapid je modernější" jsem nevěděl, jestli se mám smát, nebo brečet. A fotky s nakládáním kontejneru jsou naprosto geniální! Jak dlouho jste hledali něco, co půjde do rapida a do citróna ne? Ponechme stranou, že ani u toho rapida ten kufr stejně nezavřete. 

No, hlavně nezapomeňte v každé druhé věte zdůraznit "levný citroen" a "osvědčenou kvalitu" u škodovky. Tohle je snad nějaká choroba :-)

+25/−6
29.11.2012 14:51

J27i85r92i 89B47e87d63r37n12i43c20e95k 2339607638961

PR clanek .... nic vic ...

+9/0
29.11.2012 16:54

D12a81v11i81d 28R90y54c31h44e56t39s47k28ý 9916981760390

Schade je největší inzerent v ČR ;-D

+4/0
29.11.2012 19:54

J89a73n 86V11á92g74n44e29r 4288528535385

Test TDI, na fotkách TSI R^ Pročpak chybí foto motorového prostoru?

Celé je to takové objektivní, vždyť to rádio v Rapidu je skutečně "skvost" ;-D

+9/0
29.11.2012 14:26

M11i18l29a41n 64Š32v98a49g79r19o35v40s71k55ý 9892579255198

Na fotke musel byť biely Rapid, biela pridá na mohutnosti, motor už je druhoradý...;-D

+5/−1
29.11.2012 15:29

F19r44a42n65t42a 85S75t95r18n17a65d 7625106485

Nechápu, jak někdo může do takových vozů chtít nejdražší motor?

Automobilky vyrobí nejlevnější možný vůz, na technologicky starých platformách, s minimální bezpečností, hnusnými plasty, ... Cenu stanoví někam co nejníže, hned za Dacii apod. tedy kolem 220 tisíc.

Ptám se, pro koho má smysl do takové plechovky chtít diesel, když cena auta pak překročí 300 tisíc, za což může mít moderní nikoli zastaralé auto, sice s benz.motorem, ale mnohem bezpečnější, pohodlnější, kvalitnější?

Už mě nebaví číst tyhle články, kde jednoznačně vítězí Škoda. Rapid je zastaralé, předražené auto a koupit si ho může jenom absolutní negramot. Sám mám oktávku a jsem s ní velmi spokojený. Proč vymysleli Rapid navíc za nesmyslnou sumu je mi opravdu záhadou a do konce svého života to asi už nepochopím.

+16/0
29.11.2012 14:05

V11í92ť42a 47K20r15u62t69i98š 9377594803488

Rapid je zastaralé a předražené auto? O kolik je zastaralejší a co do výbavy vzhledem k ceně dražší než ještě donedávna masově prodávaná OI? Což bylo a je auto, které velké skupině lidí bohatě postačuje po všech stránkách, protože je o třídu jinde, než Felicie, Fabie apod.

Navíc, Rapid je absolutní novinka od automobilky, která na rozdíl od jiných nemá žádný zásadní problém s prodejem svých aut, a to včetně páteřního modelu - OII, u které právě s ohledem na délku výroby můžeme mluvit o zastaralosti. Takže tlak na cenu, zvláště s ohledem na nepříliš vysokou plánovanou produkci 50tks/rok, kterou Škoda s velkou pravděpodobností na trhu udá, je v této chvíli minimální a nějaké slevy přijdou až později.

Naopak francouzi mají zásadní problém udat již svou standardní produkci, natož tento low end. Tak samozřejmě musí od začátku nasadit takovéto ceny ...

0/−4
29.11.2012 17:42

F56r39a47n83t86a 13S18t42r19n94a44d 7745426655

Donedávna masově prodávaná O1? Já jí teda neviděl prodávat už několik let, naposled Tourku, ale ta loňská co se doprodávala, už byla na podvozku O2 s multilinkem. O2 přišla na trh v roce 2004, tak odhaduju, že O1 mohla skončit tak 2007 a určitě už nešlo o masový prodej.

0/−1
29.11.2012 17:52

V68í24ť90a 83K27r18u86t38i77š 9227514473208

Odhaduje naprosto blbě. OI se přestala vyrábět v červnu 2010 a ještě v roce 2008 se jich prodalo 78tks, což byla polovina produkce z doby, kdy byla OI v "nejlepších letech".

+1/−2
29.11.2012 18:07

M56í49r44a 14N16o61v47o28t65n70ý 5339777583919

Tak tak, OI se prodávala dlouho a narozdíl od Octavia Tour založená na předfacelift OII nabídla alespoň 1.9 TDI PD. To její náhrada sice byla za hezký prachy, ale 1.4 v případě liftbacku a 1.6 v případě combi nebyla nic moc výhra :)

Netvrdím, že Škodovka je skvělej výrobce, ale narozdíl od frantíků, kteří auta skládaj podle toho jak se vyspí, je její produkce a kvalita konzistentní. To, že koncern nemá rozumně použitelnej benzínovej motor pro menší auta a že to poslední odobou stojí zaprd i s dieselama je věc jiná, z velké části seslaná na všechny automobilky snahou Evropský unie o co nejnižší produkci skleníkových plynů.

A že postupně upadá kvalita automobilů obecně, to je věc hospodářskýho vývoje a snahy na všem šetřit.

Preference každého uživatele jsou jen jeho věc, jestli tam někde diesel chce, ať si ho zaplatí, já tomu rozumím, příplatek značnej, ale co se spotřeby týče, ta je to opravdu někde jinde.

0/−1
29.11.2012 19:21

D15a91v96i97d 72R77y49c92h54e18t53s41k71ý 9606281600350

To je poměrně jednoduchý. 1.6 TDI je sice karikatura 1.9 TDI, ale vedle 1.2 HTP (teda pardón, MPI) a pasti na zákazníka jménem TSI je TDíčko opravdu jediná možná - byť nesmyslná - volba.

+1/0
29.11.2012 20:07

F41r48a92n61t91i73š90e37k 23V93o46m12á53č67k15a 1677264800

"Rapid je už pro náročnější motoristy..."  ;-D;-D;-D

Škoda, že jste tu perlu nedali hned na začátek. Mohl jsem si ušetřit čtení. A jistě nejen já...

+24/−1
29.11.2012 14:04

L46u80k24á78š 69K69m62e94n36t 5609737884860

Rapid je předražený. Za jeho cenu se dá koupit podstatně lepší vůz nižší střední. Navíc mne už ani nebaví pořád to vychvalování kufru škodovek. Do dnešní škodovky je pomalu lepší lidi naložit do kufru než na zadní sedadla. Ono většina lidí nestěhuje každý týden pračku. Většina lidí vozí v kufru pár zbytečností a občas pár igelitek s nákupem. 

Pokud je podle autora interiér Citróna jako z let 90., pak nevím z jakého století je ten příšerný středový panel v Rapidu. Jestli mi nějaké auto připomíná 15 let staré vozy, pak je to právě interiér Rapida. 

Ano,Citrón nemá odhlučnění, má gumovější řazení což měli Frantíci vždycky. Ale slušně vybavený s dieselem stojí stejně, jako Rapid se základním motorem a bez výbavy.Ono jestli za stejně velký a stejně vybavený vůz dám 270 tisíc nebo 350 tisíc, když kvalitou jsou na tom oba stejně, tak to je rozhodně slušný rozdíl.

Rapida si koupí jen škodovácký fanatik.Zkuste si proti testovanému Rapidu postavit něco se stejnou cenovkou a pak hledejte vítěze.

+25/−1
29.11.2012 13:19

F10r15a44n91t38a 65S39t22r27n16a69d 7595826135

Souhlas. Nám třeba pračku vždy přivezli z toho obchodu, kde jsme si jí koupili. A vynesli zdarma až do bytu. Dokonce si odvezli i tu starou, což nám slíbili už v obchodě.

A na stěhování praček rozhodně neměli nějakého kombíka ale Ford Transit :-)

+1/0
29.11.2012 17:47

K89a11r49e48l 73V55a78c80h79u21t 9613782329973

Já doufám, že vývojáři Citroenu na základě zkušenosti českých novinářů ještě ten posilovač DOLADÍ !!- a pak už tohle autíčko nebude mít chybu! ;-) R^ 

Pochopitelně tu sedanovskou přepážku asi těžko odstraní... s tou je třeba se jednoduše smířit. ;-)

+1/0
29.11.2012 12:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.